globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prototyp 476? - co na to říkáte??
25.1.2015 v 17:34
Motor odlevany do pisku, vyražené číslo P/476/67/3, pneu Dunlop, nízké sedlo se znakem čz na zadní části, chromované spodní brýle, relé namontovano na podsedlovem plechu, řídítka s hrazdou, vysoký předni blatník,vývozní držák zadního světla,gumový polep nádrže sachovnicovy, nestandardní barevné provedení...





























Naposledy editováno 27.01.2015 11:45:23

1 reakcí na tento příspěvek Prototyp 476? - co na to říkáte??

8.3.2015 v 19:55 | Nahoru | #1
Dobrý den všem...

trochu se připojím... nikdy neříkej nikdy. Zobrazený motocykl je prototyp druhé prototypové řady 477 z roku 1967, tehdy značený jako Super, nebo Touring Sport - tedy je to torzo tohoto motocyklu. V roce 1967 byly postaveny 2ks od každé kubatury. Předcházela jim série 6-ti kusů, které měli motory s nálitky pro UŘ. Ve druhé prototypové sérii již byl karter prakticky ve finální podobě. Motocykl byl vyroben v srpnu a v říjnu 1967 absolvoval jízdní zkoušky. Motor je odlévaný do písku, číslo P-476-67-3 se shoduje s motocyklem, který absolvoval jízdní zkoušky v délce 10 000km. V kubatuře 125 se ještě testoval motor s číslem P-476-67-2. Zda podvozek patří k motoru se mi ještě nepodařilo zjistit. Ale rám je z prototypu, pod modrou barvou jsou zbytky tmavé modré - prototypy byly červené a modré se šedivými blatníky a doplňky (rám má např. rozdílné uchycení držáků zadních stupaček. Zadní a přední blatník je již doplněn z novějšího modelu, ale nádrž je opět původní z roku 1967 - není ještě definitivní tvar, hlavně v horní části okolo otvoru pro nalévání benzinu, na stranách jsou znaky frézované z hliníku a zajímavé bočnice slepované z několik kusů gum. Podle dochovaných šroubů a drobností v chromu, je dost možné, že se jedná o motocykl prezentovaný na BVV 1967 pro Motokov - v provedení výstavním (nebo alespoň podvozek je takto upraven - jak jsem psal, zatím se mi nepodařilo zjistit, zda motor a podvozek jsou od sebe, ale oboje je prototypové provedení. Chromované jsou šrouby, futra kyvné vidlice, spodní brýle, spodní kluzáky přední vidlice mají vybroušený svár... horní brýle jsou odlišné od provedení na fotografii, ale je to také hrubý odlitek do písku - zatím jsem nedemontoval, abych zjistil jaký je ze spodní části - v průběhu jízdních zkoušek, bylo na motocyklech dále pracováno a některé díly měněny za pochodu - bohužel ve zprávách se nedochovalo více podrobností co vše bylo měněno. Původní provedení horních brýlí byl litinový odlitek, chromovaný. Na dobových fotografiích je na prototypu na ráfku barevný střed - u tohoto motocyklu jsou ráfky pouze chromované - ale koncem 60-tých let se hlavně u vývozních motocyklů dělal barevný pruh jen u 175 u 125 ne - dost možná se toto vizuální rozdělování promítlo i do prototypů - ale to je pouze domněnka. Přední světlo a držáky jsou nepůvodní, prototyp měl světlo Aprilia, na předním kole se dochovala pneu Dunlop, zadní pérování už je ze série, stejně nepůvodní je karburátor, řídítky, víko zadní brzdy… Filtrbox je opět hrubý odlitek do písku, stejně jako hlava motoru. Trochu zázrak je dochované snížené sedlo se znakem ČZ v zadní části... stojánek by měl být železný... celkově je to hodně velká chudinka, ale je to část historie ČZ. Osobně bych to nepřirovnával ke kdovíjakému zázraku, přece jen typ 477 bylo dost narychlo spíchnuté řešení problému s UŘ, ale je zajímavé, že se alespoň toto torzo dochovalo. Co není původní je levé víko, to již je přesný odlitek - škoda - ale nemá ho někdo doma? Zázraky se dějí :o)



(reakce na) Prototyp 476? - co na to říkáte??

18.11.2017 v 21:12 | Nahoru | #2
jicha>
Ha a teď mi řekněte jedno.
Náhodou jsem se stal majitelem motocyklu ČZ 175/477 z roku 1969.
Rám má výrobní číslo 71, motor pak 184.
Vše je zapsáno v TP a motor ani rám nebyl měněn nebo přerážen.
A na motoru jsou nálitky na páteřový rám.
Motor je pak tlakově lit v kokile - hladký motor.
Co to pak je, pokud akceptujeme, že bylo vyrobeno 6 ks motocyklů s motorem s nálitky, tak co pak to výrobní číslo?
Někde byl na prodej i motoyckl s výrobním číslem motoru 2 a ten měl také nálitky.
Nechci dělat dusno, jen mne zajímá historie a chci motocykl uvést do původního stavu.
Pro mne to znamená světlo Aprilia, přepínač Aprilia a pravděpodobně modrá metalíza + stříbrná.
Jo a ještě - nádrž nemá nahoře podélný prolis a není jen zakitovaný.
Co to pak?
Děkuji, Polák.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Čz 125/476 Elektrika ČZ 125/476 Hovořak1 3 8.4.2023 v 18:38 Hovořak1
ČZ Posilube 125 vs 175 ČZ 175/477, ČZ 125/476 RockNRolenc 11 21.9.2022 v 17:47 VGT
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist