globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Každý karburátor jinak?
Ahoj Navazuji lehce na mé předchozí téma s přetýkajícíma karbama. Po koupi nových jehliček do plovákovek a seřízení hladin už motorka startuje jak má. Dnes jsem nastartoval. Podle zvuku mi přišlo, že běží oba válce. ALE! Pravý svod se okamžitě začal zahřívat, teplý byl tak po deseti vteřinák, přijde mi, že se zahřívá šíleně rychle, nechápu to. Levý v pohodě, pomalinku se začal ohřívat. Kouřilo to z výfuku docela dost, bílý kouř, ale venku je dost zima, mohlo to být třeba tím? Po dojetí s ohřátým motorem už absolutně žádný dým. Jak se to trochu ohřálo, jel jsem to asi pět kiláčků projet, abych poznal co a jak. Když se trochu víc otočí plynem, tahá to jak blázen (brát s rezervou, popis pocitů Simsonisty při prvním zatažení na velký mašině ). Při malým otevření plynu to má ale tendence se dusit, zakuckat. Po dojetí jsem vytáhl svíce. Myslím, že je jasný, že je někde problém. Levá má vnější elektrodu do bíla/šeda, pravá je ale černá jak uhel, obalená sazemi, které jdou setřít rukou.

LEVÁ SVÍČKA:












PRAVÁ SVÍČKA:







No a teď proč to tak je? Když jsem poprvé rozdělával karburátory, byly vzduchové šrouby na dost rozdílných hodnotách. Napsal jsem si to tehdy na nějaký karton, myslím, že to bylo 2 a čtvrt na jednom a 1 a půl na druhém. Logicky jsem si řekl, jakej debil to tak nastavil? Jsou to přece stejné válce, stejné písty, stejné ventily, stejné vůle, stejné časování, stejné... vše. A nastavil jsem podle nové příručky oba karburátory stejně, na 1 a 3/4 otočky. Takže tak. I synchronizace karburátorů mi přijde zvláštní, nastavil jsem klapky vizuálně do stejné polohy a pak za běhu provedl synchronizaci budíkama - ta druhá klapka se musela rozhodit úplně jinak, každopádně v téhle poloze byly hodnoty podtlaků stejné a běh nejlepší, takže jsem to takto nechal.

Máte někdo nápad, co teď s tím? Prostě to ohřát a hrát si se šroubkem vzduchu na pravém karburátoru, dokud ten chod nebude znít ideálně? Nebo si myslíte, že to způsobuje něco jiného, vážnějšího? Děsí mě to, jak rychle se po startu ohřívá ten svod, nevím, jestli je to normální.

Pokud bych to měl řešit regulací šroubu vzduchu, víte někdo jak funguje? Jeho povolením pouštím více vzduchu?


Předem díky za každou radu

PS: Jen tak otázka úplně mimo téma. Má někdo tip, co by mohlo způsobit zasr*ní sklíčka kontrolky oleje zevnitř nějakým bílým cosi? Ne, že by to bylo něco vážného nebo mi to nějak vadilo, jen by mě zajímalo, proč se to tam objevilo Včera jsem nechával přes noc otevřený nalívací víčko, po tom co dělaly karbecy, "kdyby náhodou" byla troška benzínu v oleji, tak ať se odpaří, tak nevím, jestli to má souvislost. Předtím to tam nebylo.










(ne, nemám málo oleje, motorka byla nakloněná)

Děkuju

2 reakcí na tento příspěvek Každý karburátor jinak?

16.4.2017 v 22:43 | Nahoru | #1
Danánku,Ty se mi snad zdášššššš ...To něco s dírama je emulzní trubice,zespoda se do ní šroubuje hlavní tryska,zhora do ní zapadá kuželovitá jehla a tím,jak se šoupě zvedá,zvedá se i jehla a v otvoru emulzní trubice vytváří svým kuželem proměnnou mezeru na přisávání směsi benzinu se vzduchem-čili nemůžeš libovolně měnit emulzní trubici za jinou-pouze za stejnou,která je do tohoto karbce určena......a další rada-jestli nevíš,co šroub bohatosti reguluje,tak orientačně-je-li z bočního pohledu před emulzní trubicí (ve směru sání vzduchu do motoru),tak škrtí vzduch a utažením obohacuješ a je-li za trubicí(mezi jehlou a hlavou motoru,tak škrtí volnoběžnou směs a utažením ochuzuješ Ověřit si to můžeš injekčí stříkačkou s benzinem,který vstříkneš ve směru vzduchu do otvoru na kraji karbce těsně za airboxem(to je ta bedna,do které dáváš filtr ) A teď už zapoj svoji tykev...

Naposledy editováno 16.04.2017 22:45:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každý karburátor jinak?

16.4.2017 v 23:22 | Nahoru | #2
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:42:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každý karburátor jinak?

17.4.2017 v 08:49 | Nahoru | #3

Petr-Huska píše: Danánku,Ty se mi snad zdášššššš ...To něco s dírama je emulzní trubice,zespoda se do ní šroubuje hlavní tryska,zhora do ní zapadá kuželovitá jehla a tím,jak se šoupě zvedá,zvedá se i jehla a v otvoru emulzní trubice vytváří svým kuželem proměnnou mezeru na přisávání směsi benzinu se vzduchem-čili nemůžeš libovolně měnit emulzní trubici za jinou-pouze za stejnou,která je do tohoto karbce určena......a další rada-jestli nevíš,co šroub bohatosti reguluje,tak orientačně-je-li z bočního pohledu před emulzní trubicí (ve směru sání vzduchu do motoru),tak škrtí vzduch a utažením obohacuješ a je-li za trubicí(mezi jehlou a hlavou motoru,tak škrtí volnoběžnou směs a utažením ochuzuješ Ověřit si to můžeš injekčí stříkačkou s benzinem,který vstříkneš ve směru vzduchu do otvoru na kraji karbce těsně za airboxem(to je ta bedna,do které dáváš filtr ) A teď už zapoj svoji tykev...



Boha, tak nevím jak se tomu nadává v češtině, no. V životě jsem jinej karb podobné konstrukce neměl, jen několik obyč šoupátkových (mimochodem, všechny měly šroub bohatosti mezi jehlou a válcem a štelovaly vzduch, tedy povolením ochudit...), tak si ze mě prosím nedělej p*del, jako bych nevěděl co je airbox. V tom karbecu je prostě něco špatně, musí tam být něco poškozenéh/ jinak bych to měl naladěné už třikrát. Akorát jsem teď furt v práci a po večerech se toho moc udělat nedá, takže se na to můžu pořádně vrhnout až během týdne.

Mimochodem, emulzní trubici jsem kupoval pochopitelně origo, přímo pro můj ročník, dvě vyšly asi na tisícovku
A jak jsi psal v příspěvku předtím, hladiny mám absolutně přesně.

Náhradní karby budou imho nepoužitelné (resp. jejich těla), je v nich i hlína (v difuzoru), ale co je v plovákovce by mělo být OK, tam je to čisté. Takže si z nich vezmu "trysku jehly", popř. trysky, jehly a u svých karbů ještě rozdělám a zkontroluji sytiče. Jestli to pak nebude blafat jak má, tak to prohodím leda tak oknem ven
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf
Pružina centrálu Kawasaki KLE 500 lacerta82 7 11.10.2023 v 10:33 Radek2107


TOPlist