bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: elektromotocykl, správná volba nebo úlet?
21.5.2015 v 15:26
Ahoj, donedávna jsem byl rozhodnutý koupit si na denní cestování GSX 1400, myslím že nemusím představovat. Začal jsem teď ale uvažovat ještě nad variantou pořídit místo čtrnáctky nějakou elektromotorku, ale ne nějaký skůtřík, to bych se propadl hanbou. Představoval bych si něco co je podobné spíš cestovní motce, ať už enduru nebo naháči. S tím že stačí dojezd kolem 200km a výkon tak 50 až 70kW s odpovídajícím krouťákem pro mne a batůžek. Tady v Čechách takových kusů nebude moc ale koukal jsem že v zahraničí se tomu docela věnují. Máte tu nějaké zkušenosti s koupí a užíváním takovýchto motorek například od německé firmy Zero? Samozřejmě chápu narážky typu když to nejede na benzín, není to motorka... taky jsem příznivcem benzínu ale bylo by fajn jezdit svižně za nula nula prd a tankovat doma.
Díky.

1 reakcí na tento příspěvek elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

25.5.2015 v 10:41 | Nahoru | #1
k té kalkulačce..
předpokládaný nájezd za rok 25 000 Km
U GSX to vyjde ročně při průměru 5,5l/100Km a ceně benzínu 33Kč na 45 000,- za palivo plus nějaký drobný za oleje, filtry. cenově je GSX kolem 100 000Kč.
U elektropotvory při stejném nájezdu zaplatím odhadem za elektřinu ročně o 2-3 000Kč víc, proběhne cca 200 cyklů nabití ale cenově je kolem 450 000Kč pokud jsem správně počítal.
Po pěti letech se investice dost vyrovnají:
GSX: 345 000Kč i se servisem, cena motocyklu cca 60 000,- Nenávratné: 285 000,-
Elektro: 465 000 bez servisu, 1000 nabíjecích cyklů (těžko povědět v jakém stavu budou baterie), cenu motocylku odhaduju na 200 000,- Nenávratné 265 000,-.
Kdyžtak moje výpočty opravte, hodně jsou to odhady, gumy a řetězovky nepočítám, to mají asi obě varianty nastejno..
Jinak pěkná diskuze k té fotovoltaice a obecně rádoby zelené cestě
Jak to tak vidím tak do budoucna zbude asi jediná opravdu zelená cesta a to jezdit na vlastnoručně vyrobený líh...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

25.5.2015 v 19:47 | Nahoru | #2
grooll> Nájezd 25 000? To je dost nadsazené. Pokud jsi otrlý, máš na ježdění 7měsíců, což je přibližně 210 dní. To by jsi musel denně najet 120km, nebo každý druhý den najet 240km, což je přes limit jednoho nabití. To není jako spalovák, kde i s kafem na benzínce za 10min naláduješ nádrž na 300km a za den dáš v pohodě 800. Tady bych viděl denní nájezd max dvě nabití, čili okolo 400km. Takže na dlouhých trasách to nenaženeš. Nehledě k problematice dobíjení na těch delších trasách. Reál bych viděl tak na polovině.

Elektrika vypadá krásně pokud se spočítají koruny na kilometr, ale se zahrnutím pořizovačky a všech nákladů je to těžce prodělečný podnik. Včera jsem viděl reklamu na elektro Nissan Leaf. Prý ušetří obrovské peníze za palivo, tak jsem počítal. Cena je 700 000kč, adekvátní benzín stojí 350 000kč, čili mám 11 000L benzínu free, což je při spotřebě 6l volných asi 180 000 km, což je fabricky konstruovaná životnost vozu. Bohužel elektrika je zatím opravdu jen pro fandy, nebo pro ty, co neumí počítat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek


TOPlist