globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Zdar hosi, dneska jsem se docetl, ze Jawa by mela chystat dle Pavla Suchyho nejakej cinskej 4T motor jako nahradu za klasickej 2T motor tripade. Nevite nekdo o tom neco vic? Odkaz na FB zde:

Jawakolemsveta

Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 12:07 | Nahoru | #91
Pokud bych měl zájem o něco více než Jawa 400, tak bych se porozhlédnul, jestli zmíněný Shineray XY 400 jde koupit u jiného prodejce.
Díly co na to bude dávat Jawa, určitě byly/jsou samostatně.
Značka není neznámá, čtyřkolky Shineray se prodávají.

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 12:16 | Nahoru | #92

JohnnyS08 píše: .... Na druhou stranu, nemyslim si, že kvůli přípravě výroby 400 by musel bejt ve fabrice kdovíjakej frmol. Na prezentaci byl vidět testovací prorotyp, je to v podstatě Shineray s nádrží 634, kusová výroba něčeho takovýho kdovíjakou přípravu nepotřebuje...



Počkej, jaká kusová výroba? Co to tady čtu, tak celé generace se půl národa těší na "novou" Jawu. Vždyť je po tom takový hlad, že letošní návrat Afriky byl jen slabý odvar. Takže počítám, že fabrika pojede na desetitisíce a ještě část výroby dojedná ve Strakonicích u kolegů v ČZ.

Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 12:18 | Nahoru | #93
docent> Hele, tohle by mě docela zajímalo. Předem říkám, že nejsem žádnej H-D fanatik a klidně rád uznám, že jsou tu jiný starší značky. Ale jednak jsem stejně jako Plazivec nikdy neslyšel o bankotu H-D (samozřejmě, byly doby, kdy na to firma byla bledě a taky několikrát změnila majitele - což ovšem není bankrot).

A druhak, pokud vím, tak Enfield India vzniknul v padesátých letech jako fabrika na licenční výrobu Bulettů. Nikdy neptřila pod RE, nebyla to "dceřinka", ale výrobce s vlastním kapitálem nezávislej na britským RE. Označení "Royal Enfield" používá až od roku 1999 (dost dlouho po krachu britskýho originálu) - předpokládám, že v té době vypršela právní ochrana této značky. No, nevim nevim, ale tomuhle bych "výrobce s nejdelší kontinuitou" opravdu neříkal.

Samozřejmě se můžu mýlit, pokud ano, uvítám odkaz na relevantní zdroje.

Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 12:19 | Nahoru | #94
Nemám rád lži: Takže Zetor po neúspěšných námluvách s John Deere (který chtěl koupit fabriku, nikoliv však bytovky, teplárnu a kdovíco ještě) privatizovala banda stbáků a komoušů z bývalého Motokovu, kteří rozkradli miliardy na vývoj nového traktoru a fabriku přivedli na pokraj bankrotu - neplatila, nevyráběla, lidi byli doma. Byli to ti samí lidé, kteří před rokem 89 prodávali tisíce Zetorů do zahraničí. Z bídy a úpadku vytáhli Zetor až koncem devadesátých let slovenští investoři.
Dneska je Zetor v dobré kondici a nedivil bych se, kdyby ti Slováci teď hledali nějakého světového bohatého kupce, aby za své počínání slízli smetanu.
Číslo přesně nevím, ale v Týnci na litra padlo cca 40 mega, byla to tak setina toho, co tehdy rozkradli ti Motokováci v Brně. Navíc v Týnci ty peníze zřejmě na vývoj opravdu použili, bohužel jim z toho vzešel hnusný a beznadějný paskvil, navíc zřejmě poháněný motorem MZ.

