bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čz 506 New prase
5.11.2015 v 21:29
Přidávám odkaz na nové prase co na to říkáte??? stránky výrobce video:

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 506 New prase

10.11.2015 v 16:33 | Nahoru | #1

jarous350 píše: Netvrdím, že ta motorka je dobrej nápad, asi s tebou souhlasim v bodech 2.-5., ale to co jsi napsal v 1., je pěkná kravina.
a) není důvod jet na plný plyn, když pojedeš na míň plynu, může být efektivita využití energie lepší (zohledni odpor vzduchu, který roste s kvadrátem rychlosti)
b) jestli deklaruje 100km, tak by to mělo být i s puštěnými světly, které jsou v ČR povinné (jestli to zohlednil nebo ne, to samozřejmě nevím)
c) takovýhle ekoblbosti jsou primárně do města, sice nemůžeš při městském provozu počítat s maximálním deklarovaným dojezdem, ale kdo kromě kurýrů potřebuje ujet denně po městě 100km? předpokladá se, že je to přes noc na síti

P.S.: Nekoupil bych si to ani za 50 tis., jenom se mi nelibej tvoje argumenty ;)



V tom případě jsi vymyslel perpetum mobile. Elektromotor 5kW, baterie 4,8kW. To prase má čtvrt tuny. Na kolik to podle tebe rozjedeš? Výdrž baterie se nezvyšuje pomalou jízdou. Maximální točivý moment a tedy i odběr je u elektromotoru teoreticky v nulových otáčkách, takže naopak nižší jízdou vzrůstá nárok na energii. Další zvýšená spotřeba energie nastává při urychlování hmoty, tedy při akceleraci, což je u městského vozidla denní chlebíček (skákání mezi semafory ). Až do 60km/h nemá cenu u takového vozidla uvažovat odpor vzduchu. Nevím, v jaké díře bydlíš ty, ale 100km (reálně mnohem míň) nepovažuju pro městský provoz jako dostatečný. Jen do práce a zpátky denně dělám 70km kolečko ("jen přes město"). Pokud jsou rozkopané silnice a objížďky, kolony, tak klidně i 90. Sem tam potřebuju z práce do obchodu/města/na poštu a jsem přes stovku, ani nevím jak.

Naposledy editováno 10.11.2015 16:43:00

(reakce na) Čz 506 New prase

10.11.2015 v 18:43 | Nahoru | #2

jawarmaniak píše: Maximální točivý moment a tedy i odběr je u elektromotoru teoreticky v nulových otáčkách, takže naopak nižší jízdou vzrůstá nárok na energii. ...


Tu uvahu jsi ale hodne zjednodusil. 1) nevis jaky druh motoru bude pouzit. 2) to co pises (maximalni ucinnost v nulovych otackach) neplati pro zadny existujici motor ani jiny stroj.
Pokud bude pouzit BLCD ci derivat na bazi AC servo stroje, pripadne i kartacovy DC motor (posledni moznost nepredpokladam, protoze je pouzit menic), tak je charakteristika podobna te na obrazku s tim, ze maxima ucinnosti bude zrejme dosahovat mezi 60-80% max. rychlosti motoru a odpovidat bude cca 30% zatizeni. Tento pracovni bod, pokud je stroj nadimenzovan dobre, bude lezet nekde ve tretine maximalni rychlosti vozidla.
:





Pokud bude pouzit vhodny indukcni motor pak je ucinnost prakticky maximalni od cca 30-40% otacek po top speed.

Naposledy editováno 10.11.2015 18:55:52

(reakce na) Čz 506 New prase

11.11.2015 v 15:33 | Nahoru | #3
jawarmaniak> Tak jinak. I kdyby to melo dojezd 200km, tak to podle me neni stroj, ktery si nekdo koupi na takovouhle denni davku kilometru. Od toho jsou jiny dopravni prostredky. Tzn. i realny dojezd 60-70km nemuze potencialni zakazniky odradit. Jinak ja to mam do prace na otocku 270km, v jake dire bydlim mam v profilu, tak bych to nepouzival ani kdyby to bylo na benzin.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek


TOPlist