globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: elektromotocykl, správná volba nebo úlet?
21.5.2015 v 15:26
Ahoj, donedávna jsem byl rozhodnutý koupit si na denní cestování GSX 1400, myslím že nemusím představovat. Začal jsem teď ale uvažovat ještě nad variantou pořídit místo čtrnáctky nějakou elektromotorku, ale ne nějaký skůtřík, to bych se propadl hanbou. Představoval bych si něco co je podobné spíš cestovní motce, ať už enduru nebo naháči. S tím že stačí dojezd kolem 200km a výkon tak 50 až 70kW s odpovídajícím krouťákem pro mne a batůžek. Tady v Čechách takových kusů nebude moc ale koukal jsem že v zahraničí se tomu docela věnují. Máte tu nějaké zkušenosti s koupí a užíváním takovýchto motorek například od německé firmy Zero? Samozřejmě chápu narážky typu když to nejede na benzín, není to motorka... taky jsem příznivcem benzínu ale bylo by fajn jezdit svižně za nula nula prd a tankovat doma.
Díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

27.5.2015 v 11:35 | Nahoru | #1
fidlimydli> S těmi loděmi je to pravda, i když záleží na konkrétní konstrukci. Starší typy s kotli a turbinami pochopitelně spálí jakýkoli sajrajt, nové lodě mívají většinou klasické diesel motory, většinou Wärtsilä. Je to klasický čtyřtakt s přeplňováním, sice zvládne těžší palivo, ale je to o velký kus lepší, jak staré typy, natož heisskopfmotory (žárová hlava, semidiesel), které fakt sežerou pomalu i dehet. Na druhou stranu někdy v 90. letech Japonci zkoušeli některé tankery osadit dvěma stěžni a plachtami. Nevím už ale, jak daleko pokusy dospěly a zda to vešlo do praxe, každopádně u nákladní lodě je to dobrý nápad.
Je ale každopádně pravdou, že díky konzumnímu-spotřebnímu pojetí života je objem té přepravy šílený a totéž platí ovšem i o letecké přepravě. Sice dnes prakticky všude užívané turbinové motory mají díky kontinuálnímu spalování mnohem "lepší" emise, jak klasické pístové, ale vzhledem ke spotřebě letounu je to stále velký objem vypuštěných zplodin.
Bylo by zajímavé zjistit měrnou spotřebu lodě a letounu na jednotku přepravené hmoty (celkové hmoty, nejen váhy nákladu), zda v tomto ohledu dopadne lépe loď, nebo letoun. Letoun 2/3 výkonu motoru spotřebuje na udržení vztlaku, ovšem zase loď, navíc v této oblasti vždy výtlačný člun (jehož. max. rychlost je dána jedině jeho délkou, ne výkonem pohonu) překonává odpor vody, která je mnohem hustší, jak vzduch.

Pro úplnost a zajímavost k té rychlosti výtlačné lodi:

Max. možná rychlost je určena šestinásobkem odmocniny z délky lodě. Je to tím, že při kritické rychlosti je příď na hřbetě vlny, kterou loď vytváří, kdežto záď je v "důlu" oné vlny. Další zvýšení výkonu motoru už jen zvyšuje příčný náklon, až loď na ostrém hřbetu vlny ztratí stabilitu a převrátí se.
Ideální rychlost je taková, kdy příď i záď leží na hřbetech vlny. Té odpovídá 3.4násobek odmocniny z délky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

27.5.2015 v 12:19 | Nahoru | #2
J.M.K.> U těch megalodí se fakt používá odpadní mazut! Je to tak hustý, že se to nejdřív musí ohřát asi na 80 či kolik stupňů, aby to vůbec teklo, jinak je to jak vazelína. Takže start a doběh je na klasickou naftu aby to nezalepilo vstřikovače a mezitim tam de předehřátý palivo. Síru asi nikdo neřeší.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek


TOPlist