globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čz 506 New prase
5.11.2015 v 21:29
Přidávám odkaz na nové prase co na to říkáte??? stránky výrobce video:

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 506 New prase

9.11.2015 v 21:07 | Nahoru | #1

jawarmaniak píše: Seikos, SimpleManCZ, ST-M a spol: nevím, čemu tleskáte.

1. Udávaný dojezd 100km - nenechte se vysmát.
Baterka 4,8kWh, jmenovitý vykon motoru 5kW - při ideálnim stavu je možné jet na plny výkon necelou hodinu. Jak rychle se pojede na plný výkon na rovince s necelými sedmi koňmi a hmotností okolo 250 kilo (moto + pilot)? Cca 80, pokud nebude foukat protivítr. A to ještě nesvítíme nebo nejedeme za chladnějšího počasí, kdy výkon baterií ještě klesá. Do města to nebude uplně pravé. Sice rozjezdy budou v pohodě, trakční síla elektromotoru je lepší, než u spalováku, ale ve městě jsou křižovatky, semafory, atp. Tedy nutnost se rychle rozjet a pak nutnost brzdit ... a energie je v háji. Baterie mají malou hustotu enrgie a v případě elektrovozidla je hmotnost klíčová. Snažit se zastavět elektropohon do skoro čtvrtunového prasete je blbost.



Netvrdím, že ta motorka je dobrej nápad, asi s tebou souhlasim v bodech 2.-5., ale to co jsi napsal v 1., je pěkná kravina.
a) není důvod jet na plný plyn, když pojedeš na míň plynu, může být efektivita využití energie lepší (zohledni odpor vzduchu, který roste s kvadrátem rychlosti)
b) jestli deklaruje 100km, tak by to mělo být i s puštěnými světly, které jsou v ČR povinné (jestli to zohlednil nebo ne, to samozřejmě nevím)
c) takovýhle ekoblbosti jsou primárně do města, sice nemůžeš při městském provozu počítat s maximálním deklarovaným dojezdem, ale kdo kromě kurýrů potřebuje ujet denně po městě 100km? předpokladá se, že je to přes noc na síti

P.S.: Nekoupil bych si to ani za 50 tis., jenom se mi nelibej tvoje argumenty ;)

Naposledy editováno 09.11.2015 21:10:50

(reakce na) Čz 506 New prase

10.11.2015 v 05:27 | Nahoru | #2
jarous350> vis ci? zkus se svezt s podobnou slunickarskou elektrosrac*ou z Hostivice na Kutnohorskou v Praze. Je to ve meste, 80 kilaku tam a zpet, pri udavanym dojezdu by to mel v pohode dat. Jak dopadnes??? Chcpne ti to bez proudu ve Strahovskym tunelu, nebo az pod Bilou Horou??? A muzes jet smotanej jak Rossi a k tomu si opakovat vzorecky z fyziky o odporu vzduchu a rekuperaci el.energie a bude ti to ku hooouuunu - ono je to Praha, z kopce do kopce! Navic kdybys to absolvoval s tady diskutovanym elektroprasetem, tak po ceste uklepes sedm kabelu a skoncis jeste driv.
Nekoupil bych si to ani za 5 tis., jenom se mi nelibej tvoje argumenty ;)

Naposledy editováno 10.11.2015 05:29:15

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 506 New prase

10.11.2015 v 16:33 | Nahoru | #3

jarous350 píše: Netvrdím, že ta motorka je dobrej nápad, asi s tebou souhlasim v bodech 2.-5., ale to co jsi napsal v 1., je pěkná kravina.
a) není důvod jet na plný plyn, když pojedeš na míň plynu, může být efektivita využití energie lepší (zohledni odpor vzduchu, který roste s kvadrátem rychlosti)
b) jestli deklaruje 100km, tak by to mělo být i s puštěnými světly, které jsou v ČR povinné (jestli to zohlednil nebo ne, to samozřejmě nevím)
c) takovýhle ekoblbosti jsou primárně do města, sice nemůžeš při městském provozu počítat s maximálním deklarovaným dojezdem, ale kdo kromě kurýrů potřebuje ujet denně po městě 100km? předpokladá se, že je to přes noc na síti

P.S.: Nekoupil bych si to ani za 50 tis., jenom se mi nelibej tvoje argumenty ;)



V tom případě jsi vymyslel perpetum mobile. Elektromotor 5kW, baterie 4,8kW. To prase má čtvrt tuny. Na kolik to podle tebe rozjedeš? Výdrž baterie se nezvyšuje pomalou jízdou. Maximální točivý moment a tedy i odběr je u elektromotoru teoreticky v nulových otáčkách, takže naopak nižší jízdou vzrůstá nárok na energii. Další zvýšená spotřeba energie nastává při urychlování hmoty, tedy při akceleraci, což je u městského vozidla denní chlebíček (skákání mezi semafory ). Až do 60km/h nemá cenu u takového vozidla uvažovat odpor vzduchu. Nevím, v jaké díře bydlíš ty, ale 100km (reálně mnohem míň) nepovažuju pro městský provoz jako dostatečný. Jen do práce a zpátky denně dělám 70km kolečko ("jen přes město"). Pokud jsou rozkopané silnice a objížďky, kolony, tak klidně i 90. Sem tam potřebuju z práce do obchodu/města/na poštu a jsem přes stovku, ani nevím jak.

Naposledy editováno 10.11.2015 16:43:00
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek


TOPlist