1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nosič
ja1 píše: já bych školení zavedl hlavně pro všechny řidiče a nejen pro profíky.. a pětiletý řidičáky i s testem psychologa....jak tak vidím po cestách
psychotesty nic neresi .. a vetsina lidi skolenima prochazi, protoze ve firmach ridime sluzebni auta a tam to bez nich taky nejde ... a je to k necemu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nosič
Veverčák píše: tak ty skoleni ridicu jsou obvykle uplne k nicemu a tenhle prispevek to jen potvrzuje, pokud tim pravidelne prochazis a presto ani nevis , ze se predpisy zmenily ..
tos nevěděl že to jsou státem povolené dotace autoškolám a školitelúm od řidičů?? jako profík dáš ročně 1tis kč autoškole
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nosič
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nosič
Piwell píše: Veverčák> Paragraf přesně nevim a ani mě to moc nezajímá. Taky jsem tam kvůli něčemu jinýmu než kvůli kárce za osobák. Mám ABCET.
rychlost jizdy resi par.18 a v nem nic takoveho neni (nebo ja to tam nevidim). Ja myslel, ze kdyz neco tvrdis, dokazes se o neco oprit ..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nosič
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nosič
Veverčák píše: rychlost jizdy resi par.18 a v nem nic takoveho neni (nebo ja to tam nevidim). Ja myslel, ze kdyz neco tvrdis, dokazes se o neco oprit ..
byla to vyhl 100 která to říkala přesně ....po úpravách v roce 2000 a po vyjímkách a různých změnách je v těch paragrafech bordel. změny a význam značek u zákazu vjezdu nákl.aut, dodatkové paragrafy....chaos. jednou se probudím a vláda nařídí jízdu vlevo jako před válkou...než Hitler nařídil jízdu vpravo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nosič
Piwell píše: Veverčák> Tak skutečně si nepamatuju čísla paragrafů, odstavců a písmen u věcí, který musim dodržovat. To je pomalu jako učit se telefonní seznam
tak ale najit bys to mohl umet (pokud to tam je) ..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nosič
ja1 píše: byla to vyhl 100 která to říkala přesně ....po úpravách v roce 2000 a po vyjímkách a různých změnách je v těch paragrafech bordel. změny a význam značek u zákazu vjezdu nákl.aut, dodatkové paragrafy....chaos. jednou se probudím a vláda nařídí jízdu vlevo jako před válkou...než Hitler nařídil jízdu vpravo
vyhl. 100 je hodne velka historie
a ted si predstav, ze nekteri lidi se musi nove veci ucit porad ..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nosič
Veverčák píše: tak ale najit bys to mohl umet (pokud to tam je) ..
Mohl, ale nehledal jsem to
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nosič
Veverčák píše: vyhl. 100 je hodne velka historie
a ted si predstav, ze nekteri lidi se musi nove veci ucit porad ..
Od roku 2000 platí Zákon č.361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů ( Zákon o silničním provozu)
Pokud někdo operuje ještě Vyhláškou 100 a ještě tvrdí, že chodí na školení, tak je to s podivem.
Zákon č.361/2000 Sb. byl od jeho vzniku již celkem 42 x novelizován, což jistě není dobré. Pokud chodí řidiči na školení a na tomto školení se pouze nepromítají několik let po sobě jedny a ty samá videa, tak o těchto změnách musí vědět.
Bohužel, vůbec to nepronikne k běžným řidičům, kteří absolvují autoškolu v 18 letech na skupinu B a pokud již nerozšiřují na další skupiny, tak se toto vůbec nedozví. Znám minimální počet lidí, kteří si po nějaké novelizaci zákona jdou tento zákon koupit. Něco uslyší v televizi, pokud ji má zrovna zapnutou, někdo si něco přečte v novinách a někdo něco řeší v hospodě. A tím to končí. A potom jsou opravdu řidiči, kteří jezdí tak jak se naučili v těch 18 letech a víc je nezajímá, protože pořád se jezdí vpravo.
V roce 2013 byla novelizace Zákona ohledně řidičských oprávnění. Dodnes je spousta řidičů, kteří vůbec neví jak je možné zapojit za vozidlo do 3 500 kg přípojné vozidlo. A že v případě porušení jsou za to 4 body , pokuta ve správním řízení 25 - 50 000 Kč a zákaz řízení na 1 - 2 roky.
Ale zpět k rychlosti.
Je potřeba si uvědomit a to pletou i novináři a kolikrát i mluvčí od policie. Máme dva pojmy, které se týkají rychlosti motorových vozidel.
1) Dovolená rychlost - to je rychlost která je daná Zákonem č. 361/2000 Sb. § 18 , odst . 3,4 a 8
2) Povolená rychlost, někdy s říká konstrukční rychlost - to je povolená rychlost pro konkrétní vozidlo daná v Technickém průkaze vozidla i v osvědčení o registraci vozidla.
