globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: usmlouvaná cena a vliv kurzu koruny při koupi mé první nové motorky...
 
10.3.2017 v 14:27
Zdravím všechny motorkáře
Jsem tu absolutně nový a doufám, že se moc neopakuji k nějakému již zajetému tématu. Ve svých cca 56 letech si dělám A-čkový řidičák a kupuji novou motorku osvědčené značky (typ záměrně neuvádím, skrze prodejce, kteří to také mohou číst).
Chci se zeptat jestli se to dá a je to taky obecně zavedené, a to možnost usmlouvat u nové motorky snížení ceny vůči oficiálnímu ceníku ? Kupoval jsem si ve svém životě již 5 nových aut a vždy ukecal slevu 5% až cca 20%. Existuje něco takového u koupi nové motorky ? Podotýkám, že se jedná o typ, který se tu v ČR nabízí, ale moc nekupuje.
Taky jestli zkušenější mohou říci zda ceny nových motorek ovlivňuje nějak významně kurz české Koruny ? Ve druhém čtvrtletí 2017 má ČNB ukončit tzv. intervence a Koruna by měla dost posílit vůči tzv. tvrdým měnám, no a to by snad podle mne, mohlo významně slevnit novou motorku, ne ? Pokud si samozřejmě prodejce nezvedne významně tímto svoji marži a zákazník utře nos. Myslíte, že má význam počkat?
No a ještě dotaz ohledně manuálu k nové motorce. Protože jak jsem již napsal, má se jednat o málo prodávaný typ u nás v ČR a tak mám strach, že manuál asi nebude plně v češtině ( překlad se asi nevyplatí), i když je dle zákona povinnost dodat toto v jazyce v prodávané zemi. Anglicky, japonsky, francouzsky, španělsky, italsky a německy jaksi moc dobře neumím a jedině v těchto jazycích je daný manuál kompletně ke stažení.
Díky všem za případné rady a pomoc. Dušan alias pozdnímíza

1 reakcí na tento příspěvek usmlouvaná cena a vliv kurzu koruny při koupi mé první nov...

10.3.2017 v 17:15 | Nahoru | #1
Slyšel jsem už z více zdrojů, že je v podstatě nulová marže i na auta a vydělává se v podstatě jen na dalším servisu.

(reakce na) usmlouvaná cena a vliv kurzu koruny při koupi mé první nov...

11.3.2017 v 05:29 | Nahoru | #2

mmks píše: Slyšel jsem už z více zdrojů, že je v podstatě nulová marže i na auta a vydělává se v podstatě jen na dalším servisu.



Taky jsem kdysi viděl do marží aut a souhlasím. Když se odečetly náklady na úkony, co je potřeba s autem před prodejem udělat + člověk co prodává a musí tam sedět, za nehtama toho moc nezbylo.
Pak k tomu započteš speciální přípravky dodávané továrnou a které musíš koupit, (např. ořech s navařenou ohnutou tyčkou za 1500kč atp) plus další vybavení dílny, které musíš mít, protože jinak Ti strhnou body hodnocení prodejce od kterých se odvíjí marže. Když si tyčku na tentýž tona ořech za 40kč navaříš sám, máš smůlu, není to fabrické vybavení.

Další věc je ta, že u výrobce musel dealer udělat závaznou objednávku na rok dopředu samozřejmě s lepší marží, jenže když se auta neprodávaly, výrobce je i tak navážel a chtěl je zaplatit. Pak se musely auta prodávat za jakoukoliv cenu, aby bylo na splatnost fabrice.

Nešel bych do toho ani za zlaté prase. Vyplatí se to jen velkým servisům, které vytíží lidi co prodávají a jsou strategický prodejce pro značku. Pak mají prostor pro vyjednání marže. Kusovkáři jedou ze servisu.
Samozřejmě je rozdíl slevit 10tis z Dacie za 250tis, nebo z BMW za mega a půl.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist