sezóna skončila, tak je na čase hraní si s motorkou, jsem punťa, tak to chci mít vše v richtiku, asi jako většina z nás, co jezdí pro radost, ne?
Mám luxusně fungujícího Fároše 954ku 02, ale znáte co, pořád mi šťourá něco v hlavě, jestli by to nemohlo být lepší...
Tak otázka zní, má cenu se štourat v zadním tlumiči a nechat ho zrepasovat? Vidle se dělají běžně, ale tlumiče ne, takže je tam 14 let bez servisu a to mi docela trápí.
Tak se chci zeptat zkušenějších jedinců, jestli je to dobrý nápad, nebo blbý nápad, nebo jaký je to vlastně nápad...
Předem děkuji za hodnotné příspěvky
Naposledy editováno 10.11.2016 20:52:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas centrálního tlumiče - ano či ne?
Krejza píše: Jestli je tlumič nastavitelnej, tak lineární, jinak progresivní. Plus pokud chce "jen" jezdit silnici, tak taky progresivní
proc progresivni? jakou souvislost ma v tomhle pripade nastavitelnost tlumice? btw progresivita je tam pritomna uz prepakovanim - progresivni pruzinou taky muze clovek docilit toho ze tlumic pak vyuziva jen pul zdvihu - vim ze je spousta lidi co ma radost, kdyz motorka skace jako koza, protoze tlumice jako skala jsou vic racing, ale pak si je namaze na chleba typek na dominatoru a na mitaskach no a nebo na versysu
assassin píše: proc progresivni? jakou souvislost ma v tomhle pripade nastavitelnost tlumice? btw progresivita je tam pritomna uz prepakovanim - progresivni pruzinou taky muze clovek docilit toho ze tlumic pak vyuziva jen pul zdvihu - vim ze je spousta lidi co ma radost, kdyz motorka skace jako koza, protoze tlumice jako skala jsou vic racing, ale pak si je namaze na chleba typek na dominatoru a na mitaskach no a nebo na versysu
To je pravda, na progresi díky přepákování se asi dost zapomíná, v případě, že je to napřímo je to něco jiného, na to Krejza asi nepomyslel. Ale třeba u vidlic to smysl má, zejména pokud nejsou nastavitelné a často se střídá zatížení.
Dala by se zvažovat kombinace předek progresivní a zadek samo lineární. Ale výrobce dal lineární, na ostrej sport jsou lepší lineární a na svižný výlety ve dvou to stačí jak to je teď. Takže nebudu moc špekulovat a až zkouknu jak je předek nastavenej, zatím to nebylo potřeba řešit, tak uvidím. Teď to chodí pěkně stejně vpředu i vzadu (zadek byl tři stupně od maxima na pružině), když kamarád 130kg pořádně zamačkal za nádrží.
Podvozek mě nikdy nezradil ani při největší kudle, co umim (spíš bych chtěl přizvednout stupačky trochu, ale zase nevím, čím bych si škrtnul dál, raději stupačka, než třeba řadička... ), jenom jsem povolil na max vyšponovaný předpětí centrálu, protože to bylo dost tvrdý a nebylo to příjemný.
Ale pokud je teď předek na max, (zadek při koupi byl) tak by to možná sneslo nový pružiny - originály přijdou bratru na 4300 bez DPH, žádnej tvrďoch to není a jediný co řeším, je že když občas brzdím do vracáků na krev, že jde prdel chvílema do luftu i trošku, tak mi jakoby plave malinko předek - buď už je na hraně gripu guma, nebo je předek měkkej a jak jde k dorazu tak to malinko trácí kontakt se silnicí, což je asi pravděpodobnější. Ale otázka, jestli tomu něco pomůže při takový jízdě.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CBR 954rr 2003 jede na dva valce Honda CBR 954RR Fireblade | Rob7802 | 24 | 16.8.2023 v 10:15 Rob7802 |
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade | karloss200 | 58 | 10.4.2023 v 16:41 Gahan37 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |
Jakou motorku Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 954RR Fi... | PůlPlyn | 2 | 9.6.2022 v 11:53 PůlPlyn |
Naco si dat pozor Honda CBR 954RR Fireblade | KaBrnak88 | 8 | 8.5.2022 v 19:57 lecomondo |