1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odezva ukazatele kvaltu GiPro
Jo to s tím děličem je rozumný. Myšlenku jsem měl sice drobátko jinou. Prostor mezi "naměřenými" hodnotami ještě doplnit o neurčitý stav (asi zbytečný), doplněný hysterezí, aby se předešlo nežádoucím zákmitům. Ale tvoje varianta je rozhodně jednodušší. Tu hysterezi bych zvážil - nic tím nezkazíš. Řešíš tam i variantu, že mezi kvalty může být nekonečný odpor? Máš tam řešený kolísání napětí děliče v závislosti na kolísání napětí sítě?
Ohledně měření otáček a rychlosti.
Neměř počet pulsů za určitý čas, ale čas mezi jednotlivými pulsy.
Na mým XJ mám na klice kotouček s 8 zuby. Šest samostatných a jeden dvojzub. Vše je po 45° kromě 2. zubu dvojzubu (ten je cca 22,5°) a jednoho chybějícího zubu.
Nahrubo jsem to počítal. Vzdálenost pulsů od 90° zubů při 1000ot./min. je 15ms. Při 15000ot./min. u 22,5° zubů je 250us. Předpokládám, že používáš porcesor s minimálně 1MHz taktováním, takže bys mohl měřit s rozlišením 1us.
Snímač rychlosti - nevím jaký dává "data", ale u aut to většinou bývá desítky tisíc pulsů na km. To by při 5km/h (pomaleji se seplou spojkou to asi nepojede) dělalo 72ms a při 300km/h by to bylo 1,2ms. Opět snadno měřitelné při rozlišení 1us.
Jen je potřeba ohlídat čekání na pulsy třeba na cca 100ms, abys na ně nečekal 3 dny
To jsem se rozvášnil. Neber to jako kybicování. Jen to je pro inspiraci. Koukám, že to k sobě nemáme moc daleko, takže někdy můžeme dát řeč i osobně
Pak mereni otacek a rychlosti.
Kazda masina to ma jiny. Samo ze de merit cas, ale proc ?
Myslim ze na masine to fakt nepoznas. A chodi to pekne vyzkouseno.