globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cvakani v motoru
3.4.2016 v 19:23
Stalo se mi, ze jsem si na montaznim stojanku servisoval motorku s motorem na volnoběh, ale nesepnul se mi větrák, neb měl spálenou pojistku. Teplota motoru sla nahoru a já motor vypl az v momente, kdy zacala varit chladici kapalina, raficka teploty byla v cervenem poli na max. Tak jsem motor nechal zchladnout, dolil jsem chladici kapalinu, odvzdusnil, nastartoval a z motoru se zacalo ozyvat pravidelne cvakani/klepani, ketre je primo umerneotackam motoru. Vypada to ze jde z hlavy valce a ma trochu jiny charakter, kdyz je motor studeny - takovy hlubsi ton - a kdyz se trochu zagreje, je to jemne cvakani.

Nechci tu po nikom aby mi dokazal rict co to je, spise by me tak zajmalo, jak smrtici je pro tenhle motor prehrati. Precejen, kdyz zacala varit chladici kapalina, motor musel mit tipuju takovych cca 120"C, to prece nemuze byt pro nej takova hruza, aby se tam vylozene neco posralo, ne?

Naposledy editováno 03.04.2016 19:35:50

Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

3.4.2016 v 19:34 | Nahoru | #1
Pro jaký motor?

Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

3.4.2016 v 19:34 | Nahoru | #2
Myslím, že pro žádný motor není tato teplota ideální

Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

3.4.2016 v 19:35 | Nahoru | #3
Jinak je to starsi stroj, rv 2002, najeto 43tis. ale tipuju tomu spise tak 80tis. vzhledem k tomu ze tam uz puvodni majitel musel menit brzdove kotouce. Jo a je to Honda Hornet 600, uz jsem to uvedl.

Naposledy editováno 03.04.2016 19:36:32

1 reakcí na tento příspěvek Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

3.4.2016 v 19:36 | Nahoru | #4
neměl 120, ale klidně přes 200. Máš tam přetlakovou chladící soustavu .

Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

3.4.2016 v 19:51 | Nahoru | #5
No tam vede hadicka z vrsku chladice do nadoby s chladici kapalinou, ta tam ma pokud vim prepad do druhe hadicky ktera vede pod motorku aby to melo popripade kde chcat. Cili tam zrovna moc prostoru pro extra pretlak neni, vzdyt i v papinaku ma voda nejakych max 150"C. Kdyz mi to tou prepadovou hadickou vychrstlo, vytekla tak sklenicka chladici kapaliny.

Naposledy editováno 03.04.2016 19:53:00

Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

3.4.2016 v 19:57 | Nahoru | #6
ta hadička je až za tlakovou(podtlakovou zátkou) Podívej se na víčko, je tam napsaný tlak.

3 reakcí na tento příspěvek Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

3.4.2016 v 20:13 | Nahoru | #7
No doprcic, tak uvidime co povi servisak, jestli to ten motor odvarilo, tak si jdu hledat nejaky vzduchac, pritom vsechno zpusobil pitomy vetrak. Cim slozitejsi stroj, tim vic problemu, a to tu jeste neni ta generace high tech motorek s elektronickymi kravinami, tem az bude pres 10 let tak se muzou rovnou hazet do srotaku, protoze to nebude za vynalozeni normalnich nakladu pojizdne.

(reakce na) Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

3.4.2016 v 20:22 | Nahoru | #8
Mufiozo>

Moc se mi nechce věřit tomu, že po jednom přehřátí by se tomu motoru něco zlého přihodilo...

A pokud jo, tak to ten motor musel být přehřátej fest, a musel v tom režimu vrčet vcelku dlouho a možná ne jen jednou. Od kontroly teploty tam máš ten budík. Nehledej chybu jen v technice, možná bude pro příště stačit, když začneš u sebe.

Pokud hledáš alibi, tak nám ostatním je po tom houbes, to vysvětluj motorce, že za to může její větrák...

Naposledy editováno 03.04.2016 20:24:18

Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

3.4.2016 v 20:26 | Nahoru | #9
Jde o to že když to začne vařit , tak v místě kde se udělá pára to už zrovna moc nechladí a tam se to přehřeje o dost víc než má kapalina.

Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

3.4.2016 v 20:28 | Nahoru | #10
Tak to se mi jeste nestalo,ale zase se mi stava ze kdyz nastartuju a necham na stojanu
chcije mi z levy strany voda tak nevim z ceho behem jizdy ne, ani nevim ze se to ma odvzdusnit
a jak se to dela? mam 2004

(reakce na) Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

3.4.2016 v 20:28 | Nahoru | #11

Mufiozo píše: No doprcic, tak uvidime co povi servisak, jestli to ten motor odvarilo, tak si jdu hledat nejaky vzduchac, pritom vsechno zpusobil pitomy vetrak. Cim slozitejsi stroj, tim vic problemu, a to tu jeste neni ta generace high tech motorek s elektronickymi kravinami, tem az bude pres 10 let tak se muzou rovnou hazet do srotaku, protoze to nebude za vynalozeni normalnich nakladu pojizdne.



to není větrákem, to je tim vakuem, co máš v mozku. Nechat nastartovanou motorku na stojanu do tý doby, než vylítne voda, to už musí bejt hodně velká úchylka.. Vůbec by mě zajímalo, co se servisuje s nastartovanou motorkou na stojanu tak dlouho, že vyletí voda..

Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

3.4.2016 v 20:34 | Nahoru | #12
Nechci ti davat plane nadeje, ale kdyby byla teplota motoru 120C tak se nemuze nic moc stat. Muj motor se ma vypinat pri 125C a merit dokaze do 135C. Takze tam mohlo byt o dost vic...

Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

3.4.2016 v 20:36 | Nahoru | #13
Teplota vody určitě nebyla přes 200°C. To by muselo být ještě špatné víčko.
Motoru, který je v dobrém stavu, takové přehřátí moc nevadí. Až do poslední chvíle je motor chlazen kapalinou, takže nehrozí bodové přehřátí.
Normální olej 10w40 umaže motor na volnoběh i přes teploty přes 160°C na oleji.
Spousty motorů se uvaří a pokuď řidič ihned zastaví a nejede bez vody, tak to motory přežijí bez větších problémů.
Takže dle mě to už měl tento motor spočítané předtím.

Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

3.4.2016 v 21:03 | Nahoru | #14
mufiozo: proč servisuješ motorku na volnoběh? To je nějáký zlepšovák jo? Doteď jsem si myslel, že motor při servisu má být vypnutý.

Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

3.4.2016 v 23:44 | Nahoru | #15
To jsi nepoznal že ti sahara nespíná když lezl teploměr na max.?

E: Jinak v tomhle na fóru nic nevymyslíš, uvidíš v servise

Naposledy editováno 03.04.2016 23:56:15

1 reakcí na tento příspěvek Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

4.4.2016 v 07:17 | Nahoru | #16
Neni nad vzduchem chlazeny motory.

1 reakcí na tento příspěvek Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

4.4.2016 v 08:21 | Nahoru | #17
Jen pro zajímavost, co se servisuje s nastartovaným motorem a jak dlouho to běželo od startu po ten vodotrysk?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

4.4.2016 v 08:28 | Nahoru | #18

DRN. píše: Jen pro zajímavost, co se servisuje s nastartovaným motorem a jak dlouho to běželo od startu po ten vodotrysk?

třeba když neodborně odvzdušňuješ scottoiler a potřebuješ permanentní podtlak Tak to necháš nastartovaný hodinu a čekáš až to vybublá Už jsem se s tím taky setkal

(reakce na) Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

4.4.2016 v 09:53 | Nahoru | #19

VITEK_M píše: Neni nad vzduchem chlazeny motory.


jj zlatá bandaska ani nechci vědět kolik jsem měl já na motoru v loni chorvatsku při 40°C ve stínu , na tom motoru by se dalo snad rovnou grilovat jak byl rozpálen
Pávě kvůli tomu jsem přemýšlel jestli bych neměl přidělat si větrák na chladič oleje zda by to mělo nějaký smysl?

Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

4.4.2016 v 10:50 | Nahoru | #20
Ano, zlatej vzducháč, to určitě...

E: Tady nejde o techniku ale o to, že někdo nevidí jak mu leze teploměr na horní okraj a stále mu nespíná sahara, která začíná u Horneta chladit dřív, než na posledním dílku teploměru...

Naposledy editováno 04.04.2016 10:57:08

(reakce na) Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

4.4.2016 v 11:39 | Nahoru | #21

Mufiozo píše: No doprcic, tak uvidime co povi servisak, jestli to ten motor odvarilo, tak si jdu hledat nejaky vzduchac, pritom vsechno zpusobil pitomy vetrak.



Aha, tak ještě že se to vysvětlilo a nebyl to pitomý majitel motorky, co servisuje za běhu motoru a ani si nevšimne, že mu x minut nezahučela sahara

e-jo až budeš takhle servisovat i toho jednoduchého vzducháče, tak se budeš asi hodně divit

Naposledy editováno 04.04.2016 11:40:34

(reakce na) Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

4.4.2016 v 14:58 | Nahoru | #22

seikos píše: třeba když neodborně odvzdušňuješ scottoiler a potřebuješ permanentní podtlak Tak to necháš nastartovaný hodinu a čekáš až to vybublá Už jsem se s tím taky setkal



Asi seš blízko strýcu o Scottoiler se zajímal nedávno...

Naposledy editováno 04.04.2016 14:59:08

Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

4.4.2016 v 18:26 | Nahoru | #23
Delal jsem si udrzbu na retezu a kontrolval jsem par veci u kterych jsem potřeboval mit roztocene zadni kolo. A do vodotrysku to bylo ani ne 5 minut protoze motor uz byl zahraty z jizdy. Proste vetrak mel spalenou pojistku a ja co minutu necumim na teplomer, ze co kdyby se naahodou neroztocil vetrak, ktery bezne normalne funguje a s prehledem motor uchladi. Proste to byla nehoda.

Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

4.4.2016 v 18:32 | Nahoru | #24
Tak to vem do servisu a budeš moudřejší

Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

4.4.2016 v 20:13 | Nahoru | #25
Na motorce jsou pojistky?

Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

4.4.2016 v 20:52 | Nahoru | #26
Stalo se mi něco podobnýho u VTRka včera. Sem teda zapoměl zatáhnout zpátky sytič, pak jezdil, teploměr mě neukazoval nic, jak jsem dojel, valil větrák, dobublávala chladíci kapalina a pak vytekla nevimkudy.
Dneska jsem to nakopl, žádný divný zvuky, nic, ale odvezl jsem to do servisu at se na to mrknou...taky nevim, uvidím, kdyžtak podám zprávu.

(reakce na) Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

5.4.2016 v 13:36 | Nahoru | #27

petrumr píše: neměl 120, ale klidně přes 200. Máš tam přetlakovou chladící soustavu .



ty voe...ty seš fakt případ... myslíš si, že by mu hadice vydržely tlak 10-11bar ? Na těch tvejch 200°C ... ???

Jelo to na volnoběh a pravděpodobně to JELO dokud to nevypnul. Takže zadřený to nebude...a možná se něco "naťukalo" nahoře... ¨

nemusí to bejt vůbec nic tragickýho.

Jen pro informaci ... můj motor má na okruhu dost často ke stu...i více stupňů... a letí v zátahu naplno...
Pokud by to bylo fakt 120°C (na vodě) na volnoběh ... ještě by to šlo. Otázkou je, co se stalo když se na hlavách odvařilo hodně vody...a vršky zůstaly jen pod parou... pak to letí na vnitřních materiálech dost nahoru.

Naposledy editováno 05.04.2016 13:40:09

Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

5.4.2016 v 14:54 | Nahoru | #28
Jako každý majitel VFR vím, že 120°C není žádná tragédie. Sundej hlavu a uvidíš.

Prehrati motoru, vytrysknuti chlad. kapaliny z expansky, cva...

22.6.2016 v 03:39 | Nahoru | #29
Tak nic no, motorka byla v servisu na seřízení vůlí, servisák řekl že je to v pohodě a že takové krátkodobé přehřátí nemůže tomu motoru nic udělat, no a e fakt že motorka už necvaká, takže to asi cvakaly ventily.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist