bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém se zapalovanin
29.7.2015 v 22:06
Zdravím chlapy..mám problém a rád bych ho vyřešil..koupil sem motor 250 perák.. Mám ho zapojeny jen aby jel( jen baterka civka svicka..problém je že chci nabudit dynamo a když vyndam uhlík a pripojim kostru tak zhori pojistka (10A) dal sem 15A a zhorela taky..skusil sem prohodit uhlíky ale dělo se to samy..asi po 2-3 vteřinách se zpalila pojistka...a u toho relé se potom má (prstem) párkrát na pár vterit stisknout kotva aby se nabudilo dynamo- JENZE : kotva na dynamu je už přitáhla směrem do motoru a dá se sní hýbat na druhy kontakt ( směrem ke karteru, k sobě)... Nevíte co stim? Kde by mohla být chyba že to pálí pojistky? Popřípadě popsat kde hledat zavadu a jak ji řešit ...Předtím poprvé bez pojistky mi motor šlapal ale nedobijel a nešel moc do toček...

Problém se zapalovanin

29.7.2015 v 23:25 | Nahoru | #1
jako bys měl přehozenou polaritu,,, obráceně baterku nebo jiný zapalko

Problém se zapalovanin

30.7.2015 v 05:21 | Nahoru | #2
To by ale vadit nemělo...to si přece prepoluju..není tak?

Problém se zapalovanin

30.7.2015 v 09:32 | Nahoru | #3
Péroše měly kostru +. Máš ten motor aspoň v rámu, cívku na rámu a ukostřenej kondík?

Problém se zapalovanin

30.7.2015 v 10:21 | Nahoru | #4
Motor mám zatim jen ( na zemi ) v udelanyn rámu aby držel...samozřejmě je na rámu cívka takže je všechno uzemneny jako by byl v origo rámu...kondik je na dynamu takže ukostreny je...
No ale když je na kostře (+)tak si to mužů prepolovat na (-) a to chci ..z borcem odtud ( J.M.K) sem to řešil a říkal že je to lepší mít kostru (-) ..jenže to pálí pojistky hned po zapojení kostry... Rozvod mám : z baterky přes pojistku na dynamo na cvok 51..další kabl jde z baterky přes pojistku na cívku na kontakt 15 a z cívky z kontaktu 1 na dynamo na cvok 1.. A to relé je teda v pořádku? Když ho mám přitáhly jakoby k motoru?

Problém se zapalovanin

30.7.2015 v 10:24 | Nahoru | #5
Chtěl sem to prepolovat...pálí to pojistky když je vytahlej uhlík...s uhlikama sem to nezkousel..hned jak dojedu dom tak to skusim jestli to bude pálit i takhle...

1 reakcí na tento příspěvek Problém se zapalovanin

30.7.2015 v 10:59 | Nahoru | #6
No tak uhlíky bys tam mít měl, přes uhlíky se uzavře elektrickej obvod dynama. Ale JMK z Jindřichohradce zase elektrice rozumí víc než dobře, na rozdíl ode mne, takže jestli ti psal že je třeba na to opačný nabuzení dynama mít uhlík venku, asi věděl proč. Koukni ještě na dynamo co je na něm napsaný, jestli kostření + nebo - nemusí tam už být původní dynamo. Já osobně bych nechal dle originálu - každej se většinou koukne na dynamo když do neznámýho stroje ondí baterku nebo se hrabe v elektrice, aby věděl jak to má být kostřené - starý motorky to mívaly plusem, pak bylo přechodný období kdy i starý kulatýá z konce výroby to měly kostřený - a pak už od hranatejch zetek a jawek vše kostřený mínusem dodnes. Jestli to nepálí pojistku proto že je někde něco blbě zapojený? Že se to šlusuje. Máš doufám baterku šestivoltovou ???? Tyhle starý motory byly šestivolty.

(reakce na) Problém se zapalovanin

30.7.2015 v 12:03 | Nahoru | #7
Bimbam> ano mám 6 voltovou novou baterku...na dynamu je + ale podle lidí na fóru co sem četl psali že prepolovavat dynamo se muze klidně (kazdej) den...tak sem to zapojil na ukostreny minus- minulého majitel si to mohl klidně prepolovat a podle J.M.K je to bezpečnějši...takže bych to tak chtěl...zapojeny to mám určité dobře..posílal sem foto kolegovi do témata ZAPOJENI ELEKTRA ..napsal že to mám správně....skusim to doma otočit a uvidim...pak sem nápisů jak sem dopadl

Problém se zapalovanin

30.7.2015 v 12:06 | Nahoru | #8
No a ještě...motor mi fungoval s kostrou - ale bez pojistky..pak se přehodil póly abych si to podle toho mohl nabudit,dal sem pojistku a když vyndam uhlík a zapojit kostru tak se hned pojistka spálí...

Problém se zapalovanin

30.7.2015 v 12:07 | Nahoru | #9
A samozřejmě mi to nedobijelo proto sem chtěl dynamo nabudit...

Problém se zapalovanin

31.7.2015 v 16:16 | Nahoru | #10
Tak sem motor zapojil s kostrou minus a frci a nepali pojistky...jenže nedobiji a na tom relé abych ho nabudil tak bych měl kotvu relé párkrát zmáčknout..ale ona už zmackla je pořad... Je to v pohodě? A jak mám tedy nabudit aby dobijelo?

Problém se zapalovanin

1.8.2015 v 20:53 | Nahoru | #11
vidím to bledě , bude asi někde šlus,, asi cívka v zapalování .mezizávitový zkrat..

Problém se zapalovanin

11.8.2015 v 13:09 | Nahoru | #12
Zdarec byl sem pryč tak píšu až teď..motor se teda přehodil na kostru +podle originalu a frci to v pohodě ,ani pojistku nepali..kotvu relé sem povolil aby byla tak jak má být..akorát mi to nedobiji ..zkoušel sem dynamo nabudit(vydal sem uhlík a kotvu párkrát na pár vteřin zmáčkl) a bohužel to nedobiji..nevíte proč? Asi relé? Nebo problém v dynamu?

Problém se zapalovanin

17.8.2015 v 14:59 | Nahoru | #13
ahoj a nevím proč ti to nedobíjí ale mám jen malou poznámku, při přepolování dynama tam já radši nedávám na ty tři vteřiny žádnou pojistku ,

1 reakcí na tento příspěvek Problém se zapalovanin

17.8.2015 v 15:03 | Nahoru | #14
Ok skzsim to..moc tomuhle motoru nerozumim.. Na co je tam vůbec ta kotva? Co se děje když si kotvu cívka jakoby přitáhne? A kdy se tak děje?

Problém se zapalovanin

21.12.2015 v 12:38 | Nahoru | #15
Pokud nedobiji tak myslím, ze je špatný rotor, ale bývá to i tím,ze je někde zoxidovanyn kontakt,jednou jsem měl na J250 dynamo v opravě a stačilo jediné,kabel od uhliku dat na jiné místo na dynamu- kostré a bylo hotovo. To původní místo asi díky oxidum prostě nevedlo proud, po přepojení pod jiný šroub na dynamu to dobijelo parádně.

(reakce na) Problém se zapalovanin

21.12.2015 v 12:40 | Nahoru | #16
Kocurs> precti si knihu dočkal, srrizovani, opravy a údržba motocyklů jawa. Tam je vše popsané. M.

Problém se zapalovanin

29.12.2015 v 14:16 | Nahoru | #17
http://dynama.netstranky.cz/
tenhle pán ti to opraví a seřídí doporučuji
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... Dolin 20 Dnes v 12:13 Dolin
Jak zjistit majitele vozidla [1, 2] Jawa 250 Pérák, Piaggio Ape Van Kyselizeli 36 8.4.2024 v 07:05 prcek123
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák tatrula 314 4.4.2024 v 14:35 Dolin
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Indentifikace dílů Jawa 250 Pérák xbsalo 12 20.2.2024 v 22:02 Dolin


TOPlist