bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/638 Divný zvuk
21.9.2016 v 19:08
Tak jsem tady zas... Během posledních dní sezony (asi už je po) jsem zjistil, že ten muj strooj vydává podívné zvuky. Nevím jak ho popsat. je to takové divné cvrlikání. Nevím, jestli to dělalo od počátku jejího provozu v této sezóně (několik let stála v boudě) nebo se to objevilo až po několika km... Mám ten zvuk nahraný, kdyby nějaká dobrá duše chtěle k poslechu, můžu zaslat mailem, protože tady jde vložiz jen obrázek (nemám profil na youtubu).
Byl jsem s tím u několika lidí a moc jsem z toho nebyl chytrý. Jeden říkal, že mám nějaké spatné kroužky na pístu, že to vypadá, jakobych to pořádně a dlouho "oroštoval". Celkem mi to dáválo smysl, protože jsem jeden den tomu trošku dal (120km/h cca 35km)... Tak jsem to rozebral - hlavy dolu, valce dolu... Čekal jsem nějaké zřetelné náznaky "špatných" kroužků, ale nemám ještě oko tak vycepované abych něco poznal...

Chtěl bych Vás teda poprosit, jestli nevíte co s tím? Nechci jezdit po městě se zvukem připomínajícím táhnutí plechovek za sebou...

Díky moc za rady, tipy, nápady!!!

Michal

(reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

24.9.2016 v 13:31 | Nahoru | #31
MarkusRetrp> Ve stodole to stalo min 3 roky, protože STK byla do 08/2013

Jawa 350/638 Divný zvuk

24.9.2016 v 13:42 | Nahoru | #32
No třeba ta klika. Jako válce a písty můžeš prohazovat celkem rychle v motorce, ale vyndavat motor a půlit ho, to už dá celkem práci a jen kvůli podezření, bych ho zase nevyndaval.

1:50 je na 634 málo. To je poměr pro 638, který má ovšem lepší chlazení. Poměr pro 634 je max. 1:40 a to až po záběhu. Takže jestli jsi měl válce po výbrusu, tak jsi měl mazat 1:25 do ujetí 1500 km.
Oleje do zahradní techniky nejsou úplně to pravé, protože obsahují degradující ekosračky a také záleží na jejich viskozitě a bodu vznícení. To by chtělo vidět specifikace. Ale alfa a omega je, že to musí být správně seřízené a toho oleje musí být předepsaný poměr.

PS: jestli se ti to stalo po jízdě ve 120 km/h, tak děkuj pánu bohu že tě k sobě nechce a ten motor se nerafnul na tvrdo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

24.9.2016 v 13:56 | Nahoru | #33

Majkldriver píše: dva_hrnce:
Mažu to olejem "Mogul ALFA 2T", koupený v Mountfiledu a v poměru 1:50



sorry za OT, snad tu nerozpoutám nějakou nekonečnou diskuzi o olejích, ale samotného mě zajímá, jestli jsou tyhle "lepší" oleje vhodné do těhle motorů.
Kdysi jsem slyšel názor, že byl ten motor dělanej na hustý m2t a tyhle vodičky do vysokotáčkových pil nejsou tak úplně o.k., protože mají jiné vlastnosti než tenhle pomalootáčkový motor potřebuje..

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638 Divný zvuk

24.9.2016 v 14:01 | Nahoru | #34
Jak jsem mazal v tom poměru, tak jsem měl koncovky výfuku celkem dost mastné, tak jsme si mysleli, jestli nedáváme hodne... Vycházeli jsme totiž z předpokladu, že by koncovky na výfuku měly být "suché"?
A jaký je dobrý olej pro takovou "mašinu"? :) Jaky doporučís?
A taky, dá se nějak poznat, jestli už to nějaký ten výbrus má? Díval jsem se na nějaké ty písty a narazil jsem na pořadí výbrusu. Pokud majitel nebude vědět, jestli už na tom někdo nějaký výbrus dělal, tak ať nekupuju něco od boku...

Jawa 350/638 Divný zvuk

24.9.2016 v 14:05 | Nahoru | #35
2T bude mastný vždycky, musí mazat, jinak je problém.. vpodstatě jsou 2 druhy dvoutaktů :

a) ty co se zadřely
b) ty co se zadřou

Spíš je důležité nebát se držet to v otáčkách, pak ten motor funguje jak má...
Když to budeš drbat přes město na 4 rychlost padesátkou, tak to nespaluje jak má, hulí, mastný je to, zanáší se svíčky atd..

Jinak netvrdím že ten ALFA 2T je vysloveně špatný olej, sám v tom trochu tápu tak nebudu říkat ani tak ani tak..

já jezdil Mogul TS, je řidší než M2T, ale má víceméně stejné specifikace pokud si dobře vybavuju..

(reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

24.9.2016 v 14:10 | Nahoru | #36
dva_hrnce> nás učili to, že olej maže, chladí, vymezuje vůle, odvádí nečistoty a tlumí hluk. Takže každý by měl vzít v úvahu na jaký olej byl tenhle motor dělaný (tedy medy typu M6A, M2T atd.) a podle toho se řídit. Ono to není tak docela jednoduchá věda (tribologie) a nejde to paušalizovat stylem, že když je to předepsané do vysokootáčkové krosky, tak to v jawě musí fungovat také. Protože určitě tam rozdíly budou. Jako příklad můžu uvést protiklad toho že novější syntetika bude mít nižší viskozitu a tedy nižší tření, ale zase hůře vymezí vůle. Opak toho bude nějaký minerál co bude mít vyšší tření, ale zase lépe vymezí vůle (píst ve válci). A teď je otázka co je lepší a jaký to má vliv na výkon? To bez zkoušek nemůže nikdo říct.
Ale platí to co jsem napsal, dobře seřízený motor spolkne cokoliv, jen toho musí být dost. Poměry typu 1:50+ jsou vražedné. Pak je internet zaplavený hláškami, že jawa je šmejd a rozsype se po pár tisících kilometrech. Já se nedivím...

(reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

24.9.2016 v 14:19 | Nahoru | #37
Majkldriver> písty neřeš (ty vyhodíš), samotné válce pošli třeba sem: http://www.motoservispadalik.ic.cz/
a on ti pošle vybroušené válce s písty, kroužky, klecemi, čepy a závlačkami, které vyměníš za ty stávající. Dělal jsi to už někdy?
Na motor po výbrusu bych doporučoval spíše něco horšího. Takže nejlevnější M2T a na to pár stovek kilometrů. První nádrž 1:20 a poté 1:25 do 1500 km. Taky si v příručce pro 634 přečti, jak se nastavuje motor pro záběh a jak se má zabíhat.
Já jezdím na M2T, Mogul TS nebo Lavio 2T motosynt. Ten poslední je dobrý, moc nekouří a není drahý. Jen budeš mít tuplem mastné koncovky výfuků, protože ten olej hoří až při vyšších teplotách. Ale na druhou stranu zase moc nekarbonuje spalováky a výfuky.

Jawa 350/638 Divný zvuk

24.9.2016 v 21:46 | Nahoru | #38
250Ahoj. Vše už asi napsal kolega Kynklačka. Ale přesto ještě jednou - MAZAT a zase MAZAT!! J 638 mažu jak se má 1:40, ČZ 250/455 1:20, ČZ 175/502 taky 1:20. Leju TS a TSF. Hlavně žádný 1:50+.....Dobře seřízenej karbes atd...Moc nereaguju, protože to za mne zvádne lépe např. Kynklačka....

