globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaké enduro BMW/KTM/Triumph
Přátelé, obracím se na Vás ani ne tek s radou, jako spíše názorem...

Po 5ti letech se zase vracím na dvě kola a řeším dilema. Poohlížím se po cestovním enduru na primární cestování cestou/necestou s orientací na méně rozvinuté země (žádný hard, ale příjemně strávený čas v sedle bezespěhu a projížďkou mimo zpěvnené cesty) s občasným blbnutím v Rumunsku, Moldávii ap., tudíž spíše zaměření na enduro. K tomuto by mi vyhovovalo něco lehčího 6ti kilo jako BMW G650GS + packet Enduro (zamýšlel jsem i Kawasaki Versys 650, ale ten je zaměřen více na silnici), jiná alternativa mě nenapadá.
Bohužel je v tomto mírná komplikace v podobě přítelkyně, která s natěšením jí vlastní již pořídila výbavu "baťůžku" a cestování bude tedy ve dvou (tak max. 50/50 - člověk si také musí vychutnat svobodu jednotlivce). Z tohoto se mi zdá jednoválec od BMW poměrně slabej a tudíž co dalšího?
Na výběr je tu BMW F800GS - vysoká cena, Triumph Tiger 800XC - hodně moc se mi líbil, ale odrazují mě jeho neduhy, jako vysoká teplota, problémy s volnoběhem ap., Honda Crosstourer - ta cena je full nesmysl.

Zůstává KTM. Od dob kdy přišla "990" je to má platonická láska, neb v té době na ni nebyli korunky a dnes, když se může člověk rošoupnout přijdou s něčím jako "1050", která se mi zdá opět zaměřena spíše, až výhradně, na silnici

Do čeho tedy jít? Koupit starou dobrou KTM 990 Adventure, ale je to cca. 4-5let stará mašina a čert ví v jakém bude stavu, nebo skočit po něčem novém jako je Tiger 800XC a nebo bude pro nás dva stačit 650 jednoválec od BMW?

Prosím nehanit, vím, že se nedá vedle sebe postavit BMW F650GS a KTM 990 Adventure, ale jak píšu víše, jednoválec by asi i stačil, ale budeme na ní dva :(

Jezdíval jsem před tím Transalp od jeho počátku, do jeho konce (tzv od 600 po 700) a plně využil jeho enduro potenciál, ale dnes, když už bych měl jít do "staré" mašiny, tak jedině KTM 990 Adventure.

Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

23.10.2015 v 23:04 | Nahoru | #121
Tak přátelé je doma....



1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

24.10.2015 v 11:46 | Nahoru | #122
Fešák
Je od DK Praha?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

24.10.2015 v 12:02 | Nahoru | #123

Radek_S píše: Fešák
Je od DK Praha?



JJ, je...Proč pak?

Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

24.10.2015 v 14:57 | Nahoru | #124
jestli chceš občas padat, tak doporučuji vysoké padáky od SWmotech, vyzkoušeno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

24.10.2015 v 19:05 | Nahoru | #125

2lizard píše: JJ, je...Proč pak?

asi se ptá kolik to má najetý, třeba na předváděčce s tím jel a třeba to stočili. První garančka je udělaná?

1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

24.10.2015 v 19:43 | Nahoru | #126
No, na Triumph srazu ji půjčovali, ale nejel jsem na ni. Je na 95% stejná co mám. S prodejcem DK jsem ale spokojen. Tak třeba se potkáme na dalším ročníku Triumph srazu v Praze. Nebo už se chystáš na celoevropský sraz do Rakouska?

(reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

24.10.2015 v 20:02 | Nahoru | #127

petrumr píše: asi se ptá kolik to má najetý, třeba na předváděčce s tím jel a třeba to stočili. První garančka je udělaná?



JJ, je to předváděčka Hele neberu si iluze, že by se s ní zacházelo v dobrém, ale holka to vydržela a pohoda. Kámoš to prolezl a pokud byla položena, tak je v kupě, neb nic nenašel a upřímně, kdo to občas nepoloží V předáváku se dokonce prodávající zavazuje, že moto neprodělal pád a nebo havárii.

