globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?
7.6.2016 v 10:34
Vážení kolegové,

právě jsem objevil pro mě nový motocykl, o jehož výskytu jsem neměl ponětí a proto bych rád získal od vás zkušenějších nové informace .

Mělo by se jednat o motocykl ČZ 250/477 prý tovární výroby a nabízený je zde za vskutku lidovou cenu .

Dle mého názoru něco takového teoreticky mohlo existovat, ale kdyby to dělala fabrika, minimálně by asi nevyrazila na štítek objem 173 ccm a asi by ten motor také vypadal jinak (přeci jen zvláště válec do ČZ 455 s vrtáním 66 mm není žádný drobeček už na pohled... a nejsem si jist, zda by původní válec 477 šel převrtat na tento rozměr a to beze změny kanálů v karterech).

Prosím, máte někdo nějaké informace k tomuto "prototypu" ?

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?

10.6.2016 v 17:13 | Nahoru | #1
tak když si vezmeš že to vymysleli a začali prodávat před rokem 70, tak na tehdejší poměry obyčejnejch motorek to byla levná, lehká, točivá 175 s 15 koňma a celkem slušným podvozkem a jízdníma vlastnostma... mito je věc o desítky let mladší a hlavě jiná cenová skupina... když se podiváš pohledem nástupce, ta dnešní ekvivalent pro 477 by byla nějaká ybr nebo cbf 250, protože 4t 125 jsou i proti té číze svině lenivé, 4t 250 je OK volba na denní ježdění kratších tras s výkonem dostatečným. Prostě obyčejné menší motorky, Kdežto mito je zástupce toho nejlepšího co kdy šlo koupit ve třídě 125, logicky ve všech parametrech zcela jiný svět, ale cenově se přibližovala obyčejné motorce kategorie 400-500ccm.

Nutno uznat že rizumná doba pro konec výroby 477 a její náhradou mohl být tak rok cca 80, ne jí vzít, motor několika úpravami dokurvit a dělat to dalších deset let, pak tem motor dokurvit ještě více a připracvit o výkon natolik, že i kdy podvozek posledních čz180 je velmi dobrý, nikodo to nechtěl kvůli tomu že pro léta 70. byl celkem dobrý a uspokojivě výkonný obyčejný motor postupně pod tlakem hlukových norem a emisí změněn na svini lenivou....

Spotřeba 4-5l mi zázračná nepřijde... Nicméně jezdil jsem s tím svižně aby to odsejpalo, protože jízda stylem prd prd cililink se tomu motoru vůbec nelíbí, chce to prostě svoje otáčky, stejně jako 471, žádný stabilák z jawy .

Naposledy editováno 10.06.2016 17:21:30

(reakce na) ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?

29.12.2016 v 22:10 | Nahoru | #2

pech. píše:

Spotřeba 4-5l mi zázračná nepřijde... Nicméně jezdil jsem s tím svižně aby to odsejpalo, protože jízda stylem prd prd cililink se tomu motoru vůbec nelíbí, chce to prostě svoje otáčky, stejně jako 471, žádný stabilák z jawy .


Tak nevím, ale co si vzpomínám tak přes 4 litry jsem se u čízy nikdy nedostal většinou se spotřeba držela okolo 3,5 litru, ale když docházel benzín, tak se dalo jet i za 3 litry na 100. S Mitem jezdí dcera za průměr 4,2 a ve dvou na 160 km trase poměrně ostré jízdy i kus dálnice (140 ve dvou jako nic a to není plnej) byl průměr 4,9.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dá se vjet motorkou do Vatikánu ČZ 175/477 DavyŠtoky 10 9.5.2024 v 07:57 DavyŠtoky
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... Dolin 21 30.4.2024 v 07:51 cmiral
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1


TOPlist