bmw_r1300gs_cartec





Téma: Kardan vs řetěz
 
16.4.2017 v 14:49
Ahoj, chci se zeptat co je lepší řetěz či kardan ? Co je spolehlivější, co se fin. více vyplatí ?
Mám názor, že to vychází +/- na remízu. Řetěz nemá takovou životnost, ale je o dost levnější a za 2,3 řetězové sady dáte jako za opravu kardanů. Řetěz je lehčí. Také mi přijde více dostupnější opravu na cestě řetěz než kardan. Ale pokud je kardan dobře servisovaný podle intervalů je na něj určitě spolehnutí větší než na řetěz. Teď nemyslím extrém typu pouště nebo deštné pralesy kam se z nás 99,9% nepodívá.
Rád by jsem věděl vaše názory a co preferujete Vy pokud by jste si mohli vybrat bez ohledu na druh a typ motorky.
Za mne tedy řetěz.
Předchozí
1 2 3
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 15:43 | Nahoru | #1
jaka oprava kardanu? Mam 150 000 a dvakrat jsem v nem menil olej

Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 15:47 | Nahoru | #2
Za mě kardan. Mašinu jsem kupoval se záměrem ježdění spíše poklidnějšího cestování ve dvou na větší vzdálenosti a nemám chuť řešit "každou chvíli" řetěz. Takže kardan sice nebyl hlavní kritérium, rozhodně však ne nepodstatné.
Předpokládám ale, že sem přispěje nějaký zkušenější praktik, za něhož se zatím nepovažuji...

Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 15:53 | Nahoru | #3
Sry co když se Ti líbí masina na kterou kardan nevyrábí? Nebo naopak....

Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 15:56 | Nahoru | #4
A co třeba ještě řemen? Ať to máš kompletní.Jinak za mne kardan.Než v kardanu vymeníš jednou opej za 300 kč, koupíš i tři řetězové sady za zhruba 3000,- . Dále řetěz musíš čistit, mazat a šponovat. Takže kardan

Naposledy editováno 16.04.2017 15:56:43

(reakce na) Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 16:03 | Nahoru | #5

Honza-1400 píše: jaka oprava kardanu? Mam 150 000 a dvakrat jsem v nem menil olej



brzy si to doplatíš.

Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 16:15 | Nahoru | #6
já bych raději kardan,měl jsem možnost vyzkoušet obojí a kardan je v podstatě bezůdržbový. Jediné mínus je,že polkne pár koníků.

Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 16:17 | Nahoru | #7
Hmm, známému se podělalo něco na kardanu na GS-u. Oprava 45 tis.
Takže za mne je to jasné.

Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 16:22 | Nahoru | #8
Jedině kardan. Skoro třicet let jezdím jen s mašinama s kardanem. Na delší každodenní cesty ideál, samo že na sort nebo off ne.
Žádné mazání s sebou, žádný sprejování v dešti, žádný zamazaný ruce, žádný hlídání a napínání, sledování výměny a další vopruzy. A za těch třicet let nevím co je to porucha kardanu (ťuk ťuk ťuk...), jednou za dva roky třetinka oleje vypustit a napustit. Toť vše.
Prvek "řetěz" považuji na motorce asi stejně tak moderní jako kalafunou naprášený řemen Bohužel kardanových motorek se vyrábí stále méně...

Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 16:31 | Nahoru | #9
To jen teoretizování o ničem, protože mašin s kardanem je jak šafránu... Ale takovej Varan nebo Stromek s kardanem...
Jinak já jsem měl kardan na NTVčku - super věc, ale přece jen mi červík hlodal, co kdyby se nějak podělal, to by asi 3000 jak za řetěz nevyřešilo...

Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 16:33 | Nahoru | #10
bez ohledu na druh a typ motorky je blbost. na 125 nebo třeba na enduru,krosce nebo ss je jasně lepší řetěz,na cesťáku kardan. ani řemen bych nezatracoval,jde na něj předělat dost motorek s řetězem. vím například o tdm.

1 reakcí na tento příspěvek Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 16:49 | Nahoru | #11
Kardan je nejlepší, ale co si budem nalhavat.. je to hnus

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 16:54 | Nahoru | #12
Kášík-Pája> mě se líbí, i demontáž kola je mnohem snadnější.

Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 17:00 | Nahoru | #13
Mám řemen, řetěz a měl jsem kardan. Z tvých uvedených bych volil kardan. Jinak ovšem preferuji řemen.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 17:00 | Nahoru | #14
nemako> to jo, sám mám už třetí moto co má kardan a nemůžu si no vynachválit, ale nemůžu si pomoct, nelíbí se mi

(reakce na) Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 17:18 | Nahoru | #15
Kášík-Pája> na guzzi to vypadá dobře. mě se to líbí.když je to zakrytý v kyvce

Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 17:26 | Nahoru | #16
Za mě řemen. Kardan vydává pazvuky, žere koně a .... já jsem asi moc zatíženej na historii, nejdřív byl řemen.

Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 19:39 | Nahoru | #17
kardan je dobrej tak na cestování a na to je lepší auto a nejlepší letadlo

Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 20:22 | Nahoru | #18

Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 20:50 | Nahoru | #19
je mi to jedno, vybírám motorku podle jiných parametrů...

Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 20:50 | Nahoru | #20
mel jsem retez, remen i kardan....

kardan
+cistota
+nizka udrzba
+estetika

-ovlivnuje reakce motorky
-zere kone

remen
+nizka potreba udrzby
+zivotnost

-obcasne piskani

retez
-spina
-sponovani
-mazani

Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 21:10 | Nahoru | #21
Někde jsem četl že ztrátovost výkonu je řetěz-řemen-kardan. (Max myslím 6%)
Měl jsem řemen a strašně mě děsila výměna a cena řemenu...(neměnil jsem a věřím že ani nový majitel ještě neměnil)
Mám řetěz a čištění je strašný vopruz ale jakákoliv kontrola opotřebení i výměna je jednoduchá a relativně levná...
S kardanem nemám moc zkušeností ale známému na BMW odchází nějaké ložisko a 2tis. Je jen to jedno a nechci vědět co bude dál...
Za mě: pokud novou nebo relativně novou a na cestování tak kardan. U staré vrány a motorky na pole nebo HeeenVole raději řetěz...

1 reakcí na tento příspěvek Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 21:10 | Nahoru | #22
Já měl nejradší řemen. Na řemen i řetěz vidíš. Do kardanu ne.

1 reakcí na tento příspěvek Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 21:24 | Nahoru | #23
veliký + řetězu je možnost změny převodovýho poměru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 21:28 | Nahoru | #24

Piwell píše: Já měl nejradší řemen. Na řemen i řetěz vidíš. Do kardanu ne.



checht... 80% uzivatelu motorky nepozna ojetou rozetu a vytahanej retez ani kdyby je to prastilo do nosu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 21:30 | Nahoru | #25

callowsick píše: veliký + řetězu je možnost změny převodovýho poměru.



a jaka cast uzivatelu podle Tebe tehle vyhody vyuzije? (ale pravda, na to jsem ve svem vyctu zapomnel)

2 reakcí na tento příspěvek Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 21:42 | Nahoru | #26
Kvůli pohodlí na cestách kardan. Výhody oproti řetězu popsali už kolegové výše.
Nevýhodou kardanu, kterou pozná každý uživatel, je větší hmotnost. Pro mě ale výhody převažují.
Samozřejmě, že třeba SS s kardanem by asi nebylo ono
Takže také podle typu motorky

Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 21:45 | Nahoru | #27
Jezdím oba systémy. Po namontování automatického mazání řetězu jsem více spokojen s řetězem. Vyhovuje mě možnost individuální úpravy převodu (zrychlení, nebo zpomalení stroje s úpravou více či méně do síly) Jednou ročně naplním lahvičku mazadlem a občas řetěz při mytí motorky utřu. Mám najeto dvojnásobek km oproti sadě bez přimazávání a řetězovka se tváří jako nová. Při dnešních technických možnostech už není řetěz omezující ani na cestovních strojích.

(reakce na) Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 21:53 | Nahoru | #28

Spot píše:
Samozřejmě, že třeba SS s kardanem by asi nebylo ono



...tssss...takovej omyl...

Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 22:02 | Nahoru | #29
Variátor rulez

(reakce na) Kardan vs řetěz

16.4.2017 v 22:04 | Nahoru | #30

MedWed píše: a jaka cast uzivatelu podle Tebe tehle vyhody vyuzije? (ale pravda, na to jsem ve svem vyctu zapomnel)



jak velká část nevím, ale pokud si chce někdo motorku doladit na svůj styl jízdy, je změna kolečka (a v sadách se často nabízí kromě původního počtu zubů varianty plus nebo mínus zub) snadná cesta.
enduro, mx, motorky na okruhy, malorážky - tam se to asi nejčastěji mění.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist