globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém s volnoběhem
23.11.2016 v 21:19
Tak tu mám na servis jednu RMZ250 rok 2005 a i když jsem odstranil spoustu závad,přetrvává problém s volnoběhem.Po seřízení ventilů se o dost zlepšila startovatelnost,ale pořád není schopna udržet pravidelný volnoběh.Na sytič drží,po stáhnutí sytiče má tendenci zdechnout,případně je volnoběh nepravidelný s pomalu klesajícími otáčkami až do chcípnutí.Karburátor jsem prohlédl a vyčistil,zkontroloval hladinu která zhruba sedí,šroub bohatosti otočil na cca 2,5 otáčky.Svíčku jsem zkoušel měnit,původní má kontakty světle šedé.
Budu povděčen za každou radu k tématu,díky.

Problém s volnoběhem

23.11.2016 v 22:34 | Nahoru | #1
-pokud ventily měly před seřízením malou vůli, můžou už být "chycené"... prostě dokonale netěsní a pulzace v sání ti rozhazuje bohatost volnoběhu...
a druhé co mně napadá
-za roky provozu už je oklepaná jehla a hlavně vyklepaný komínek v karbecu a přisává to benzín a volnoběh se "uchlastává"...

Problém s volnoběhem

24.11.2016 v 06:56 | Nahoru | #2
Díky za reakci.O ty ventily jsem měl strach,zkoušel jsem to rukou prošlapovat bez vaček a zdálo se že je to v pořádku.Na ten komínek kouknu,poznám to nějak?

Problém s volnoběhem

24.11.2016 v 07:38 | Nahoru | #3
Vzdušník a jehla nelicuji nejspíše

Problém s volnoběhem

24.11.2016 v 16:24 | Nahoru | #4
Dnes proběhlo testování.Chová se to divně.Několikrát jsem prošlápl,a nic.Po několika desítkách sekund chytne na šlápnutí.Po zahřátí vyšší volnoběh drží s "bubláním" a vynechávkama.Pokud se to snažím stáhnout,chvilku to běží ve vyšších otáčkách,po cca deseti sekundách otáčky spadnou a několik sekund se drží na hraně.Pak zase vylítnou a zase se drží vysoko.A to se opakuje dokud to v nízkých otáčkách nezdechne.Při snaze o start buď normálně naskočí,nebo jen prošlapuju a po nějaké době zase na šlápnutí chytne,Napadla mě řídící jednotka,bylo by to možné?

Problém s volnoběhem

25.11.2016 v 00:02 | Nahoru | #5
.

Naposledy editováno 25.01.2017 11:55:28

Problém s volnoběhem

25.11.2016 v 06:55 | Nahoru | #6
Komory pro pístky na sytič a teplý start jsem čistil,měli by být v pořádku.Jakou AC pumpu máš na mysli?Akcelerační?Tu jsem netestoval.

Problém s volnoběhem

25.11.2016 v 17:14 | Nahoru | #7
Provedl jsem malý test,a nacpal místo originálu karburátor Mikuni z KTM640.Volnoběh stabilní,ale divně,buď nízké otáčky nebo vyšší.Na snižování jakoby nereaguje buď je stále vysoký nebo spadne a zdechne,ale to může být falešným vzduchem,gumová příruba je na větší průměr než má karburátor.Nebo prostě problém se zapalováním...

Problém s volnoběhem

25.11.2016 v 23:28 | Nahoru | #8
.

Naposledy editováno 25.01.2017 11:55:08

Problém s volnoběhem

26.11.2016 v 16:03 | Nahoru | #9
Dnes proběhlo další testování.Jiný karburátor se chová v podstatě stejně jak původní.Po startu vyšší otáčky,pokud je stáhnu šroubem spadnou na nízký volnoběh,po přidání opět drží vyšší.Někdy spadnou jindy se drží.Po dalším stažením šroubu otáčky spadnou a motor chcípne.
Chování je stejné s jinou svíčkou,jiným benzínem.Zkusil jsem proměřit snímač,cívky,vyzkoušel odskok jiskry,strobem základní předstih.Zkontroloval kompresi,funkci dekompresoru,vše se zdá v pořádku.Původní karburátor jsem znovu rozebral,zkontroloval jehlu a komínek,nezdá se že by byly nějak poškozené.
Podle chování bych tipnul buď někde falešný vzduch(ale nenapadá mě kde,přírubu jsem kontroloval),nebo spíše "plavání" bodu předstihu.Podobně se kdysi cjvala jedna má KLR s vadou CDI.
V podstatě jsem vyčerpal možnosti které mě napadly.Teď už by pomohl jen druhý zdravý stroj a postupné prohazování součástek.

Problém s volnoběhem

26.11.2016 v 22:59 | Nahoru | #10
.

Naposledy editováno 25.01.2017 11:54:48

Problém s volnoběhem

27.11.2016 v 14:44 | Nahoru | #11
Spíš bych to viděl na problém v sání.Vypadá to že na nízké otáčky není motor schopen nasát dostatek směsi.Myslel jsem na ty ventily,ale po zalití benzínem drží.Musely by profukovat pod tlakem,ale komprese tomu neodpovídá.Jelikož horší je to za studena,šel jsem cestou obohacení směsi.Trochu jsem zvedl hladinu a jehlu.Pořád to není ono,ale motor je schopen po dostatečném zahřátí držet vyšší volnoběh.Opakovaný start je mnohem lepší se sytičem. Rozvody jsem nastavoval,kola jsou na pevno,tam to být nemůže.Pístní kroužky měněny,nikasil má sice už rantl,ale je nepoškozený.

Problém s volnoběhem

28.11.2016 v 20:44 | Nahoru | #12
.

Naposledy editováno 25.01.2017 11:54:28

Problém s volnoběhem

28.11.2016 v 21:34 | Nahoru | #13
Vidíš,úplně jsem zapomněl že by ta měl být o kroužek,díky za typ.Nemsyslím že to nějak zvlášť pomůže,ale dám to tam.Bohatost jsem jen nastavil,nijak jsem to neřešil.Jednou tam bylo 1,5 otáčky,pak 2,5 a nakonec 2 1/4.Při žádném nastavení nebyl nijaký zásadní rozdíl.Navíc se úplně stejně choval jiný karburátor o kterém vím že byl v pořádku.
Kompres jsem měřil měřákem,a pak jsem zkusil sací kanály zalít benzínem jak jsem psal výše.
Dnes si pro to přijel majitel,napsal jsem mu že si od toho potřebuju trochu oddechnout.Nějakou dobu s tím bude jezdit a pak stejně přijede na přetěsnění tlumičů.

Naposledy editováno 28.11.2016 21:37:02
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki RMZ 250 2008 nastavení rozvo... Suzuki RM-Z250 Mateooo 5 19.12.2023 v 13:52 Maxipes_Fík
Kx 250 f po seřízení ventilových vů... Kawasaki KX 250F David_20 3 28.8.2023 v 17:45 Krautkopf
Jakou motorku Suzuki RM-Z450, Suzuki RM-Z250, KTM 250 SX-F, KTM 45... Erik416 4 9.7.2023 v 12:56 ja1
Jakou motorku Suzuki RM-Z450, Suzuki RM-Z250, KTM 250 SX-F, KTM 45... Erik416 0 8.7.2023 v 17:15 Erik416
Olej suzuki RMZ 250 2006 Suzuki RM-Z250 Patrik83628 16 19.4.2023 v 21:02 assassin


TOPlist