Byla zajeta prodávajícím, který má mou plnou důvěru, pak šla na předváděčku. Garančka tam je. Najeto 3.700 Km.

Dnes jsem ji společně s kolegou protáhl a nic co by znepokojovalo, ale na nějaké ucelenější dojmy je ještě brzo. Snad jen ten nezvyklej zvuk, ale páč již nejsem přívrženec burácejících laďáků (bejvávalo když jsem byl mladej a hloupej), tak jsem spokojen.

Co je však hlavní, jedná se o model 2016 :) jen těch čudlíků by mohlo být méně

Přístup DK byl více než ukázkovej, za mě "1*", jsem max. spokojenej a to dokonce i přes mé "podmínky" - mohu-li to tak říci - které nejsou moc běžné. Jako jednoduše řečeno - nemám problém DK doporučit dál, mimo servisu, neb ten ještě vyzkoušenej nemám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

24.10.2015 v 20:09 | Nahoru | #128

Radek_S píše: No, na Triumph srazu ji půjčovali, ale nejel jsem na ni. Je na 95% stejná co mám. S prodejcem DK jsem ale spokojen. Tak třeba se potkáme na dalším ročníku Triumph srazu v Praze. Nebo už se chystáš na celoevropský sraz do Rakouska?



No nevím, zda se uvidíme na srazech já na toto moc nejsem, neb víc jak 10-15 ks je pro mě ne zrovna "příjemný" dav.

Nevíš, kde bych sehnal USB nabíječku na tu mini zásuvku?

Naposledy editováno 24.10.2015 20:13:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

24.10.2015 v 20:14 | Nahoru | #129
2lizard> a do terenu se chystas ?

1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

24.10.2015 v 20:18 | Nahoru | #130
Na to sem se chtěl zeptat jestli to má zásuvku malou bmw, je to DIN zasuvka bmw. A ta sleva je tedy dobrá to dělalo přes 80tkč?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

24.10.2015 v 21:50 | Nahoru | #131

gugo píše: 2lizard> a do terenu se chystas ?



Pochopitelně že chystám :)

(reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

24.10.2015 v 21:51 | Nahoru | #132

petrumr píše: Na to sem se chtěl zeptat jestli to má zásuvku malou bmw, je to DIN zasuvka bmw. A ta sleva je tedy dobrá to dělalo přes 80tkč?



JJ, má to ty pidi zásuvky :( O ceně jsem slíbil, že se bavit nebudu :) srry - ale cena byla k mé výsostně maximální spokojenosti

Naposledy editováno 24.10.2015 21:52:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

24.10.2015 v 22:16 | Nahoru | #133
2lizard> No tak dej vedet az pojedes... by me docela zajimalo jak si to tvoje vozitko bude stat.
Jinak redukci z malyho dinu na 12v klasickou zasuvku maj v Kobrasu asi za 150 Kc

(reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

24.10.2015 v 22:33 | Nahoru | #134

gugo píše: 2lizard> No tak dej vedet az pojedes... by me docela zajimalo jak si to tvoje vozitko bude stat.
Jinak redukci z malyho dinu na 12v klasickou zasuvku maj v Kobrasu asi za 150 Kc



Tak v terénu jsem na chvilku protáhnul půjčenou 2014 a přišla mi jistější než podobně staré GS, ale bylo to opravdu jen na chvilku, takže závěry až řádně protáhnu toto.

Redukci už mám, sic kapku dražší, ale to vem čert, Spíše bych uvítal přímo USB - neb ta redukce s USB je dlouhý jak tejden.

Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

25.10.2015 v 11:25 | Nahoru | #135
Já mám USB tuto http://motoshop.miramoto.cz/cz/e-shop/420875/c7606-zasuvka-12v/zastrcka-12v-usb-hs349044-na-bmw-zasuvku.html
Ale moc tam zrovna nedrží, je trochu volná.

Naposledy editováno 25.10.2015 11:26:07

Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

6.1.2016 v 12:18 | Nahoru | #136
I tihle střelci se najdou. 16 let staré Enduro za 85 tisíc http://www.ojetemot...ce/honda-xr-650-117/ Takže tohle ne-e

Naposledy editováno 06.01.2016 12:18:46

Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

6.1.2016 v 17:13 | Nahoru | #137
opatrně jak jsou ty přímo usb zasuvky can-bus to někdy nevypne.

Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

4.2.2016 v 17:27 | Nahoru | #138
Řešil jsem to samé vloni. Koupil jsem Tigra 800XC a jak si šmakuji. Hlavně motor jse perfektní. Spotřeba na dálky ( Francie a zpět, cca 2 900 Km ) tak průměr byl 4,5 litru. Doma kolem komína jezdím dravěji a tak jsem rád, že se dostanu pod 6. Co se týče topení do nohou, tak to jsem zjistil až v létě, když jsem se odvážil jet v kraťasech. V kraťasech to topí hodně, ale já už v kraťasech jezdit nebudu a v motohadrech to nepoznáš. V zimě je lepší, že to topí a v létě topí více slunce a motor se v tom ztratí. Dále když pojedeš na projížďku, tak potkáš jednoho, maximálně dva Tigry, ale 30 GSek. Kup, co se Ti více líbí a budeš spokojenej,

1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

4.2.2016 v 18:16 | Nahoru | #139
A není to, že potkáš 30GSek tím, že gs jezdí a triumphy stojí někde v garáři? On už tigera koupil.

(reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

29.6.2016 v 11:48 | Nahoru | #140

petrumr píše: A není to, že potkáš 30GSek tím, že gs jezdí a triumphy stojí někde v garáři? On už tigera koupil.



JJ, koupil
Srry, ale nějak jsem sem už nelezl.

Igelkaktus píše: Řešil jsem to samé vloni. Koupil jsem Tigra 800XC a jak si šmakuji. Hlavně motor jse perfektní. Spotřeba na dálky ( Francie a zpět, cca 2 900 Km ) tak průměr byl 4,5 litru. Doma kolem komína jezdím dravěji a tak jsem rád, že se dostanu pod 6. Co se týče topení do nohou, tak to jsem zjistil až v létě, když jsem se odvážil jet v kraťasech. V kraťasech to topí hodně, ale já už v kraťasech jezdit nebudu a v motohadrech to nepoznáš. V zimě je lepší, že to topí a v létě topí více slunce a motor se v tom ztratí. Dále když pojedeš na projížďku, tak potkáš jednoho, maximálně dva Tigry, ale 30 GSek. Kup, co se Ti více líbí a budeš spokojenej



Ohledně toho topení motoru. U tohoto roku, rv.2015 ani tak netopý motor - tedy topí, ale nepostřehneš to, nefouká to na nohy ap. jako předchozí verze. Ale co jde fakt cítit, je převodovka na pravé straně - je vystouplá a noha je kousek od ní. Za jízdy pohoda, ale když se couráš a nebo stojíš, jde cítit sálavé teplo.
Stačí dát nohu kapku od těla mašiny a není to tak strašné. Bohužel při jízdě ve stupačkách se opíráš a tak stačily změnit boty (ty jsem měnil bez hlediska mašiny) - původně jsem měl celokožené "turistické", teď skořepiny.

Jinak spotřeba je v rozemezí 4,5-5,5l a to ať za to tahám a nebo na kochačku. O baťůžku nemluvím, mladá má 55kg, o té váze člověk ani neví. Vyjímku tvoří dálnice - tam při cestovních 160-170 si to vezme kolem 7-8l :( Když se zneužije tempomat, jde to o cca. 0,5l dolů. Jistý vliv na to budou mít i prozatimně osazené E07. Vůbec bych se nebál vyměnit 6stupen za ozubení o jeden zoubek méně, ale ještě jsem nezjišťoval, zda by to bylo možné.

Jediné co je opravdu na palici, je ten zvuk - jak splašená včela, ale holt tříhrnek.

Na to, že tak často Tigra nebudu potkávat jsem se těšil, ale v poslední době jich vidím na můj vkus poměrně hodně. Spíše tedy verze XR, ale i tak.

Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

17.9.2016 v 17:01 | Nahoru | #141
Na jaře uvažuji koupit místo eRka Tiger xc 800.Láká mě více východ a tam se eRko nehodí.Jen můj rozpočet je cca 180tis kč .To je tak ročník 2013 možná 2014.Jaké jsou rozdíly v tom starém a novém modelu?Jaká je spotřeba těch starších ročníků?Někde píšou 6 l což mě odrazuje.Na eRku jezdím za 5,2 l to je a třetinu větší objem...

Naposledy editováno 17.09.2016 17:16:52

1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

17.9.2016 v 18:08 | Nahoru | #142
Raději si pospěš, nebot ty dovozy z UK budou se CLEM na dovoz mimo EU. Změna pohodlí ti vadit nebude? Za 180tkč seženeš 1200GS.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

17.9.2016 v 19:47 | Nahoru | #143
petrumr> 1200GS s 80 000 km .Abych řešil ložiska v kardanu a spojku?To jsem dělal na eRku a vyšlo mi to na 35 000 kč.Ne dík.Pohodlí?Bude to plus mínus stejné.

Naposledy editováno 17.09.2016 19:48:37

1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

18.9.2016 v 09:20 | Nahoru | #144
Joo, tak to na tym světě chodí když si to neuděláš sám, tak musíš zaplatit. Triumph je bezudržbovka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

18.9.2016 v 09:48 | Nahoru | #145
V.e.n.c.a__zr7s> hlavní rozdíl bude v podvozku, a pak že můžeš mít spoustu těch elektro pičovin co se akorát můžou posrat. Můžeš se jít svést na starším a novém a sám uvidíš. Za mně klidně staršího (ABS můžeš a nemusíš, což u nového musíš mít) a postupně doladit podvozek. Zadek je celkem ok a předek je takovej měkej a divnej, ale už i péra za 3.000 dost pomůžou a nebo pak cca 12-15.000,- a máš novej a super předek

(reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

18.9.2016 v 11:13 | Nahoru | #146
petrumr> To je cena hlavně za materiál.Měl jsem omleté drážkování na vstupní hřídeli v převodovce a jen tahle věc stojí 6 000 kč

(reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

18.9.2016 v 11:15 | Nahoru | #147
Palomoto> A jaké elektro píčoviny máš na mysli?To čidlo volnoběhu či co to je?A co ta spotřeba?Bohužel ročník 2015 je mimo můj finanční dosah.Cestuji celkem daleko,takže očekávám i spolehlivost.

1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

18.9.2016 v 12:09 | Nahoru | #148
má to palivový mapy, tempomat a další serepetičky
Borec co ji měl pře de mnou tak jezdil s cestovním průměrem 4,7l. Já jezdil okolo těch 6l, ale kámoš co jezdí se mnou na GSsu, trak jezdí okolo 7,5l, a před tím měl KTMku SMT a když jel se mnou, tak jezdil průměr okolo 11l. Takže těžko říct, záleží jak budeš tahat. Při normálním cestování si myslím že to bude okolo těch 5l

(reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

18.9.2016 v 12:48 | Nahoru | #149
Palomoto> Díky za odpověd.Tak spotřeba okolo 5l je přijatelná.Nevíš zda má někdo zkušenost po 100 000 km ?Přece jen nekupuji motorku na dvě sezony.Na eRku mám 103 000 km a v pohodě.

Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

18.9.2016 v 13:17 | Nahoru | #150
jestli má někdo u nás okolo 100.000km nevím, ale když do toho narveš 35.000Kč tak to najede určitě V dlouhodobém testu byla úplně v pohodě, na rozdíl třeba zrovna od BMW
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... hatrson 5 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC karosa 7 7.5.2024 v 08:39 Radek_S
Kola z BMW F850GS na 800GSA BMW F 800 GS, BMW F 800 GS Adventure, BMW F 850 GS MartasUS 1 4.5.2024 v 11:25 Tomassino
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS RAMIR 28 10.4.2024 v 11:09 ja1


TOPlist