Jawa 350/638 Divný zvuk

25.9.2016 v 11:02 | Nahoru | #39
urcite maz 1:33 nic tim nezkazis mozna jen budes dymovnicka mimochodem leju tam olej M2T jawa na tom vyrostla a jezdi v pohode

Jawa 350/638 Divný zvuk

25.9.2016 v 18:07 | Nahoru | #40
Ahoj, já nemůžu úplně souhlasit s doporučením M2T. Jawa je na to samozřejmě dělaná a funguje to, ale doba přece jenom pokročila a 2T oleje taky. Mimochodem do J638 nikdy nebyl doporučen M2T. Výrobce už tenkrát předepisoval M2T Super a to byl olej s vyšší výkonnostní speciifikací. Později ho přejmenovali na TS. Jinak původně pro motor 638 předepisoval výrobce poměr 1:40 ale u posledních motorek se uvádel v manuálu 1:50 a nebo dokonce 1:60 při použití TSF.
Mimochodem tady je odkaz na borce co v motoru 632 najel na výbrus 60000 km s olejem nejvyšší jakosti při poměru 1:100 a bez problému. Tím ovšem nechci říct, že takové poměry schvaluji.

Jawa 350/638 Divný zvuk

25.9.2016 v 19:18 | Nahoru | #41
Tak jsem včera hovořil s majitelem motorky co se všechno dělalo při posledních GO na motorce. Klikovka a celý "spodek" by měl být OK. Stav pístů a válců byl údajně v té době ještě v pohodě.
Takže bych to viděl na výbrus a nový celý "vrch" (výbrus válců, nové písty, kroužky, čepy) - nebo vyměnit ještě něco?

Jinak děkuju všem za rady seženu nějaký lepší olej (Mogul TS) a budu ho lít v poměru 1:33...

Jawa 350/638 Divný zvuk

26.9.2016 v 22:54 | Nahoru | #42
stav kliky ok valce písty v pohodě tak co dělaly za go jen rozebraly a složily

Jawa 350/638 Divný zvuk

27.9.2016 v 02:01 | Nahoru | #43
Majkldriver: Mogul TS je pro tyhle motory ideální. Má vyhovující vysikozitu a velmi dobrou výkonnostní třídu ohledně mazacích schopností a ani moc nekarbonuje, cenově to není žádná láce, ale ani žádná drahota - podle prodejce stojí tak 120-150kč/L... Mazazcí poměr 1: 50 nedávej, to si můžeš dovolit leda u opravdu hodně jetého motoru a stejně si tím od smradu nepomůžeš, tyhle dvouválce prostě smrdí jak schoř vždycky, jakmile je trochu rozdovádíš, protože jsou to trochu notorici, to je vlastnost k nim náležející....

Sám jsem ho využíval mnoho let v čz s přímazem a motor byl čistý a kouřil jen minimálně, na dvouválci 471/623 což je totéž v kubatuře 250ccm jej využívám taky celou dobu, ale poměr dávám zmíněných 1:40, protože jsou to hajsavky hajsavé...

Takže poučení pro příště, maž TSkem, maž 1:40 a nehoň to jak nadmutou kozu, to tyhle motory nesnáší. Krátkodobě využívat plnýho výkonu můžeš, to není problém, ale najet na dálnici a drtit to stylem "furt plnej" to si už za trochu nepříznivejch podmínek koleduješ o záděr.

Jawa 350/638 Divný zvuk

27.9.2016 v 07:37 | Nahoru | #44
chesterfield> dělala se GO "spodku" a v době této GO byly válce údajně v pohodě. Napsal jsem to jinak než jsem chtěl a zjistil jsem to až teď. Byl jsem prostě myšlenkama napřed...

pech.> ok ok, dík za radu!

Jawa 350/638 Divný zvuk

27.9.2016 v 10:19 | Nahoru | #45
Pech má recht. S Mogulem TS leta jen spokojenost. Posledních pár roků mažu Laviem motosynt 2T , dávám 1:40 a pro sichr "panáka navíc" na nádrž takže to může vycházet tak 1:37 ale to dávám do osmičky. Starou 634 s litinovejma válcema - čili motor jako máš ty, mažu postaru 1:33 ať už jsme tam dával TS-ko nebo ten Lavio motosynt. Před těmi různými "garden oily" do křoviňáků a sekaček jsem byl před časem varován - pokud bych ho použil tak ho dát rozhodně víc než co píšou v návodu na flašce - čili zase jsme u těch 1:33. Koncovky laufů jsou u dvoutaktu vždcky mastný a trochu zakarbonovaný. Tyhle stoje se prostě mazat musej.

Jawa 350/638 Divný zvuk

28.9.2016 v 20:02 | Nahoru | #46
Tak jsem se dnes odvážil pustit se sám do sundání pístu. Záhy jsem zjistil, že to nebyl asi dobrý nápad... Při vyklepávání pístního čepu jsem zjistil, že tam není takové ložisko jak bych čekal. Slyšel jsem nějaké cinkání a tak jsem se podíval a zjistil, že čep byl umístěný mezi válečkama, které se zamozřejmě rozpadly. tak jsem to pak opatrně povytahoval. Každopádně mi minimálně jeden spadl dovnitř ke klice. Takže - jak ted? Napadá mě asi jen jedno - rozdělat celý motor a jeden ten váleček vytáhnout... Ale existuje nějaký zopůsob jak tento váleček vytáhnout (např magnetický šroubovák)?

PS: Vertá mi ale hlavou, jak to tam dostali ty válečky...









Jawa 350/638 Divný zvuk

28.9.2016 v 20:20 | Nahoru | #47
Musíš tu jehlu nějak vyšťourat. Má jich být 28 na jednom pístním čepu. Jestli máš na fotce všechny co jsi našel, tak ti jich 8 leží dole v klikovce

Jawa 350/638 Divný zvuk

28.9.2016 v 20:42 | Nahoru | #48
Sezen si silnej magnet, připni ho na kliku, toč motorem a doufej dává se to tam zpatky pomoci přípravku, nebo časti starého pístního cepu, který pak novým vytlacis...pomůže i vazelina, aby tam ty mrchy lip drželi... A cepy se nevyklepavaji, ale stahují se...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638 Divný zvuk

28.9.2016 v 21:07 | Nahoru | #49
ˇžídnej zkrácenej čep, na to je úplně jiný přípravek, je to ze silonu, nebo jiného pružného materiálou vytočený čípek dlouhý jako jehly a rozpěrkykterý má průměr v o 0,1mm větší než průměr čepu a šikmo prořízlý aby pružil a dělal přesah, tím přesahem tam pak jehly drší a až deuceš lisovfat, opět přípravkem nový píástní čep, vytlačíš ho na stranu ven....

jestli je zájem dám fotku.... na dvouválec logicky potřebuješ ty vehementy dva...

(reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

28.9.2016 v 21:13 | Nahoru | #50
pech.> asi si to dovedu představit, ale na obrázek bych mrkl to sis nechal vytočit na soustruhu?

Jawa 350/638 Divný zvuk

28.9.2016 v 21:32 | Nahoru | #51
presne jehli to se mi poveldo taky a strejdovi tez hele vyresily jsme to ze motorku jsme dali vhuru nohama ja startoval a strejda strikal pistoli dovnitr naftu vypadli vsechny

Edit: vem ty jehli a zahod je co nejdal a kup si takovy klece montaz je v pohode a drzi

Naposledy editováno 28.09.2016 21:33:26

Jawa 350/638 Divný zvuk

28.9.2016 v 22:24 | Nahoru | #52
Markus: hele ty klece jsou sice tišší a snadno se montujou, ale ohledně životnosti jsou na tom blbě.... tyhle volný jehly odjezdí desítky tisíc bez problémů (pokud jsou v původní kvalitě) a ani nejsou tak náchylný na záděr jako bronzový futra, nevýhodou je, že dělají kravál, ale při všemtom kraválu co vyluzuje většina motorů jež je obsahuje, se to ztratí...... Ne že by nešly klece použít, ale vydrží to tak přinejlepším polovinu a montáž není ani u volných jehel nijak náročná, pokud nejsi neznalý a víš "kudy tudy do sedlčan".

Wenca: Foto zde.

www.jpeg.cz/obrazek/ec8i][img]http://www.jpeg.cz/images/2016/09/28/6pZFI.th.jpg[/img

www.jpeg.cz/obrazek/ec8A][img]http://www.jpeg.cz/images/2016/09/28/aqiz1.th.jpg[/img

www.jpeg.cz/obrazek/ec8C][img]http://www.jpeg.cz/images/2016/09/28/2J5R.th.jpg[/img

To vpravo je origo přípraveček, průměr 16,1mm délka 21mm.

To vlevo je nouzový řešení z jedný krizový situace.... zahradbá rychlospojka trochu ošmejkaná aby tam vlezla a gumička ty jehly taky udrží....

Naposledy editováno 28.09.2016 22:30:25

Jawa 350/638 Divný zvuk

29.9.2016 v 13:58 | Nahoru | #53
jehly jsem tam dal pred prvnim vybrusem byla to proste pakarna na vazelinu nalepit a orisek pak cepem pomalu vyklepavat ty klece jsou jednodussi a na to moje obcas sem tam na jawe to staci

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638 Divný zvuk

3.10.2016 v 12:58 | Nahoru | #54
Cele dny nespím, porad přemýšlím, jak dostat ty jehly ven z té klikovky... Je reálné je "vypláchnout"? Kdybych lil olej do prostoru ojnice a nechal vyšroubovaný šroub pro vypuštění oleje? Je to reálné neboli proveditelné? Moc se mi do toho půlení motoru nechce...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

3.10.2016 v 13:12 | Nahoru | #55

Majkldriver píše: Cele dny nespím, porad přemýšlím, jak dostat ty jehly ven z té klikovky... Je reálné je "vypláchnout"? Kdybych lil olej do prostoru ojnice a nechal vyšroubovaný šroub pro vypuštění oleje? Je to reálné neboli proveditelné? Moc se mi do toho půlení motoru nechce...



sundej nadrz ty civky otoc ji vzhuru nohama vem kompresor pistoli dej do toho naftu a strikej a pootacej

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638 Divný zvuk

3.10.2016 v 13:46 | Nahoru | #56
Díky za radu! Ale pro upřesnění:
- motorku dát celou vzhůru nohama?
- a stříkat naftu pod tlakem do otvoru kde byl předtím šroub na olej?
- ještě ně napadá pouze vystříkat kompresorem (bez nafty)

Jawa 350/638 Divný zvuk

3.10.2016 v 14:14 | Nahoru | #57
Prostor kliky a převodovky (kde je výpušťák) je oddělen
bez teorie není praxe. Napřed nastuduju, pak montuju.

Naposledy editováno 03.10.2016 14:14:24

(reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

3.10.2016 v 15:12 | Nahoru | #58

Majkldriver píše: Díky za radu! Ale pro upřesnění:
- motorku dát celou vzhůru nohama?
- a stříkat naftu pod tlakem do otvoru kde byl předtím šroub na olej?
- ještě ně napadá pouze vystříkat kompresorem (bez nafty)



jo motorku celou vzhuru nohama a strikej tam kam ti spadli k prostoru kliky a pootacej si (jemne) motorem pres startovaci paku

(reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

3.10.2016 v 15:59 | Nahoru | #59

MarkusRetrp píše: sundej nadrz ty civky otoc ji vzhuru nohama vem kompresor pistoli dej do toho naftu a strikej a pootacej



To kdyz si predstavím, tak bych ten motor možná radši rozlouskl

Jawa 350/638 Divný zvuk

3.10.2016 v 21:58 | Nahoru | #60
Já taky, kdysi jsem byl v podobny situaci, špatně si spočítal ty vyklepany, dával jsem nový a jedna stara jehla zůstala dole..
Rozmlatila píst a stejně jsem to pak pulil
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist