globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Automat nebo manuál
Zdravím všechny. Nedalo mi to, a po pročtení mnoha dikuzí, názorů a připomínek, z nichž některé jsou až příliš staré na to, aby na ně někdo ještě reagoval jsem se rozhodl udělat téma v současné době celkem "živé" - a sice: Názor na automatickou převodovku u motocyklu. Platí to zřejmě asi nejvíc pro nové řady motorek Honda - zejména NC 750 a Crosstourer, které je možné pořídit s dvouspojkovou převodovkou DCT. Je mi jasné, že už jen tato úvaha mne staví u mnoha motorkářů téměř na vrchol čertvě zapálené hranice, nicméně doopravdy by mne zajímal názor na tento problém. Není tak dávno doba, kdy se říkalo, že automat mohou mít jen "hloupí američané" a neschopní řidiči a že do auta patří "fofrklacek"... A hle - podíl automatů se u osobních aut výrazně zvýšil. Proč je to tedy "špatně" u motorek? Co je špatně chtít se "jen tak svézt"... bez toho, abych musel řešit kvalty? Svůj názor mám - ale zajímal by mne i názor ostatních - dokonce i těch, pro které je toto slovo na horním žebříčku vulgarity. I ti by měli mít přece k tomuto názoru DŮVOD.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 19:47 | Nahoru | #1

AlesRst1000Futura píše: Jsem již víc jak tři roky vlastníkem Hondy VFR 1200 F DCT tzn. s automatickou dvojspojkovou převodovkou. Musím říct, že jsem si na automat zvykal dost dlouho. Hlavně proto, že jsem vždy jezdil s kvaltovkou a jízdu s automatem jsem si nedokázal představit. Ale život mne donutil koupit automat, jestli chci vůbec na motorce jezdit (úraz). Ze začátku jsem tomu nemohl přijít na chuť, pořád jsem měl pocit , že řadí jinak než bych chtěl já. Jednou dříve , podruhé později. Několikrát se mi stalo (v Alpách), že mi ve vrácečce najednou přeřadila z dva na jedna a to škubnutí mne málem poslalo k zemi. Ale postupně jsem se ,,naučil,, s tím žít, využívat drive a nebo sport mode, popř. ruční řazení ovladačem na řidítkách. Nyní už vím, že vrácečky v Alpách si musím řadit ručně, že dálnice je ideální s drive mode a když ve mne bouchnou saze, tak jedině sport mode.Takže závěrem mohu říct, že se s tím dá žít ale kdybych mohl, tak koupím raději kvalťák.



tyjo fakt dik za osobni dojmy z delsiho pouzivani podle me by bylo idealni kdyby misto toho rucniho razeni na riditkach byla klasicka packa u levy stupacky, protoze jinak me to DCT prijde hrozne dobry reseni (narozdil od napr. D-CBS)

(reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 19:58 | Nahoru | #2

Bubrak-ZX10R píše: tyjo fakt dik za osobni dojmy z delsiho pouzivani podle me by bylo idealni kdyby misto toho rucniho razeni na riditkach byla klasicka packa u levy stupacky, protoze jinak me to DCT prijde hrozne dobry reseni (narozdil od napr. D-CBS)


ono to jde - nebo alespoň u NC řady to jde (jestli u Crosstoureru nebo jiných - to netuším) - dá se koupit klasiká páka na nohu.. ale jde o to, jestli je to lepší.
Spojka tam stejně není. A co je rychlejší - noha nahoru/dolu nebo ruka +/-.
Někde na foru jsem četl reference od někoho, kdo si tu nožní řadičku na NC 750 koupil a údajně to použil asi 5x (prý, aby to alespoň použil, když už to koupil).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X Lacer 11 3.6.2024 v 08:55 Fida68
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV Meny33 10 31.5.2024 v 18:35 HonzaeR
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X oggycek 32 6.5.2024 v 14:08 Radek_S
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Výměna zapalovacích svíček Honda VF... Honda VFR 1200F, Honda VFR 1200X Crosstourer sydy 17 3.4.2024 v 23:23 Deadman


TOPlist