globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: přetlak v chladiči
13.4.2016 v 21:15
Ahoj všem. Mám tady jednu záhadu. Nemá někdo zkušenost s tím, že jde voda u husky WR 250 přepadem z chladičů ven? Je tam prostě tlak. Myslel jsem si, že je to těsnění pod hlavou, ale i po opakované výměně je v chladičích stále tlak a fouká to přepadem ven.
Nikasil už byl dost opotřebovaný, tak jsem si třeba myslel, jestli není prasklí válec nebo hlava. Nechal jsem vše prověřit a prasklé není nic. Prý byla jen zkroucená hlava a tudy to foukalo do vody. Nechal jsem tedy udělat nový nikasil a samozřejmě na nový píst, hlavu mi zalapovali a s tím, že je to hotové mi poslali standardně zpět. Když jsem vše složil a nastartoval, nedošlo ke změně. Stále stejný problém, fouká mi to do vody a je přitom celý vršek úplně nový. Volal jsem i známému co do motorek dělá a neví co s tím. Podle mě už není kudy by to tam foukalo. Válec i hlava jsou na sebe úplně jak mají být, prasklé nejsou a je nový nikasil. Přesto to fouká. Na volnoběh i pod otáčkama. Víc nebo míň podle otáček. Je mi to záhadou a tak prosím o radu. Už jsem bezradný. Mockrát děkuji. Rok výroby motorky je 2000

1 reakcí na tento příspěvek přetlak v chladiči

14.4.2016 v 09:23 | Nahoru | #1
Tak pod tlakem to být musí. Je to uzavřený okruh. Máš tam expanzku? Podle čeho soudíš, že je něco špatně?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přetlak v chladiči

14.4.2016 v 10:15 | Nahoru | #2
dakarista> expanska tam neni. Kdyz nastartuju tlak mi pretlaci vicko a jde to prepadovou hadickou ven. Vic nebo min, ale jde. Podle otacek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přetlak v chladiči

14.4.2016 v 10:38 | Nahoru | #3
mirdy> zkus jiný víčko,ale to asi nebude ono. možná nějakou prasklinku přehlídli,tlakoval tu hlavu někdo?

1 reakcí na tento příspěvek přetlak v chladiči

14.4.2016 v 10:41 | Nahoru | #4
zkus jiný víčko na chladič.Kámoš z toho byl taky v pYči a nakonec mu netěsnilo víčko

1 reakcí na tento příspěvek přetlak v chladiči

14.4.2016 v 11:32 | Nahoru | #5
hladina vody v chladiči má být 1,5 cm pod hrdlem a víčko musí udržet tlak 1,2 bar...bud máš moc vody nebo víčko špatný...nebo špatné těsnění pod hlavou nebo prasklinu kterou nevidíš..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přetlak v chladiči

14.4.2016 v 12:06 | Nahoru | #6
nemako> jo. Hlava i valec jsou v poradku

(reakce na) přetlak v chladiči

14.4.2016 v 12:07 | Nahoru | #7
Luko91> vickem to neni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přetlak v chladiči

14.4.2016 v 12:09 | Nahoru | #8
ja1> dekuji za radu . Vse zkontrolovane a problem trva

(reakce na) přetlak v chladiči

14.4.2016 v 12:23 | Nahoru | #9

mirdy píše: ja1> dekuji za radu . Vse zkontrolovane a problem trva



tak sundej válec s hlavou a natlakuj to ucpi jednu vodu a druhou tam pust tlak..a uvidíš kde to fouká

přetlak v chladiči

14.4.2016 v 12:24 | Nahoru | #10
termostat to nejspíš nemá,tak jedině pumpa nepumpovací,nebo to prostě v pořádku nemůže bejt.

přetlak v chladiči

14.4.2016 v 12:46 | Nahoru | #11
Vsechno je v poradku. A kdyby to byla pumpa, tak by to nedelalo hned, ale az po zahrati.

přetlak v chladiči

14.4.2016 v 12:49 | Nahoru | #12
tak ti jde komprese do vody. jiná možnost není. obětuj víčko,vyvrtej do něj díru na ventilek a foukni do toho,podle mě půjde voda do válce,jiná možnost není. Vyšroubuj svíčku.

přetlak v chladiči

14.4.2016 v 13:39 | Nahoru | #13
Hmm... Zajímavý, ale tlakovat to může do vody jen hlavou, válci, nebo těsněním u hlavy. Setkal jsem se s těmito případy kdy záhadně tlakovala voda v chladiči. První dva na motorce určitě nenajdeš, ale i tak jsem je napsal .

Kdysi jsem u staré Primery 2.0TD sundal hlavu, protože jsem měl nafouklý hadice po jízdě. A ukázalo se že hlavou ani těsněním to nebylo, foukalo to přes turbo, které bylo jako jedno z mála co jsem viděl vodou chlazený a někde to tam ruplo, takže výfuk tlačil do chlazení.

Další případ tlakování do vody jsem viděl přes výměník tepla voda/plyn na plynové Fábii 1,2HTP, kdy se tlak z lahvě LPG dostával taky přes výměník do kapaliny a byla to docela velká záhada .

A ještě mě do třetice napadlo - šrouby. Při opakované montáži se majjí o pár závitů (1,2, nebo 3)zkrátit. Můžou být už protažený, nebo dole v bloku nějakej bodel - utáhneš to sice na předepsanej moment ale stejně to pak foukne, protože šroub se může opírat o něco jinýho, než o hlavu. Tuhle záhadu měl kámoš u Renaulta Megana a pěkně si s tim užil .

Naposledy editováno 14.04.2016 13:43:10

přetlak v chladiči

14.4.2016 v 20:56 | Nahoru | #14
Jenže auta a motorky jsou dost podstatnej rozdíl. Už mám hlavu jak pátrací balon a pořád mě nic nenapadá.

přetlak v chladiči

14.4.2016 v 21:20 | Nahoru | #15
podle mně je to víčkem.
kup nové.

přetlak v chladiči

14.4.2016 v 21:38 | Nahoru | #16
Podobně se mi to chovalo, když bylo nepatrně deformované hrdlo chladiče. Ač jsem vyměnil několik víček, stále to utíkalo. S jiným chladičem OK.

1 reakcí na tento příspěvek přetlak v chladiči

15.4.2016 v 12:19 | Nahoru | #17
Podle mě víčko neřeší podstatu tohohle problému... Víčkem by to bylo, kdyby byl přetlak chladící soustavy způsobenej pouze a jen teplotní expanzí kapaliny a víčko by tento tlak neumělo regulovat. Ale když píše, že mu tam někudy tlakuje, tak to musí jít jedině ze spalování. Dá se to zjistit, když by se přes nějakou "dutou" svíčku kompresorem foukne do válce, s pístem v dolní úvrati a zavřenými ventily. Pokud je někde netěsnost, začne to po čase tlačit vzduch až do chladící kapaliny.

Naposledy editováno 15.04.2016 12:20:29

(reakce na) přetlak v chladiči

15.4.2016 v 18:18 | Nahoru | #18

petr.machy píše: Podle mě víčko neřeší podstatu tohohle problému... Víčkem by to bylo, kdyby byl přetlak chladící soustavy způsobenej pouze a jen teplotní expanzí kapaliny a víčko by tento tlak neumělo regulovat. Ale když píše, že mu tam někudy tlakuje, tak to musí jít jedině ze spalování. Dá se to zjistit, když by se přes nějakou "dutou" svíčku kompresorem foukne do válce, s pístem v dolní úvrati a zavřenými ventily. Pokud je někde netěsnost, začne to po čase tlačit vzduch až do chladící kapaliny.


ale tyhle motorky tlakují vlivem roztažnosti a malého okruhu naprosto běžně.

to víčko by mělo udržet tlak cca 1,8 barů,což je řeči čísel posunutí bodu varu o cca 20°C.
běžná voda vaří při 100°C,směs s frydexem cca ve 120°C a pod tlakem 1,8bar to vaří při cca 140°C...a to je fest rozdíl...+-,neber mně úplně za slovo.

chtělo by to vyrobit přípravek-rozdvojku na hadici s manometrem a ověřit si,jaký tlak tam vlastně je a kde je problém.
válec má zkontrolovaný,hlavu taky,pokud se točí vodní pumpa,tak to musí být dobré.

přetlak v chladiči

16.4.2016 v 08:53 | Nahoru | #19
Jojo souhlas . Tlak v soustave muze byt opravdu velky, cetl jsem i pripady, kdy nefunkcni vicko bylo pricinou zniceni chladice (velkym tlakem se porusil obal). Dalsi zpusob jak se to da celkem dobre zjistit je udelat test pritomnosti emisi v chladicim systemu.

1 reakcí na tento příspěvek přetlak v chladiči

17.4.2016 v 19:53 | Nahoru | #20
tam jsou gumičky pod hlavou nebo těsnění....u gumiček jsi mohl srovnáváním hlavy ubrat drážku pro gumičku a nemusí pak rovnoměrně těsnit...pak pomůže jen jiná hlava

(reakce na) přetlak v chladiči

18.4.2016 v 11:46 | Nahoru | #21
ja1> ten problem nastal jeste pred rozebranim, proto to bylo rozebrane. A hlavne u teto motorky je to opacne. Drazka na okrouzky je ve valci a ne v hlave, takze nemohlo dojit ke snizeni drazky.

přetlak v chladiči

9.5.2016 v 19:34 | Nahoru | #22
dnes se mi stal ten stejný problem jel jsem a začalo mi střikat voda na nohu jel jsem domu myslel jsem si ten stejný problem ale motor jsme nechaly schladnout ale teklo to furt i s přepadu zitra skusim vymenit to víčko a nebylo by možné že je třeba zanešenej chladič ? a nebo foukly těsneni pod hlavou

(reakce na) přetlak v chladiči

10.5.2016 v 19:20 | Nahoru | #23

mirdy píše: nemako> jo. Hlava i valec jsou v poradku

kolik roků dělals toho motoráře?

přetlak v chladiči

10.5.2016 v 19:26 | Nahoru | #24
Když jsou šruby na hlavě, tak po prvním dotáhnutí na moment se klepne na hlavu šrubu, závit povolí, vzduch s vodou a olejem jde navrch po závitě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyplatí se v dnešní době kupovat ga... Husqvarna WR 250, Gas Gas EC 300, Husqvarna TE 250, ... Olihňos 7 27.7.2023 v 08:12 wagusss
Husqvarna WR 250 Husqvarna WR 250 Haris16 23 8.3.2022 v 13:10 Promika78
husqvarna 2006 polepy Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 250, Husqvarna SM 510... Folby 11 5.1.2021 v 00:48 ondrejsed
Blinkry Husqvarna WR 125 2008 Husqvarna WR 125, Husqvarna WR 250, Husqvarna SM 125... dejvid002 1 15.7.2020 v 22:38 Kohlstein
štítek huska wr 250 Husqvarna WR 250 jirihonda2 0 16.4.2020 v 16:21 jirihonda2


TOPlist