globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: rada pro začátečníka
10.3.2016 v 20:49
Prosím o radu
jsem začátečník, jakou motorku si mám pořídit. Řidičák jsem si dodělala na maximum. Moc silný stroj nechci, jezdila jsem trochu na 350. Chtela bych něco dobře ovladatelneho, nejsem žádný obr, měřim 165 cm. Dekuji za rady předem.

2 reakcí na tento příspěvek rada pro začátečníka

Skvělá odpověď, děkuji! 13.3.2016 v 11:35 | Nahoru | #1
Ahoj Hanko,
pokusím se to vzít trochu ze široka, protože všichni ti nabízí podle sebe, ale vybrat si musíš podle sebe.

Nejprve je nutné si ujasnit co od toho "motorkaření" očekáváš, kolik máš peněz, jaké máš kolem sebe "parťáky" apod.
Pokud pracuješ a vyděláváš a tvůj přítel je automechanik, je situace jiná než, když studuješ a o motorkách nikdo v okolí nic neví.

Pokud chceš jezdit třeba do práce a jednou za měsíc vyjet za humna na koupání (cca 100-200km), tak ti bude stačit 125ccm - nízká spotřeba, malé náklady, 90km/hod to udělá. Když jednou za rok vyrazíte někam dál, tak skupinka kamarádů motorkářů na tebe případně počká, pokud se jede podle předpisů, tak ani čekat nebudou. Podívej se tady na cestopisy, jsou tam příběhy typu Alpy na 125cmm skútru a taky to dali (i když dost na hraně)

Pokud chceš závodit a lítat 250km/hod tak to bude něco hodně nad 500ccm, ale tdy si připrav ranec nejen na motorku, ale taky na špičkové gumy, oblečení, páteřák, boty , servis atd. celkem počítej tak 200 tisíc. Nedovedu si představit letět 200km/hod na gumách chiagkiong s brzdami Tesco.

Každopádně bych ti doporučil něco aspoň mírně kapotovaného max 650ccm kvůli hmotnosti a výšce sedadla. 50kW pod zadkem stejně neukočíruješ minimálně 2 roky a 200km/hod.....pochybuju že neulítneš.

Pokud chceš jezdit terén tak je to zase jiná kategorie. Tomu ale nerozumím už vůbec.

Každopádně i na malou motorku si nakup dobré oblečení, bundu, kalhoty (aspoň ty rifle), rukavice, integrálku, boty atd. Nejčastější pád je na ruce a kolena. Vyzkoušej si rozběhnout se naplno (15km/hod) a skočit na jedno koleno na beton nebo obrubník - asi to moc příjemné nebude že? takže si připrav tak 10tis Kč (min)
To že nespadneš je blbost. Minulý rok kolegu vytlačilo auto na obrubník ve 20km/hod a byl 2 dny v nemocnici s otřesem mozku - ještě že měl helmu.

Pohodlí:
Ujsani si jak daleko budeš jezdit. Do 100km/den je to celkem jedno, ale několikadenní výlety, to už je jiná a taky bagáž (stan, spacák, prádlo, jídlo...)
Naháč - a pod. je to spíše sportovní stroj, než cestovatelský. Nad 120km/hod se (při tvé postavě) na něm asi neudržíš - odpor vzduchu je fakt hnusnej a od 140km/hod se nedá mluvit o nějakém cestování - musíš zalehnout a držet se. Po půl hodině budeš ráda, že je konec. Úložný prostor nula. Samozřejmě lze dokoupit různé kufry a tašky. Na spolujezdce (baťůžek) zapomeň. Protože jednak je za tebou zlomenej a stejně furt ťukáte helmama a taky to druhý sedátko je prostě nouzovka, max z práce domů. Na spolujezdce u většiny motorek prostě zapomeň, protože nedosáhne na zem a s tvými proporcemi ho asi neudržíš.

Cokoliv kapotovaného ti přinese více pohodlí, jiný posezení (vzpřímenější) úložný prostor atd. Z tohoto hlediska ti asi nejlépe vyjde skútr, takže si zvol svůj kompromis. Já jsem již starší, takže volím spíš to pohodlíčko.

Samozřejmě dle tělesných dispozic musíš volit motorku podle výšky sedadla, takže z naháčů lze zvolit třeba SV650 nebo Horneta nebo tuším CB500 je nízká, apod. Sedadlo, lze malinko snížit, ale ne o 15cm. Pokud chceš pohodlné delší cestování, tak bych se nebál ani silnějšího skútru (300-400ccm). Motorkáři sice tvrdí, že to není motorka, ale dneska se vyrábí i 650ccm nebo sportovní Aprilia, Gilera. Nebudeš muset tolik řešit výšku sedadla - prostě seskočíš, je to plně kapotováno, úložný prostor hromada atd.

Snad ti můj román trochu pomůže a přeji ti šťastnou ruku.
P.S: při nákupu si vem k sobě někoho, kdo tomu aspoň trochu rozumí. ND na motorky nejsou zrovna nejlevnější. Nejdražší opravy nejsou na první pohled vidět!!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist