Jednu z důležitých změn je obsažena v příloze č. 4, týkající se dopravní značky C1 (dopravní značky, o kterých mluvím, i s názvy, kódy a obrázky jsou níže):
„Značka přikazuje jízdu po křižovatce s kruhovým objezdem ve směru šipek na značce zobrazených. Je-li značka doplněna značkou Dej přednost v jízdě! nebo Stůj, dej přednost v jízdě!, musí řidič vjíždějící na kruhový objezd dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím po kruhovém objezdu“.
Zatímco ve vyhlášce 30/2001 Sb. se uvádělo, že značka C1 musí být doplněna P4 nebo P6, nově je rozhodnutí na správci veřejné komunikace.
Co to znamená: Tato úprava ovšem nezajišťuje konzistentní značení na celém k. objezdu a je tak možné, aby se měnila přednost pro každý sjezd.* Zákon přistupuje ke každému sjezdu k. objezdu jako ke křižovatce ve tvaru T a značka C1 tak pouze určuje směr jízdy.
Dobře označený kruhový objezd: Pokud se uvnitř k. objezdu použije před sjezdem značka P2, znamená to velké množství značek, ale situace je jasná a řidič ví, že má přednost.
Málo označený kruhový objezd: Například řidič jedoucí z Prahy ve směru Hradec Králové/Jaroměř na tomto k. objezdu při vjezdu na k. objezd podle značky C1 doplněné značkou P4 ví, že má dávat přednost vozidlům na k. objezdu. To, že má přednost i když míjí první sjezd, ale zjistí až pohledem do protisměru, kde vidí zadní stranu značek C1 a P4.
Tímto problémem se také zabývají články na tn.cz a iDnes.
* Pokud najdete vyhlášku nebo zákon, který říká, že musí být na celém k. objezdu jednotná přednost, pošlete mi ho prosím a doplním to sem. Úvodní příspěvek pravidelně aktualizuji.
Aktualizace 11.4.
Ministerstvo dopravy vydalo metodický pokyn díky kterému se kruhové objezdy s pravidlem pravé ruky budou vyskytovat jen velmi zřídka. No, na těch dvou kruháčích, kde bude u každého nájezdu jiná přednost bude asi celkem sranda, když to nikdo nebude čekat .
Naposledy editováno 11.04.2016 19:39:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
Maxipes_Fík píše: Nevím jak to funguje v Hradci (tam projíždím jen tím "kruháčem" ve tvaru čtverce, který je řízen semafory), ale u nás jsou kruhové objezdy ucpány už dávno a to díky vemenům, které na vjezdu na kruháč čekají až někdo přijede, aby mu mohli dát přednost a dále kvůli vemenům, které kolem kruháče umístily přechody pro chodce a tak ti, kteří z kruháče vyjíždějí musí zastavit a pouštět chodce, takže ty kruháče jsou úplně na hovno. Ještě jsem zapomněl na třetí důvod ucpaných kruháčů a to je ten, že asi 85 % vemen, co si myslí, že jsou řidiči, mají nějak vsugerováno, že kruháč se může projíždět maximálně rychlostí 5 km/h (raději méně) a mimo kruháč se jezdí rychlostí 25 km/h, výjimečně 30 km/h. Dále zvyšují plynulost provozu "mistři", kteří se na řízených křižovatkách rozjíždějí na zelenou, až když vozidlo co jede před nimi zmizí z dohledu.
a pak ještě vemena, která nechápou jak se vjíží ( a jezdí) na kruhový objezd který má více pruhů a proč tam jsou.
Naposledy editováno 21.03.2016 14:05:14