Téma: Nasinec v Arizone
5.3.2017 v 07:46
Rychle intro - Jmenuji se Martin a mam moto problem. Ne ze by mi moto nebezely, mam problem se od nich utrhnout ;)

Jezdil jsem od mala, 99% silnice (Hornet, GS..) pred 5ti lety me prace zavedla do Phoenixu tak jsem si tu udelal radost a na vanoce 2013 jsem koupil jety GS (2009). Velmi rychle jsem zjistil, ze tady jsou nejenom paradni silnice ale hlavne (pro nasince) neuveritelny moznosti kam vyrazit mimo asfalt. Dal jsem se dohromady s tema spravnejma lidma, zacal jsem tahat GSo nejdriv na sotolinovy cesty, pak do hor, pak mi prislo tezky tak jsem k nemu prikoupil krosku, pak holt jezisek prines vodnika.. dalsi jezisek prines XCF-W 350... pak pribyla slapacka...

Snazim se ty moje mistni (a nejenom mistni) akce dokumentovat jak nejlip umim a kdyz uz se s tim ... delam... tak si rikam, ze by to snad mohlo zajimat i vas. Uz nejakou dobu prispivam do ceskych for o velkych moto (GS) ale posledni dobou spis tihnu ke krosce tak proto i tahle platforma..

Ocenim jakykoliv komentare/dotazy...jen necekejte odpoved v 4 rano myho casu ;)

A od cervna 2019 zpet na rodny hroude...

Naposledy editováno 25.01.2020 23:07:04

25.12.2017 v 20:46 | Nahoru | #151
Nádherné offroad cesty!
My kvůli takovým jezdíme do Albánie a na Ukrajinu. V Čechách to už stojí za hovno, lesáci teď mají dost peněz na údržbu i těch méně používaných, takže to není dost zábavné a vysloveně mimo cesty les moc prasit nechceme. Navíc je to tu samej televizí vygumovanej nepřejivec, tak se dá jezdit jen když je ošklivé počasí, aby člověk v lese nikoho nepotkal.

Jak se tam v AZ jezdí v létě? Polovina motorek se mi špatně chladí v pomalém terénu už při teplotách nad 30C. Tam u vás je poněkud tepleji.

25.12.2017 v 21:43 | Nahoru | #152
Úžasný vlákno!

25.12.2017 v 22:14 | Nahoru | #153
V lete se tu jezdi brzo rano kdyz jsou teploty jeste pod 40 a nebo holt musis vyrazit nekam dal do vyssich poloh kde to neni az tak na padnuti.. uz jsem si na to docela zvyknul ale stejne je to narez, clovek tu teplotu nesmi podcenit, jinak skoncis nekde v pousti na dehydrataci.. S prehrivanim moto jsem nikdy nemel moc potize, kdyz pominu to, ze jsem musel z GS sundat chranice chaldicu, protoze blokovaly proudni vzduchu. Bez nich uz to bylo OK a vetsinou se stejne prehrejes driv ty nez motorka..

Vyuzivame ted dobry pocasi na pruzkumy novyho terenu, tohle je presne to co me bavi nejvic - technicky sekce nad kterejma clovek musi premejslet, ale ve finale se daj zvladnout bez slapnuti i pro nas amatery.. jeste z toho bude cely video

27.12.2017 v 17:52 | Nahoru | #154
Dokonal jsem cely video z tyhle jizdy, radsi jsem vynechal detailni zabery oho, kdyz jsem klestema tahal trny z kaktusu z palce, dva se mi zasekly primo pod nehet a jeden do luzka nehtu, holt soucaust jezdeni v pousti..

27.12.2017 v 18:03 | Nahoru | #155

28.12.2017 v 07:22 | Nahoru | #156
Abyste nerekli, ze tu nemame zimu... staci vyjet do cca 2400m a clovek i na ten snih narazi ;)

Kolem 2:00 je krasne videt, jak funguje stabilizace na Hero 6 - kamera je napevno na prilbe, nicmene prilba se klepe a krajina drzi.. docela to soudruzi vyladili uz.

28.12.2017 v 10:10 | Nahoru | #157
Nádhera. U nás už ani nejsou nezpevněné cesty kam by se oficiálně smělo. Když zrušili vojenský prostor Brdy, tak z toho hned udělali chráněnou oblast. Jezdili jsme tam o víkendech, když jsou vojáci doma. Teď to tam non-stop hlídají zelení dementi a policajti.

Ode mě z práce se jezdí pracovně do Phoenixu, kde má firma sídlo. Zatím jsem nic neposral tak, abych to nedokázal opravit na dálku, ikdyž několikrát jsem měl na mále. Až mě tam pošlou, musím si domluvit, aby mi v autopůjčovně místo obvyklého sedanu půjčili lehké enduro

29.12.2017 v 04:32 | Nahoru | #158
Ty Brdy jsem si presne rikal, ze by byla skvela lokalita, nicmene presne jak rikas, zeleny komando v akci. Sam se povazuju za docela zodpovednyho cloveka (tady potajmu recykluju do ciziho kontejneru protoze u me zadnej neni..) ale tohle me vytaci. Jedinou sanci vidim v tom poridit neco elektrickyho, kdyz te nikdo neslysi tak te nemuzou napraskat ;)

Jestli potrebujes abych dosel nekam strihnout nejakej drat tak rekni, motorku ti tady nejakou sezenem ;)

1.1.2018 v 18:52 | Nahoru | #159
2017 jsme uz klasicky zakoncili vanocni vyjizdkou, tyhle akce jsou otevreny pro "sirokou verejnost", tak je vzdycky planujeme na nekolik useku se zvysujici se narocnosti -
kdyz nekdo po prvni trase usoudi, ze ma dost tak muze bez problemu bud vynechat dalsi nebo to zabalit. Kdyz jsem s touhle partou zacal jezdit tak jsem udelal presne to a rikal jsem si ze jim hrablo kam se s tema tezkejma kravama poustej ;)

Zacali jsme ve 14ti, skoncili v 6ti, jedna Afrika Twin sezrala lozisko v zadnim kole, jedno GS zacalo vydavat podivny zvuky z kardanu pod plynem, ukazalo se, ze fabricky kufry na AT nejsou staveny do terenu a taky ze kdyz nekdo nechce bejt hlavni hvezdou videa, tak nesmi padat predemnou... nastesti se tomu Joe smal a trval na tom, ze to tam mam vsechno nechat ...

15.1.2018 v 17:42 | Nahoru | #160
Neco pro pobaveni.. dobrodruzi se najdou vsude...

V sobotu jsme vyrazili do mestecka Crown King v horach na SZ od Phoenixu, cela trasa je asi 50km jednim smerem, 25km z toho je bez problemu, druha pulka je mistama narocnejsi, tak asi maximum toho co me jeste bavi na GS (nicmene tentkorat jsem tentokrat vzal KTMku). V pulce cesty nahoru jsme narazili na tenhle ukaz:

KLR na silnicnich gumach se sajdou (samozrejme bez hnany napravy), chlapci vypadali, ze to neni jejich prvni rodeo, pomoc nepotrebovali, tak jsme pokracovali dal, dali jsme si obed, dojeli se podivat na vrchol "Tower mountain" do 2320m jak vypada snih...

Po ceste dolu jsme pany potkali opet, o trochu vys nez poprve, nicmene tentokrat uz smerovali dolu... bystrejsi si povsimnou, ze jim neco chybi ;)

Jenom pro predstavu, aby se dostali sem tak museli zdolat par takovyhle useku:

O par mil dal se nam naskyt tenhle majestatni pohled:

K velkymu prekvapeni se mu cela ta sajda tak trochu ulomila. Kdo by to cekal... podle tech lidi co jim pomahali to byla uz chlapcu druha noc na ty trase a vypadalo to, ze budou tam budou travit i dalsi..

