globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak správně uvést croossku do chodu po dlouhé pauze
19.1.2016 v 16:13
Dobrý den,
Mám doma nový stroj, jde o KTM 380sx (1998) znám osobně dva předchozí majitele a jsou to s prominutím "hovada". Motorka byla velmi zanedbávána. (před nimi ještě u někoho byla ale o tom nic nevím).

První mě známí majitel ji vlastnil 4 roky první dva vše ok motorka jezdila, pečoval o ni a vše ok, druhé dva roky už jen stála bez povšimnutí v garáži.

Další majitel ji měl 6 let , celých 6 let jen stála v garáži a jezdila cca 2-3x ročně přibližně hodinu. Olej vyměnil všeho všudy 1

Nyní je u mě a chtěl bych ji dát ten správný servis než se dá zase do pohybu.Poraďte mi kde co čím namazat, zkontrolovat, utáhnout a vyměnit aby byla ready na ježdění a neumřela mi po pár jízdách.

Předem děkuji za odpovědi. :)

Jak správně uvést croossku do chodu po dlouhé pauze

19.1.2016 v 16:41 | Nahoru | #1
Hele, nechci tě tady nějak "hejtovat", ale když už sis koupil motorku, o který "víš úplně všecko" (dokonce i jména předchozích majitelů) tak bych předpokládal, že už máš doma staženej servisní manuál a tim se budeš řídit.protože od toho to je manuál, čili česky návod...

Jak správně uvést croossku do chodu po dlouhé pauze

19.1.2016 v 16:49 | Nahoru | #2
NO desny hovada ...nechali stat motku v garazi, normalne strilet .
Tak muzes bejt rad ze mas nevojetou motku ne ? Udelej co je napsano v manualu podle motohodin. Ten 6ti letej prevodak vymen, vymen /namaz co je treba a jezdi at neskoncis jak ty blbci pred tebou.
A ve volnych chvilich bych si zopaknul I a Y

Jak správně uvést croossku do chodu po dlouhé pauze

19.1.2016 v 16:57 | Nahoru | #3
děkuji za radu ;) jelikož je to stará motorka a žádný manuál k ní nemám a na netu sem se moc nedozvěděl budu se muset poptat jinde, vím jak se starat o silniční enduro ale s kroskama zkušenosti nemám, chtěl sem poradit s údržbou motorky ne s psaním I a Y ;) servisní manuály sem hledal ale CZ sem nesehnal vše jen Rakousky

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně uvést croossku do chodu po dlouhé pauze

19.1.2016 v 17:05 | Nahoru | #4
Namaž krk řízení, přepáčko nebo kulový ložiska v uložení centrálu - nevim co tam je. Namaž/vyměň ložiska v kolech, prostříkej lanka konkorem, rozhejbej. Prostě tak nějak všechny pohyblivý části. A čim, třeba vazelínou, a jakou to je jedno, hlavně v tom nehledej vědu. Na 2T se toho tolik posrat nedá, co se týká motoru..

Jak správně uvést croossku do chodu po dlouhé pauze

19.1.2016 v 17:13 | Nahoru | #5
Dík za pořádnou odpověď :) myslíš že se mám pustit do motoru? zkontrolovat ložiska a tak?

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně uvést croossku do chodu po dlouhé pauze

19.1.2016 v 18:02 | Nahoru | #6
Tak záleží jak ten motor startuje, jestli se neozývají žádné pazvuky atd. Minimálně bych provedl kontrolu válce a pístu, už jen jejich stav může mnohé napovědět. Co tu ještě nepadlo tak je určitě nová svíčka a vzduchový filtr. Taky repas tlumičů nebude na škodu. Ono se to nezdá, ale člověk ani nemusí rozebírat motor a je to práce až nad hlavu :D jo a co se týče toho manuálu tak v češtině na 99% nebude, ale k překladu tam toho moc není. S googlem to zvládne každý

(reakce na) Jak správně uvést croossku do chodu po dlouhé pauze

19.1.2016 v 18:08 | Nahoru | #7
dope42> Motor žádný takový zvuky nedělá, ale starty má horší nevím jestli to může být tím že už dlouho nejela nebo je něco špatně a práce to bude rozhodně až, až :D

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně uvést croossku do chodu po dlouhé pauze

19.1.2016 v 19:06 | Nahoru | #8
Že to nechytá může být i špatnou startovací procedurou. nakopnout takhle velký starý dvoutakt je často oříšek, neni to ani tak o váze nebo výšce, chce se to spíš naučit ten správný grif. Podle mě tě ale rozborka stejně dřív nebo později nemine, takže pokud na to máš čas a prostředky směle do toho osobně bych se to snažil udělat teď přes zimu, není větší opruz než nepojízdná motorka uprostřed sezóny

(reakce na) Jak správně uvést croossku do chodu po dlouhé pauze

19.1.2016 v 19:18 | Nahoru | #9
dope42> Jo to mi povídej z té jedné jízdy co sem na ní jel sem měl rozkopanou podrážku a to sem měl pevný pracovní boty :D viděl sem i odborníka co to zkoušel v sandálích :D každopádně se to budu snažit udělat tak aby nevyflusla někde uprostřed sezony to je hodně nepříjemný přesně jak říkáš . :P

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně uvést croossku do chodu po dlouhé pauze

19.1.2016 v 21:02 | Nahoru | #10
To že má horší starty, jak bylo psáno, může bejt i tou procedurou, ale i třeba nedostatečnou kompresí /opotřebovanej válec-píst/
Dobrej tip je sundat víko od zápalka /je na suchu bez oleje/ a zahejbat stim doleva doprava, pokud ucítíš rázy, znamená to vůli na horním ojničnim oku, samosebou by neměla být žádná, ale když bude minimální tak to ještě najede dost, k tomu tě ale moc navádět nechci, jak psal dope42, rozborka válec-píst by byla teď v timě příhodná :)

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně uvést croossku do chodu po dlouhé pauze

19.1.2016 v 21:09 | Nahoru | #11
Me by zajimala ta rakousstina

(reakce na) Jak správně uvést croossku do chodu po dlouhé pauze

19.1.2016 v 21:13 | Nahoru | #12

Cucka píše: Me by zajimala ta rakousstina



KTM se dela v Rakousku, tak je jasny ze se tam mluvi rakousky ne ?...

(reakce na) Jak správně uvést croossku do chodu po dlouhé pauze

19.1.2016 v 21:40 | Nahoru | #13
SojkinXR6R> jo na stav válce a pístu určitě kouknu díky za rady

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně uvést croossku do chodu po dlouhé pauze

19.1.2016 v 23:35 | Nahoru | #14
V případě tady mám Rakousko-Český slovník..

(reakce na) Jak správně uvést croossku do chodu po dlouhé pauze

20.1.2016 v 00:12 | Nahoru | #15
Katroš> ještě nedávno se tady rakousko-uhersky plynně hovořilo

Jak správně uvést croossku do chodu po dlouhé pauze

20.1.2016 v 06:31 | Nahoru | #16
Ještě mrknout na přiveru mrknout na spojkový koš vyčistit sání karbec no a všechno co tu bylo psáno jinak svíčka NGK BR6ES by ti měla zajistit lepší starty

Jak správně uvést croossku do chodu po dlouhé pauze

20.1.2016 v 07:17 | Nahoru | #17
Začni manuálem, pokud nejde sehnat v Cz na 380sx - stáhni na 250 nebo 300 exc bude to hodně podobný!
V manuálu je vše co potřebuješ!
Pokud ses nikdy v motorru nevrtal (hlava,válec,půlení...) tak se dotoho ani nepouštěj a radši motor odvez někomu kdo to dělá!
Stejně tak i servis tlumičů....vyhneš se zbytečným problémům že naděláš víc škody jak užitku....!
Až ti sdělej ceny servisů, je možný, že dopadneš stejně jako předchozí majitelé a necháš jí stát v garáži ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Světla na cross KTM sx125 KTM 125 SX, KTM 450 SX, KTM 250 SX, KTM 520 SX, KTM ... Jirka2948 7 13.10.2022 v 10:41 Elfmen
Neználek vybírá ostré enduro Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 360, KTM EXC 520, Hus... motormichal 22 27.8.2017 v 08:27 Dolph-cz
Moto ktm 380 sx KTM 380 SX dancak80 2 18.6.2017 v 19:35 dancak80
Ktm 380 nejde do plnych. KTM 380 SX RaptorMc 3 24.1.2017 v 09:00 irmscher1000
Ktm 380. KTM 380 SX RaptorMc 5 17.1.2017 v 21:00 RaptorMc


TOPlist