globalmoto_duben_nolan





Téma: Operativní leasing - soukromá osoba
 
17.1.2016 v 18:03
Jako jeden z mnoha využije ten počet lidí tady a zkusím otázku mimo téma. Má někdo zkušenost s operativním leasingem jako soukromá osoba?
Současné auto by chtělo vyměnit a na nové (rozumněj nové ojeté) není. Prodejem současného získám tak max 30t, což je tak na rozšíření hranice výběru 120-170t. Tzn. nějaká nižší střední kolem roku 2008 když hodně dobře. Když na to vezmu úvěru kolem těch 120t, tak měsíční splátka na 4 roky je kolem 3t. Když vše půjde dobře, tak za ty 4 roky mám zase přes 10let staré auto a jsem tam kde jsem teď. Když ne, tak koupím potvoru, do které budu sypat a hrozí, že odejde ještě dřív, než ji zaplatím.
Kamoš dělá pro leasingovou firmu a prý už to řeší spousta lidí i v soukromém sektoru právě operativním leasingem, kdy si auto pronajímají na ty dva roky a pak to zase otočí znovu. Mě 2 roky připadají jako strašně krátká doba, ale zase vidina nového auta a v podstatě nulových dalších nákladů vypadá pěkně. To, že auto nebude moje se mě teď jeví spíš jako bonus, nemusí mě štvát, když se mě porouchá, naboří, škrábne atd. oprava by měla být součástí leasingu. A jak jsem psal výš, když zaplatím úvěr, tak za tu dobu přeplatím na úvěru tak asi tu hodnotu auta, co mě možná zůstane.
Jak to vidíte vy, má s tím někdo jako soukromá osoba zkušenost, výhody vs nevýhody? Dík.

1 reakcí na tento příspěvek Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 20:26 | Nahoru | #1
Hele na todle neni univerzalni recept. Jedni sou z operativniho leasingu a toho ze "nic nemaj" a "tudiz se nemusej o nic starat" nadseny, jini jsou tim zhnuseni. Podminky operaku ti tu kluci vypsali, neni k tomu co dodat. Zrovna tak jako neni univerzalni cesta k tomu, co je spravne.

Kdyz jsem spocital naklad na 1 km jako (porizovaci cena - prodejni cena + cena servisu) / pocet ujetych kilaku, kupodivu me samozrejme nejhur vyslo novy auto, druhy nejhur starsi auto koupeny trilety, a dojedeny skoro "do smrti, cili prodavany za dvacku ted patnactilety" a jako nejlip petilety auto, prodany jeste "krasny" jako desetilety.

Pro zajimavost Mazda 323, koupena trileta, prodana patnactileta, 1.07kc/km, Mazda 3. koupena petieta, a prodana desetileta, 0.90kc/km. Nova fiesta, prodana po deseti letech za "pakatel", a relativne mene jeta, 1.95Kc/km

Takze kdyz vezmu treba operak fabii, ty bys jezdil porad novou fabii, porad pojistenou a bez starosti (spoluucuast 5kkc/5%), za 6000 mesicne, pokud najedes rocne 20kkm, je to 3.6kc/km, aby ses dostal na moji "nevyhodnou" cenu za novy auto, musel bys uject cca 35kkm rocne.

Ale kdyz sem ted vybiral dodavku, tak sem si prohlidl par bazarovejch, a radeji o 2 roky dyl setril na novy. Protoze to byli vsechno pasti, a ja potrebuju jezdit, bydlim na vsi kde neni skola, ani obchod. Jsem na aute zavislej. Ty dve "starsi mazdy" byli koupe poprve sluzebaku se kterym jsem sam jezdil, podruhe auta z rodiny o kterym jsem vsechno vedel. Nevim zda se da takhle dobre/vyhodne/bezrizikove koupit "normalne" v bazaru nebo na inzerci auto.

Jak rika jeden kolega, nejlepsi znacka auta je sluzebni, a nejlepsi barva je kombi

(reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 20:55 | Nahoru | #2
Ozzy_> Škoda Pick-Up , koupeno jako 7letý a na tacho skutečných 93tis km za 68tis kč. (vozil Budvar po ČB) Ještě jsem neprodal. Pokuď bych to teď daroval, tak náklady kupní ceny na 1km mám cca do 0,25Kč.

Tenkrát mi odešel Renault Trafic. Také jsem koukal po jiné dodávce, ale měl jsem v kapse maximálně 150tis kč. Výběr byl menší než dnes a všechno to vlastně byla past. Toho Renaulta jsem měl od nového. Po ujetí cca 90tis vstřikovací čerpadlo KO. Oprava cca 50tis. atd. atd.
Přestalo mě bavit živit auto, tak jsem chtěl klidně menší(stejně jsem vozil kraviny) a hlavně konstrukčně jednoduché auto, které mi bude sloužit a né naopak.

Když bych dnes kupoval dodávku, tak také raději novou.

Naposledy editováno 17.01.2016 20:56:22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist