globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odezva ukazatele kvaltu GiPro
 
20.3.2015 v 22:17
Hoj vsem. Nemel jsem moznost vyzkouset GiPro ukazatel. Jaka je odezva dle zarazeni kvaltu ? ( cca ms) Ted myslim GiPro ktere bere otacky a rychlost. Diky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odezva ukazatele kvaltu GiPro

23.3.2015 v 22:17 | Nahoru | #1
fafo>
Jo to s tím děličem je rozumný. Myšlenku jsem měl sice drobátko jinou. Prostor mezi "naměřenými" hodnotami ještě doplnit o neurčitý stav (asi zbytečný), doplněný hysterezí, aby se předešlo nežádoucím zákmitům. Ale tvoje varianta je rozhodně jednodušší. Tu hysterezi bych zvážil - nic tím nezkazíš. Řešíš tam i variantu, že mezi kvalty může být nekonečný odpor? Máš tam řešený kolísání napětí děliče v závislosti na kolísání napětí sítě?

Ohledně měření otáček a rychlosti.
Neměř počet pulsů za určitý čas, ale čas mezi jednotlivými pulsy.
Na mým XJ mám na klice kotouček s 8 zuby. Šest samostatných a jeden dvojzub. Vše je po 45° kromě 2. zubu dvojzubu (ten je cca 22,5°) a jednoho chybějícího zubu.
Nahrubo jsem to počítal. Vzdálenost pulsů od 90° zubů při 1000ot./min. je 15ms. Při 15000ot./min. u 22,5° zubů je 250us. Předpokládám, že používáš porcesor s minimálně 1MHz taktováním, takže bys mohl měřit s rozlišením 1us.
Snímač rychlosti - nevím jaký dává "data", ale u aut to většinou bývá desítky tisíc pulsů na km. To by při 5km/h (pomaleji se seplou spojkou to asi nepojede) dělalo 72ms a při 300km/h by to bylo 1,2ms. Opět snadno měřitelné při rozlišení 1us.
Jen je potřeba ohlídat čekání na pulsy třeba na cca 100ms, abys na ně nečekal 3 dny

To jsem se rozvášnil. Neber to jako kybicování. Jen to je pro inspiraci. Koukám, že to k sobě nemáme moc daleko, takže někdy můžeme dát řeč i osobně

(reakce na) Odezva ukazatele kvaltu GiPro

23.3.2015 v 22:36 | Nahoru | #2
PepanS> Tak nejdriv delic Napeti se menit nemuze, mas tam porad 5V. Pamet ma hodnoty naucene, nebo zadane dle mereni. Cokoliv mimo rozzsah je nic. Neutral je bud jeste tazenej zvlast logicky, nebo napeti nad 6 stupen je neutral. Naco to delat tak, kdyz to de jinac
Pak mereni otacek a rychlosti.
Kazda masina to ma jiny. Samo ze de merit cas, ale proc ?
Myslim ze na masine to fakt nepoznas. A chodi to pekne vyzkouseno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist