globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení karburátorů Shadow 600
19.11.2015 v 21:44
Zdravím, potřebuju radu....dneska jsem to odstrojil že trochu natřu rám kde bude potřeba a tak...ale to je mimo mísu....sundal jsem svody a zjistil že mi nepálí přední válec na volnoběh...po přidání plynu začne jet normálně. Všechno jsem odstrojil, sundal karburátory....abych se líp dostal k motoru, kterej chci vyleštit. A teď k věci. Chci se zeptat jestli se dají karbece seřídit a synchronizovat když nejsou nasazený na motoru...jestli se to nasadí na nějakou měřící mašinku nebo tak něco. Díky za rady ;)

Seřízení karburátorů Shadow 600

19.11.2015 v 21:55 | Nahoru | #1
a rovnou správně nastavit bohatost a všechno ostatní ;)

Seřízení karburátorů Shadow 600

19.11.2015 v 23:06 | Nahoru | #2
dělá se to za běhu na motoru, nijak jinak to neuděláš...

Seřízení karburátorů Shadow 600

20.11.2015 v 07:18 | Nahoru | #3
tak tam by mohla být přicpaná jenom volnoběžka ne? když přidám plyn jen o kousek tak se ten přední válec rozjede taky...

Seřízení karburátorů Shadow 600

20.11.2015 v 08:02 | Nahoru | #4
presne, prečisti voľnobežnú trysku + voľnobežný prieduch vzduchový
vo všeobecnosti vyzerá nejak takto:

2 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátorů Shadow 600

20.11.2015 v 08:33 | Nahoru | #5
karburatory si mimo masinu muzes tak akorat vycistit, rozhodne ne naladit. Takze vycistit, nastavit hladinu, pak nandat a udelaty synchro a pak teprve premyslet o ladeni.

kill\ix> super, akorat mu ukazejes uplne jinej karbec, z toho bude uplne moudrej

(reakce na) Seřízení karburátorů Shadow 600

20.11.2015 v 09:47 | Nahoru | #6

gugo píše: karburatory si mimo masinu muzes tak akorat vycistit, rozhodne ne naladit. Takze vycistit, nastavit hladinu, pak nandat a udelaty synchro a pak teprve premyslet o ladeni.

kill\ix> super, akorat mu ukazejes uplne jinej karbec, z toho bude uplne moudrej



ja viem, veď zato vo všeobecnosti. Nech prečistí tie kanály proste. Upchatá nemusí byť iba tryska. A tie kanály budú v tom istom priestore pred venturim.

Naposledy editováno 20.11.2015 09:48:41

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátorů Shadow 600

20.11.2015 v 09:47 | Nahoru | #7
Nastavit výška hladin se dá i na demontovaných karburátorech. Synchronizace taky (jde o shodnost otevření klapek - ta se dá změřit měrkama). Volnoběžné otáčky a bohatost směsi podle mě ne.

(reakce na) Seřízení karburátorů Shadow 600

20.11.2015 v 10:09 | Nahoru | #8
1100Virago> vyska hladina asi jenom na demontovanych ne ?

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátorů Shadow 600

20.11.2015 v 10:17 | Nahoru | #9
a synchro na demontovaných je tiež len také orientačné. Môže byť dosť mimo. Ale lepšie ako nič. Potom sa to doladí za chodu.

(reakce na) Seřízení karburátorů Shadow 600

20.11.2015 v 10:18 | Nahoru | #10
T

Naposledy editováno 13.12.2015 13:38:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátorů Shadow 600

20.11.2015 v 10:19 | Nahoru | #11
kilix> synchro na demontovanych karburatorech je akorat tak zbytecna prace, protoze kdyz budes mit na jednom valci jiny tlaky tak to bude i jinak sat.

Ale klidne to nastvujte jak chcete

(reakce na) Seřízení karburátorů Shadow 600

20.11.2015 v 10:27 | Nahoru | #12

gugo píše: kilix> synchro na demontovanych karburatorech je akorat tak zbytecna prace, protoze kdyz budes mit na jednom valci jiny tlaky tak to bude i jinak sat.

Ale klidne to nastvujte jak chcete



synchro na demontovaných má asi taký význam, že keď máš z nejakého dôvodu rozobraté karbce až tak, že aj synchro skrutky sú vonku, tak je lepšie tú synchronizáciu aspoň trocha zrovnať nejakým spôsobom (finta s ihlou), než to len tak pokrútiť od oka. Samozrejme že to bude mimo, lebo každý valec na jazdenom motore má iný tlak. Ale lepšie ako nič. Ale toto nie je prípad zakladateľa témy, to sa len tak bavíme pomimo, aby reč nestála a dokonca aj obaja máme na to rovnaký názor, takže

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátorů Shadow 600

20.11.2015 v 22:48 | Nahoru | #13
Pokud motor na volnoběh nejde na oba válce,nejdříve bych změřil tlak ve válci.Může být špatná ventilová vůle,nebo podpálený ventil.,Taky zkontroluj ukostření motoru vůči rámu,to taky na 600 občas zazlobí.Pokud vyndáš karburace,zkontroluj membrány.Pokud budou špatné,ozvi se,poradím ti,kde se dají koupit za čtvrtinu ceny v ČR.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátorů Shadow 600

20.11.2015 v 23:06 | Nahoru | #14

gugo píše: vyska hladina asi jenom na demontovanych ne ?


Jo, nastavování jen na demontovaných ( i když jsou případy, kdy to jde i bez demontáže), měření jde i na namotnovaných.

kilix píše: a synchro na demontovaných je tiež len také orientačné. Môže byť dosť mimo. Ale lepšie ako nič. Potom sa to doladí za chodu.


gugo píše: kilix> synchro na demontovanych karburatorech je akorat tak zbytecna prace, protoze kdyz budes mit na jednom valci jiny tlaky tak to bude i jinak sat.
Ale klidne to nastvujte jak chcete


Uvědomte si, že cílem synchronizace není stený podtlak, ale stejné natočení klapek. Podtlak je jen prostředek jak to změřit bez demontáže. Takže naopak měření po demontáži je přesnější než pomocí podtlaků.

(reakce na) Seřízení karburátorů Shadow 600

20.11.2015 v 23:34 | Nahoru | #15
1100Virago> s podtlakama nesouhlasim, pokud ti bude sat jeden valec jinak nez ostatni budes to kompenzovat jinak natocenou klapkou prave aby byly podtlaky stejne.
Kdyby se to dalo nastavit nastejno jako ventily merkama, proc by to vsici delali pres mereni podtlaku kdyz si k tomu musej poridit x budiku ?

(reakce na) Seřízení karburátorů Shadow 600

21.11.2015 v 01:34 | Nahoru | #16
1

Naposledy editováno 13.12.2015 13:38:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátorů Shadow 600

21.11.2015 v 09:32 | Nahoru | #17

1100Virago píše: Uvědomte si, že cílem synchronizace není stený podtlak, ale stejné natočení klapek. Podtlak je jen prostředek jak to změřit bez demontáže. Takže naopak měření po demontáži je přesnější než pomocí podtlaků.



Neni to pravda. Možno na úplne novom motore s dokonale rovnakými vôľami to tak bude. Aj to silno pochybujem. Ale na jazdenom motore je každý valec iný a aj každý sací ventil trochu inak tesní a uzatvára. Cieľom je rovnaký podtlak. Rovnaký podtlak = rovnaké množstvo vzduchu v každom valci a rovnaké množstvo vzduchu si zoberie z trysky aj rovnaké množstvo paliva.
Zmeraj si aj kompresiu na jazdenom motore. Nameriaš na všetkých valcoch úplne rovnako? Nie. Každý valec bude inak. Každý valec má trochu iný tlak/podtlak. Pokiaľ je to v tolerancii, je to OK.

(reakce na) Seřízení karburátorů Shadow 600

21.11.2015 v 23:35 | Nahoru | #18
k

Naposledy editováno 13.12.2015 13:39:22

Seřízení karburátorů Shadow 600

22.11.2015 v 21:45 | Nahoru | #19
super....tak to vyčistím, udělám co jsem zamýšlel (vyčistit, vyleštit nablýskat) a na jaře to mrsknu do servisu na seřízení abych to nepodělal víc než to je :D

