globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Ahoj. Jen si chci vysondovat jestli s tím má někdo zkušenost Chtěl bych na svou Hondu VTR 1000 F po skončení životnosti řetězové sady při výměně za novou použít větší sekundární kolečko a menší rozetu a samozřejmě nový řetěz . Mělo by to být více do "rychlosti" respektive při vyšší rychlosti méně otáček na motoru tudíž i menší "spotřeba" sice o něco méně síly, ale na VTR by to tak znát být nemělo Díky za názory anebo rovnou zkušenosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

18.12.2015 v 11:23 | Nahoru | #1
..Roko..> nesouhlasím úplně s tím rozsahem....
Rozsah využitelných otáček motoru je furt stejnej... a je danej jeho schopností vytvářet kroutící moment. Křivka krouťáku se neměn( nikam neposunuješ jeho využitelnost). Jen pouze tím, jak nastavíš finální převod dáváš motoru odpor (danej celkovou vahou - resp setrvačností celku) a ten motor má tedy schopnost ten celek urychlovat v závislosti na kroutícím momentu kterej produkuje...
Úplně hypoteticky - kdybys to fakt přehnal do rychla...tak na jedničku budeš extra pálit spojku a kvalty budeš moc odřazovat fakt jen mezi rozmezím maxima výkonu a krouťáku...abys nepadl otáčkama níž, než je motorem vyvíjenej krouťák proti odporu a váze stroje(třeba v kopci) na zadní kolo.
Tedy "zúžuješ" rozmezí využitelnosti otáček motoru, protože oproti převodu nebude mít motor dole dost krouťáku na překonání odporu...nebo lepší akceleraci. Budeš nucen využívat jen jeho vyšší spektrum otáček kde ten kroutící moment poskytuje. Opak je analogickej.
Takže pokud to mám do pomala, mám lepší akceleraci, na každej kvalt dosahuju nižší rychlost a nižší odpor od kola (finální kroutící moment, kterým překonávám setrvačnost) mi dovoluje padat hlouběji "pod otáčky" ... neznamená to však - třeba na okruhu, že díky akceleraci budu mít i lepší časy...protože řadím časteji. Tuším že jsi měl asi na mysli tohle - že jakoby rychleji dosahuješ na konec každýho kvaltu...
Takže o posunování spektra tu nemůže být řeč, jako spíš o jeho zúžení

jinak já jsem velmi spokojenej... neb mám hravou motorku co mi tu a tam poskočí řídítkama ještě na trojku ...ale z origo 15/42 na 14/43 ...půjdu teď na 14/42 a myslím že to asi bude ono... stejně litám před dvě kila jen na okruhu..nebo při rychljech , nutnejch přesunech ...

Naposledy editováno 18.12.2015 11:26:45

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

18.12.2015 v 12:25 | Nahoru | #2
t_freedom> rozsah se převodováním mění úplně stejně jako v převodovce, akorát že všechny stupně prodloužíš nebo zkrátíš o to samý. To je jak kdybys tvrdil že není rozdíl mezi jedničkou a šestkou.

Naposledy editováno 18.12.2015 12:28:20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hledám zkušenosti od starších Honda VTR 1000F Firestorm Forgys69 2 Dnes v 06:39 ujec76
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 75 9.1.2024 v 16:55 djbell
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 8 25.9.2023 v 08:00 krokoš
Pokec Honda VTR 1000 SP1, VTR 1000 ... [1 ... 7, 8] Honda VTR 1000 SP1, Honda VTR 1000 SP2 rogyze 223 23.8.2023 v 12:36 Ducati999s


TOPlist