Zákon č.361/2000 Sb. řeší povolenou rychlost soupravy v § 18. odst.5.
Podmínky k rychlost souprav řeší Vyhláška č.341/2002 Sb. § 14, odst. 11.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nosič
HornisGSX píše: Za 12 tis neni vozik ale hracka... jo k te srande na auto....jak psali kluci dospela motorka ti bude pres obrys auta trcet.....maloktere auto ma vetsi svislou nosnost tazneho nez 50-75kg tzn neuvezes to.... a k rychlostem...co resite? Pokud je vozik otipovany pro 80-90-100-130 tak co resite? S nosnosti uz vidim fobii s 1.2 htp jak za sebou vlece karavan.... mam tazne na 2500kg ale svisla nosnost jen 75kg
Pod 12 seženeš i dobrý vozík, třeba já jsem koupil agados ve výprodeji ten nejširší, hliníkový sloupky, přední obrysky atd. za cenu opravy ex mojeho. Musíš to kupovat v zimě a na stránkách hledat výprodej.Pokud máš kouli na 150 kg, tak je to pohoda i s nájezdem. Já si to chtěl koupit, prověřoval jsem si to, ale výsledek tažného byl 85 kg svislá síla. Takže nic.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nosič
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nosič
Bozo píše: Dněprák> Trochu off topic, ale fakt se mi líbí, jak dokážeš diskuze o pravidlech na silnicích posunout dál.
Je pravda, že úvodní dotaz byl o něčem jiném, ale byly tam nejasnosti ohledně rychlosti přípojných vozidel, tak proto.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nosič
prochi20 píše: Dněprák> Sorry já jsem natvrdlej. Ale kde se v tom paragrafu 18, odstavec tři píše, že auto s vozíkem nemůže jet více jak 80km/hod? Mám to chápat tak, že "jiné motorové vozidlo" je i osobní vůz s nebržděním vozíkem?
Já ale nepíšu že v § 18, odst.3. platí pro motorové vozidlo s přívěsem.
Pro motorové vozidlo s přívěsem platí §18. odst.5. Takže pokud má přípojné vozidlo nejvyšší POVOLENOU (konstrukční ) rychlost 80 km/h nesmí jet souprava vyšší rychlostí než 80 km/h, pokud má přípojné vozidlo nejvyšší POVOLENOU rychlost 100 km/m, může jet souprava max.100 km/h, pokud má přípojné vozidlo nejvyšší POVOLENOU rychlost 130 km/h může jet souprava max. 130 km/h.
Jiné motorové vozidlo je vozidlo nad 3 500 kg celkové hmotnosti. Tedy to, na co je potřeba řidičské oprávnění C1 a C.
vím že je tu spousta kvalitních příspěvků k věci; takže ten můj bude tedy troch lichý, ale.... Mám od Hakru podobný nosič, jen je na mrtvá zviřátka pro myslivce. K tomu jej tedy nepoužívám ale jinak na tom vozím cokoli co se nevejde do auta, lehký motocykl nevyjímaje - ale není to pravidlo, k tomu jsem to nekupoval. Jen prostě vím, že oněch 100 kg svislého je s přehledem (taky na to mám automobil). Jsem schopný si poskočit na úplném konci (v podélném směru osy vozidla) a ani se to nehne (100 kg přesahuji). Stoupnu-li si však na konec nosiče v kolmém směru na osu vozidla, nosič se pootočí. Ten moment je prostě pak obrovský. Toto u motocyklu nenastane, neboť zatěžuje obě strany současně. Co chci říct je, že po technické stránce je to dobrý.
Po praktické je to taky dobrý - lepší než vlek - řešíš-li jen jeden lehký motocykl. Já vlek rsp. vleky mám a na jeden motocykl to výhra není , když to jde i takto. Pominu-li, že vlek žere místo i peníze i když to stojí, tak se s tím blbě parkuje, poměrně rychle se to dá ukradnout i s motocyklem a v neposlední řadě když to povezeš ven, tak je buřt jestli tam máš 130km/h protože víc než 80 nesmíš. Opakuji - v zahraničí. A taky za vlek se při mýtném - je-li platí. Prostě koupit si vlek jen na převážení motocyklu který lze dát na kouli na věc od Hakru, je myslím škoda. A že bude přečuhovat do stran? No a. Smí přečuhovat, max šířka vozidla je 2,55 což se asi vejdeš.
Ale jinak o tom, že vlek je neskutečný Ferda mravenec, tak to je pravda a jestli jej užiješ i jinak tak spíš nějaký starší bazarák s nápravami ze škodovky. Ten tak neskáče jako ty Al-ko nápravy. Dobře pořiď, B.
Naposledy editováno 21.06.2016 19:15:48