Díky.
1 reakcí na tento příspěvek elektromotocykl, správná volba nebo úlet?
předpokládaný nájezd za rok 25 000 Km
U GSX to vyjde ročně při průměru 5,5l/100Km a ceně benzínu 33Kč na 45 000,- za palivo plus nějaký drobný za oleje, filtry. cenově je GSX kolem 100 000Kč.
U elektropotvory při stejném nájezdu zaplatím odhadem za elektřinu ročně o 2-3 000Kč víc, proběhne cca 200 cyklů nabití ale cenově je kolem 450 000Kč pokud jsem správně počítal.
Po pěti letech se investice dost vyrovnají:
GSX: 345 000Kč i se servisem, cena motocyklu cca 60 000,- Nenávratné: 285 000,-
Elektro: 465 000 bez servisu, 1000 nabíjecích cyklů (těžko povědět v jakém stavu budou baterie), cenu motocylku odhaduju na 200 000,- Nenávratné 265 000,-.
Kdyžtak moje výpočty opravte, hodně jsou to odhady, gumy a řetězovky nepočítám, to mají asi obě varianty nastejno..
Jinak pěkná diskuze k té fotovoltaice a obecně rádoby zelené cestě
Jak to tak vidím tak do budoucna zbude asi jediná opravdu zelená cesta a to jezdit na vlastnoručně vyrobený líh...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?
Elektrika vypadá krásně pokud se spočítají koruny na kilometr, ale se zahrnutím pořizovačky a všech nákladů je to těžce prodělečný podnik. Včera jsem viděl reklamu na elektro Nissan Leaf. Prý ušetří obrovské peníze za palivo, tak jsem počítal. Cena je 700 000kč, adekvátní benzín stojí 350 000kč, čili mám 11 000L benzínu free, což je při spotřebě 6l volných asi 180 000 km, což je fabricky konstruovaná životnost vozu. Bohužel elektrika je zatím opravdu jen pro fandy, nebo pro ty, co neumí počítat.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|