globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Ahoj. Jen si chci vysondovat jestli s tím má někdo zkušenost Chtěl bych na svou Hondu VTR 1000 F po skončení životnosti řetězové sady při výměně za novou použít větší sekundární kolečko a menší rozetu a samozřejmě nový řetěz . Mělo by to být více do "rychlosti" respektive při vyšší rychlosti méně otáček na motoru tudíž i menší "spotřeba" sice o něco méně síly, ale na VTR by to tak znát být nemělo Díky za názory anebo rovnou zkušenosti

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

19.12.2015 v 20:27 | Nahoru | #1
t_freedom> "V žádných parametrech pohonné jednotky se přeci neodkazuje na zpřevodování... berou se sily na klice." - ano, parametry motoru jsou o výkonu a točivém momentu na klice. Ale co nám tyto dvě křivky mohou říct o akceleraci stroje? Bez znalosti převodového poměru a poloměru zadní pneumatiky vůbec nic!

"Tohle mi vysvětli. ..Prosím" - velmi rád Klíč je v tom, že jízdní odpory nerostou linérně, ale (zejména ve vyšších rychlostech) spíše téměř kvadraticky. Takže zatímco na první rychlostní stupeň skutečně bude zrychlení stroje nejvyšší v pásmu maximálního momentu, na poslední rychlost bude zrychlení nejvyšší ještě před dosažením pásma maximálního momentu.

Je tedy pravda, že na jedničku bude zrychlení nejvyšší v pásmu maximálního momentu. Pokud budu motor točit dál, až k maximálnímu výkonu, bude zrychlení již klesat. Pokud však motor dál točit nebudu a hned z pásma max. momentu přeřadím na další rychlost, zrychlení poklesne také, a to vždy více, než jak by kleslo při vytáčení do oblasti maximálního výkonu!

Proto chci-li co nejrychleji dosáhnout z nuly na maximální rychlost, je vždy nejlepší vytočit motor na každý rychlostní stupeň až do oblasti maximálního výkonu (jak to dělají závodníci). Pokud budu řadit dříve, v pásmu maximálního momentu, bude mi to trvat déle. Toto platí obecně, chci-li akcelerovat z libovolné rychlosti na libovolnou vyšší rychlost, vždy to bude nejrychlejší tehdy, když zvolím rychlostní stupeň, který mi umožní držet motor co nejblíže k pásmu maximálního výkonu.

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

19.12.2015 v 20:50 | Nahoru | #2
JohnnyS08> ty mě fakt dojímáš...proč mi tohle prosím tě píšeš?
Jsem fakt rád že v to mám díky tobě jasno... ...
Jestli ti je fakt třicet... tak jsem tyhle zákonitosti znal v době, kdy sis hrál na indiány...a spočítat jsem je uměl asi když ti bylo deset.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hledám zkušenosti od starších Honda VTR 1000F Firestorm Forgys69 2 Dnes v 06:39 ujec76
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 75 9.1.2024 v 16:55 djbell
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 8 25.9.2023 v 08:00 krokoš
Pokec Honda VTR 1000 SP1, VTR 1000 ... [1 ... 7, 8] Honda VTR 1000 SP1, Honda VTR 1000 SP2 rogyze 223 23.8.2023 v 12:36 Ducati999s


TOPlist