globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/638 Divný zvuk
21.9.2016 v 19:08
Tak jsem tady zas... Během posledních dní sezony (asi už je po) jsem zjistil, že ten muj strooj vydává podívné zvuky. Nevím jak ho popsat. je to takové divné cvrlikání. Nevím, jestli to dělalo od počátku jejího provozu v této sezóně (několik let stála v boudě) nebo se to objevilo až po několika km... Mám ten zvuk nahraný, kdyby nějaká dobrá duše chtěle k poslechu, můžu zaslat mailem, protože tady jde vložiz jen obrázek (nemám profil na youtubu).
Byl jsem s tím u několika lidí a moc jsem z toho nebyl chytrý. Jeden říkal, že mám nějaké spatné kroužky na pístu, že to vypadá, jakobych to pořádně a dlouho "oroštoval". Celkem mi to dáválo smysl, protože jsem jeden den tomu trošku dal (120km/h cca 35km)... Tak jsem to rozebral - hlavy dolu, valce dolu... Čekal jsem nějaké zřetelné náznaky "špatných" kroužků, ale nemám ještě oko tak vycepované abych něco poznal...

Chtěl bych Vás teda poprosit, jestli nevíte co s tím? Nechci jezdit po městě se zvukem připomínajícím táhnutí plechovek za sebou...

Díky moc za rady, tipy, nápady!!!

Michal
Předchozí
1 2 3
Následující

Jawa 350/638 Divný zvuk

21.9.2016 v 19:58 | Nahoru | #1
Zvuk můžeš nahrát tady.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638 Divný zvuk

21.9.2016 v 20:17 | Nahoru | #2
Pokud máš originální sekundární převod a správně seřízený motor, tak ta motorka musí snést jízdu na plný knedlík jakoukoliv vzdálenost. Při její maximálce (130) má motor nižší otáčky než na vytočenou trojku.
Tyhle motory jsou pověstné tím, že cinkaly už na výrobním pásu. Takhle od stolu bych řekl, že můžeš mít volnější pístní čepy nebo třeba vymlácené šoupě v karburátoru. Volné kroužky necvakají, to šustí, hučí a hlavně to v téhle fázi opotřebení nejede...

Vůle kroužků se měří tak, že je sundáš z pístu a vložíš do válce v místech, kde ty kroužky běhají, to znamená cca 2 cm pod horní okraj válce. Vložíš je tam jako by byly na pístu a spárovou měrkou změříš vůli v zámku kroužku. Každý kroužek můžeš přeměřit několikrát na různých místech. Limit je do 0,8 mm. Když bude víc, koupíš si jeden nový kroužek a přeměříš. A tím zjistíš, jestli stačí jen překroužkovat nebo je to na výbrus. Jestli je ale ve válci schod (místo kde dobíhají kroužky pod horním okrajem), tak bych to poslal na výbrus rovnou.

Naposledy editováno 21.09.2016 20:26:53

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638 Divný zvuk

21.9.2016 v 20:22 | Nahoru | #3

(reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

21.9.2016 v 20:27 | Nahoru | #4
Majkldriver> nejde to

Jawa 350/638 Divný zvuk

21.9.2016 v 21:56 | Nahoru | #5
si myslím středový ložisko , jak bylo psáno cvrliká každá a pak jestli ti nechybějí rezonanční gumy v hlavě?
Mám sice 634 ale chrastí jak Ital, neboli česká ducati

(reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

22.9.2016 v 09:41 | Nahoru | #6
Kynklačka> Údajně byl před schováním do boudy repas celého motoru. Tak proto jsem psal, ze jsem jel rychleji a jak daleko. Údajně jsem měl nějakou dobu jezdit mírněji, než si to pořádně sedne. Zkusím si pohrát a proměřit ty kroužky a uvidím. Díky za radu!

Jinak zvuk nahraju znova...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638 Divný zvuk

22.9.2016 v 20:22 | Nahoru | #7
Tak jsem zvuk vlozil znova... Daval jsem si pozor, aby to bylo ulozeno a bylo, takze by to melo byt OK

http://www.motorkari...act=store&eall=1

Jawa 350/638 Divný zvuk

22.9.2016 v 20:31 | Nahoru | #8
Prikladam dnes nafocene snimky... Je to focene ze 3 uhlu...

















