globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
 
6.4.2016 v 21:25
Chci se zeptat jak jsou ted ty nove cviceni u RP na moto na cvicisti tak jel to nekdo? Je to tezke nebo ani ne? A jak to je kdyz jedno cviceni udelam spatne nebo to nedokončím.??

1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

14.4.2016 v 23:42 | Nahoru | #1
Ve středu jsem dělal závěrečné zkoušky na A. Dělalo nás to celkem 6 ze dvou autoškol ( jeden A1, jeden A2, zbytek A ). Pokud vim, tak to byly úplně první zkoušky podle nových pravidel. Sešlo se na to 5 zkušebních komisařů. Prvni překvapeni bylo, že na motorce byly namontovaný zpátky druhý řidítka ( když jsme to trénovaly na cvičáku tak byly sundaný a bylo nám řečeno, že tam při zkoušce nebudou ) - komisaři po poradě rozhodly, že prej ta motorka je s nima otypovaná, tak tam musí být.
Komisaři to naštěstí braly rozumně. Bylo nám řečeno, že v první řadě požadují bezpečnost, že to nemáme rvát do krajností. Při ulohách ve vyšší rychlosti nemáme mít přilepený oči k tachometru, ale rozjíždět se na takovou rychlost na kterou se cítíme ( samozřejmě to neznamená jet místo 50 km/h třicítkou ). Měli tam postavený přenosný radar, ale na displej jsme neviděli. Poprvé se úlohy projely " na zkoušku " ( pokud to ale někdo projel bez chyb, bylo mu to uznáno jako splněná zkouška ) , pak byly možné dva pokusy. Měly jsme tedy v podstatě celkem tři pokusy. Pokud se udělala v nějaké úloze chyba, opakovala se pouze tato úloha.
K samotnym úloham:
- vedení a zaparkování : bez problémů, po zacouvání jsme tu motorku ani nemuseli stavět na stojan
- následování rychl. chůze + opakované rozjezdy z pravé nebo levé nohy : to by měl bez problémů dokázat každý kdo chce jezdit na motorce
- slalom při rychlosti chůze : taky se to dá zvládnout, nebylo nezbytně nutné jet opravdu krokem
- osmička 3x za sebou : udržet se ve vymezeném prostoru je opravdu masakr ( je nezbytně nutný si motorku držet pořád na spojce v mírném záběru a nekoukat před sebe, ale tam kam točim ) - mírné vyjetí z prostoru komisaři taky tolerovali - s druhýma řidítkama nic moc, ale dá se to
- slalom ve 40 km/h : s tim by snad nikdo neměl mít problem
- nouzové brzdění a brzdění na přesnost : dané dobrzďovací vzdálenosti jsou dost velké, takže taky žádný problém
- vyhýbací manévr : pro mě asi nejhorší ( problem je, že se nevyhýbáte jedné, ale v podstatě třem překážkam - nájezdová brána, vlastní překážka a výjezdová brána ), komisaři netrvali na přesných 50 km/h

První šel na řadu ten na A1 - udělal na poprvé. Druhý šel kolega na A ( dělal to na svojí mašině - nepamatuju si typ - klasický naháč kolem 650ccm, váha přes 200 kg ) - udělal na poprvé. Další kolega na A ( z A2) jel na autoškolácký motorce a při úloze brzdění na přesnost to položil - nic se mu nestalo, motorka rozlámaný přední plasty, a nějaký odřeniny - byla to čistě jeho chyba, vzal za to moc a šel do smyku - samozřejmě neudělal.
Motorka byla naštěstí pojídná a po vyzkoušení, projetí a odsouhlasení komisařema ( samozřejmě až po sepsání události policajtama, což trvalo cca 1,5 h ), jsem šel na řadu já ( skoro deset let před kurzem jsem na motorce neseděl ) udělal jsem napoprvé. Ostatní jsem už nesledoval.

Chtěl bych zdůraznit, že všichni co jsme to dělali, jsme už někdy jezdili ( neseděli jsme poprvé na motorce v autoškole ). Můj názor je, že velmi záleží jak se k tomu postaví zkušební komisař ( jestli se bude přesně držet toho co je na papíře, nebo to vezme trochu rozumně ). Natrénování několika úloh stejně z nikoho lepšího řidiče neudělá, důležitá je předevšim praxe a řidičák je jemom potvrzení o tom, že je člověk schopný se dál učit sám.

Všem které to čeká přeju hodně štěstí

Naposledy editováno 15.04.2016 15:36:35

(reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP

15.4.2016 v 21:13 | Nahoru | #2

mhajsman píše: Ve středu jsem dělal závěrečné zkoušky na A. Dělalo nás to celkem 6 ze dvou autoškol ( jeden A1, jeden A2, zbytek A ). Pokud vim, tak to byly úplně první zkoušky podle nových pravidel. Sešlo se na to 5 zkušebních komisařů. Prvni překvapeni bylo, že na motorce byly namontovaný zpátky druhý řidítka ( když jsme to trénovaly na cvičáku tak byly sundaný a bylo nám řečeno, že tam při zkoušce nebudou ) - komisaři po poradě rozhodly, že prej ta motorka je s nima otypovaná, tak tam musí být.
Komisaři to naštěstí braly rozumně. Bylo nám řečeno, že v první řadě požadují bezpečnost, že to nemáme rvát do krajností. Při ulohách ve vyšší rychlosti nemáme mít přilepený oči k tachometru, ale rozjíždět se na takovou rychlost na kterou se cítíme ( samozřejmě to neznamená jet místo 50 km/h třicítkou ). Měli tam postavený přenosný radar, ale na displej jsme neviděli. Poprvé se úlohy projely " na zkoušku " ( pokud to ale někdo projel bez chyb, bylo mu to uznáno jako splněná zkouška ) , pak byly možné dva pokusy. Měly jsme tedy v podstatě celkem tři pokusy. Pokud se udělala v nějaké úloze chyba, opakovala se pouze tato úloha.
K samotnym úloham:
- vedení a zaparkování : bez problémů, po zacouvání jsme tu motorku ani nemuseli stavět na stojan
- následování rychl. chůze + opakované rozjezdy z pravé nebo levé nohy : to by měl bez problémů dokázat každý kdo chce jezdit na motorce
- slalom při rychlosti chůze : taky se to dá zvládnout, nebylo nezbytně nutné jet opravdu krokem
- osmička 3x za sebou : udržet se ve vymezeném prostoru je opravdu masakr ( je nezbytně nutný si motorku držet pořád na spojce v mírném záběru a nekoukat před sebe, ale tam kam točim ) - mírné vyjetí z prostoru komisaři taky tolerovali - s druhýma řidítkama nic moc, ale dá se to
- slalom ve 40 km/h : s tim by snad nikdo neměl mít problem
- nouzové brzdění a brzdění na přesnost : dané dobrzďovací vzdálenosti jsou dost velké, takže taky žádný problém
- vyhýbací manévr : pro mě asi nejhorší ( problem je, že se nevyhýbáte jedné, ale v podstatě třem překážkam - nájezdová brána, vlastní překážka a výjezdová brána ), komisaři netrvali na přesných 50 km/h

První šel na řadu ten na A1 - udělal na poprvé. Druhý šel kolega na A ( dělal to na svojí mašině - nepamatuju si typ - klasický naháč kolem 650ccm, váha přes 200 kg ) - udělal na poprvé. Další kolega na A ( z A2) jel na autoškolácký motorce a při úloze brzdění na přesnost to položil - nic se mu nestalo, motorka rozlámaný přední plasty, a nějaký odřeniny - byla to čistě jeho chyba, vzal za to moc a šel do smyku - samozřejmě neudělal.
Motorka byla naštěstí pojídná a po vyzkoušení, projetí a odsouhlasení komisařema ( samozřejmě až po sepsání události policajtama, což trvalo cca 1,5 h ), jsem šel na řadu já ( skoro deset let před kurzem jsem na motorce neseděl ) udělal jsem napoprvé. Ostatní jsem už nesledoval.

Chtěl bych zdůraznit, že všichni co jsme to dělali, jsme už někdy jezdili ( neseděli jsme poprvé na motorce v autoškole ). Můj názor je, že velmi záleží jak se k tomu postaví zkušební komisař ( jestli se bude přesně držet toho co je na papíře, nebo to vezme trochu rozumně ). Natrénování několika úloh stejně z nikoho lepšího řidiče neudělá, důležitá je předevšim praxe a řidičák je jemom potvrzení o tom, že je člověk schopný se dál učit sám.

Všem které to čeká přeju hodně štěstí


....pokud člověk narazí na trochu rozumné lidi,tak O.K. ,pokud na idiota,aktivistu a pod.tak to bude asi oříšek pro některé žáky -výše popsané zkoušce "rozumím"a kvituji lidský přístup komisaře ,který bohužel není standardem
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist