2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 506 New prase
jawarmaniak píše: Seikos, SimpleManCZ, ST-M a spol: nevím, čemu tleskáte.
1. Udávaný dojezd 100km - nenechte se vysmát.
Baterka 4,8kWh, jmenovitý vykon motoru 5kW - při ideálnim stavu je možné jet na plny výkon necelou hodinu. Jak rychle se pojede na plný výkon na rovince s necelými sedmi koňmi a hmotností okolo 250 kilo (moto + pilot)? Cca 80, pokud nebude foukat protivítr. A to ještě nesvítíme nebo nejedeme za chladnějšího počasí, kdy výkon baterií ještě klesá. Do města to nebude uplně pravé. Sice rozjezdy budou v pohodě, trakční síla elektromotoru je lepší, než u spalováku, ale ve městě jsou křižovatky, semafory, atp. Tedy nutnost se rychle rozjet a pak nutnost brzdit ... a energie je v háji. Baterie mají malou hustotu enrgie a v případě elektrovozidla je hmotnost klíčová. Snažit se zastavět elektropohon do skoro čtvrtunového prasete je blbost.
Netvrdím, že ta motorka je dobrej nápad, asi s tebou souhlasim v bodech 2.-5., ale to co jsi napsal v 1., je pěkná kravina.
a) není důvod jet na plný plyn, když pojedeš na míň plynu, může být efektivita využití energie lepší (zohledni odpor vzduchu, který roste s kvadrátem rychlosti)
b) jestli deklaruje 100km, tak by to mělo být i s puštěnými světly, které jsou v ČR povinné (jestli to zohlednil nebo ne, to samozřejmě nevím)
c) takovýhle ekoblbosti jsou primárně do města, sice nemůžeš při městském provozu počítat s maximálním deklarovaným dojezdem, ale kdo kromě kurýrů potřebuje ujet denně po městě 100km? předpokladá se, že je to přes noc na síti
P.S.: Nekoupil bych si to ani za 50 tis., jenom se mi nelibej tvoje argumenty ;)
Naposledy editováno 09.11.2015 21:10:50
Nekoupil bych si to ani za 5 tis., jenom se mi nelibej tvoje argumenty ;)
Naposledy editováno 10.11.2015 05:29:15
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 506 New prase
jarous350 píše: Netvrdím, že ta motorka je dobrej nápad, asi s tebou souhlasim v bodech 2.-5., ale to co jsi napsal v 1., je pěkná kravina.
a) není důvod jet na plný plyn, když pojedeš na míň plynu, může být efektivita využití energie lepší (zohledni odpor vzduchu, který roste s kvadrátem rychlosti)
b) jestli deklaruje 100km, tak by to mělo být i s puštěnými světly, které jsou v ČR povinné (jestli to zohlednil nebo ne, to samozřejmě nevím)
c) takovýhle ekoblbosti jsou primárně do města, sice nemůžeš při městském provozu počítat s maximálním deklarovaným dojezdem, ale kdo kromě kurýrů potřebuje ujet denně po městě 100km? předpokladá se, že je to přes noc na síti
P.S.: Nekoupil bych si to ani za 50 tis., jenom se mi nelibej tvoje argumenty ;)
V tom případě jsi vymyslel perpetum mobile. Elektromotor 5kW, baterie 4,8kW. To prase má čtvrt tuny. Na kolik to podle tebe rozjedeš? Výdrž baterie se nezvyšuje pomalou jízdou. Maximální točivý moment a tedy i odběr je u elektromotoru teoreticky v nulových otáčkách, takže naopak nižší jízdou vzrůstá nárok na energii. Další zvýšená spotřeba energie nastává při urychlování hmoty, tedy při akceleraci, což je u městského vozidla denní chlebíček (skákání mezi semafory ). Až do 60km/h nemá cenu u takového vozidla uvažovat odpor vzduchu. Nevím, v jaké díře bydlíš ty, ale 100km (reálně mnohem míň) nepovažuju pro městský provoz jako dostatečný. Jen do práce a zpátky denně dělám 70km kolečko ("jen přes město"). Pokud jsou rozkopané silnice a objížďky, kolony, tak klidně i 90. Sem tam potřebuju z práce do obchodu/města/na poštu a jsem přes stovku, ani nevím jak.
Naposledy editováno 10.11.2015 16:43:00
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|