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 12:27 | Nahoru | #95

Deyva píše: Tech> já nevím teda ale ve třiadvaceti letech hodnotit, rozebírat a komentovat něco, co skončilo, když jsi byl ještě na houbách je tak trošku úsměvný... Já, ač ještě mám v rodným listu ČSSR, si třeba nedovolím komentovat to, co ty. Jednak protože to nepamatuju (byly mi tři, když proběhla revoluce) a jednak proto, že s každým režimem se propagandisticky a prvoplánově haní ten předchozí (stejně jako naše vlády například). Takže to beru tak, že ty seš prostě už jen naučenej plivat na <1989 aniž bys mohl cokoliv subjektivně hodnotit.


Zřejmě nejtrefnější názor
jinak k tématu:
Jawa jako montovna?Blbý ale tykhle fungovalo spousta fabrik.Lepší než nic.I ten "původní Jawácký motor" byl okopčený.Mně stačí když udrží značku jako takovou.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 12:34 | Nahoru | #96
Anti, Deyva> Hm, takže když sem nezažil pětačtyřicátej, tak nemůžu odsuzovat německej nacismus?

Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 12:35 | Nahoru | #97
K tomu rozkradení a výprodeji rodinného stříbra v podání těch socanských/socialistických nostalgiků. Prodat Škodovku (auta) do Německa byl přece hřích, ale prodat Škodovku (vlaky, tramvaje) do Číny je úžasný úspěch.

Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 12:36 | Nahoru | #98
Jinak Čína se vzhledem 634, 638 nebo 640 není nic pro mě - už v polovině osmdesátých let (kdy jsem si udělal papíry na mašinu) mi Jawa 350 přišla jako zastaralý, těžký a líný krám, nijak pohledná či spolehlivá motorka. Radši jsem jezdil na Simsonu a na staré kývačce v Jawabarvě s krásnou kulatou chromovanou nádrží. Takovéhle retro, kdyby Jawa udělala, tak bych se k ní rád vrátil,, nejvíc se mu přiblížil Classic 650, ale ten už se nedá sehnat ani jako jetý.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 12:37 | Nahoru | #99
Dněprák> Nesnáším je. Prarodičům vzali statek a pole, donutili pracovat v JZD, mamku buzerovali při studiích. Jasně že jsem to nezažil, ale všichni lidi (starší), jejichž názoru si vážím mají stejný pohled. Kdyby to bylo tak super, asi by to nezkrachovalo.

Naposledy editováno 12.12.2016 12:38:07

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 12:43 | Nahoru | #100

Tech píše: Dněprák> Nesnáším je. Prarodičům vzali statek a pole, donutili pracovat v JZD, mamku buzerovali při studiích. Jasně že jsem to nezažil, ale všichni lidi (starší), jejichž názoru si vážím mají stejný pohled. Kdyby to bylo tak super, asi by to nezkrachovalo.



Pochop, že pro hodně "lopat" a/nebo fízlů/soudruhů to byl tehdy opradvu ráj. Měli své "životní minimum" jisté a nikdo po nich toho moc nechtěl. Občas vyvěsit vlaječky, zamávat v průvodu, občas něco odkývat a hlavně držet hubu a krok. Kdo chtěl víc, měl většinou smůlu nebo problémy.

Edit: aby to nevyznělo moc havloidně nebo kavárensky, tak mě neskutečně štve, kam se to u nás tak posledních deset let řítí

Naposledy editováno 12.12.2016 12:54:09

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 12:46 | Nahoru | #101
Tech> Nezoufej, že jsi nezažil rudý sojúz (já prakticky taky ne), máme tady nový, ještě lepší - modrý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 13:44 | Nahoru | #102

JohnnyS08 píše: Anti, Deyva> Hm, takže když sem nezažil pětačtyřicátej, tak nemůžu odsuzovat německej nacismus?



Něco podného jsem chtěl napsat.To by jsme se potom nemohli vyjadřovat k našim dějinám vůbec.

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 16:27 | Nahoru | #103

docent píše: Plazivec> Já věděl, že někomu šlápnu na kuří oko

Řeč se vede, ale fakta zůstávají fakty.......



Vědel jsem, že provokuješ, zas na druhou stranu mám něco načtený, tak proč bych kuřímu voku nepustil žilou, no né?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 16:27 | Nahoru | #104

petrumr píše: ano, prostě do 18 beru s rezervou, ale kdo má už plnoletost a má jawu tak společnost se na něho dívá uplně jinak, je to nepřítel republiky- tak jsme to vnímali za mlada a někde mám ten článek jak jawa počernila hondu, že je to imperialistický přibližovadlo bez estetickýho cítění na litých kolech a vyčuhujícíma chromovanýma budíkama.
At se jawa odstěhuje na sibiř i stěma komunistama co mají ruce potřísněný krví.



Ten článek jsi mi slíbil, ale kde nic tu nic...?!

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 16:59 | Nahoru | #105

Béďa17 píše: Něco podného jsem chtěl napsat.To by jsme se potom nemohli vyjadřovat k našim dějinám vůbec.



Tyhle dějiny jsou tak blízko, že i tady promlouvají ústy těch starších.
My za mlada třeba poslouchali s otevřenými ústy historii promlouvající ústy historie = strýcova kamaráda, který jako Sudeťák rukoval do Wermachtu, došel až ke Stalingradu, kde byl zajat a vrátil se ze zajetí až někdy v roce 1947.
K tomu u nás ve vsi byli zase přidělení francouzští zajatci.
Historie je v lidech a z nich se dá také načerpat nejvíce = nikoli urážet už jen proto, že si dovolil mít jiný názor! (Jaký div - mezi 1-2 generacemi = ŽE?!! ).

Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 17:28 | Nahoru | #106
...pozde. Uz jsem to psal pomalu pred 20ti lety, ze Jawa mela davno skocit do kooperace s nejakym perspektivnejsim cinanem-tajvancem a bylo .... jen by Jawu nesmeli od revoluce do ted ovladat c.u.r.a.c.i.... ..(oni tam byli i pred tim, pochopitelne)...

Naposledy editováno 12.12.2016 17:28:57

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 18:00 | Nahoru | #107
Trochu se to tu zvrhlo. Pár faktů k těm komunistům
- že v krámu šlo koupit tak setinu věcí, co teď - je fakt (na věci jako pomeranče a banány se stály fronty (když zrovna byly), všude byl jeden druh škrábavýho hajzlpapíru)
- že kdo si dovolil řikat svoje, tak skončil (v lepším případě) jako zametač chodníků - taky fakt
- že jste se všech báli, protože si nikdy nevěděl, kdo je fízl, kterej ti dokáže solidně posrat život - velmi smutný fakt

Na druhou stranu moc se nedělalo, hodně se kradlo (a málokomu to vadilo), v rádiu hrála Helenka Vondráčková a Kája Gott a když člověk lez do správnejch zadků, tak to mohl dotáhnout hodně daleko. Pokud se po tomhle někomu stejská, tak to je asi jeho věc.

Jako úplně srandovní mi přijde porovnávat komunismus s kapitalismem zrovna v oblasti technologickýho vývoje. Když ti centrální plánovací komise nařídí kolik uděláš a prodáš výrobků (což není problém, protože státní podnik "Autotechna" nebo jak se to tenkrát jmenovalo, má nařízeno to od tebe koupit), tak je úplně jedno, co vlastně vyrábíš. Proč by měl někdo řešit nějakej nákladnej výzkum a vývoj, aby měl lepší produkt? Na to všichni házej bobek z vysoka, není důvod, to si tady radši odkroutím svou osmičku, a pak jdu s čistou hlavou domů ...

Nechci tady nějak moc propagovat současnej stav věcí, protože rozhodně není ideální, ale vzpomínat na tu komunistickou šeď, hnus, strach a beznaděj v dobrým je na blití

PS: Táhne mi na 37, takže za revoluce mi bylo 10. Čerpám z vlastní zkušenosti 10ti letého dítěte a vyprávění rodičů.

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 18:29 | Nahoru | #108

Franky píše: Ten článek jsi mi slíbil, ale kde nic tu nic...?!