Seřízení karburátorů Shadow 600

3.9.2016 v 12:11 | Nahoru | #20
Ahoj,

na mojej jednokarburátorovoj shadowke (rv. 2000) sa mi objavil problém. Pri jazde na nízkych otáčkach, pri spomalovaní, brzdení motorom následne keď trocha viac pridám motor začne haprovať = vynecháva a strelí aj do sania. Robí to len pri nízkych otáčkach a väčšinou len po dobrzdovaní motorom (idem do zákruty alebo do kruhového objazdu a potom chcem pridať plyn). Naopak pri brzdení motorom pri stredných aj vyšších otáčkach striela do výfuku. Nestriela silno iba tak bubloce ale je to počuť. Motorku mám cca pol roka - postrelovanie do vyfukov bolo od kupy - problem pri nizkych otackach sa objavil teraz. Vyfuky boli prevrtane (kazdy 4 diery). Ja som ich neskor vykuchal - vybral tlmivku. Problem mi robil ale uz aj pred vybranim tlmivky. Snazil som sa co to docitat. Ide zrejme o nastavenie karburatoru ale aka je podla vas zmes? Bohata ked postreluje do vyfukov pri brzdeni motorom alebo chudobna ked pri nizkych otackach striela do sania a motor hapruje. Diky

Seřízení karburátorů Shadow 600

3.9.2016 v 12:52 | Nahoru | #21
Do výfukov ti bude karburátorový stroj strielať vždy, so sériovými laufami to akurát nepočuješ, je to utlmené. Ty si vybral prepážky + sú tam diery, tak jasné že to pobubláva.

Strielanie do sania je divné, neni poskočený rozvod o zub?
Bohatosť zmesi zisti tak, že sa choď previezť a hneď zhasni, nenechaj na voľnobehu. Vykrúť sviečku a pozri. Biela = chudobné, čierna = bohaté, mastná = žere olej a tak. Resp. napíš potom znova a daj fotky sviečok.

Napadlo ma ešte - ako sú na tom príruby? Keď motor pri brzdení hapruje a potom sa akoby "nejde chytiť" teda, pridáš a chvíľu váha a až potom sa zoberie, tak je to chudobné, alebo najskôr to ťahá falošný vzduch niekde. Pozri podtlakové hadičky, príruby, tesnosť a tak.
Ono, tým že vyberieš prepážky, zmeníš pomery v celom motore, výplach je iný, rýchlosť prúdenia iná, niektoré motory sú na to citlivejšie, niektoré menej. Ale je dosť pravdepodobné, že si tým ochudobnil zmes.

Seřízení karburátorů Shadow 600

3.9.2016 v 15:03 | Nahoru | #22
dik za odpoved, kazdopadne doplnim

porovnavam to s kamaratovou VT 600 - ma ladaky pri brzdeni motorom mu to skoro vobec nepostreluje do vyfukov
Ja som vybral iba tlmivku z vyfukov - este tam 3 prepazky zostali.
Mal som to prevrtane a motorka fungovala dobre, nehaprovalo to pri nizkych otackach. Potom to zacalo haprovat a az potom som vybral tlmivku - motor sa chova tak isto takze sa to rozladilo este predtym - vybranim tlmivky sa na motore nic zasadne nezmenilo.
sviecky som menil pred cca 3000 km, daval som take ake maju byt. Kazdopadne skusim pozret bohatost zmesi na nich. Mne to pride iba na nastaveni karburatora. Kamarat mi radil ze mam ho skusit aspon vycistit a ma ultrazvukovu vanu ze mi to vycisti tak. Kazdopadne sa v karburatore moc neviem vrtat a skonci to asi v servise.

edit:
po dnesnom vylete som zistil ze pokial nebol motor zahriaty tak sa to sprava tak ako ma - skusal som to na 2 rychlosti pri rychlosti asi 10kmh ani raz sa to nedusilo. Z toho mi vyplýva že zmes je asi moc bohatá. Sviečky som nepozeral musim pozicat kluc od kamarata.

Naposledy editováno 03.09.2016 18:40:29

Seřízení karburátorů Shadow 600

18.8.2023 v 07:46 | Nahoru | #23
Já si dovolím oživit jedno starší téma - žádné rozumější se mi nepovedlo najít ...

Potreboval bych par rad ohledne mojeho Stína a karbeců, resp zapojení hadic okolo... Koupil jsem ho cca před měsícem, je to takovej otloukánek, ale to mi nevadí. Má třeba předni vydlici z Gilery XR1. která je celkem měkká, ale jako celek to docela funguje.

Já se postupně snažím vrace věci do origo stavu a blázniviny učesat tak jak mají být. Nicméně si moc nevím rady s hadicema. Potrka je dle VINu (PC212704493) z roku 1995, podle velkýho TP byla dovezená cca kolem roku 2005 ze švýcarska a já jsem aktuálně pátej majitel v ČR.

Není mi úpln jasné zapojení odvětrání motoru. Podle schémat na partsdepot ( https://www.partsde.../1995/VT600C/760077/ ) má mít oddech motoru dvě hadice, bejt sveden do nádržky s výpusti - hadice 25 a 26, nádržka 24. Airbox (16) má svojí vlastní hadici s výpustí. Já na motce ale nádobku oddechu (24) vůbec nemám, oddech motoru jde jen ze zadního válce, na předním je přítuba zaslepená a vypadá to jako origo. Hadice za zadního válce dosáhne na drzak vzduchového filtu (9) kde je i odpovídající příruba. Má smysl to zapojit tam?
reálně mám hadici jen tuto:



hadičky z karbeců - mám tam dva druhy hadiček, který nikam nevedou.

Slabé, které mají ústí u táhel sytiče, na to T-čko jsem zatím dal kousek hadice a svedl k zadnímu kolu.



Měly by to být https://www.partsde.../1995/VT600C/760059/ - číslo 19

A potom silnější:





Ten volnej konec byl jen volně hozenej mezi válce, takže jsem ho provizorně taky protáhnul další hadicí k zadnímu kolu. Tam bych si myslel že jsou to https://www.partsde.../1995/VT600C/760058/ - hadice 5,7 a 8

Mohl by mi něldo poradit jak to má být správně? Ty dvě z karbeců jako oddechy k zadníku kolu a odvětrání klikovky do filtrboxu? Motorka jinak jela celkem normálně předtim podle mě, ale já jsem přes 20 let na ničem nejel, takže to není úplně relevantní ...

Předem díky

Seřízení karburátorů Shadow 600

20.8.2023 v 16:53 | Nahoru | #24
Ty dvě od karbeců jdou volně pod motorku, nebo jak máš ty ke kyvce. A odvětrání je do filtrboxu. To jsi dal dohromady správně. Jinak máme na fcb skupinu Shadow Riders, jestli máš fcb, přidej se a rad tam dostaneš dost.

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátorů Shadow 600

21.8.2023 v 06:42 | Nahoru | #25
Dekuju, mrknu se. Já teda uz asi 20 let vzdoruju tomu, abych si na facebooku zalozil ucet, ale ...

Já to vcera vecer zkousel projet a dneska jel do prace a jede to asi dobre. V nizkejch otackach si teda motor jakoby zaskobrtne nez se roztoci, ale cert vi jak vypada vnitrek karbecu.
Premejslim, ze si na zimu koupim tuto sadu a hrabnu do toho https://shoptjbc.co...3&pr_seq=uniform
Nikde jsem v podstate lepsi nabidku za komplet sadu nenasel ...

(reakce na) Seřízení karburátorů Shadow 600

23.8.2023 v 23:46 | Nahoru | #26
1Gabo> Koupil jsem loni komplet sadu trysek a těsnění včetně malých membrán v karbci, plus membrány a šoupátka včetně nových jehel a komplet sada i těma membránama vyšla asi na 2300.- kč. Čekací lhůta 2 týdny ( jde to z Anglie). Koukni na wemoto.cz. pak to chce rozebrat, udělat ultrazvuk, složit, srovnat podtlaky, seřídit bohatost a bude klid.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prední ráfek a prední svetlo - ais ... Honda VT 600 Shadow 1Gabo 4 24.1.2024 v 10:12 1Gabo
Přední šavle Honda VT 600 Shadow Slava5 10 5.1.2024 v 06:41 1Gabo
Motomechanik - melouch Honda VT 600 Shadow Tomáš_GSR 12 25.11.2023 v 11:02 Drapák_Max
Správný tachometr na Honda Shadow 600 Honda VT 600 Shadow Voci45 1 20.10.2023 v 20:36 1Gabo
Přední brzda Honda VT 600 Honda VT 600 Shadow Horlet 11 30.8.2023 v 09:59 crestik


TOPlist