A ja mel pocit, ze kdyz tohle jedu na GS tak jsem ten exot kterej tam vyrazil na spatnym stroji ;)

15.1.2018 v 20:48 | Nahoru | #161
Sajda Velorex má rám z tenkých trubek. S ruskou nebo ukrajinskou sajdou by se jim to nestalo, to by ulomili spíš kus motorky. Jenže ta váží 3x tolik a s poháněným kolem funguje v terénu skvěle.

15.1.2018 v 20:54 | Nahoru | #162
Tady obcas vidim Uraly, prodavaj se za (podle me) nehorazny penize ale verim, ze s tou hnanou napravou to projede vsechno... bez toho je to jenom dalsi mrtva vaha a zbytecna dalsi stopa..

15.1.2018 v 21:54 | Nahoru | #163
Sajda musí být hnaná, bez toho je to neschopné. Ta druhá stopa je super v kluzkém bahně, na sněhu a v hlubokých brodech, kde nevidíš balvany pod koly skrz vodu. Nic z toho ale v Arizoně asi není běžné. Také to jede to kopce na kamenech co se kutálí pod koly, protože když ztratí trakci jedno kolo, zabírá druhé. Většina těchto strojů nemá diferenciál, kolo sajdy se přiřazuje jako předek teréňáku. Chybí tomu redukce, s tou by to bylo nezastavitelné. Také je super, že si člověk může sbalit kempování na 2 týdny spaní na divoko aniž by ta váha zhoršila ovladatelnost v terénu. Samozřejmě jsou místa, kam se raději podívám na lehkém enduru. Po 5 dovolených na Ukrajině s Uralem jsem si tam loni zajel na NX250, podívat se na místa, kam nejezdí ani místní ZILem. Ideální by asi bylo mít to enduro uvázané na sajdě a jezdit na něm hodinové otočky na jinak nedostupná místa.
Nové to u nás nikdo nekupuje, skoro všichni si je přivezli z Německa jeté za třetinu ceny.

15.1.2018 v 22:24 | Nahoru | #164
Tady muzes koupit krasnyho novyho Urala za bratru 20 tisic dolaru (plus dan a poplatky, tzn tak 23 tisic ve finale).. za to sezenu rok staryho vodnika se vsim vsudy..

Naposledy editováno 15.01.2018 22:24:46

15.1.2018 v 23:24 | Nahoru | #165
U nás to stojí nové 390 až 400K s daní, což je v USD asi 19K.
Kouknul jsem na US Uralí fórum, 5 let staré málo jeté jsou u vás okolo 8K. To je sice o dost víc než jsem za to dal já, ale zhruba to tak odpovídá užitné hodnotě.
Nové si kupují jen lidé, co neví co s penězma. Zvlášť když rusáci pod vedením svých krajanů v Redmondu nedokázali od roku 2008 udělat výrazný pokrok v technice ani v kvalitě. Sice nasadili EFI, ale za 3 roky ho nedokázali dobře naladit, nasadili kotoučovku na zadní kolo, která sice brzdí, ale často se vysere a brzdí pořád. Takže starší kusy v podstatě fungují lépe.

Edit: tento web považuje symbol dolaru za identifikátor proměnné.

Naposledy editováno 15.01.2018 23:26:39

19.1.2018 v 10:21 | Nahoru | #166
tak jsem po delší době zase nakoukl a tradičně

21.1.2018 v 05:11 | Nahoru | #167
Tenhle vikend se ve Phoenixu jede zapadni kvalifikace do US teamu na sestidenni, ucastnil jsem se pouze jako "sweep" tzn organizace kolem trati, uzavirani sekci atd... a pomoc jezdcum, v jakykoliv forme ;)

Video bude...

1 reakcí na tento příspěvek Nasinec v Arizone

23.1.2018 v 04:22 | Nahoru | #168
Video z vikendu.. kdyz nic jinyho, tak shlidnete posledni minutu a pul.. jeste ted mi cukaj koutky ;)

Mel jsem s sebou i fotak, par fotek tu.. https://photos.app.goo.gl/QNeJYeO2Z0qcirkM2

(reakce na) Nasinec v Arizone

23.1.2018 v 08:23 | Nahoru | #169
Plawa> mě stačí pitomej bodlák nebo ostružiny, kaktusy neeee.

Naposledy editováno 23.01.2018 08:23:31

23.1.2018 v 11:27 | Nahoru | #170
skvele!!! sledujem toto vlakno asi od jeho vzniku, takze sa neboj, ze to tu davas zbytocne. Slintam a zavidim ! hlavne nech sa vzdy vratite v zdravi domov.

23.1.2018 v 11:45 | Nahoru | #171

23.1.2018 v 22:43 | Nahoru | #172
Bomba trať

24.1.2018 v 14:53 | Nahoru | #173
video pěkný a ten konec - (zlatý naše kudlibabky )

24.1.2018 v 15:56 | Nahoru | #174
Diky chlapci, zatim se mi "pacient" neozval ale jeho pozadi uz videlo na youtube pres 1000 lidi ;) Holt porad plati ze nahota prodava hehe

28.1.2018 v 03:15 | Nahoru | #175
Dneska jsem testoval GPS na novym GoPro.. pro kratky useky to funguje dobre, ale jakmile se clovek dostane nad hranici na ktery gopro deli soubory (kolem 8mi minut) tak se to cely komplet rozpadne a minulej tyden jsem prej byl v Texasu ;) Dokonce jsem si stezoval i primo na GoPro, tak doufejme, ze si to vezmou k srdci...

Nicmene pro kratky useky to funguje ok..

29.1.2018 v 05:35 | Nahoru | #176
Tak mozna 20x jsem dojel nekam do pulky toho druhyho kopce v tomhle videu a pak jsem se sesunul zpatky po prdeli, samozrejme na videu to vypada jako rovinka...tenhle vikend jsem to konecne dal, poprvy to zrovna nevypadalo jakoze vim co delam ale vysledek se pocita ;)

(sorry za kvalitu, youtube to odmita previst do 1440p...)

Dneska jsem to konence trefil tak nejak jak jsem si predstavoval, coz samozrejme ve vysledku vypada, ze na tom nic neni..

(manikovi co to tocil jsem nasledne hlasite vysvetlil jak ma drzet telefon ;)

A samozrejme za uspechama je 20x tolik driny, coz v mym pripade vetsinou obnasi snahu otocit krosku o 180 stupnu na kopci na kterym se neda ani stat.. a lidi prej platej za posilovnu ;)

12.2.2018 v 06:02 | Nahoru | #177
Prituhuje, vcera rano bylo asi 5 stupnu ale jak vyleze slunce tak je hned zase 25 ;)

Obcas tady narazime v horach na docela zajimavy situace.. tenhle kopec je tak maximum toho co dam na GS, nicmene mozna je to porad lepsi napad nez to zkouset pickupem...

(fucel vitr, jsou tam cesky titulky)

Pro predstavu kde skoncil:

Zbytek kolecka byl uz klasicky jenom hory, kaktusy a modry nebe..

Michele si poridila novyho triple blacka, tak ho hned pokrtila ;)

Tem pozornejsim neunikne ze na tyhle fotce jsem i ja.. ;)

A pak jsme nasli skokanek.. jak maly haranti...

12.2.2018 v 16:30 | Nahoru | #178
Super fotky.. už zase tiše závidím..

19.2.2018 v 16:33 | Nahoru | #179
O vikendu jsme zase trochu posouvali limity, tentokrat pod dohledem. Peter Weiss byl 7 let Course Manager pro Romaniacs, sam se umistil v top 15, top 10 na King of the Motos, kvalifikoval se a jel Erzberg.. holt umi. Dam dohromady cely video z treninku, zatim jenom lehkej nastrel toho co cekat ;)

Kolem tyhle steny jsem projel x krat, nikdy by me nenapadlo zkouset ji vyjet... chtelo to par pokusu ale nakonec jsem to dal docela ciste. Holt to chce nekoho kdo vas cas od casu kopne do riti a posune zase o kousek dal..