globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Endurko na delší cestu.
Čus lidi,

koukám po motorce, kterou bych chtěl na další mou cestu - jednalo by se cca o 20 000km Afrikou.

Chci něco lehčího, něco co bych si opravil sám - takže starou školu, karbce, apod. Chtěl bych si to dát dokupy pomocí mých sil ( jsem celkem levý na tyhle věci, takže opravdu něco blbuvzdorného :) )

Dlouho jsem nevybíral motorku a jsem celkem překvapen, jak malá nabídka ted je..

Přemýšlel jsem nad DR 650 nebo XRkem... Ještě mě napadl Dominator, ale to si myslím, že v terénu s mými 100kg a všemi věcmi , co povezu, bude slabé.

Potřebuju vědět jaké neduhy má určitá motorka co se pravidelného servisu týče - chci držáka, olej aspon po 6000km.. Doncek mám myslím 3000km, je tak?

Napadá vás ještě něco?

Cenovka co nejníže by šlo - abych měl rezervu to dát celé před cestou do pořádku.

díky


Naposledy editováno 04.10.2016 20:53:27
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Endurko na delší cestu.

9.10.2016 v 10:46 | Nahoru | #61
Anti> malo to neni.. je to cca stejne jako mel muj Dakar.. a to se mi zdalo tak akorat. Kdyz to teda srovnam s Africou nebo velkym GS.

Endurko na delší cestu.

10.10.2016 v 01:44 | Nahoru | #62
chlapi, jaké jsou největší rozdíly v ročnících XTčka? Nejde mi o rok výroby, jen jestli mají určité ročníky nějaké mouchy..

Endurko na delší cestu.

10.10.2016 v 05:21 | Nahoru | #63
Někde byl test XT aDR.Čim starši XT tim lip.Podvozek,váha a kvalita.U DR to je naopak.Ročniky 88-02

1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

Skvělá odpověď, děkuji! 10.10.2016 v 12:02 | Nahoru | #64
Kdybys byl drobnější postavy, tak by sis krásně vystačil s 4T 250 ccm.
Z vlastní zkušenosti: ty "starý dobrý držáky" z 80. a 90. let jsou spíš past. Abys je uvedl do stavu "držák", bude to stát dost peněz a pořád budeš mít starou vránu, jejíž svary rámu, ráfky, brýle, kyvka, elektroinstalace, antikorozní úprava atd. budou už 15-25 let zatěžovány. A i když se ti nic nepokazí, tak težiště, i přes slibnou váhu, je sakra vejš, než mají novější endura. A to tě bude zaručeně srát. Když už ne moderní 250 ccm, tak se mrkni po zachovalé DRZ 400S ježděné po silnici, uprav sedlo, dej o 2 zuby větší pastorek, nabal 2 PETky s benzinem a máš hotovo.

Máš můj obdiv, líbí se mi tvoje cesty po světě, držím palce s další výpravou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.

11.10.2016 v 00:51 | Nahoru | #65
Myna> děkuji. Já vím, že i 250 může stačit.. ale mám opravdu skoro 100kg + výbava + bagáž.. a to jsme na nejakych 150kg. Takže ono aspon to DRZko, když uz, mrknu na ně.. ale vím, že jich moc není, oproti například zmíněném XTčku... Nepotřebuju trhat rychlostní rekordy, potřebuju aby to trošku se mnou jelo a abych ujel případným slonům :))

1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

11.10.2016 v 01:50 | Nahoru | #66
Jo a ještě poznámka tomu, že je kvůli bezporuchvosti a jednoduchosti lepší vzducháč.Při jízdě ano. Ale...
Pokud tohle africké cestování bude myšleno spíš necestou než cestou, tak při očakávaných problémech (zapadnutí, hledání cesty, motání se ve městě, apad.) se vzducháč hrozně rychle přehřívá a strašně trpí (podle mě to je jeden z důvodů, proč klukům z Around Africa ty motory ocházely). Ty šestistovky už prostě hrozně topí. Když jsme v partě drandili po lesích a někde se zakopali, tak nejdřív se smažily šestistovkové XT, XL i DR spolu s vodníkem 2T 125, pak začaly vadnout vzduchové 4T dvoustovky a dvěpade XL, ale vodník 4T 250 jako jediný stále bez problémů fungoval. A to díky kombinaci krátkých kvaltů, nuceného proudění vzduchu a malého, leč dostačujícího odběru výkonu - tedy i malého odpadního tepla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.

11.10.2016 v 06:51 | Nahoru | #67
vilemx> GS je taky vzducháč a neměl jsem problém.. jen párkrát, třeba v Limě v Peru, byla taková doprava, že jsem musel na každém semaforu, nebo kdyz jsem zastavil, zhasnout motor.. jinak by mi asi shořely nohy. Ale v terénu jsem nikdy neměl problem.. ono se to lehce řekne 4T 250ccm... ale ukaž mi takový, který tu cestu zvládne a uveze mě.. moc jich není.

(reakce na) Endurko na delší cestu.

11.10.2016 v 14:27 | Nahoru | #68
naprcccs> Zkus se podívat po tom DRZ-S, 250 ccm bys už asi potrápil .
Tito borci na DRZ objeli Svět a motorky si řádně upravili (na můj vkus až moc, ale sedla mají perfektní).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.

18.10.2016 v 21:15 | Nahoru | #69
naprcccs> Ahoj,já měl na cestování Xt 2003 rok.měřim 193cm, váha 95kg.kolem komína super,sranda.ale cestování?průser bylo sedlo,maximalka taky nic moc.bolel mě furt zadek.sháněl sem nosiče kufrů,bída.na dlouhý trasy už nee.je to ale pořád krásnej stroj.treba jsem na ní byl moc velkej,nevím.nebudeš to mít lehké,držím palce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.

19.10.2016 v 06:01 | Nahoru | #70
IKRAN> Chápu že někdo zavrhne jednovál kvůli vibracím,ale že ho "zastaví" sedlo?To je takový problém s tím něco udělat?Maximálku člověk řeší jen pokud se hodlá pohybovat po pěkných silnicích a jezdit vysoko nad povolenou rychlost....

(reakce na) Endurko na delší cestu.

19.10.2016 v 19:46 | Nahoru | #71
Anti> Vibrace neresim to k jednobuchu patří,ale problém sem měl že je to nízké.nebyl to pro mě příjemný pocit.před tím cbr 600,křeče v nohách,kyčle vykloubeny.třeba jsem rozbitej já.jinak xt bezva,kámoš má najeto kolem 90tis,ale mě nesedlo.taky mě napadlo dat vyšší sedlo,ale kluk ji chtěl,tak šla.s tou maximalkou,jezdil jsem z sulinama co maj ver,xj,takže sem nestihal,ale v zatáčkách je předjížděl.ted nevím co pořídit.tak se hned necil.

1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

19.10.2016 v 22:25 | Nahoru | #72
Já se nečílím.Ale pokud je pro tebe XT nízké,tak máš fakt problém

(reakce na) Endurko na delší cestu.

20.10.2016 v 15:29 | Nahoru | #73
Anti> Asi jo.sem takovej.

1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

5.12.2016 v 11:42 | Nahoru | #74
Už jsi na cestě?

pár poznámek - ted jsme se vrátil z JAR kde jsme dal 4500 km cestou necestou na 660 Tenere, 30% asfalt, 70 mimo asfalt a cca 20% slušný terén zbytek gravel rouds různého stavu

660 tenere + pohodlná, slušná kapotáž a sedlo i na delší přejezdy, na mou velikost se i slušně vede ve stupačkách bez nějakých úprav, velká nádrž, nudný motor neunaví, vodník u namibijské hranice ve vedrecha v písku pořád slušně fungoval, max tsačilo na chvili zastavit a nechat dochladit
ale - težká ludra - má to přes 200 kg nenatakovné a to bez bagáže, podvozek v terénu, ale i na rozbité roletě brzo ztrácel dech - se slzou v oku jsem vzpomínal na mou předělanou 690 se stála doma v garáži

celkově mě ta motorka nanadchla a ta hmotnost abyla fakr limitující i kvůli tomu jsme upravil jednu část cesty - pobřežní track s hlubokým pískem prostě na tenhle stroj a míé jezdecké umění nebyl

(reakce na) Endurko na delší cestu.

5.12.2016 v 13:23 | Nahoru | #75
Honza-TA950> JAR a Namibie - nedráždi mě, tohle mám v hledáčku už delší dobu :( Kdysi jsem prošvihnul volné místo v kontejneru jedné německé bandy a od té doby koumám, jak to vymyslet jinak Ač odpůrce velkých a těžkých jednobuchů, tak při možnosti podobného výletu bych asi byl schopen udělat výjimku

Endurko na delší cestu.

5.12.2016 v 13:46 | Nahoru | #76
Vidíš škoda, já to jel sám a před cestou jsem hledal jestli by nejel někdo s mnou (původně jsme měli být 3)

obecně super poježdení, krajinově vděčné včetně hlubokých bordů což bych v africe na začátku léta nečekal, hromady písku a vedra což jsem čekal, ani kultura netrpěla - stejky, pivo, víno ve slušné kvalitě za rozumné ceny a nějaké atrakce jako národní parky nebo potápění se žraloky taky bylo
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 frool 16 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE Smrči-GSX-F 5 25.12.2023 v 23:51 2stroke
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE FerryUltra 13 28.10.2022 v 16:12 Drakl
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist