globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
 
12.1.2017 v 06:25
Máme tu novou Jawu 350 OHC která má být údajně k mání toto jaro. Fotka je rozmazaná asi záměrně ale to bylo vždy. Moto Kenny má objednaný prý výrobní číslo 007 a když projde jarním zatěžkávacím testem tak se objeví u nich v prodeji včetně servisu. Tak jak blýská se na lepší časy?






1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?

23.1.2017 v 11:34 | Nahoru | #1
Jenacukr mně svým "přiznáním" #197 , že se mu líbila Jawa Tramp, motivoval k opětovnému
(za což se omlouvám) "ohřívání MOJÍ polívčičky" :
začal jsem v r.1964 na Panelce 250, se kterou jsem na začátku 70. let dělal "psí kusy"(viz foto),
ale jakmile jsem dostal (tehdy velice vzácnou) možnost jezdit na 2T - 2V "japonci", rychle jsem
pochopil, že to v tehdejší RVHP s motocykly nadále půjde jedině "s kopce" .
Až později mně došlo, že Jawě "šestsettřicetčtyřce" chybělo málo, aby se zařadila mezi stroje,
které tehdy v Anglii přezdívali "pracovní koně" a byla jich tehdy řada. Prostě "žádnej zázrak", ale
spolehlivé pro široké využití ...
Konečně Jawa s dvojitým rámem ! Proč hořekovat, že z podřadného materiálu a tudíž těžkým,
když v celým socialistickým "táboře" (nezaměňovat s koncentračním !) byly legury strategickými (!)
a tudíž pro sériovou výrobu čehokoliv naprosto nedostatkovými .
Jenže "kádrové rezervy", vedoucí tehdy oddělení čs. výrobců motocyklů, nepřipouštěly uplatnění
skutečných technických talentů, jako byl např. Pan Konstruktér František Pudil (v ČZM)
a tak Jawa 634 ztratila možnost lepších jízdních vlastností díky ""geniálnímu"" , pravděpodobně
všeobecnou snahou o úspornost vedenému, řešení koncovek ramen kyvné vidlice .
Na rozdíl od svých předchůdců, t.zv. kývaček, byly tyto koncovky, již dostatečně široce upevněné
v rámu, ""konstruovány"" pouhým zploštěním kruhové trubky ...
Co dokázal s takto "tuhými" koncovkami dělat gyromoment točícího se zadního kola, si lze snadno
představit. Neustálé pokračování ""tradice""pouze čtyřrychlostní převodovky všech péráků a kývaček
a jediného karburátoru pro dvouválcový motor, nedalo Jawě 634 šanci zařadit se mezi ty bez despektu
přijímané "pracovní koně" .
S touto zastaralou verzí motoru, už nemohly Jawu zachránit pozdější přední kotoučové brzdy,
paprsková kola, celokapotáže, ani dvoukomorové výfuky. Dvouválcový DVOUTAKTNÍ motor 350(!) ccm
s jediným karburátorem, prostě nemůže mít výkon ani spotřebu na přijatelné úrovni, natož s pouze
čtyřstupňovou převodovkou oproti pěti- i šesti-stupňovým konkurenčních výrobků .
Přitom stačilo opravdu málo !
Dnes už je návrat zcela nereálný .






















Naposledy editováno 23.01.2017 17:12:11

(reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?

23.1.2017 v 17:37 | Nahoru | #2
IvanDvoutakťák> Pěkná
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist