Téma: Vybírám Cruiser
Zdravím všechny strojvedoucí. Zachtělo se mi vlastního jednostopého stroje v kategorii Cruiser, popř. Chopper. Hledám právě ten okouzlující klid a pohodu s větrem ve vlasech a nádherným obzorem před očima. Obracím se proto na Vás, životem a zkušenostmi protřelé veterány, s prosbou o srovnání strojů.
Honda Shadow (700 nebo 750)
Suzuki 800 - Volusia nebo Intruder
Yamaha XVS1100 DragStar
Kawasaki VN900
Rozpočtem se chci vejít do 150 000,- a postavou jsem na tom 190/85; byl by to můj první stroj a přál bych si ho opravdu na déle než jednu sezonu, ale na dvoulitrové lokomotivy si zase opravdu netroufnu, nehledě na rozpočet :D Líbí se mi všechny, spíše mě zajímá jak jsou na tom poruchově (zvláštěpak každé druhé vlákno o Dragstarech straší kardanem a volnoběžkou). Nějaké zkušnosti, vážnější/opakovanější opravy?
Budu vděčný za každou konstruktivní odpověď!
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Vybírám Cruiser

11.4.2016 v 20:01 | Nahoru | #1
No...... a kde máš v tvém výčtu chopperů cruiserů Hondu VT 1100 , nebo VTX 1300 ? Skvělé strojovny v kategorii chopper - cruiser, spolehlivé, nenáročné a na tvoji postavu a uvažovaný rozpočet to, co bych se nebál nazvat ideálním.

Vybírám Cruiser

11.4.2016 v 20:03 | Nahoru | #2
Shadow 750 si nekupuj, to je děsnej lenochod, na tom už bych se svézt ani nechtěl

Vybírám Cruiser

11.4.2016 v 20:03 | Nahoru | #3
Ahoj, než se na tebe sesype vlna kritiky, že si ve svém věku vybíráš takovou motorku pokus se zúžit svůj výběr. Nevím jak dlouho jezdíš, ale ke své postavě hledej motorku nad litr Intruder 1400, Honda VTX 1300 i ten DragStar. Při nákupu buď pozorný na příliš nazdobené stroje ty teď neprochází na STK. Upřednostni evropské
modely před americkými. Opět budeš mít méně problémů na STK. Bohužel takový je dnešní stav . Radí ten kdo jezdí na sedmpade, ale v mém věku na větší kubaturu je už trochu pozdě.
A co česnek letos bude ?

1 reakcí na tento příspěvek Vybírám Cruiser

11.4.2016 v 20:17 | Nahoru | #4
>Dědoušek: Popravdě jsem si říkal, jestli nebudu příliš odvážný jako začátečník zařadit do výběru 1100 Dragstara a ty mi rovnou navrhneš litr-třista mašinu Popravdě jsem tyhle dva modely v honbě za osmistovkama přehlédnul, takže jdu studovat dál
>Strakon: Škrtám, díky
>Zdeněk_53: Zrovna jsem dojezdil motoškolu a rád bych přesednul do vlastního; zkušenost z náctiletých dob na fichtlovi nepočítám Zdobené stroje právě vyřazuju rovnou - už jenom z toho důvodu že si odmítám připlácet třeba i 20 000,- za použité brašny, které nakonec stejně shodím a dám za zlomkovou částku na aukro. Stroj by si měl každej zdobit sám
Koukám, že zatím mezi doporučeními hodně září nad-litr hondy. Jak jsou na tom se spolehlivostí? Nějaké častější, pravidelnější závady, něco na co si dávat pozor třeba už při výběru? Nějaké vadné, resp. horší ročníky, které vynechat?
Zatím moc děkuju za bleskový zájem o moje vlákno!

Naposledy editováno 11.04.2016 20:18:57

Vybírám Cruiser

11.4.2016 v 21:06 | Nahoru | #5
Co se týče Hond jsou to spolehlivé mašiny, ale každá motorka potřebuje svůj servis to je jasné. Kamarád na síti Dědoušek ti nabízí VT 1100 , to už jsou starší stroje ale kdyby byla v dobrém stavu není to špatná volba. Jestli že jsi jezdil jen na fichtlu budeš se muset opatrně seznamovat s každou motorkou. Onehdy nabízel jednu VTX 1300 Soukup a ten by ti mohl pomoci s výběrem .Máš to kousek od domu. Více poznatků hledej na www.K1400.cz je to fórum pro tvůj styl, nebo Hondy na www.shoc.cz

(reakce na) Vybírám Cruiser

11.4.2016 v 22:04 | Nahoru | #6

Whisky666 píše: >Strakon: Škrtám, díky


Nic neškrtej, jakýkoliv standardní podlitrový (a ani litrový či mírně nadlitrový čoprkrujzr včetně DS1100) není žádný žihadlo. Smysl a poetika těchto strojů je úplně v něčem jiném.

A jestli Ti jde o co nejvyšší spolehlivost, nízkonákladový provoz a navíc v rámci čoprkrujzrů o nadstandardně dobrou ovladatelnost, tak mi věř, že se Shadowkou VT 750 neuděláš chybu.

http://www.motorkari.cz/tema/?t=150156

1 reakcí na tento příspěvek Vybírám Cruiser

11.4.2016 v 22:23 | Nahoru | #7
Dědoušek má dlouhodobé zkušenosti po zkušenostech, které mám šel bych přes litr i když vlastní Hondu VT 750 Black widow není to silná motorka
ale pro pohodové ježděni stačí. Pří koupi si vem kamaráda ,který motorkám rozumí dej si pozor na stočené km je to velký nešvar dnešní doby.
Kupoval bych motorku která má originál velký techničák . Na stránkách ( www.kontrolatachometru.cz )Zadáš Vin a číslo poslední technické a zjistíš
o motorce všechno. Tak jak já po dvou letech když jsem si to chtěl ověřit .Přeji. šťastný výběr

1 reakcí na tento příspěvek Vybírám Cruiser

12.4.2016 v 16:20 | Nahoru | #8
>Zdeněk_53: Mě šlo především o nějaké známé specifické závady pro dané typy. Jak jsem psal dříve, zrovna u těch Dragstarů jsou strašákem kardan a volnoběžka, tak mě zajímalo, čím zase naopak nejčastěji trpí třeba Shadowky, resp. VT-čka potažmo VTX-ka K1400 a SHOC určitě navštívím, díky za tip!
>Dovi: Koukám, že je to více subjektivní než jsem čekal Popravdě už když jsem ji zařazoval na seznam, tak jsem trochu váhal jestli by stačila, protože neplánuju cesty jenom kolem komína, ale i vícedenní vyjížďky (single, s batůžkem bych pod litr nekoukal ). Ale na seznam ji zpátky šoupnu, má něco do sebe.
>Denyn: Jasně, až budu dávat dohromady seznam inzerátů po kterých budu koukat, tak určitě zlanařím někoho známého. Za tip na kontrolatachometru díky!

Zatím všem děkuju za pohotové odpovědi a taky, že do mě neryje žádný silničář!

(reakce na) Vybírám Cruiser

12.4.2016 v 17:38 | Nahoru | #9

Denyn píše: ........... Na stránkách ( www.kontrolatachometru.cz )Zadáš Vin a číslo poslední technické a zjistíš
o motorce všechno............



zjistí jen to, co se s motorkou dělo na území ČR, co se s ní dělo v cizině (což je případ 90% místních ojetin) nikdo neví. Přes hranice se data v tomto serveru nedostávají. Což je bohužel to nejčernější místo v historii většiny místních keplů, kdy většina z nich jde poté na náš trh jako "nezbořená, nestočená a top stav". Takže na tento zdroj se v podstatě spolehnout nedá (velká část byla v cizině bouchlá, ještě větší část je pravej opak "top stavu" a všechny jsou stočený).
To ale neznamená, že se nedá vybrat Chce to opatrnost a hlavně naivně nevěřit nějakým papírům, který ti každej rádobykšeftman k tomu přidá jako "tutovej doklad pravosti".
hodně zdaru.

Vybírám Cruiser

13.4.2016 v 07:08 | Nahoru | #10
zkus přímo německo,třeba mobile.de,dovezl jsem si dvě auta a jednu moto,cena jen mírně vyšší,ale maximální spokojenost.

Vybírám Cruiser

10.5.2016 v 20:23 | Nahoru | #11
Ahoj .Se všema názorama souhlasím ale fakt jsi velkej. Já mám 173 cm a SHADOW 750 a je mi akorát takže ty bys na tom byl jak vosa na bonboně a nehledě na to ,že za 2-3 roky se ti bude zdát slabá a líná takže poslechni dědouška a ostatní a jdi do 1000 a víš.

Vybírám Cruiser

11.5.2016 v 05:51 | Nahoru | #12
S tím výkonem je to hodně individuální. Mnoha lidem (i včetně mne) takovýto přiměřený výkon s dobrým průběhem krouticího momentu vyhovuje pro jejich pohodové kochací jízdy. Ale jiným zase nemusí stačit výkon ani dvojnásobný, zvlášť pokud často cestují stovky kilometrů po dálnicích a ve dvou s plnou bagáží. Lidi mají různé potřeby a preference, a je to v pořádku.

Co se velikosti týče, čoprkrujzry mají až na výjimky (např. malá Virážka apod.) spíš velké rozvory, a Shadowka VT 750 taky patří k těm rozměrově větším strojům. Měl jsem jich několik - jak v origo stavu, tak i s předkopama včetně profi přepákování řadičky a zadní brzdy.







Konkrétně s těmito předkopy byla Shadowka při výšce jezdce až do cca 185 cm dokonce ještě stále mírně velká - optimální by byla pro jezdce zhruba od 188 cm do řekněme 195 cm (při normálních proporcích těla, nohou a rukou).


EDIT (DOPLNĚNÍ): Tady v pohledu z druhé strany a ve větším rozlišení jsou ty předkopy líp vidět...

http://www.motorkari...-shadow-spirit_8.jpg

Naposledy editováno 11.05.2016 19:20:52

Vybírám Cruiser

12.5.2016 v 06:24 | Nahoru | #13
A co HD? Co se týče sekundáru, tak je řemen to nejlepší co múže být. Zarazilo mě, žeš vůbec nevzal HD, nebo řemen do úvahy. Za sebe jen tolik, nic z těch rejží se pocitově HD nevyrovná ani zdaleka. A do 150 seženeš.

Edit: Mám kámoše kolem 190cm, má hodně přes 100kilo a jezdí na sportsteru, a sedne mu jako ulitej. HD se dá upravit tak, že je to až neuvěřitelný.

http://www.motorkari...0-custom-974265.html

Naposledy editováno 12.05.2016 06:27:30

Vybírám Cruiser

12.5.2016 v 21:27 | Nahoru | #14
Ja bych ti doporucil, aby sis dal cas a proste chodil do bazaru a zkusil sis ty stroje projet. Sednout si na ne jet s nima apod. Pri tvoji vysce (stejna jako moje) se pod litr vubec nedivej.. Hlavne neber prvni na kterej narazis a vybirej podle pocitu, protoze o tom cruisy/choppery jsou. Musis se na motce citit dobre a uzit si tu kochaci jizdu

(reakce na) Vybírám Cruiser

13.5.2016 v 18:29 | Nahoru | #15

dědoušek píše: No...... a kde máš v tvém výčtu chopperů cruiserů Hondu VT 1100 , nebo VTX 1300 ? Skvělé strojovny v kategorii chopper - cruiser, spolehlivé, nenáročné a na tvoji postavu a uvažovaný rozpočet to, co bych se nebál nazvat ideálním.


Dej na zkušenosti, dědoušek radí dobře.

1 reakcí na tento příspěvek Vybírám Cruiser

2.4.2017 v 12:34 | Nahoru | #16
zdarec radu vn 900 custom a nebo yamaha 950

(reakce na) Vybírám Cruiser

2.4.2017 v 18:54 | Nahoru | #17

ozzy2 píše: zdarec radu vn 900 custom a nebo yamaha 950


Řekl bych, že to vyjde nastejno. Oba výborné stroje. Teď se musíš rozhodnout, co preferuješ. Vzducháč nebo vodník.

1 reakcí na tento příspěvek Vybírám Cruiser

2.4.2017 v 19:54 | Nahoru | #18
" Hledám právě ten okouzlující klid a pohodu s větrem ve vlasech a nádherným obzorem před očima."

Tak tos popsal hezky, akorát v tom výběru nemáš nic, co by té větě vyhovovalo. Jestli ti nevadí různé pazvuky - pískání převodovek, primárů, řachtání kardanů - tak jdi do japonce, pokud chceš opravdu pohodu a dobrý pocit, kup HD. Do 150klacků najdeš sporty 12ctku. Ta má síly dost zátah jako prase a i když máš 190cm, upravit sezení není problém. A ten zvuk - nelze ničím nahradit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám Cruiser

3.4.2017 v 09:29 | Nahoru | #19

Plazivec píše: " Hledám právě ten okouzlující klid a pohodu s větrem ve vlasech a nádherným obzorem před očima."

Tak tos popsal hezky, akorát v tom výběru nemáš nic, co by té větě vyhovovalo. Jestli ti nevadí různé pazvuky - pískání převodovek, primárů, řachtání kardanů - tak jdi do japonce, pokud chceš opravdu pohodu a dobrý pocit, kup HD. Do 150klacků najdeš sporty 12ctku. Ta má síly dost zátah jako prase a i když máš 190cm, upravit sezení není problém. A ten zvuk - nelze ničím nahradit.


Třeba to pro někoho nemá až tak úplně vypovídací hodnotu, ale přece jenom TOTO srovnání může být pro ty další nějakou, alespoň orientační, záležitostí.
Tím samozřejmě neupírám nikomu právo na jeho názor a samostatné rozhodování.

Naposledy editováno 03.04.2017 09:30:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám Cruiser

3.4.2017 v 13:13 | Nahoru | #20
dědoušek> Dík, ani jsem nevěděl, že to lze takhle srovnat. To jen potvrzuje má slova, že ta mechanická hlučnost HD je o téměř dva body menší, než u japonců a to zrovna sportster je znám tím, že v něm cvakají hydroštely, někdy se mu přezdívá proto "šicí stroj". Co se týče zvuku, jednoznačně desítka u HD,předpokládám, že jde o zvuk laufů + rytmus. Ostatní věci - HD si lze vyskládat jako lego.
Já osobně preferuju celkový zvuk, jinak nechápu to hodnocení převodovky, pač jsem jel na více japoncích, ale tak přesné a tiché řazení jako můj sportster neměl ani jeden. Nemluvě o zátahu zespoda, jede od volnoběhu jako prase.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám Cruiser

3.4.2017 v 14:51 | Nahoru | #21

Plazivec píše: dědoušek> Dík, ani jsem nevěděl, že to lze takhle srovnat. To jen potvrzuje má slova, že ta mechanická hlučnost HD je o téměř dva body menší, než u japonců a to zrovna sportster je znám tím, že v něm cvakají hydroštely, někdy se mu přezdívá proto "šicí stroj". Co se týče zvuku, jednoznačně desítka u HD,předpokládám, že jde o zvuk laufů + rytmus. Ostatní věci - HD si lze vyskládat jako lego.
Já osobně preferuju celkový zvuk, jinak nechápu to hodnocení převodovky, pač jsem jel na více japoncích, ale tak přesné a tiché řazení jako můj sportster neměl ani jeden. Nemluvě o zátahu zespoda, jede od volnoběhu jako prase.


Nechci s tebou polemizovat, ale nejsem si zcela jistý (z toho co píšeš), že jsi pochopil, že u uvedeného bodování je vyjádření 10 b. - nejlepší a čím nižší bodování od desítky, tím horší hodnocení. Tedy i ta "mechanická hlučnost", jakož i celkové hodnocení vychází u HD v tomto porovnání (!) nejhůře. Nevím, jak je to v reálu. Nikdy jsem na HD nejel. Pokud jsem tvůj příspěvek nepochopil správně, tak se omlouvám.
Znovu bych chtěl zdůraznit, že srovnání, které jsem zveřejnil v minulém příspěvku, je pouze zajímavou doplňující informací pro rozhodování při pořizování motorky, ne však rozhodující.
Vážím si každého slušného motorkáře, ať jezdí na čemkoliv, protože to, na čem každý z nás jezdí, má zcela jistě svůj specifický důvod. Měj se, kamaráde.

Naposledy editováno 03.04.2017 14:59:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám Cruiser

3.4.2017 v 14:53 | Nahoru | #22
.Omlouvám se, zase mi hapruje PC. Nebo je to rukama ?
Když se podaří podělat příspěvek (u mne celkem častý jev ) dá se to celé nějakým způsobem odstranit ? Ach to stáří.

Naposledy editováno 03.04.2017 15:02:29

(reakce na) Vybírám Cruiser

3.4.2017 v 14:54 | Nahoru | #23
.

Vybírám Cruiser

3.4.2017 v 18:25 | Nahoru | #24
Tak jsem to asi špatně pochopil a ty věci nesedí pak všechny. Já měl možnost porovnat. Ze všech japonců se mi nejvíc líbilo staré virago 500ka, která měla OEM velice hezký bublavý zvuk a také mechanický hluk byl menší. i když klepání na volnoběhu tam bylo. Víme čím je způsobeno. Třeba virago 750 a také 1100 měla hroznou převodovku, to zavýjení při brždění motorem bylo hodně silné. U 15ky VL třeba kardan, omezoval používání nízkých otáček svým boucháním, i když motor by to bez problémů dal. Zavýjení jakbysmet, ale ne tak drásající.
No a vibrace, u japonců jsou hodnoceny vyšším číslem, ale vibrace jsou na HD žádoucí efekt. Právě kvůli vibracím má HD a nejen HD, ale i třebas indiáni takový úspěch. Ty vibrace je něco jako - kdo neměl zrzavou... Prostě se to musí zažít.

V neděli /včera/ jsme se projeli a zastavili na kafe v jednom motorestu, kterýžto je základnou moto klubu. Bylo tam hodně mašin. Několik jich odjíždělo před náma a tak jsme se dívali. Téměř vše japonci, čopry, ale opravdu to zavýjení tam slyšet je hned po nastartování. u něčeho méně, u něčeho více.
Ale to je jen můj pohled, u mě je zvuk jak motoru, tak laufů na prvním místě, možná někdo to má jinak.

(reakce na) Vybírám Cruiser

5.4.2017 v 19:13 | Nahoru | #25
Whisky666> Sdílím tvoje pocity začátečníka, motorek je na trhu na výběr hodně a jakou tedy vybrat? Ptáš se na názor kluků - jasněže ti skoro každý doporučí buď tu co sám má doma nebo tu, na kterou si brousí zuby a chtěl by ji sám vlastnit. Co člověk, to jiný názor. Mohu ti nabídnout svoji zkušenost - moje první motorka byla cestovní Kawasaki ZR7 (mám ji dodnes), se kterou jsem byl a jsem velmi spokojen. Ale pořád jsme si s manželkou přáli jednou vlastnit choppera nebo cruizera, až jednou ve svých 62 letech jsem si splnil sen a koupil Kawasaki VN 1600 Classic. Postavou (výškou) jsem na tom stejně jako ty, jenom se lišíme váhově (já 110) a na Vulkánu jsem se cítil jako na pojízdném gauči. Moc jsme toho na ní ale nenajezdili, protože nás naše ratolesti zásobily vnoučaty, takže času na ježdění ani moc nebylo. Proč jsem si vybral právě Kawasaki VN 1600 Classic? Taky jsem vybíral a porovnával, ale jednoznačně pro mne nejkrásněji zpracovaný cruizzer, není tajemstvím, že firma Kawasaki má ty nejlepší designéry. Mám pár známých, kteří se inspirovali u mne a koupili také Vulkány a dodnes je mají. Protože jsem ale své dceři chtěl koupit montovanou zahradní chatu a v té době jsem opravdu moc nejezdil, Vulkána jsem prodal pánovi, který za život vlastnil asi 8 různých motorek a většinou to byly těžké mašiny, měl i Vulkána 1600, kterého prodal a vyměnil za nějaké ještě těžší monstrum, čehož později litoval, prodal a koupil ode mne zase Vulkána. Je to člověk s velkými zkušenostmi, také důchodového věku, ale velký znalec. Píšeme si, už stačili s manželkou projezdit Alpy a kdeco, Vulkán je pro něho poslední mašina, jinou už nechce. Proč ti to píšu? Jestli ti toto pomůže ve výběru (nakonec se musíš rozhodnout sám, nikdo jiný to za tebe neudělá), tak ještě jedna poznámka - uvažuji zase o Vulkánu, ale vzal bych si ke svému věku něco trochu lehčího - VN 900. No a tobě bych vzhledem ke tvým malým zkušenostem radil to samé - Kawasaki VN 900, přečti si tady na webu zkušenosti majitelů, podívej se na technická data, důvody, proč si vybrali tuto motorku a taky na zajímavá videa z cestování po Evropě. Za mne - krásná a zajímavě řešená stylová motorka, asi bych rád vyzkoušel pohon řemenem (přečti si jeho výhody) atd. Přeji ti hodně štěstí při výběru!

1 reakcí na tento příspěvek Vybírám Cruiser

6.7.2017 v 15:01 | Nahoru | #26
Ahoj,

také hledám cruisera, postava 183 cm / 110 kg, dlouhé nohy...

Bohužel narážím na podvodníky, kteří zde v bazaru prodávají motorky.

(reakce na) Vybírám Cruiser

6.7.2017 v 18:31 | Nahoru | #27

Libor_158 píše: Ahoj,

také hledám cruisera, postava 183 cm / 110 kg, dlouhé nohy...

Bohužel narážím na podvodníky, kteří zde v bazaru prodávají motorky.



No a co bys řekl tady na T O T O ? Prodejce i motorku znám osobně. Obojí, dle mého názoru, solidní.

Vybírám Cruiser

6.7.2017 v 19:39 | Nahoru | #28
Děkuji za nabídku. Nechci tebe ani majitele nabízené motorky urazit, ale chtěl bych mladší ročník a hlavně černou. V mladí jsem jezdil na Jawa 250 a pinckovi, poté dlouho nic a dnes ve 43 letech bych si chtěl splnit klukovský sen, mít velkou motorku na pohodové vyjížďky s manželkou po ČR, příp. SR. Z toho důvodu crusier, nemáš prosím jinou nabídku? Předem díky.

Vybírám Cruiser

6.7.2017 v 20:49 | Nahoru | #29
Ahoj, mne jsi vůbec neurazil. Přemýšlím však, co na té foto vidíš. Já tam vidím. cruiser Honda VT 1100 C2. A nabídku nemám žádnou, nejsem žádný dohazovač ani překupník. Tak ať dobře vybereš.

1 reakcí na tento příspěvek Vybírám Cruiser

6.7.2017 v 21:03 | Nahoru | #30
Vidím cruiser, který se vyráběl před 20 lety, má hodně najetých km a není černý. Moje představa je cruiser vyrobený od roku 2007 a výš.., v černé barvě a s chromovými díly.. Slušně jsem se zeptal, zda nevíš o jiném cruiseru a slušném majiteli, který ho prodává. Nedělám z tebe dohazovače ani překupníka!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cruiser... ? [1, 2] Honda VT 750C Shadow, Kawasaki VN 900 Classic, Suzuk... Mr_pablo 35 Včera v 20:47 Boris.
dekra a Ministerstvo dopravy ČR Suzuki VL 800 Volusia stavros67 2 21.11.2017 v 09:43 stavros67
Honda Shadow Spirit VT750 [1 ... 5, 6] Honda VT 750C Shadow, Honda VT 750 Shadow Spirit Dovi 180 11.11.2017 v 09:53 foresterbig
Laďáky na VN 900 Clasik Kawasaki VN 900 Classic Jusby 6 1.11.2017 v 11:01 Jusby
prepakovani Yamaha XVS 1100 DragStar Frantaaa 1 25.10.2017 v 18:10 Beranidlo

TOPlist