globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaké enduro BMW/KTM/Triumph
Přátelé, obracím se na Vás ani ne tek s radou, jako spíše názorem...

Po 5ti letech se zase vracím na dvě kola a řeším dilema. Poohlížím se po cestovním enduru na primární cestování cestou/necestou s orientací na méně rozvinuté země (žádný hard, ale příjemně strávený čas v sedle bezespěhu a projížďkou mimo zpěvnené cesty) s občasným blbnutím v Rumunsku, Moldávii ap., tudíž spíše zaměření na enduro. K tomuto by mi vyhovovalo něco lehčího 6ti kilo jako BMW G650GS + packet Enduro (zamýšlel jsem i Kawasaki Versys 650, ale ten je zaměřen více na silnici), jiná alternativa mě nenapadá.
Bohužel je v tomto mírná komplikace v podobě přítelkyně, která s natěšením jí vlastní již pořídila výbavu "baťůžku" a cestování bude tedy ve dvou (tak max. 50/50 - člověk si také musí vychutnat svobodu jednotlivce). Z tohoto se mi zdá jednoválec od BMW poměrně slabej a tudíž co dalšího?
Na výběr je tu BMW F800GS - vysoká cena, Triumph Tiger 800XC - hodně moc se mi líbil, ale odrazují mě jeho neduhy, jako vysoká teplota, problémy s volnoběhem ap., Honda Crosstourer - ta cena je full nesmysl.

Zůstává KTM. Od dob kdy přišla "990" je to má platonická láska, neb v té době na ni nebyli korunky a dnes, když se může člověk rošoupnout přijdou s něčím jako "1050", která se mi zdá opět zaměřena spíše, až výhradně, na silnici

Do čeho tedy jít? Koupit starou dobrou KTM 990 Adventure, ale je to cca. 4-5let stará mašina a čert ví v jakém bude stavu, nebo skočit po něčem novém jako je Tiger 800XC a nebo bude pro nás dva stačit 650 jednoválec od BMW?

Prosím nehanit, vím, že se nedá vedle sebe postavit BMW F650GS a KTM 990 Adventure, ale jak píšu víše, jednoválec by asi i stačil, ale budeme na ní dva :(

Jezdíval jsem před tím Transalp od jeho počátku, do jeho konce (tzv od 600 po 700) a plně využil jeho enduro potenciál, ale dnes, když už bych měl jít do "staré" mašiny, tak jedině KTM 990 Adventure.

(reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

7.10.2015 v 20:30 | Nahoru | #61

Dovi píše: 2lizard> Jen takový můj názor a menší úvaha...

Má Tvoje partnerka nějaký zásadní odpor k tomu, že by si dřív nebo později udělala papíry a jezdila na své vlastní mašině?

 



Mašiny miluje, ale má odpor k řízení - nedostanu ji ani za volant, natož za řídítka. Poslední pokus dopadl tak, že na kruháku udělala ze Saaba pěknou 106 :( Mašina by pro ni byla 100% rakev. Je ale fajn, že si to sama uvědomuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

7.10.2015 v 20:35 | Nahoru | #62
2lizard> To je ale recyklované jednoválcové f650gs , není lepší koukat na f700gs, sice dražší, ale silnější dvouvál a novější konstrukcí celé moto.

Naposledy editováno 07.10.2015 20:36:42

Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

7.10.2015 v 21:06 | Nahoru | #63
ano, G650 je vyráběná v číně u loncina kdežto F 700 je dvouválec s osmistovkovým motorem nástupce F650 kde přidali druhý kotouč do předu.

1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

8.10.2015 v 10:50 | Nahoru | #64
Taky řeším něco takového na jaro... Když nějaké enduro tak asi tu Trumpetu. Akorát, mi v hlavě ještě vrtá myšlenka se Stelviem (starší model), pač zase nechci dát (stejně ani nemám) takovou řachu. Jelikož jezdím tak 95% asfaltu, tak bych spíš něco na cestování. Tím jsem vyloučil Káču, která je sice super, ale jezdit s tím jen po silnici je celkem zbytečný jí pořizovat. Stelvio má nějaké mouchy - ví se o nich (je na to ale i případná svolávačka), spotřeba bude s tou Trumpetou +- stejná. Údržba taky tak nějak. Takže si to musím někde vyzkoušet jaká je jaká. Nakonec si koupím Varana a těch ušetřených 50 tis než projezdím... Hodně se mi líbilo Moto Morini Granpasso 1200, ale viděl jsem zatím jen 2 ks (cca 20-30tis km) a oboje to byl šrot - voda v oleji, nebo olej z motoru atd... Takže to se mi rychle vytratilo z hledáčku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

8.10.2015 v 11:55 | Nahoru | #65
Kome>
Na tu 700 od BMW jsem koukal, ale je to spíše cesťák, takže nevyhovující.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

8.10.2015 v 12:19 | Nahoru | #66
2lizard> Je to určením to samy jako G650GS , pokud jsi teda nekoukal po Sertao. Polni cestu to zvladne s prehledem stejně jako Tiger XR. V předu to ma 19" kolo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

8.10.2015 v 12:39 | Nahoru | #67
Pulčík> ojetý Stelvio je +/- za stejný peníz jako Tiger 800, jen Tiger bude mladší. A pokud budeš srovnávat obyč Stelvio, tak je to spíš Tiger bez XC a ten bude na 95% asfaltu i lepší (kola 19-17)

(reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

8.10.2015 v 12:48 | Nahoru | #68

Kome píše: 2lizard> Je to určením to samy jako G650GS , pokud jsi teda nekoukal po Sertao. Polni cestu to zvladne s prehledem stejně jako Tiger XR. V předu to ma 19" kolo.



To jo, ale já spíše Tiger XC a nebo GS Adventure.

Musím udělat mírný kompromis - s "baťůžkem" na cestování, i když se těší že ji vytáhnu někam mimo silnice a pak pro mě spíše na to enduro vyblbnutí, ale nejsem nějaký šílenec co by k tomu potřeboval speciálku.

Ona dokonce včera naplánovala cestu do Irska (žila tam 8let) s vejlety mimo cesty a co jsem viděl foto, které tam kdysi pořídila, to bude ve dvou i na XC/Adventure moc - holt holka blázen. Jen jsem zvědav, jak to tam maj s legislativou v souvislosti "moto mimo silnice".

Naposledy editováno 08.10.2015 12:55:03

(reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

8.10.2015 v 12:51 | Nahoru | #69

Palomoto píše: Pulčík> ojetý Stelvio je +/- za stejný peníz jako Tiger 800, jen Tiger bude mladší. A pokud budeš srovnávat obyč Stelvio, tak je to spíš Tiger bez XC a ten bude na 95% asfaltu i lepší (kola 19-17)



To bezesporu, ale pořád je to jetá mašina, já nerad cokoli kupuji z druhé ruky, nějak k tomu nemám důvěru a Stelvio jako nové je již pase :(

Nemít takovou nedůvěru k jetinám, stála by mi už v garáži KTM 990 R, ale opravdu jediný důvod proč tam není je právě to, že se jedná, sic o vyjímečnou, ale 4-5let starou mršku.

Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

8.10.2015 v 13:02 | Nahoru | #70
2lizard: Na nákup nové motorky mně přijdeš dost nevyhraněný, a to to nemyslím nijak ve zlém.

Možná by bylo lepší po letech koupit něco na zkoušku, udělat si názor a až pak koupit novou motorku. Případy, kdy si kolem mě lidi koupili novou motorku, a pak zjistili, že je to málo nebo moc do terénu/na cestu, bych nespočítal na všech prstech, co mám.

Ale jestli Tě bankovky netlačí, je to fuk. Vletíš do něčeho, prodáš, koupíš jinou.

Být tebou neuvažuji o ničem jiném než o BMW a KTM. Pokud to myslíš s terénem jen trochu vážně, musíš škrtnout i to BMW.

Naposledy editováno 08.10.2015 13:06:04

1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

8.10.2015 v 13:09 | Nahoru | #71
Ahoj,myslim si že 650GS je moc malá pro dva lidi na dlouhý výlet, navíc enduro paket pro ni asi snad ani neexistuje.
Z těch ostatních co píšeš je do terénu nejvíc 800GS ve verzi Adventure. Nová KTM 1050 je silniční enduro, Triupmph 800XC je taky víc silniční enduro než právě to báwo.
Nechci tě podceňovat, ale jsou to už poměrně těžký motorky na nějaký velký blbnutí v Rumunsku, to je holt o kompromisu mezi cestovánim ve dvou daleko a mezi blbnutim v terénu. Ta 800 GSA ale podle testů zvládne dost i skoky celkem ok (viz nějaký článek v loňskym Motocyklu, kde ji šéfredaktor přirovnával k Africe..).
Nová Afrika asi super, ale taky za super cenu..
Jestli chceš tvrdošíjně novou mašinu, šel bych do 800GSA. Seženeš na to mimo jiné nesmyslně široký výběr všeho možnýho :)
Přeju šťastnou ruku při výběru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

8.10.2015 v 13:24 | Nahoru | #72

stnd píše: Ahoj,myslim si že 650GS je moc malá pro dva lidi na dlouhý výlet, navíc enduro paket pro ni asi snad ani neexistuje.
Z těch ostatních co píšeš je do terénu nejvíc 800GS ve verzi Adventure. Nová KTM 1050 je silniční enduro, Triupmph 800XC je taky víc silniční enduro než právě to báwo.
Nechci tě podceňovat, ale jsou to už poměrně těžký motorky na nějaký velký blbnutí v Rumunsku, to je holt o kompromisu mezi cestovánim ve dvou daleko a mezi blbnutim v terénu. Ta 800 GSA ale podle testů zvládne dost i skoky celkem ok (viz nějaký článek v loňskym Motocyklu, kde ji šéfredaktor přirovnával k Africe..).
Nová Afrika asi super, ale taky za super cenu..
Jestli chceš tvrdošíjně novou mašinu, šel bych do 800GSA. Seženeš na to mimo jiné nesmyslně široký výběr všeho možnýho :)
Přeju šťastnou ruku při výběru



Na G650GS je opravdu enduro packet - cca. 2měs ho maj v nabídce - cena 10.580,-Kč/bez DPH - obsahuje kola s drátem, kryty rukojetí, ale velikost kol zůstává stejná jako u loukotí. Ve středu jsem byl v Inveltu a dostal nabídku.

Něco za sebou mám s Transalpy :) , takže představa o využití tu je. Ale jak jsem psal v uvodu, 5let abstinence a teď nestačím valit vočiska, jak nové enduro mašiny tlačí spíše na ty silnice.

No já když četl srovnávačku Tiger vs GS, tak z toho Tiger vyšel o malinko lépe, už jen z pozice podvozku. Ale jak píšeš, na skoky a jiné off řádění Tiger/GS není , ale upřímně, na to bych spíš pořil speciála, mít takové požadavky. Chci jen ať to zvládne horší cesty než jen šotolinu a suchou polňačku. Hodně mě láká i písek.

Africa vypadá dobře, ale Honda pomalu v ceně BMW mi přijde kapku ujetá. Není to o financích, ty jsou, ale spíše o principu, zda skutečně ta cena odpovídá. Protože bych to rád vyřešil do jara, lépe do vánoc, nerad bych byl zkušebním jezdcem za plnou cenu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

8.10.2015 v 13:29 | Nahoru | #73

2lizard píše: Chci jen ať to zvládne horší cesty než jen šotolinu a suchou polňačku. Hodně mě láká i písek.



Myslíš, že písek není terén?

(reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

8.10.2015 v 13:42 | Nahoru | #74

cibus píše: Myslíš, že písek není terén?



ne stavebni material

Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

8.10.2015 v 13:47 | Nahoru | #75
Jo tak na stavbu se dá dojíždět i na tom Triumphu.

Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

8.10.2015 v 14:36 | Nahoru | #76
Proti vkus žádný dišputát :) ale drátěná kola a kryty rukojetí neni žádný enduro paket :) 800GS Adventure má 21" přední kolo (to správné endurové), oproti 650 má nepoměrně správnější zdvihy obou tlumičů a váží skoro stejně.. Mít peníze a chtít cestovat ve dvou, jdu do něj nebo do té Afriky.
KTM je podle mne na konci potravinového řetězu, pokud tedy beru 1190 Adventure. Já osobně nepotřebuju jezdit ve dvou a komplet kuframa 200 po dálnici, to si musí asi každej posoudit sám :)
Nejvíc by mi na tý 650 vadilo, že to je velmi silniční enduro a jestli oba nemáte metr padesát, tak cesta přes Evropu ve dvou bude utrpení. Je to motorka pro jednoho.
Já sám mam starou Ténéré 600, ale s tim, že se chci učit jezdit v terénu, když mi upadne, tak je to oběma jedno (mě i motorce) a jezdim jenom sám.
Ten poslední test Triumph / BMW jsem četl, ale právě - Triumph boduje motorem (rozuměj lehce), BMW je jasně zaměřené více mimo silnici (ve verzi Adventure).
Jinak po silnici jezdim na zubatejch gumach, jsem línej to přezouvat. Dokud nenaprší, nic špatnýho na tom nevnímam a moc to v náklonech nešetřim :)

Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

8.10.2015 v 16:45 | Nahoru | #77
teď je v Motohouse nějakej týpek co na Tigerovi najel přes 70.000km a to cestou necestou, v Motocyklu co vyjde 16.11. bude test na 50.000km. KTM ani radši nedává motorky na cestování páč jim asi nevěří a BMW nejradši používá 1150 tak pak nevím
Na spolehlivost bych z těhle věřil snad i nejvíc tomu Triumphu Teréní schopnosti jsou jasně pro KTM 990 (mně se i strašně líbí), u mně nevidím jedinej rozumnej důvod pro BMW (kromě možnosti utopit ještě mrak peněz do doplňků )

Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

8.10.2015 v 18:11 | Nahoru | #78
BMW je nejuspornější, nejlehčí. Majitelé triumphu se ještě nerozpovídali, že se to za jízdy rozpadá, taky jsem měl v hledáčku tigera, ale posed a geometrie stroje není pro mně a po vyslechnutí různých cestopisů jsem pomalu dospěl k názoru, že triumph kvalitou se srovnává s anglickou komunální technikou.

1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

9.10.2015 v 08:11 | Nahoru | #79
Zdravím, taky se mi v hlavě honí obdobná myšlenka s Trumpetou... BMW nechci - tu jejich "auru" nějak nepobírám. Spíš mám dilema s tím, že mám v hlavě ještě MG Stelvio (starší ročník). Nechtěl jsem do toho původně vrazit víc jak 150 tis, ale když na to tak koukám, tak nic v tomto rozmezí není (leda Varana za cca 120 a zbytek někde prožrat a projezdit), takže co jsem se tak díval po cenách, budu muset přidat tak na 170 - 180tis. Jde o to, že když budu chtít jezdit nějaké větší "enduro výlety", tak si koupím 300 2T enduro (jezdil jsem cca 10 aktivně kros, tak abych se tam někde motal s 200kg prasetem po lesích to si radši koupím omlácenýho 2T a je to ).
Jezdím tak 95% po cestách a pak jen tak po nějaké lesní cestě k rybníku, polňačku atd.., co projedeš i na naháči. Takže bych se spíše klonil k pohodlí a kardanu u MG. Ano mělo to nějaké problémy, které buď budou odstraněny, nebo na to MG dělá svolávačku. Malá nádrž mě ani nesere, pač v ČR je pumpa po 5km a když tak si na kufrech stejně vozím dva kanystry. Spíš si o tom udělám obrázek až se na tom projedu... Jednou sem vedle MG stál na světlech a jako joooo a ten klasickej zvuk co leze z laufu...
Jinak jsem měl v hledáčku ještě Moto Morini Granpasso 1200. Jelo to jak praštěný, ale u jednoho telka voda do oleje a i z pod válce, z druhého kousku zase tekl olej... (oboje měli 20 - 30tis km), tak jsem to zavrhnul.

(reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

9.10.2015 v 13:23 | Nahoru | #80
Pulčík> proč to píšeš každý den znova? Pokud ti nevadí váha a teoretická poruchovost (myslím že stejná jako BMW apd.) tak za mně Stelvio na silnic

Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

10.10.2015 v 18:04 | Nahoru | #81
Sry. ale nějak mi při tom padnul net... Trošku chaos no takže pardóón

1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

12.10.2015 v 18:36 | Nahoru | #82
Ja mam na 800gs 130tis. km a nemám problém v terénu v konkurenci s KTM 990 .Oproti KTM jsem v benzínu ušetřil 130000kč

1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

12.10.2015 v 18:59 | Nahoru | #83
Tohle neunesou, tuším, že tohle vlákno zanikne, ale já už jsem to psal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

12.10.2015 v 19:28 | Nahoru | #84
petrumr> co tady meleš za srance tohle vlákno nezaložil žádnej fanda KTM, ale normální tazatel co evidentně neřeší značku, ale vhodnou motorku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

12.10.2015 v 19:35 | Nahoru | #85
Lovec1> Jestli jezdis tak, ze ti to v terenu zere 3.5l, tak bud nejezdis teren nebo mame rozdilne nazory na to co je teren.

Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

12.10.2015 v 20:07 | Nahoru | #86
Tak abych mírně oživil.

KTM 990 A zavrhnuta, je to fakt 4-5let starý, neříkám, že není dobrá, ale vyhrává nechuť pořizovat jetinu.

GS 800 A zavrhnuta. Asi fajn mašina, ale tuctovka, moc mě neoslovuje vzhledem a parametry v souvislosti s motorem + nastavení origo podovzku, které bude fajn na cestu, ale je tam to "ale" a rvát prachy do úpravy ještě vyzdvihuje Tigera. A pak níže popsané...

Africa také zavrhnuta. Dle fotek fajn, ale je to novinka a opravdu nechci bejt testovacím jezdcem.

Takže to bude Tiger prodat se dá vždy, trochu k tomu přispěla i partnerka - asi budete nadávat, klepat na čelo - ale i její spokojenost hraje roli a když celej víkend slyšíte Tiger sem, Tiger tam, vidíte její rozářené očka (byla se na něj sama osobně podívat) a drze odmítavý pohled nad GS (byli jsme oba), máte chtě/nechtě rozhodnuto, neb ho přeci bude sedlat také.
Teď otázka kde ho pořídit, ale to rozhodne osobní návštěva u DK o kterých jsem neslyšel zrovna adekvátní přístup k zákazníkovi. Pokud zklamou bude vejlet do Drážďan.....

(reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

12.10.2015 v 20:19 | Nahoru | #87

Palomoto píše: petrumr> co tady meleš za srance tohle vlákno nezaložil žádnej fanda KTM, ale normální tazatel co evidentně neřeší značku, ale vhodnou motorku



Ano, nejsem zastáncem žádné značky. Jezdíval jsem Transalp a k 990 A jsem tehdy vzhlížel, neb měla vše co jsem od mašiny požadoval. Snažil jsem se v tomto vlákně najít mašinu - jedno jaké značky - ke stylu mého využití a spíše než radu jsem chtěl názory, neb trh s 21" (19" neznám a nemám s nimi zkušenost) je v tomto směru poměrně dost omezenej na defacto dva stroje a já měl cca. 5ti letou pauzu a tudíž jsem ouplně vypadnul z obecného přehledu.

Tímto Vám přátelé děkuji za Vaše postoje a názory, kterých si cením, snad mě s výběrem (viz. výše) neukamenujete. Já se "brzo" odměním cestopisem do a po Irsku, kterým prý "musíme" Trigera pokřít, neb je to druhý domov mé drahé polovičky - což bude nejspíše "sranda" neb s cestováním na mašině nemá zkušenosti, ale zas ví co stojí za zhlédnutí a tak si do plánování nenechá mluvit, ale co, jediné co je vlastně třeba při cestě na mašině je - počasí, které je v Irsku spíše nepříznivé - dobře se najíst, jejich kuchyně je výtečná - a kde načerpat PHM, no Gazprom tam nemaj, ale snad to Tigerovi bude chutnat :) :) :)

Naposledy editováno 12.10.2015 20:20:41

Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

12.10.2015 v 22:17 | Nahoru | #88
Přeju ať tě tygří výběr těší Nojo, v Irsku bude přece jenom patřičnější

1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

12.10.2015 v 23:19 | Nahoru | #89
V novych CMN by mel byt celkem zajimavy test novych Tigeru ... :)

(reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

12.10.2015 v 23:30 | Nahoru | #90

mateSAS píše: V novych CMN by mel byt celkem zajimavy test novych Tigeru ... :)



Díky za Tip...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... hatrson 5 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC karosa 7 7.5.2024 v 08:39 Radek_S
Kola z BMW F850GS na 800GSA BMW F 800 GS, BMW F 800 GS Adventure, BMW F 850 GS MartasUS 1 4.5.2024 v 11:25 Tomassino
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS RAMIR 28 10.4.2024 v 11:09 ja1


TOPlist