Naposledy editováno 22.01.2016 14:25:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
taky je tam implementovano to s mobilni technickou prohlidkou, druhy vazeni, a proste bla bla.. vic slovickareni nez skutecnejch zmen..
k tem intervalum kontrol motocyklu, zakon 56 je podrizen evropske smernici a ta rika:
2014/45/EU píše:
KAPITOLA III
Článek 5 - Lhůty a frekvence technických prohlídek
2. Členské státy zavedou vhodné intervaly, v nichž budou kategorie vozidel L3e, L4e, L5e a L7e se zdvihovým objemem motoru vyšším než 125 cm3 podrobeny technické prohlídce.
takze ono by bohate stacilo do "§ 40 - Pravidelné technické prohlídky" propasovat ze:
pravidelne prohlidky kategorie L budou treba 5 let, k tomu argumentovat statistikama (kolik nehod zapricinil spatny tech. stav motocyklu ? je vetsi nehodobvost motocyklu v zemich ktere vyjmenoval Bubrak-ZX10R ?? atd..), soucasnou zbytecnou komplikovanosti, demonstraci pred MDCR, atd..
...ovsem i tak pochybuju ze by jsme se dockali realne zmeny
A jinak mimo to obsahuje ta norma napr. jeste i tenhle "docela zajimavej" odstavec:
2014/45/EU píše:
KAPITOLA II - OBECNÉ POVINNOSTI
b)..
..Výrobci poskytnou bezplatně nebo za přiměřenou cenu technické informace uvedené v prvním pododstavci písm. a) stanicím technické kontroly a příslušným odpovědným orgánům nediskriminačním způsobem
s tim by slo myslim v celku realne soudne vyhrozovat vyrobcum, za sumy vyzadujici k potvrzeni udaju..