globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prvá motorka_zn.: pohodlná
Čaute, vyberám svoju prvú motorku a chcel by som si nechať poradiť resp. sa nasmerovať k správnemu rozhodnutiu. Predtým som nikdy nejazdil na silnej motorke, takže som v podstate začiatočník. Vodičák som robil na Honde CBF600 Hornet čo bol pre mňa malý naháč (meriam 187 cm) , ale s veľmi dobrou ovládateľnosťou. Pri ňom som však zistil, že s vetrom nie som kamarát a chcel by som niečo pohodlnejšie resp. kde pri jazde nebudem počuť veľký hluk a nebude na mňa toľko fúkať.
Preto vyberám medzi 1000x omieľanou dvojicou Fazer vs. Bandit, ale na druhej strane každý má iné požiadavky a nedá sa globálne odporučiť ten alebo ten model.
BTW: nebránim sa ani iným modelom (nemám žiadnu srdcovku, ale musí to byť japonec).

Moje požiadavky:
- pohodlný posed
- čo najmenší hluk
- dostatočný výkon (preferujem v stredných otáčkach)
- optimálne prevádzkové náklady

Rozpočet (moto): <60 000 CZK.
Druh jazdy: keďže som začiatočník tak zo začiatku pohodová, do budúcna taktiež žiadne okruhy (aspoň myslím :)

Všetkým vopred ďakujem za názory.
Předchozí
1 2
Následující

Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 09:12 | Nahoru | #1
Mno jestli jsi v autoskole zjistil, ze s vetrem nejsi kamarad, pak nevim jestli motorka je ta prava volba

k veci:
Na Fazeru jsem jezdil a aby to jelo musis se to trosku tocit, hluk - to je diskutabilni, me prislo ze to az takovej rachot nedelalo.
Co se vetru tyce je to lepsi nez na hornetovi. Kdyz to tocis tak to jede, ale zase chces jezdit ve strednich otackach.
Pohodlene to vcelku bylo.

Tomas

1 reakcí na tento příspěvek Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 09:12 | Nahoru | #2
No tak asi něco takového, foukat na tebe moc nebude je to tiché a levné.

http://motorky.bazos...nway-Elegant-125.php

(reakce na) Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 09:19 | Nahoru | #3
JUPP67> i na tom ještě fouká. Bezkonkurenční ochranu má BMW C1

Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 09:24 | Nahoru | #4
No jo, máš pravdu.

Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 09:26 | Nahoru | #5
Aby to tu nesklzlo do komedie na temu moto so strechou budem konkretnejsi: samozrejme, ze pri jazde na motorke budem vietor vzdy fukat, trivialne zakony fyziky poznam, skor mi islo o to ako velmi a hlavne kam bude smerovat. Tiez som si vedomy, ze zakladom je kvalitna prilba.

Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 09:32 | Nahoru | #6
Honda CBF 600S alebo Honda NTV 650 Deauville, u oboch sa do 60 000 vmestis
U tych si mozes byt isty slusnym pohodlim, relativne slusnou kvalitou ale emocne to asi nebude ono.

1 reakcí na tento příspěvek Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 09:39 | Nahoru | #7
Tak tyhle požadavky :

- pohodlný posed
- čo najmenší hluk
- dostatočný výkon (preferujem v stredných otáčkach)
- optimálne prevádzkové náklady

splňuje NC700 ,když trochu připlatíš...

...ale přijdeš o spoustu kamarádů a spoustu testosteronu....

...´´čo najmenší hluk ´´...to jako proč?...jsi lekavej?

Naposledy editováno 06.05.2016 09:40:02

Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 09:50 | Nahoru | #8
CBR 600F

Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 10:49 | Nahoru | #9
ZR7S ?

Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 12:50 | Nahoru | #10
Přidej kilo a Z1000SX :)

Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 13:05 | Nahoru | #11
S vyjímkou ceny všecno na 100% splňuje Goldwing

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 13:21 | Nahoru | #12

gio9 píše: Tak tyhle požadavky :

- pohodlný posed
- čo najmenší hluk
- dostatočný výkon (preferujem v stredných otáčkach)
- optimálne prevádzkové náklady

splňuje NC700 ,když trochu připlatíš...

...ale přijdeš o spoustu kamarádů a spoustu testosteronu....

...´´čo najmenší hluk ´´...to jako proč?...jsi lekavej?

trošku znamená dvojnásobek, že? A za ten dvojnásobek si koupí pěknou sračku

Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 14:33 | Nahoru | #13
Kapotovanej Bandit? Ověřená motka, trošku diskutabilní design

Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 14:42 | Nahoru | #14
Bandit bude asi trochu pohodlnější, každopádně tam na tebe bude taky foukat. Jinak co se hluku týká, problém tam je někde kolem 5-5,5 tisíce otáček kdy je slyšet nějaká rezonance jdoucí od motoru či z plastů. Ve větší rychlosti (>80) už to neslyšíš.

Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 15:24 | Nahoru | #15
Já myslím, že pro tebe vyrostl Fazer v polokapotáži

Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 15:42 | Nahoru | #16
Zdarec, na FZ6ce Fazeru kroutím 3. sezonu (první moto, mam 189cm, 90kg)...

0) Fouka min nez na nahaty verzi, ale kdyz sedis vzprimene tak stejne fouka.... Kdyz zalehnes tak dobry, jen uz budes sedet prdeli na sedacce spolujezdce...
1) Pohodlny posed, no ze silnicne-cestovnich 600stovek by se dalo rict, ze je to pohodlny...
2) Tak FZ6 rozhodne nerve, jediny co rve je aerodynamicky hluk, ale to se da eliminovat poradnou helmou...
3) Vykon pro zacatecnika i mirne pokrocileho az, az... Vyhoda (pro nekoho nevyhoda) do 6tis otacek to ruce rozhodne netrha... (Ve dvou uz je trochu linejsi, chce to hold vic tocit)
4) Jezdim za 5L, leju jen benzin, menim olej... Nic nad ramec beznych servisu...

Pred 3 rokama jsem kupoval 05' za 66tis a jen klasicky servis, takze za 60tis se da sehnat rozumny kousek.

Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 15:51 | Nahoru | #17
Fz6 fazer, dle me idealka. Ja na nem najel 2 sezony v N verzi a rekl bych, ze az na vykon ve strednich otackach, stejne jako vsechny V4 sestky, by to melo vse splnovat v ty polokapotovany verzi...,

1 reakcí na tento příspěvek Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 16:11 | Nahoru | #18
Som rád, že medzi komentármi sa našli aj konštruktívne názory. Ešte by bolo asi vhodné dovysvetliť, že pod slovom "hluk" som nemyslel rachot výfuku a zvuk motoru (ten mám naopak veľmi rád), ale skôr nepríjemný hukot vetra resp. turbulencií.
pumr: mám +/- tvoje rozmery (187/87) takže tvoje skúsenosti by mi mohli byť prínosné - ak sa dá hluk eliminovať slušnou prilbou tak som rád (a o to mi išlo).
Pravdupovediac, na začiatku som bol naklonený Banditovi, ale po prečítaní tohto fóra ma dosť odradili jeho nie príliš účinné brzdy, menej stabilný podvozok a dizajn kapotovanej verzie.
Takže nakoniec preferujem Fazer-a,no neviem ako v ČR, ale v SR tie ceny nie sú bohviečo resp. za 60k sa predávajú ročníky max 2003 (keď beriem do úvahy aj stav, takže to nebude ľahké...

Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 16:50 | Nahoru | #19
A co takhle "kapotovaný Bandit" v podobě GSXF? Jednu prodávám 750, brzdy má komplet nové, repasovaná vidle a na rozdíl od Bandasky má i rám...jen by sis musel vyměnit plexi, pokud by nemělo foukat. Ale co se týče pohodlnosti, hraje první ligu

Naposledy editováno 06.05.2016 16:50:58

Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 16:53 | Nahoru | #20
Tak co se tyka toho earo hluku... Mam seriove plexi, ktere odkloni vzduch tak nekam pod ramena, takze na hlavu to zase fuci... Da se sehnat i proudlouzene, "cestovni" plexi, ktere by uz mohlo pomoc, ale nemam zadne zkusenosti... Ja prave mam nic moc helmu, takze pri delsi jizde vyssi rychlosti (napr. presun po dalnici) ve dvou (kdy se nemuzu trochu schovat za plexi) je hluk docela velky, ale zase nic co by me odradilo... Ale tohle bude problem skoro u vsech ryze necestovnich motorek... Kdysi jsem mel pujcenou helmu od kamose a ta tlumila hluk o dost vic...

Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 17:50 | Nahoru | #21
Co treba honda vfr. Takovy kompromis

(reakce na) Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 20:12 | Nahoru | #22
seikos> jak říkáš...dle jeho požadavku...vyjma peněz

Prvá motorka_zn.: pohodlná

6.5.2016 v 22:18 | Nahoru | #23
Přesně stejný problém jsem řešil před necelým rokem.
V autoškole jsem jezdil na kawě er5 a er6. Vítr mi byl nepříjemný, jezdil jsem v otevřené helmě. Zalehávačku jsem nechtěl. Kapotované verze naháčů se mi nelíbili. Takže pro mě ve výběru zůstal pouze fzs600 s novou kapotáží., novější ani starší verze fazeru se mi nelíbili. A na konec mi skončil v garáži cesťáček fzs1000 alias Interceptor.
Mám ji asi 7tis km. Za tu dobu naprosto spolehlivá. Spotřeba od 4,5 do 6 podle stylu jizdy. Pozice za řídítky vzpřímená, při vyšších rychlostech je třeba zalehnout. Motor je velice pružný, má dostatek síly v jakýchkoliv otáčkách. Má jen jednu malou nevýhodu. Z auta jsem zvyklej vytočit první 3 kvalty a mám tam kilo. Bohužel u Interceptora vytočit už 2jku znamená poměrně zásadně porušovat povolenou rychlost.

A rada na závěr. Kašly na všechno a vyber si prostě to co se ti líbí.

K

Prvá motorka_zn.: pohodlná

7.5.2016 v 11:57 | Nahoru | #24
Nechceš hluk, nechceš vítr, chceš pohodlí atd. omlouvám se ale vychází mi auto příteli a to ještě né ledajaké
Nicméně mrkni na TDM od Yamahy

Naposledy editováno 07.05.2016 11:59:02

Prvá motorka_zn.: pohodlná

7.5.2016 v 14:17 | Nahoru | #25
radys uz som to tu vysvetloval viackrat, lebo niektori chalani to zobrali az moc doslovne, hluk som mal na mysli hlavne v prilbe, taky ten otravny, vietor zasa v podobe nadmernej turbulencie a pohodlie v zmysle pohodlneho sedenia vzhľadom dom na moju rozmery tzn. ziadne extremne krcenie a sportovy posed.

Prvá motorka_zn.: pohodlná

7.5.2016 v 22:26 | Nahoru | #26
Už je to tady, někomu vadí hluk a doporučuje se zde skůtr, ještě tu zatím nikdo nedal obrázek se špunty do uší. Plexi ti moc nepomůže, pokud nebude obří. Napiš mi PM a já ti poradím fintu, jak mít v přilbě klid, klidně i na naháčovi. Veřejně to tu nedám, protože si to tu nezaslouží

Jinak nehlucny vyfuk ma Yamaha FZ6, Hornet uz ho ma trochu hlucnejsi. Nicmene s <60000Kc rozpoctem s FZ6tkou nepočítej, jinak si koleduješ o maskovanou bouračku. Zkus FZ600 fazer ročník 2003 s upgradem přední masky, moc jich ale na vyber není.

Naposledy editováno 07.05.2016 22:51:25

Prvá motorka_zn.: pohodlná

7.5.2016 v 23:19 | Nahoru | #27
Transalp, jednou jsem se projel, no nechtělo se mi dolu

Prvá motorka_zn.: pohodlná

8.5.2016 v 01:30 | Nahoru | #28
Doporucuji Yamaha xj6 diversion f.....pohoda klídek

Naposledy editováno 08.05.2016 01:31:24

Prvá motorka_zn.: pohodlná

8.5.2016 v 08:08 | Nahoru | #29
Tvůj požadavek na málo peněz a slušný zátah v nižších otáčkách splňuje Suzuki SV 650 , pořídíš ji za málo, je lehká a má to velice spolehlivý motor co jede odspodu. MAx.výkon není nijak oslnivý, ale je dostatečný a jako první motorku bych to klidně doporučil. Od aerodynamického hluku si pomůžeš plexíkem Givi Airflow, mám ho na DL 650 a je to naprosto úžasná věc. Velice doporučuji ! Je za ním neuvěřitelné ticho a klídek .

(reakce na) Prvá motorka_zn.: pohodlná

8.5.2016 v 08:22 | Nahoru | #30
engine_er> problém je, že v tomto případě jsou zkušenosti nepřenositelné. To, co jeden považuje za zheblou ludru druhému bohatě stačí na pohodové výletění po okolí, to samé brzdy, tuhost rámu, spotřeba, ochrana před větrem, náročnost servisu atd. atd. atd.

Ať chceš nebo nechceš, pokud s motorkama nemáš zkušenosti, bude první stejně krok do neznáma, pojezdíš na tom rok/dva, ujasníš si co chceš, co ne a podle toho si vybereš druhou
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... Banditak650 14 24.4.2024 v 15:53 Banditak650
Jakou baterku do bandita? [1, 2] Suzuki GSF 600S Bandit kotvista 32 14.3.2024 v 21:26 Pedl
Spojka Suzuki GSF 600S Bandit miksenzo 7 10.3.2024 v 12:18 papiboy
Hledám servis Suzuki GSF 600S Bandit HkX129 4 7.2.2024 v 09:29 Hydropes
Karburátor čím začít Suzuki GSF 600S Bandit kutilferda 22 4.2.2024 v 22:20 kutilferda


TOPlist