globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna spodního bloku motoru na R1
14.12.2016 v 22:24
Zdravým, potřeboval bych radu ohledně výměny spodního karteru motoru.Budu ho měnít a zajímalo by mě, jestli se mění i šáli nebo tam můžou zůstat původní.Děkuji za radu
Předchozí
1 2
Následující

4 reakcí na tento příspěvek Výměna spodního bloku motoru na R1

14.12.2016 v 22:44 | Nahoru | #1
Bloky jsou vsechny stejny takze pokud nasadis puvodni salky a dodrzis utahovaci moment nic se nestane

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 06:57 | Nahoru | #2
pepinow> Na to jsi přišel jak?
Je to přesně naopak.Pouze spodní půlku vyměnit nemůžeš. Musíš vyměnit celé kartery.Otvory na kluzná ložiska jsou přesně svrtaná.Podle značek na klice a na karteru musíš dopočítat tloušťky ložišek a podle toho je objednat.

Naposledy editováno 15.12.2016 06:57:25

(reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 07:14 | Nahoru | #3
exotikus> mas pravdu predsedo! jak to rozhodi, musi udelat komplet!!! Lidi typu Pat &Mat nemusej, vymenej jen spodni karter, pak natocej a se zajmem sledujou ktera ojnicka jim poda ruku!

(reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 07:34 | Nahoru | #4

pepinow píše: Bloky jsou vsechny stejny takze pokud nasadis puvodni salky a dodrzis utahovaci moment nic se nestane



Tak pokud by jsi tohle udelal, tak po smontovani by jsi vubec neotocil klikou a nebo pokud by jsi mel stesti tak by jsi otocil, ale po nastartovani by to vzalo rychlej konec :) Na karteru a klice máš značky, podle toho určíš šířky ložiskových pánví...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 08:49 | Nahoru | #5

pepinow píše: Bloky jsou vsechny stejny takze pokud nasadis puvodni salky a dodrzis utahovaci moment nic se nestane



odbornik pres oleje a koukam i pres servisni prace

(reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 09:19 | Nahoru | #6

gugo píše: odbornik pres oleje a koukam i pres servisni prace



Hehe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 11:35 | Nahoru | #7
gugo> jeste chybi odbornik pres vsechno petrumr!

3 reakcí na tento příspěvek Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 11:38 | Nahoru | #8
je to samozrejme tak jak pisete... ale osobne bych se nedivil, ze to maj japka "svrtane" tak presne, ze by to po vymene spodku bloku nejspis i makalo.
neveril jsem tomu dokud jsem na jednom z motoru tady na foru nevidel prehodit domky vacek z jineho motoru a ono to jezdi uz vic jak jednu sezonu - motor s cca +20procent vyssim vykonem proti serii

Naposledy editováno 15.12.2016 11:38:47

(reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 11:49 | Nahoru | #9
assassin> ono to mozna pojede, ale nebude se ozyvat jaaa-maaa-haaa ALE jaa-buch-ma-buch-buch-haa-buch!

(reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 13:23 | Nahoru | #10

sered píše: gugo> jeste chybi odbornik pres vsechno petrumr!



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 13:27 | Nahoru | #11

assassin píše: je to samozrejme tak jak pisete... ale osobne bych se nedivil, ze to maj japka "svrtane" tak presne, ze by to po vymene spodku bloku nejspis i makalo.
neveril jsem tomu dokud jsem na jednom z motoru tady na foru nevidel prehodit domky vacek z jineho motoru a ono to jezdi uz vic jak jednu sezonu - motor s cca +20procent vyssim vykonem proti serii



Ty woe zo snad neni ani mozny. Ty domecky musi byt nehorazne vydreny. Videl jsem stary gsxr 750 predelany na 1200ccm, ale ten borec prehodil celej komplet tzn. pisty, valce palici atd... Ale napasovat jiny domecky to je celkem maso

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 13:30 | Nahoru | #12

StiefTomas píše: Ty woe zo snad neni ani mozny. Ty domecky musi byt nehorazne vydreny. Videl jsem stary gsxr 750 predelany na 1200ccm, ale ten borec prehodil celej komplet tzn. pisty, valce palici atd... Ale napasovat jiny domecky to je celkem maso



hele taky to nechapu, ty stary byly vydreny - jeden odbornik na tom upravoval hlavu a asi je hodne utahl... tyhle "novy" tam sedi, vse funguje, nejspis ani nejsou vydreny, fakt nevim jestli nahoda, nebo jen japonci obrabi s takovou presnosti, ze to sedi ikdyz to prehodis...

prehazovat jen spodek u R1 je blbost, ale s trochou nadsazky - myslim ze by to mohlo i makat. nebo to ruco "zaskrabat".... uz jsem tehle operaci co teoreticky nemuzou fungovat a v praxi to jede uplne v poho par videl....

Naposledy editováno 15.12.2016 13:31:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 14:05 | Nahoru | #13
assassin> zaskrabaval jsem saly na Tatre 57B a jiz nikdy vic ... brrrr!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 14:09 | Nahoru | #14

sered píše: assassin> zaskrabaval jsem saly na Tatre 57B a jiz nikdy vic ... brrrr!



jj je to spis takovy blaboleni, pokud na vymenu celku nejsou prachy apod, naka takovahle "alchymie" problem neresi...

(reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 18:28 | Nahoru | #15
assassin> na tu 57B je to dokonce v predpisu vyrobce: jedny saly a sabrovat a sabrovat. Ale ko dvou vikendech prace a lahvicky razitkovy barvybylo slyset jen ventilator a piskani dynama a zadny jiny pazvuky

Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 20:18 | Nahoru | #16
Nemohou , jak už zde bylo napsáno - viz screen z manuálu tří ladiček , princip je totožný u ostatních modelů tří ladiček




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 20:56 | Nahoru | #17

gugo píše: odbornik pres oleje a koukam i pres servisni prace

covece jak to tady ctu tak ty jsi taky odbornik prez vsechno u tak staryho motoru jsem ne jednou videl prehodit spodek motoru a bez problemu jedou jeste dnes

(reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 21:06 | Nahoru | #18

pepinow píše: covece jak to tady ctu tak ty jsi taky odbornik prez vsechno u tak staryho motoru jsem ne jednou videl prehodit spodek motoru a bez problemu jedou jeste dnes



Může se stát, že to pojede, nikdo to netvrdí... sice je to loterie ale stát se to může...Taky se může úplně stejně stát, že se ti motor hned kousne nebo se vůbec neotočí. Případně se od kliky budou ozývat moc příjemný tlučivý rány. Ale určitě tvoje tvrzení, že kartery jsou všechny totožný je pěkná kravina a lepit jen tak dohromady dva kartery je prasárna....

2 reakcí na tento příspěvek Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 21:22 | Nahoru | #19
Děkuji za rady, pokusím se podívat po těch značkách a spočítat to....Ale jelikož neumím anglicky nemohli by jste mi prosím ještě poradit , jak se to počítá?Děkuji

(reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 21:27 | Nahoru | #20

Ppepan007 píše: Děkuji za rady, pokusím se podívat po těch značkách a spočítat to....Ale jelikož neumím anglicky nemohli by jste mi prosím ještě poradit , jak se to počítá?Děkuji



No ono právě není úplně rozumný to skládat ze dvou motorů, o tom tahle diskuze je... Ložiskový pánve se mění u motorů, kde máš kartery, který jsou totožný... Proč chceš vůbec měnit ten spodní díl motoru??? Máš v něm díru???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 21:29 | Nahoru | #21
Ppepan007> Pánev kterou objednáš = ČÍSLO SKŘÍNĚ - ČÍSLO KLIKOVKY -1 = X podle X odvodíš barvu z manuálu pro tvůj motocykl a tu si na příslušné místo do klikové skříně objednáš u dealera :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 21:31 | Nahoru | #22

Kamikadze-Ace píše: Ppepan007> Pánev kterou objednáš = ČÍSLO SKŘÍNĚ - ČÍSLO KLIKOVKY -1 = X podle X odvodíš barvu z manuálu pro tvůj motocykl a tu si na příslušné místo do klikové skříně objednáš u dealera :)



podle me cenovej nesmysl, lepsi sehnet jetej motor z bouracky

(reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 21:42 | Nahoru | #23

gugo píše: podle me cenovej nesmysl, lepsi sehnet jetej motor z bouracky



Jj, ta cena bude vyloženě za hubičku :D Teď jsem objednával blbou ventilovou podložku na thundercata a 270,- bylo skoro jak zadarmo :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 21:47 | Nahoru | #24
gugo> 317,- jedna pánev takže pokud už do toho motoru chce něco nasypat a dělá to pořádně tak mě to nepřijde drastické (R1 05´)

StiefTomas> ventilový podložky co si pamatuju stojí stále několik let kolem tří kil za jednu

(reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 21:48 | Nahoru | #25

Kamikadze-Ace píše: gugo> 317,- jedna pánev takže pokud už do toho motoru chce něco nasypat a dělá to pořádně tak mě to nepřijde drastické (R1 05´)

StiefTomas> ventilový podložky co si pamatuju stojí stále několik let kolem tří kil za jednu



Jj, celkem hnus jako... Za kus cementovaný a broušený placky :D Hlavně co mě teda ale nejvíc nasralo, tak že když jsi chtěl dělat převodovku, tak jsem myslel, že si sundám jen spodek motoru a ono prd... Ti idioti dali pod válce dva M6 šrouby, takže motor rozdělanej úplně na kaši... Tak se udělala rovnou celá g.o.

Naposledy editováno 15.12.2016 21:50:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 22:45 | Nahoru | #26

assassin píše: je to samozrejme tak jak pisete... ale osobne bych se nedivil, ze to maj japka "svrtane" tak presne, ze by to po vymene spodku bloku nejspis i makalo.
neveril jsem tomu dokud jsem na jednom z motoru tady na foru nevidel prehodit domky vacek z jineho motoru a ono to jezdi uz vic jak jednu sezonu - motor s cca +20procent vyssim vykonem proti serii

Každopádně to tenkrát byla velká loterie, kdy jsme potřebovali složit motor na odladění, taky vím, že by se to dělat nemělo a při výměně domků by se mělo kurva měřit a doladit, dělali jsme to po šichtě dlouho do noci a bylo to hodně časově napjatý. U čtyřválce bych si to nedovolil, tam je riziko větší nepřesnosti díky delší vačkové hřídelí a většímu počtu domků kde se i sebemenší odchylky projeví destrukcí uložení nebo samotné vačky. Byla to a je zprdele klika, že je to funkční, taky se to mohlo posrat. Starý domky byly nenávratně v hajzlu... Vlastně jsi to viděl sám... Ale kartery bych už sakra řádně oměřil, ale radši bych sehnal oba že stejný ho motoru...

Výměna spodního bloku motoru na R1

15.12.2016 v 22:53 | Nahoru | #27
Mam motor kterej ma ten spodní díl rozlamanej po bouračce, jinak je vše ok, tak mi přijde zbytečný, nebo spíš levnější varianta než schánět celej motor...Vím, že to nikdy nesedne na sebe jako origo, ale třeba u aut se to dělá normálně a auta frčí.Tak jsem to chtěl udělat i tady, ale koukám, že názorů je na to tady dost, takže to asi zkusím a snad štěstí bude na mé straně

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

16.12.2016 v 06:27 | Nahoru | #28
pepinow> už zase ty :D začalo to tím, že si vymýšlíš z hlavy utahovací momenty na karteru a teď zase čtu takovejdle nesmysl..... být tebou se na motorky vyseru...

jinak u karteru se obě půlky zbroušej smontujou do kupy, utáhnou na moment a z boku se vyvrtaj... takže odpověď je NE nelze měnit pouze jeden kus karteru... buď se ti přidře klika hned, nebo bude chvíli mlátit a pak se přidře stejně (nechávám malé procento tomu, že to chvíli poběží bez problémů).....

Naposledy editováno 16.12.2016 06:33:16

(reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

16.12.2016 v 07:32 | Nahoru | #29

dewwil píše: Každopádně to tenkrát byla velká loterie, kdy jsme potřebovali složit motor na odladění, taky vím, že by se to dělat nemělo a při výměně domků by se mělo kurva měřit a doladit, dělali jsme to po šichtě dlouho do noci a bylo to hodně časově napjatý. U čtyřválce bych si to nedovolil, tam je riziko větší nepřesnosti díky delší vačkové hřídelí a většímu počtu domků kde se i sebemenší odchylky projeví destrukcí uložení nebo samotné vačky. Byla to a je zprdele klika, že je to funkční, taky se to mohlo posrat. Starý domky byly nenávratně v hajzlu... Vlastně jsi to viděl sám... Ale kartery bych už sakra řádně oměřil, ale radši bych sehnal oba že stejný ho motoru...



Tak a mame vinika 😀 pokud jsi to delal na suzine tak to chapu :) ty motory jsou tak dobre udelany, ze vydrzi vsechno :)

(reakce na) Výměna spodního bloku motoru na R1

16.12.2016 v 08:16 | Nahoru | #30

gagtoy píše: pepinow> už zase ty :D začalo to tím, že si vymýšlíš z hlavy utahovací momenty na karteru a teď zase čtu takovejdle nesmysl..... být tebou se na motorky vyseru...




Naposledy editováno 16.12.2016 08:16:48
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1187, 1188] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35624 Včera v 22:01 Veverčák
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ


TOPlist