2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy měnit olej podzim / jaro ???
t_freedom píše: alesmoto> mám za to, že mu bude líp v láhvi s min přístupem vzduchu ...když už v zimě nejezdím a bude tam jen zbůhdarma žrát chleba ve vaně...
A jde ti o olej nebo motorku? Podle tebe by bylo lepší nechat moto navěky s odjetým olejem, aby jsi si náhodou nezničil olej v pixle???
Novýmu oleji se v motoru vůbec nic nestane, ale motoru se starým olejem z toho nebude nejlíp. Olej, jak jistě všichni věděj, obsahuje aditiva a detergety. A ty se provozem spotřebovávají. Při spalování se ze spalin malá část (čím volnější motor, tím víc) dostává do oleje. Kdyby ale motor jezdil na neaditivovaný olej (něco jako M6A), tak se ten sajrajt neuchytí v oleji, ale napeče se na motoru. Ale v dnes používanejch olejích se ten sajrajt dovede díky aditivum v oleji udržet. Ale ne na furt. Nejhorší jsou slabý kyseliny, který se při delším stání dovedou z oleje vyvázat a nejvíc se jim pak líbí ulpívat na měkejch kovech jako jsou např šály na klice. Korozivzdornost ocelovejch součástek taky dostane zabrat. Kdo rozebíral delší dobu odstavenej motor, tak by moh o tom vyprávět. Na ocelovejch dílech je to vidět, na rozdíl od zmiňovanejch šál na klice. Ty to naleptá a při první jarní jízdě se z nich dostane víc materiálu, než pak za celou sezónu.
A novej olej motor daleko líp zakonzervuje a i když v něm po výměně něco málo zůstane ze zbytku starýho oleje (cca5% a s tím si aditiva hodně snadno poradí). A oxidace novýho oleje - kdo na to přišel??
Ano, může olej ze vzdušný vlhkosti do sebe nepatrný množství vody natáhnout, ale víte jistě všichni, kolik je provozní teplota oleje. Tak vám musí bejt jasný, že při prvním ohřátí motoru nad nad 100°C se odpaří a máte čitý, přez zimu výborně zakonzervovaný motor.
alesmoto píše: A jde ti o olej nebo motorku? Podle tebe by bylo lepší nechat moto navěky s odjetým olejem, aby jsi si náhodou nezničil olej v pixle???
Novýmu oleji se v motoru vůbec nic nestane, ale motoru se starým olejem z toho nebude nejlíp. Olej, jak jistě všichni věděj, obsahuje aditiva a detergety. A ty se provozem spotřebovávají. Při spalování se ze spalin malá část (čím volnější motor, tím víc) dostává do oleje. Kdyby ale motor jezdil na neaditivovaný olej (něco jako M6A), tak se ten sajrajt neuchytí v oleji, ale napeče se na motoru. Ale v dnes používanejch olejích se ten sajrajt dovede díky aditivum v oleji udržet. Ale ne na furt. Nejhorší jsou slabý kyseliny, který se při delším stání dovedou z oleje vyvázat a nejvíc se jim pak líbí ulpívat na měkejch kovech jako jsou např šály na klice. Korozivzdornost ocelovejch součástek taky dostane zabrat. Kdo rozebíral delší dobu odstavenej motor, tak by moh o tom vyprávět. Na ocelovejch dílech je to vidět, na rozdíl od zmiňovanejch šál na klice. Ty to naleptá a při první jarní jízdě se z nich dostane víc materiálu, než pak za celou sezónu.
A novej olej motor daleko líp zakonzervuje a i když v něm po výměně něco málo zůstane ze zbytku starýho oleje (cca5% a s tím si aditiva hodně snadno poradí). A oxidace novýho oleje - kdo na to přišel??
Ano, může olej ze vzdušný vlhkosti do sebe nepatrný množství vody natáhnout, ale víte jistě všichni, kolik je provozní teplota oleje. Tak vám musí bejt jasný, že při prvním ohřátí motoru nad nad 100°C se odpaří a máte čitý, přez zimu výborně zakonzervovaný motor.
netřeba nic doplňovat!! pravda pravdoucí..
Naposledy editováno 14.10.2015 19:37:26
Krom toho, většina chemických reakcí potřebuje k urychlení teplo ...takže to by znamenalo, že poslední kilometry před výměnou se ten motor musí zákonitě zadřít, protože kyselej olej na 100-120°C ty šály musí sežrat jak bullteriér kejtu. A opět ...většina reakcí kdy degraduje kov jsou oxidace a k tomu potřebuješ kyslík, kterej se právě díky struktuře oleje k tomu kovu dostává výrazně hůř.
Takže ...v molekulárním pojednání této tématiky máš jistě pravdu ... při světské otázce " kdy měnit olej ...jaro/podzim " si stojím za tím, že rozdíl je přesně 0,00017 % (plus mínus tři procenta )
BohusStejska> jenže já nejezdím na vysavači ....a 14t rpm by to v životě netočilo ... to by vylítaly písty hlavama
Tech > ...týýý jo, už to konečně chápu...
Naposledy editováno 15.10.2015 09:50:05
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vyroba ventilovych pruzin Honda XL 500 | spilmik | 7 | 12.4.2024 v 11:16 spilmik |
Pálí žárovky [1, 2] Honda XL 500 | quix301 | 52 | 7.1.2024 v 01:19 quix301 |
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 229 | 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58 |
Honda PC 06 zná někdo Honda XL 500 | Adamossss | 19 | 19.3.2023 v 09:46 Kohlstein |
Honda xl500r Honda XL 500 | enduro600 | 1 | 7.2.2022 v 19:26 JiriBN |