bmw_r1300gs_cartec





Téma: rady při koupi, na co dát pozor
18.5.2016 v 07:44
Ahoj přátelé, koukal jsem na příspěvky v diskuzích ohledně bawora r850r. Je to vcelku zajímavá motorka, která mi nějakou dobu leží v hlavě a tak prosím o nějaké tipy:
ad.1/ na co dát bacha a čeho se vyvarovat, na co se zaměřit, jaké má tato motorka mouchy a vrtochy.
ad.2/ názor majitelů, kterým prošly oba modely a tedy jejich srovnání ve smyslu "plusy a mínusy "850 vs 1100", jak vám vycházely provozní náklady, servis, spotřeba+spotřeba oleje a výkon, prostě takové ty běžné záležitosti.
ad.3/ samotný servis, co obnáší, soběstačnost, co neopomenout (nemyslím pochopitelně rutinní základ spočívající ve výměnách provozních kapalin apod.)

Nepoohlížím se po nějaké divočině, ale spolehlivém a výkonném držáku, co dnes koupím a se stejnou radostí na něm budu drandit klidně i po dvaceti letech. Díky za tipy a rady, ZB

rady při koupi, na co dát pozor

18.5.2016 v 12:21 | Nahoru | #1
...a se stejnou radostí na něm budu drandit klidně i po dvaceti letech...

Tak to by sis předně neměl kupovat BMW. A když už, tak ne "holčičí velikost"

1 reakcí na tento příspěvek rady při koupi, na co dát pozor

18.5.2016 v 12:35 | Nahoru | #2
se stejnou radostí a požitkem budeš po dvaceti letech drandit jenom na Stelviu 1200, to ví přece každý na BMW se vyser, to je pro teplouše

1 reakcí na tento příspěvek rady při koupi, na co dát pozor

18.5.2016 v 14:43 | Nahoru | #3


Já měl teda R 1150 GS a když jsem ho po pár týdnech prodal (3/4 toho času bylo nepojízdný) šel jsem se z radosti ožrat

Naposledy editováno 18.05.2016 14:46:43

rady při koupi, na co dát pozor

18.5.2016 v 15:00 | Nahoru | #4
Pokud chceš motorku "nadlouho",určitě 1100.

1 reakcí na tento příspěvek rady při koupi, na co dát pozor

18.5.2016 v 15:00 | Nahoru | #5
Prijde mistni pacient s GS a vysvetli vam to

(reakce na) rady při koupi, na co dát pozor

18.5.2016 v 15:14 | Nahoru | #6

Piwell píše:

Já měl teda R 1150 GS a když jsem ho po pár týdnech prodal (3/4 toho času bylo nepojízdný) šel jsem se z radosti ožrat

jak se říká, BMW je dvojitá radost. Poprvé když ho kupuješ, podruhé když ho prodáváš

Ovšem radám a masírkám "chlapů z hospody" se těžko odolává.

rady při koupi, na co dát pozor

18.5.2016 v 15:29 | Nahoru | #7
to je uplne stejny jako legendarni Octavia I. generace s rotackou 66kw, jeste lepe 81kw

(reakce na) rady při koupi, na co dát pozor

18.5.2016 v 18:04 | Nahoru | #8

KubaLC8 píše: Prijde mistni pacient s GS a vysvetli vam to



Se právě divim, že ještě nedorazil. Jestli ho někde nenechala motorka

rady při koupi, na co dát pozor

25.5.2016 v 17:20 | Nahoru | #9
Ahoj, kupoval jsem 850 rok 1997 na podzim a zatím maximální spokojenost. Řešil jsem jen pár prkotin a jinak šlape jak švýcary. Když tak se ozvi do pm, jsem taky z OV.

(reakce na) rady při koupi, na co dát pozor

25.5.2016 v 17:23 | Nahoru | #10

fockewulf píše: se stejnou radostí a požitkem budeš po dvaceti letech drandit jenom na Stelviu 1200, to ví přece každý na BMW se vyser, to je pro teplouše



... jste si prohodili nicky nebo co??

1 reakcí na tento příspěvek rady při koupi, na co dát pozor

15.6.2016 v 21:15 | Nahoru | #11
BMW R850R, je v podstate bezproblemova moto, jenom ji musi clovek trochu rozumet.
Nikoli chapat, staci rozumet.
Je to low cost motocykl, ktery, pokud se mu venuje alespon minimalni pozornost, odveze jako mula vsechno i na velike vzdalenosti.
Je to malo doceneny stroj, ktery pri domaci udrzbe, lze povazovat za provozne levnejsi, jak dnes legendarni Jawa, nebo CZ, ktere jiz sou veterany.
Spojkove oblozeni, 182mm sedi do renaultu, nebo dacie, stoji kolem 3eur.
Mensi 160mm pro novejsi typy, sedi na trabant, nebo nektere skodovky. Vypada to divne, ale na tu lamelu, se to da v pohode nanytovat.
Nebo se da koupit siebenrock, zada li se nekomu takova.
Cerpadlo sedi i feldy i starsi oktavky, stejne tak palivovy filtr.
Mnohe dily, ktere se opotrebuji, lze koupit levne na e-bay, nebo automotocerveny i cele motory.
Motory sou zamenne, stejne tak prevodovky, neni to zadna tragedie.
Pokud mohu odporucit, tak lepsi je model z vypletanymi koly, ktery se delal pro policii, ma jednodussi kaplicku budiku, plexistit a je tak nejak hezci.
Pro cestovani ve dvou, neni problem, vykonu masina ma dost, neni to zadny zavodak na dalnice, maximalka kolem 130, je otrava, ale lze v pohode zvladnout i dlouhou trasu, na jeden zatah, kolem 800km.
Ale osobne si myslim, ze lepe jak dalnice, mu svedci okresni cesty.
Motocykl je vysoky a neni uplne iealni, pro mensi postavy, lze ho snizit, ale neni to uplne ono.
Jizdni vlastnosti, ma uplne jine, jak bezne a dostupne motocykly, je to dano zpusobem odpruzeni, pokud funguji tlumice, tak se na tom clove vybuli nejdriv pro to, ze neciti pod sebou cestu, nebo nerovnosti.
Tlumice sou asi nejvice drahy dil, cele moto, nove tlumice, nejlepe z nastavenim zdvihu hydrostelem, alespon vzadu a novy predni tlumic, stoji kolem 900eur.
http://www.eres-raci...yperpro-sb-bm11-0ag/
Co se tyce blbych zvuku a klepani, je dobre si prolezt motor, aby to neklepali nahodou ojnicni cepy na klikovce, jinak to muze znamenat rychlou smrt, kdy zlomena ojnice, vyleti blokem ven..
Po GO, ty motory najedou v pohode, kolem 150.000km, pokud se pravidelne meni olej, steluji ventily a td.
Je dobre po letech, si uvedomit, ze v letech 1993-95, kdy se tyto boxery objevili, nebyli vyrabene, jeste jako spotrebni zbozi, na kratkou dobu a byli jeste v pohode doma servisovatelne, na rozdil od mladsich typu ktere, sou jiz spotrebak.
Neni to sice kovarna, jak byl predchozi posledni boxer R80, R100, ale ani to neni poloplastovy spotrebak, jak R1200.
A take to neni vylozene hnus, jako letajici cihla K75 a K100.
Je to maly boxer, ktery nenasere, ani niak neprekvapi, je li uzivatel normalni a nepotrebuje zavodit, je vyletany a spis turista, nebo na kazdodenni vozeni do prace, jako vysavac psich hovinek, jak se o nem zminuje jisty "Merlin00".
Kdo ale nema rad BMW, klidne at si poridi Hondu Deauville, nebo pan european a pochopi, v cem je markantni rozdil v servisu a take v cenach dilu.
Guzina je zajimavy stroj, ale velmi blbe se servisuje. Nema sice povadly kozy, jako BMW, ale kdo ma skusenosti z domaservisem, treba V.s.p.a. nebo piaggio a podobne, chape o cem je italska podpora a aftermarket. Vse lze sehnat, ale stoji to hodne penez a ceka se na to velmi dlouho.
Pokud budouciho kupce neodradili prispevky vyse, tak prosim do toho.

(reakce na) rady při koupi, na co dát pozor

15.6.2016 v 21:55 | Nahoru | #12
Wimshurst> Hezky napsané. Ale když ocituji větu: "Kdo ale nema rad BMW, klidne at si poridi Hondu Deauville, nebo pan european a pochopi, v cem je markantni rozdil v servisu a take v cenach dilu." Leccos na tyhle hondy možná dražší je, ale nemusí se to dokola měnit ...

rady při koupi, na co dát pozor

16.6.2016 v 09:35 | Nahoru | #13
zdeNick , najväčší , doslova priepastný rozdiel medzi 850 a 1100 je v zmysle reklamného sloganu "Kde iní končia , my začíname !" v tom , že ani maximálny točivý moment 850-ky nie je taký , ako má 1100-vka už prakticky na voľnobeh .
A od toho sa odvíja všetko ostatné (menej radenia , jazda so záťažou , spotreba , ...) , lebo inak sú to úplne identické mašiny a 850-ka rozhodne nie je žiadny Low cost .
A skutočne sú to ešte ako-tak poctivé motorky zo starých čias (samozrejme s prihliadnutím na to , že je to BMW ), neprepchaté žiadnymi , ako šnicláci hovoria "Schnickschnack" (nezmyslami) , ja keď som hľadal svoju , tak musela byť aj bez ABS (lebo aj to je zbytočné kurvítko)

R 850 R






R 1100 R






Za mňa 1100 ... a aj tak stoja zhruba rovnako .

Niečo ku kilometrom na moto , vľavo na lište si človek môže mrknúť prekonané hranice : http://www.transeur...100000_km_-_klub.htm

Naposledy editováno 16.06.2016 09:37:10

rady při koupi, na co dát pozor

16.6.2016 v 22:30 | Nahoru | #14
Díky za příspěvky, je nad čím přemýšlet. Mějte sa
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Oprava spojky BMW R 850 R Pavlk 6 31.12.2023 v 18:29 TomasNBK
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 27 10.12.2023 v 13:00 Tomassino
Vypadáva posilňovač bŕzd BMW R850R ... BMW R 850 R kasi1976 9 14.6.2019 v 15:04 JiriBN
Manuál k BMW R850R BMW R 850 R JJ_CB 4 18.3.2019 v 15:21 fofo44
vstupní hřídel převodovky BMW R 850 R EmilBMW 4 3.9.2018 v 18:05 honza.kr


TOPlist