Taky sem to kdysi někde četl na papíře, poplivali tam tu hondici i kvůli chromovaným budíkům, že je to nevzhledné a tu mrdku od Jawy tam chválili do nebe. Redaktor, co to psal si do tlamy fakt neviděl.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 18:44 | Nahoru | #109
Tenhle styl diskuzí už mám za sebou....
Bylo by fajn,kdyby si někteří "komunistobijci" uvědomili,že svět není černobílý.Za "komoušů" nebyli jen "soudruzi" a "disidenti" ale taky třída mezi.Neměli jsme banány(kašlu na ně i teď) a spoustu jiných věcí,ale je taky dost věcí který jsme měli a teď je nemáme.Každý to samozřejmě vidí svojí perspektivou a díky tomu vznikají rozdíly,nicméně svět není černobílý a ten kdo nenadává na dobu minulou není automaticky "komouš"....

Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 19:51 | Nahoru | #110
By jeden nevěřil,kolik se najde omezenců na jednom místě......Např.když píše,že ho Jawa nikdy nezjímala a nezajímá,proč sem vůbec strká chobot?
To nechápu, asi jsem z jiný planety.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 20:37 | Nahoru | #111
Anti> Marne přemýšlím co jsem za komunistu měl co teď nemám kromě povinnosti pracovat, jinak jsi byl prizivnik a pouhých 14 dní dovolené. Jo a ještě si pamatuji pracovní soboty, kdy se musely napracovat státní svátky

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 21:19 | Nahoru | #112
Anti> Souhlas, svět není černobílý. Ano, za komunistů se dalo přežít (když člověk držel hubu a krok a smířil se s tím, že to nikdy nikam nedotáhne, dokud nevstoupí do strany). Z pohledu jednotlivce se daly najít i pozitiva. Jestli to někomu stačí, aby se mu po tom stýskalo, tak to je jeho problém. Ale prosím nelakovat tuhle část historie na růžovo.

Mimochodem (tohle je reakce na jeden ze starších příspěvků) docela mě překvapuje, jak byl někdo schopný za komunistů procestovat celej Balkán (už jen kvůli výjezdní doložce). EDIT: A sehnat japonskej stroj.

Naposledy editováno 12.12.2016 21:40:23

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 21:22 | Nahoru | #113
Petr45> Třeba interpunkci?
Těch věcí je víc(hlavně v sociální oblasti),ale to základní byla práce.Nevím jak je to u vás,ale tady to šlo s pracovními příležitostmi kurevsky do kopru.A to mělo zcela zásadní vliv na situaci ve vesnici ve všech ohledech.
Bozo:Byli lidé,kteří to nepotřebovali někam dotáhnout.Stačila jim jistá práce a kus záhumenky.Měli jsme vše na co jsme vydělali...

Naposledy editováno 12.12.2016 21:24:57

Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 21:40 | Nahoru | #114
Sorry, to mě mrzí, jestli nemáš práci.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 21:50 | Nahoru | #115
Anti: neni prace? potrebuju 2 konstruktery, otec cca 2 zamecniky, nastrojare, kamarad mechanika na motorky a Murkin dnes rikal, ze by uzivil par lidi na brzde/v dilne... slysim to vsude kam prijdu... lidi nejsou...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 22:07 | Nahoru | #116

Bozo píše: Trochu se to tu zvrhlo. Pár faktů k těm komunistům
- že v krámu šlo koupit tak setinu věcí, co teď - je fakt (na věci jako pomeranče a banány se stály fronty (když zrovna byly), všude byl jeden druh škrábavýho hajzlpapíru)
- že kdo si dovolil řikat svoje, tak skončil (v lepším případě) jako zametač chodníků - taky fakt
- že jste se všech báli, protože si nikdy nevěděl, kdo je fízl, kterej ti dokáže solidně posrat život - velmi smutný fakt

Na druhou stranu moc se nedělalo, hodně se kradlo (a málokomu to vadilo), v rádiu hrála Helenka Vondráčková a Kája Gott a když člověk lez do správnejch zadků, tak to mohl dotáhnout hodně daleko. Pokud se po tomhle někomu stejská, tak to je asi jeho věc.