Nvm jestli jsou takto v poradku nebo jsou na vyhazov... Poradí někdo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

22.9.2016 v 20:44 | Nahoru | #9
Majkldriver> ten zvuk mi pořád nefunguje. Nahraj to někam jinam, třeba na youtube nebo uloz.to.
Já bych ale řekl, že motor 638 vypadá trošičku jinak.
Na repasi nevěř. Lidé neví co to slovo znamená a už jsem toho viděl hromady po generálkách, ve stylu výměna oleje, nové těsnění pod hlavy, pod dekl spojky a nové svíčky a motor je po GO.
Přijde mi to jako přidřené, ale z pístů člověk nic nepozná, nahoď fotku válců. Nicméně ty černě očouzené písty značí, že je to buď vylítané nebo kroužky nedělají to co mají.

Naposledy editováno 22.09.2016 20:45:14

(reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

22.9.2016 v 21:00 | Nahoru | #10
Kynklačka> tak jsem to hodil na ulozto... https://uloz.to/!Xz.../20160911-141636-mp4 (heslo: jawa638)
A jak vypadá motor 638? Všichni říkají, že to je 638, tak jsem s tím tak žil... :D
No těžko říct, jak probíhala repase tohoto...

Naposledy editováno 22.09.2016 21:01:29

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638 Divný zvuk

22.9.2016 v 21:23 | Nahoru | #11
Motor je 634 případně 632, pístní čepy máš obrácene měly by být uzavřenou stranou k sobě.
Jinak to zní jak když tam něco do něčeho naráží. Možná taková blbost, zkus změřit výbrus jestli tam nemáš o číslo měnší píst.

Jawa 350/638 Divný zvuk

22.9.2016 v 21:49 | Nahoru | #12
Taky se mi zdá že to bylo přidřené a někdo pak jen vyměnil kroužky ,někdy to stačí.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638 Divný zvuk

22.9.2016 v 21:54 | Nahoru | #13
Motor 638 vypadá takhle: http://eabmoto.sweb...awa350/jw_lmotor.jpg
Jak píše kolega nade mnou, tak jawa 350/632 vypadá jako 638, ale má starší motor 634.

Mě to připadá, jako by ti narážel píst do hlavy. Není to na hlavě ani pístu vidět (jinak by se to nemohlo točit že), ale v té rychlosti to prostě cinkne.
Písty vyjíždí z válce nebo dobíhají ještě v něm? Jestli vyjíždí, tak bych zkusil dát silnější těsnění pod hlavu případně pod válce.
Jinak když zataháš za písty není cítit vůle pístního čepu v ojnici?

U čepů je v praxi jedno kam jsou, jediný význam je v tom, že v jednu chvíli je skrz čep průchozí výfuk a přefuk nebo sací kanál (jedno z toho), proto jsou čepy uzavřené. Spíš poznáš o 0,5 atm. menší tlak v kolech než to, na kterou stranu jsou čepy. Ale samozřejmě by se správně měly montovat plnými konci k sobě.

(reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

23.9.2016 v 12:21 | Nahoru | #14
Kubcza> Dá se to měřit šuplerou (posuvným měřítkem)? Nebo na to je nějaký speciální měřák?

(reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

23.9.2016 v 12:24 | Nahoru | #15
Kynklačka>
- to vysvětluje, proč je ten karburátor jiný než v literatuře materiálech

- jelikož to mám teď rozebrané, nvm jestli to naráželo nebo ne...

- vůli čepu ověřím...

Jawa 350/638 Divný zvuk

23.9.2016 v 14:35 | Nahoru | #16
O číslo menší píst by určitě nedělal takové rány a hlavně by ten motor nejel rychleji než 80 km/h (v případě, že druhý píst by byl v pořádku, jinak by to snad nešlo ani nastartovat).

Pošli ještě fotky válců.

Jawa 350/638 Divný zvuk

23.9.2016 v 17:16 | Nahoru | #17
Přikládám foto válců... Mám jich více, jen nvm jaké přesně vložit... Vis asi přes mail?












a hlavy jsem taky vzal...










1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638 Divný zvuk

23.9.2016 v 20:27 | Nahoru | #18
Ty "vložky" válců bych prosil víc zevnitř. Něco se mi na nich ale už z tohoto pohledu nezdá. Je to jakoby vyrezlé nebo není po stěnách rozmatlaný hliník? To by znamenalo, že jsi to přidřel a motor pak opravdu mlátí.

Jak jsem psal, na hlavách ani na pístu není vidět když se potkávají. Teprve když se na to člověk pořádně zaměří, tak si všimne malé decentně otisknuté plošky.

Jestli na tom ale hodláš jezdit, tak bych teď přes zimu ten motor stejně rozebral a přesvědčil se, jak na tom doopravdy je. Když to uděláš pořádně, tak na to nebudeš muset sáhnout 50 000 km. Pořádná GO motoru vyjde asi na 7000 Kč (za materiál). Z toho jsou potom ty pomluvy jawy, že se to pořád sere a člověk to víc opravuje než jezdí, ale divíš se? Kolik jsi na tom najezdil od "repase"?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

23.9.2016 v 20:48 | Nahoru | #19
Kynklačka> nějaké fotky ještě mám, tak přikládám, možná to budou ony...












-co to znamená "pořádná GO motoru"?
- nvm co všechno se dělalo při poslední repasi, ale není problém to zjistit. Zítra s tím co to dělal budu, tak ho vyzpovídám... Každopádně jsem na tom najezdil cca 1100km od uvedení do provozu letos po min 3 letech stání v boudě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

23.9.2016 v 22:49 | Nahoru | #20
Majkldriver> Normálně strč foťák dovnitř ať je vidět povrch vložky válce - prostě to kde běhá píst. Nicméně už z toho co vidím na posledních fotkách musím konstatovat, že je to na výbrus.
Válec po výbrusu vypadá takhle: http://z.kanta.sweb.cz/ostatni/P1310151.jpg
Ty jemné rýhy jsou po honování, vydrží to několik tisíc kilometrů, takže tvůj válec nejspíš bude mít ještě fabrický výbrus...
Ty rány to dělalo pořád nebo to po něčem začalo?

Go motoru = výbrus válce (+píst, kroužky, čep), GO kliky, nová ložiska (valivá i bronzová futra), těsnění (gufera, papír, hliník, silikon), nové spojkové lamely a primární řetěz. A drobnosti jako třeba všemožné pružinky atd. Převodovka u tohoto typu nebývá na výměnu, ale kdo ví.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638 Divný zvuk

23.9.2016 v 23:35 | Nahoru | #21
Ti vypadá v jedním místě obroušené až moc a to vedle je rez? První fotka příspěvek 19..

Řekl bych že je to určitě na výbrus, udělat rovnou i kliku, hlavy a máš klid..

Jawa 350/638 Divný zvuk

24.9.2016 v 08:16 | Nahoru | #22
Jak bylo rěceno, je to nejspíš motor 632 (634) a podle fotek válců a pístů značně vyběhanej.

Naposledy editováno 24.09.2016 08:16:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

24.9.2016 v 09:01 | Nahoru | #23
Kynklačka> Takže už to asi fotit nemusím...
Ty rány to začalo dělat ASI až po tom co jsem jel těch 120km/h těch cca 30km... Po tom se to asi začalo projevovat, ale zaměřil jsem se na to až později...
GO motoru = cely novy motor... Je tak?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

24.9.2016 v 09:05 | Nahoru | #24
dva_hrnce> Nevím co máš na mysli s tím vybroušením, já jsem do toho zatím nebrousil, jen jsem to teď rozdělal... Jinak to co jde vidět, ano to je rez... Čistil jsem výfuky a tam mě taky překvapilo, kolik je tam vody. Resp, že tam vůbec nějaká voda (kapky vody) je...

(reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

24.9.2016 v 09:08 | Nahoru | #25

Majkldriver píše: Kynklačka> Takže už to asi fotit nemusím...
Ty rány to začalo dělat ASI až po tom co jsem jel těch 120km/h těch cca 30km... Po tom se to asi začalo projevovat, ale zaměřil jsem se na to až později...
GO motoru = cely novy motor... Je tak?


ale pendrek nový motor, co to meleš? Nech udělat kliku, výbrus válců, nové písty a kroužky, bude vrčet dalších x let. Jawa je nesmrtelná. Ta zhyne jen pod parním válcem nebo hovadu v rukách po 50 letech trápení.

(reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

24.9.2016 v 09:45 | Nahoru | #26

Majkldriver píše: dva_hrnce> Nevím co máš na mysli s tím vybroušením, já jsem do toho zatím nebrousil, jen jsem to teď rozdělal... Jinak to co jde vidět, ano to je rez... Čistil jsem výfuky a tam mě taky překvapilo, kolik je tam vody. Resp, že tam vůbec nějaká voda (kapky vody) je...



Myslím tuhle část válce, že to není úplně hladký je normál, ale tohle mi připadá už přes čáru..
Nevím jak je na tom Jawa s ovalitou, ale mě to připadá, že to jde v jednom místě moc ztuha (označená část) a hned vedle jak je ta rez, tak tam je zas vůle která by tam asi být neměla..

Dobrá zpráva je, že se to dá fakt pořešit za relativně málo peněz a pak máš na léta klid, pokud budeš dobře mazat




1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638 Divný zvuk

24.9.2016 v 10:36 | Nahoru | #27
to je na vybrus a jak dlouho stala ve stodole jestli se nechytli krouzky a pak tohle

(reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk

24.9.2016 v 12:01 | Nahoru | #28
Majkldriver> no tak už to slovo "generální oprava" znamená, že by všechny funkční části měly projít kontrolou a poté repasí nebo rovnou výměnou. Ve své podstatě ten motor bude ve stavu, jako když ho vyrobili. A to právě spoustu lidí nechápe, viz. splasenytrubky, kterej ti zase radí abys nechal jen udělat kliku a výbrus. Ten zbytek v hodnotě 2 000,- budeš měnit zase příště...
Prostě tenhle motor jak se rozebere a musí se dělat klika, tak je lepší to udělat rovnou všechno. Otázka je, jestli to není zbytečné a ta repase fakt neproběhla...ikdyž podle těch orezlých válců, jak asi vypadá ten spodek? Vyrezlá ložiska na klice jdou do kytek hodně rychle.

Nicméně zpět k problému. Takže jsi to nejspíš přidřel a rozjezdil. Příčina může být v nevhodném nastavení předstihu, špatné tepelné hodnotě svíček, nastavení karburátoru a nedostatečném mazání. Válce pošli někam na výbrus to je bez debat. Ale než to znovu nastartuješ a než na tom začneš doopravdy jezdit, tak to musíš pořádně seřídit, jinak se toto stane znovu.
Jestli ojnice a písty nemají vůli, tak bych motor nerozebíral a jezdil, dokud se neprojeví něco závažnějšího. Přeci jen sundat hlavy a válce není tolik práce navíc - motor potom můžeš vyndat a rozpůlit kdykoliv. Alespoň si to prozatím trochu osaháš a seznámíš se s tím. Přes ty rány na videu není nic slyšet, ale tyhle motory nejdříve odcházejí na středové ložisko na klice, to šustí a hučí, pozná to i člověk, co tomu vůbec nerozumí.

Jawa 350/638 Divný zvuk

24.9.2016 v 12:11 | Nahoru | #29
Majkldriver: čím to mažeš a v jakém poměru?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638 Divný zvuk

24.9.2016 v 13:30 | Nahoru | #30
Kynklačka:
Jak jsem psal výše, dnes odpoledne budu s majitelem motorky, tak se s ním pobavím co všechnona tom proběhlo a co se měnilo a co bude případně zrobit. Víc info pak dopíšu zítra nebo později. Jsem ale zastance toho, že pokud už se něco dělá, tak se vším všudy...
Píšeš: "...něco závažnějšího." - tím se rozumí co?

dva_hrnce:
Mažu to olejem "Mogul ALFA 2T", koupený v Mountfiledu a v poměru 1:50
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist