bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ETZ 251 300ccm válec - spotřeba
Zdravím,

renovuju si MZetu a řeším 300ccm válec. Tento válec lze bez úprav namontovat na 251 motor. Výkon by se měl zvětšit cca z 15.4kw na 17kw (stejné trysky v karburátoru). Nevíte, co taková věc zpravidla udělá se spotřebou? Slyšel jsem názor, že se spotřeba sníží. Neví o tom někdo neco?

---------------------

Motivace:

Honda CRF 250cc má 22Nm/7000ot./min a 17kw. Průměrnou spotřebu uživatelé udávají 3.5l.
Suchou hmotnost má 143kg

MZ ETZ 251 má 27.4Nm/5500ot./min a 15.5kw (17kw s 300ccm válcem). Podle příručky spotřeba 3.5l..5l a ta půjde ještě zlepšit s BING 84 karbcem a něco máličko určitě udělá i VAPE. Suchá hmotnost jen 125kg!!!

---------------------

Žádám místní diskutující, kteří nemají nic kloudného k věci nebo tomu nerozumí, aby mi NESPAMOVALI vlákno. DĚKUJI za pochopení.

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 22:46 | Nahoru | #31
Nandal´s nám to, jdu si pro ty léky... Už je líp?

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 23:20 | Nahoru | #32
No já vyloženě s tím současným elektro řešením problém nemám, akorát nesepne dobíjení když je tam po 1400ot./min, což je zatím jen otravné. Zkusím vyměnit uhlík a uvidíme. Teď mám rozebraný motor a dělám go, motor už byl k.o., vůle v zámku asi 1.2mm. Pak sem někdy napíšu jak to dopadlo.

Naposledy editováno 25.01.2015 23:21:00

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 23:44 | Nahoru | #33
Jak už tu někdo psal, počítej se spotřebou kolem 4, 5 - 5l, pokud budeš mít všechno v cajku. Jinak s CRF-Lkem se to moc porovnávat nedá, každá z těch mašin má úplně jinej charakter. Mám v garáži, jak dvaapůli MZ-tu, tak to CRF-L, takže mám srovnání Pocitově na jízdu mi přijde ta Honda lehčí, ale je to tím, že je obratnější a má lehce endurově laděný podvozek a odpružení. Ten rozdíl ve váze dělá cca 13 kilo ve prospěch MZ.
S Bing karburátorem můžeš mít spotřebu cca o 2 až 3 deci nižší oproti původnímu karburátoru a mělo by se to lépe sbírat odspoda.

Naposledy editováno 25.01.2015 23:53:34

1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 23:50 | Nahoru | #34
Len že karburátor nie je zadarmo a tá investícia do neho sa bude vracať aj jednu sezonu

(reakce na) ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 00:12 | Nahoru | #35
Ivan-K> No, na MZ asi i dýl. Při průměrné úspoře 0,3l benzínu na 100 km a ceně 30 kč za litr, ušetří 9 kč, karburátor, i s poštovným, vyjde cca na 3, 5 tis. Takže úspora se začne projevovat zhruba až po 38,9 tis najetých km

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 00:19 | Nahoru | #36
sakra, je mi 24, ale takovouhle blbost bych resil mozna v 11ti letech..proc to neprodas a nekoupis neco jinyho? nez abys zbastlil neco, co je v origo stavu a funguje? skoda, ze tu neni rovnou tlacitko abych si to skryl sam, akorat ti pridelam praci a zase nad tim budes muset premyslet

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 00:38 | Nahoru | #37
A tak není to tak špatná myšlenka, taky jsem o tom uvažoval, zkusit dát na dvaapůli třístovkovej válec, ovšem, ne kvůli spotřebě... Ale když jsme to pak z klukama z MZ-Worldu na srazech u piva probírali, došli jsme k tomu, že to nemá moc smysl, větší namáhaní kliky, atd... Nebylo by to vzhledem k minimálnímu nárustu výkonu, za tu cenu rentabilní. Navíc nerad se hrabu do něčeho, co spolehlivě funguje...

Ale pokud dělá renovaci, spojenou např. s GO motoru, zkusit to může...

3 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 00:57 | Nahoru | #38
Quikec: a po mně chceš jako co, poplácat po zádech jak už jsi šikovnej velkej kluk, protože ti maminka s tatínkem našetřili na VFR800 a BMW R 1200 a tak nepotřebuješ řešit nějakou MZetu? A to ti už není 11 ale 24? Si děláš prdel ne...

Si tady fakt místy připadám jak v pralese obklíčený řvoucíma orangutanama. I kdyby jediná věc, kterou jsem se tu dozvěděl byla, že altík potřebuje vlastní buzení jinač přeměňuje nevyužitou energii na teplo, tak to mělo smysl založit.

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 02:34 | Nahoru | #39
vetsi opice,vic,bananu--vic bych neresil-klidne to skrej-proste kazda sranda neco stoji--mam auto ktere jede za 6 a kdyz mu nalozim na 200 tak spapa vic-jo muzu jezdit 90 a prsit se spotrebou ale nesvezu se :-to same na moto-spotreba zazitky

Naposledy editováno 26.01.2015 02:36:46

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 07:14 | Nahoru | #40
To kde si prišiel na to že crf ma 143kg??!
Crf ma 101kg a nejak 38koní
A este daco je to ostry cross takze kebyze ma ta emzeta rovnaky vykon sa stale nebude chytat na tu hondu

Naposledy editováno 26.01.2015 07:16:26

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 07:29 | Nahoru | #41
Ještě bych doplnil, že 300 ccm válec na MZ je v podstatě udělanej z původního 250, liší se pouze vrtáním. Z toho prakticky plyne, že vložka už je slabá jak šlupka od brambory, takže s nějakým dalším výbrusem nepočítej. 300 jede sice líp (posílení výkonu v nižších otáčkách), ale jako investice se to nevyplatí. Na MZ-world se o něče podobným zrovna diskutuje, tak si pojď počíst.

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 07:35 | Nahoru | #42
On myslí CRF 205L(endurko na silnici).
http://www.honda.cz/...l-2013/overview.html

Co se týká spotřeby, tak MZ určitě nepojede za to co tato Honda(4T vs. 2T, převodovka atd)...

300 vs. 251 bude podle mě se stejným stylem jízdy jen velmi malý rozdíl ve spotřebě.Větší válec-větší plnění...Zase bys za to měl teda(když to líp jede)míň tahat...Takže cca nastejno.

(reakce na) ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 07:36 | Nahoru | #43
cloveku s IQ skryteho houpaciho kone> mas skoroveterana jdes ho ku@vit vetsim valcem, chces tam davat Binga.... Tady Ti vsichni normalni [tj.skryti] vysvetluji to co jsem Ti napsal ve ctvrtym prispevku: Vetsi namahani klikoveho mechanismu, slozite ladeni karburace a vysledek v ramci mericich nepresnosti motorovy brzdy! K tomu mozna uspora 0.3 l/100km zase v ramci nepresnosti mereni - smesny.
Jdi si dat par tabletek Glinko Biloby, rozjasni se Ti mozek a radsi sprav to dobijeni kouzelniku!

A ted me zase skrej

Naposledy editováno 26.01.2015 07:40:03

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 08:30 | Nahoru | #44
Investice nekolika tisic korun, mozna v radu desitek tisic korun a resis tu spotrebu kde rozdil na 100km bude v radu korun.

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 10:24 | Nahoru | #45
Koukám že dnes máš celý dopoledne co skrejvat kdyby si radši koupil motorku co je úsporná už v serii to by alespoň dávalo smysl.

(reakce na) ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 10:25 | Nahoru | #46
JurassMo> to jsi mi to teda nandal, spis se ti snazim vysvetlit, ze kdyz budes cpat spoustu penez do MZty, kterou tim akorat zkurvis tak, ze pak bude neprodejna. Tak nikdy nenasetris na nic jinyho a furt tu budes brecet, ze musis jezdit jen na MZ
reklo ti to tady jasne asi 15 lidi, ale komu neni rady, tomu neni pomoci,orangutane

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 10:30 | Nahoru | #47
tak jsem si našel ten 300válec na moto-prodejně. 5400kč, dalších 1200kč za úpravu původní hlavy. A nejlepší věta je tam:

S válcem zacházejte opatrně, z důvodu většího objemu jsou jeho stěny tenčí než u válců 250 ccm.



Ve staré příručce píšou, že na 300válec se dělaly už jen 2 výbrusy (písty).

1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 10:39 | Nahoru | #48
JurassMo> takze jen aby sis to spocital, nevim v jakym stavu mas tu MZtu, ale na netu jsou okolo 15 000 - 25 000, tzn, kdybys ji prodal za 20 000, usetril to, co do ni hodlas vrazit,tak mas minimalne 25 000 v ruce, mozna 30 000 a muzes koupit neco rozumnejsiho..to je asi to, co se ti tu snazila vetsina lidi vysvetlit. A zkus si spocitat, za kolik km se ti vrati tahle investice, jestlize by jsi nejakou kouzelnou hulkou snizil spotrebu o 0,5 l ale hodne stesti, nemel jsem v planu te jakkoliv urazet, dokud jsi nezacal ty, chytraku

(reakce na) ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 10:56 | Nahoru | #49

Quikec píše: JurassMo> takze jen aby sis to spocital, nevim v jakym stavu mas tu MZtu, ale na netu jsou okolo 15 000 - 25 000, tzn, kdybys ji prodal za 20 000, usetril to, co do ni hodlas vrazit,tak mas minimalne 25 000 v ruce, mozna 30 000 a muzes koupit neco rozumnejsiho..to je asi to, co se ti tu snazila vetsina lidi vysvetlit. A zkus si spocitat, za kolik km se ti vrati tahle investice, jestlize by jsi nejakou kouzelnou hulkou snizil spotrebu o 0,5 l ale hodne stesti, nemel jsem v planu te jakkoliv urazet, dokud jsi nezacal ty, chytraku



a to nemluvě o tom že takovej šulín za to bude tahat a spotřeba bude vyšší o půl litru nebo o litr než teď. Takže do toho jen ještě víc zateče.

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 10:58 | Nahoru | #50
Mě se hlavně líbí, jak je to jednoduchý ... "dám tam Binga" ...
Nedávno jsem si jen tak pro vzdělání četl článek na anglickým webu jednoho ladiče starejch Dukáren. Jestli je lepší na 904ccm SS motor FCRko s 39, nebo 41mm difuzorem (origo rovnotlak Mikuni 38mm) .
Na obou přímejchch šoupadlech měl tři sady trysek, který i na jednom každým mezi sebou prohazoval (pilot, throttle, iddle) Vše ověřoval na brzdě a AFR výpočtově. Neuvěřitelná spleť kompromisů buď k palivu, nebo ke "spodku" nebo k "vršku" ...nebo k přechodu mezi otevřeným a zavřeným plynem. A to se bavíme o 4taktu, kde je vliv proudění a střihu ventilů pro efektivní plnění směsí fakt zanedbatelný oproti dvoutaktu. Kde zvětšenej objem válce při stejným tvaru vejfuku může dost ovlivnit jak prolítlou směs do vejfuku, tak tlak ve spodní úvrati před kompresí.

JurassMo>Pouštíš se do obrovský zkušenosti k nezaplacení ...

Naposledy editováno 26.01.2015 10:59:32

1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 11:47 | Nahoru | #51
Sakra, nic neskryva, nic nekomentuje.....

nestalo se s nim neco?

(reakce na) ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 12:14 | Nahoru | #52

KubaLC8 píše: Sakra, nic neskryva, nic nekomentuje.....

nestalo se s nim neco?



Určitě je jen ve škole a až přijde tak nám to tu spočítá

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 12:49 | Nahoru | #53
Já jsem myslel, že má před nutnou G.O. a řeší, jestli válec 251, nebo 300 ...
Jestliže to sám výrobce nabízel jako alternativu,tak bych se toho nebál a nepovažoval bych to za "laborování" .Nebo se pletu ?

Jinak chápu, že někdo nemá na "lepší" motorku...
Já třeba, bohužel, patřím mezi ty, kteří spotřebu na své motorce řeší.Bohužel nemám dost velké příjmy na to, abych nemusel řešit, jestli měsíčně utratím(seberu z rodinného rozpočtu pouze a jen pro svoji zábavu )3, nebo třeba 6tisíc a taky spotřebu řeším,coby jeden z ukazatelů, jak na tom ta moje bába je...Pochopitelně je spotřeba pouze jednou z částí toho,co náš společný koníček stojí...(spotřeba, cena motorky,výbavy,provozní matroš....).

Pokud chceš apriori, aby to líp jelo, tak to prodej, přidej to co bys do toho vrazil a kup si něco...Třeba superlevná XJ 600(klidně i starší provedení-cca 86-90)za cca 20-25tis.Kč bude úplně jinde...(Už ti to tu někdo psal).

Nebo ji nechej doma, tak jak je(já mám pro ně slabost )a přikup další...

Naposledy editováno 26.01.2015 12:57:31

2 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 12:58 | Nahoru | #54
MZ ETZ 301 se vyráběla seriově v turecku. Konstruktéři šli cestou nejmenšího odporu a sice větší vrtání a úrava hlavy, jak už jsem tu zmiňoval. Na ojnici a klikovku to vliv nemělo (potvrdí majitelé 301 v čr). Zlepší se spodek. Kamoš to předělal v kombinaci s bingem a fungovalo to opravdu lépe. Ovšem vyhodil za to ranec. MZ je naštěstí jedna z motorek, které mají malé náklady na údržbu a cena ND je příznivá, proto bych neřešil spotřebu... nehledě na to, že už jen typ oleje do benzinu dost ovlivní cenu provozu.
Ale já vás kluci chápu třístovku jste asi neviděli ani na obrázku, nebo jste ortodoxní jawaři, tak tu melete tyhle hovadiny a teď do mě

(reakce na) ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 13:09 | Nahoru | #55

Harry007 píše: MZ ETZ 301 se vyráběla seriově v turecku. Konstruktéři šli cestou nejmenšího odporu a sice větší vrtání a úrava hlavy, jak už jsem tu zmiňoval. Na ojnici a klikovku to vliv nemělo (potvrdí majitelé 301 v čr). Zlepší se spodek. Kamoš to předělal v kombinaci s bingem a fungovalo to opravdu lépe. Ovšem vyhodil za to ranec. MZ je naštěstí jedna z motorek, které mají malé náklady na údržbu a cena ND je příznivá, proto bych neřešil spotřebu... nehledě na to, že už jen typ oleje do benzinu dost ovlivní cenu provozu.
Ale já vás kluci chápu třístovku jste asi neviděli ani na obrázku, nebo jste ortodoxní jawaři, tak tu melete tyhle hovadiny a teď do mě



ostatní jen nechápu proč řešit u týhle moto spotřebu když i tak bude stejná nebo vyšší jak u motorek co maji 75 koní.Když chci jezdit za míň koupim dražší novější moto a ve finále na tom budu finančně nejlíp.

Pokud chci laborovat a zkoušet mám peníze a nemusim je řešit tak proč ne ale o tom že něco ušetřim je uvažovat zcestný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 13:10 | Nahoru | #56
Harry007> tady vubec nejde o to ze se to delalo, jen tys asi nepochopil proc mu to vsichni rozmlouvaji, upravu za nekolik tisicovek a resi narust spotreby, za jak dlouho to asi projede?

(reakce na) ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 13:15 | Nahoru | #57
KubaLC8> ale to já přece pochopil a dokonce jsem to i napsal... ale zároveň jsem chtěl poukázat na fakt, že ikdyž do motoru nasype těch 5000 a bude s tím spokojenej, že to jede jen trochu líp, tak je to v pořádku. A taky jsem chtěl říct, a ještě to zopakuju, že náklady na provoz MZ jsou minimální ve srovnání "s japoncema". Např. za 2000 kč obuješ obě kola i s dušema - u japonců to nedáš. A jak jsem psal... u MZ je pičovina řešit spotřebu, jelikož to prostě žere i ten (drahej) olej.

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 13:23 | Nahoru | #58
Stejne je to kravina, porovnavas neporovnatelny, za cenu upravy + MZty ma sice japonce s mozna vyssimi provoznimi naklady, ale ta motorka jede nesrovantelne lepe.

1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 13:24 | Nahoru | #59
Harry007: jen technická pozn., tříkila dělali už enderáci, nejdřív staré TS300 a pak i ETZ301 před prodejem linky Kanuni do Turecka.

Po technické stránce bych se toho nebál, měli to odzkoušený včetně toho binga, kterej rovněž používali, takže není třeba kdovíjak laborovat. Je to hlavně o úrovni sborky toho kterýho mechanika. To, jestli někdo řeší spotřebu nebo ne, je jen jeho věc. A stejně tak, čím se zabývá ve svojí garáži - co když ho ta MZ prostě baví?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

26.1.2015 v 13:40 | Nahoru | #60
JwKS_Pavel> Tak tak, první třístovky, co tady na trhu objevily, byly ještě německé...

Si taky myslím, že pokud se mu to povede dobře udělat, tak proč ne? Ale pokud to chce dělat kvůli finanční úspoře, tak se to prostě nevyplatí...

Harry> Kdo má to tříkilo? Matně si vzpomínám, že jsem ho u někoho na srazu viděl, ale teď si nevzpomínám, kdo to byl...

Naposledy editováno 26.01.2015 13:40:43
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... Apo-Rider 9 Včera v 21:32 KAWAHAB
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Mz ETZ 251-aktuální majitelé sem MZ ETZ 251 Boss.trx850 8 26.2.2022 v 17:47 2stroke
MZ 251 MZ ETZ 251 Petan69 7 7.2.2022 v 08:54 Petan69
MZ 251 ETZ-majitelé sem MZ ETZ 251 Boss.trx850 3 2.4.2021 v 18:26 Boss.trx850


TOPlist