Jako úplně srandovní mi přijde porovnávat komunismus s kapitalismem zrovna v oblasti technologickýho vývoje. Když ti centrální plánovací komise nařídí kolik uděláš a prodáš výrobků (což není problém, protože státní podnik "Autotechna" nebo jak se to tenkrát jmenovalo, má nařízeno to od tebe koupit), tak je úplně jedno, co vlastně vyrábíš. Proč by měl někdo řešit nějakej nákladnej výzkum a vývoj, aby měl lepší produkt? Na to všichni házej bobek z vysoka, není důvod, to si tady radši odkroutím svou osmičku, a pak jdu s čistou hlavou domů ...

Nechci tady nějak moc propagovat současnej stav věcí, protože rozhodně není ideální, ale vzpomínat na tu komunistickou šeď, hnus, strach a beznaděj v dobrým je na blití

PS: Táhne mi na 37, takže za revoluce mi bylo 10. Čerpám z vlastní zkušenosti 10ti letého dítěte a vyprávění rodičů.


Hezký jsi popsal dnešní dobu, jen je třeba prohodít a dosadit jiné instituce.

PS: ohledně Jawy, až zde začnou plácat bludy uslintaní honďáci, je třeba si přečíst trochu historie, jak třeba japončíci koupili od Jawy patent.

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 22:11 | Nahoru | #117

BrumlaRT píše: Hezký jsi popsal dnešní dobu, jen je třeba prohodít a dosadit jiné instituce.

PS: ohledně Jawy, až zde začnou plácat bludy uslintaní honďáci, je třeba si přečíst trochu historie, jak třeba japončíci koupili od Jawy patent.



jo tak to s tim patentem je dobry :) a kterej? a nebyl na zacatku cele jawy nakup patentu, misto vyvoje vlastniho motocyklu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 22:13 | Nahoru | #118
assassin> Věřím.A ty mi zase věř,že tady nebýt Rakušáků,tak chcípneme hlady.Protože zemědělský družstva vychcípali,fabriky se vytunelovaly a pak zavřely.Já naštěstí práci mám.Sice takový vrabec v hrsti,ale lepší než holub na střeše.Ale ti "padesátiletí stréci" co dělali celý život na statku,ti měli smůlu...

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 22:14 | Nahoru | #119
Anti> sorry, píšu z mobilu. Ty sociální jistoty jsem zažil, jediná jistota byla že jsi mohl makat v kolbence A s praci je to tu teď tak, že jako konstruktér chodím do práce 3 dny v týdnu za plný plat, každý půlrok se mě snaží lanarit nějaká firma a v naší firmě dostanu za každého nového koho přivedu 3 000 na ruku. Ale je mi jasné že to je okolí Prahy, jinde bude hůř. Samozřejmě jsou věci nad kterými nejásam, ale svět nebude nikdy ideální. Ale socialismus bych už zažít nechtěl.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 22:16 | Nahoru | #120
Je škoda, že s implementací 400ccm motoru do vlastního rámu nepřišli v Týnci už před 10 lety, kdy u nás oficiálně končil prodej 350. Mohli to tehdy vyvíjet souběžně nebo místo 250 Travel. 350tce by to bylo přeci jen výkonnostně blíže. Docela jsem zvědav, s čím se Jawa vytasí. Snad se tu časem na fóru objeví i nějaká fotka, popř. nějaké konkrétnější info. Bohužel se při tom čekání bude muset člověk probírat tou hromadou blbostí, kterou zde na tak konkrétně zaměřeném vláknu, kde kdo píše. Myslím, že již založené vlákno "Kam kráčí Jawa" popř. "Kam by bývala byla kráčela Jawa" by bylo pro tlachání vhodnější.

Anti> když už se někomu posmívám za chyby v interpunkci, tak by nebylo od věci si na ni dávat pozor i ve svém vlastním příspěvku. "Nevím, jak je to u vás, ale.."; "Měli jsme vše, na co jsme vydělali..."
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist