globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tunning
Zdarec mam fichtla trochu upraveneho na cross. Mam tam jehlu na 2 zařez, vyfuk mam jen trubku na konci velkou dratenku a dvoukroužkový píst. Mám koupenou větší hlavní tryku 72 a sportovní přímé sání, To nemám nasazené. Doporučíte mi nějaké nastavení, nebo koupit ještě nějakou jinou trisku? A prosím vyvarujte se komentářů že to nemá cenu... Díky
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Tunning

7.1.2015 v 18:47 | Nahoru | #1
Ten vyfuk je pruser. O zbytku nema cenu se bavit

Tunning

Skvělá odpověď, děkuji! 7.1.2015 v 18:48 | Nahoru | #2
Čus.Mrkni sem

(reakce na) Tunning

7.1.2015 v 18:50 | Nahoru | #3
DRN.> Myslel jsem že tam udělam takove to zvětšeni a zmenšeni, jako že z toho udělam laděnej i z tou trubičkou a pošlu to zase do te trubky, že by bylo vidět jen to zvětšeni ale vejfuk by byl stále laděnej ale vypadal by pořád stejně jak předtím.Pomohlo by to, nebo by to vadilo?

Tunning

7.1.2015 v 18:51 | Nahoru | #4
Vyhoď tu myš, ty uši maj velkej odpor vzduchu

Tunning

7.1.2015 v 19:30 | Nahoru | #5
už to zase začíná

1 reakcí na tento příspěvek Tunning

Skvělá odpověď, děkuji! 7.1.2015 v 19:33 | Nahoru | #6
Ten vyfuk to je slusna rebelie mozna zkus nejakou knizku o upravach dvoudobych motoru treba od Husaka treba sportovni upravy dvodobych motocyklu a motocykly s s dvoudobym motorem. Ty knizky ti daji zaklad a pak muzes ladit osobne si myslim, ze ten motor ma potencial, ale bude to dost o penezich. Na zacatek bych tam dal tohle,neni to super racing part, ale lepsi nez to co tam je standardne i nez roura co tam je ted. Kolik to ted s tou rourou zere? Typnul bych ze dost mozna i travu kolem silnice. Nech vyvazit kliku na novy pist, pak namontuj "prime" sani predpokladam ze se jedna o klasickou houbicku az budes mit tohle zacni se venovat karburatoru aby jsi mel optimalni smes 14,7:1 svicka bude cihlove barvy muzu se podivat do kristalove koule a rict dej tam trisku 0.68, ale testovani se mi osvedcilo vic. Co ma jeste smysl vylestit vyfukovy kanal neprida to vykon, ale nebude se ti tam usazovat karbon. Az budes mit tohle muzes pokracovat karburator, vetsi valec jine kanalky, jiny pist, jina klika a spousta dalsiho, ale uprime financne se to nevyplati levnejsi je jiny motor. Potrebujes hodne dobre vybavenou dilnu na to, aby jsi to zvladl a melo to smysl, ale zas je to zabava a na fichtla to jeste financne jde.

Tunning

7.1.2015 v 20:06 | Nahoru | #7
ehm... chceš tunit nebo tuznit? zatím to vypadá na variantu 2 :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tunning

7.1.2015 v 20:20 | Nahoru | #8
Weezer> Celkem dost by mě zajímala stavba toho výfuku hikone ve vnitřku. Nemohu použít přesně ten co jsi mi poslal, dokáži si vytvořit svůj, ale musím vědět jak to má fungovat, nebo jak to vypadá ze vnitřku. To zvětšení je jen zvetšení (taková ta fazole) a ta věc na konci to je asi tlumič nebo jak to je? Nebo jsou tam nějaké tlumící prvky i v tom zvětšení?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tunning

7.1.2015 v 20:28 | Nahoru | #9
Border175> Tak to se na to radši vyser

Tunning

Skvělá odpověď, děkuji! 7.1.2015 v 20:47 | Nahoru | #10
Prosim tebe ta "fazole" rezonancni cast vyfuku je tam proto aby se snizil unik cerstve smesi do vyfuku coz se u tebe ted deje asi masivne. Ta rezonancni cast je duta vyfukove plyny rezonuji zpet a zastavi unikani cerstve smesi. Tady mas obrazkove vysvetleni. V tlumici je vetsinou trubka kde jsou diry ta je obalena vatou a nani je samotne telo tlumice vetsinou z hliniku. Vyroba bude asi dost financne neefektivni. V praci mam program na vypocet vyfuku, ale potrebuju data, ktera mi nebudes schopen dat to nemyslim zle. Potom se dela vetsinou model z papiru, kartonu. A podle nej se vyrabi vyfuk nez se dostanes do faze, ktera je uspokojiva vyrobis X takovych vyfuku. Ladeni prinasi nevyhodu, ktera je ve spektru vyuzitelnych otacek, tam narazis na to ze mas jen tri prevodove stupne. Nekdy v 60-tych letech se vyrabel motor, 50ccm 2T, ktery mel vyuzitelne pasmo 700ot/min, ale mel 16! prevodovych stupnu. Osobne bych koupil hikone za 6,5 kilogramu a udelal to co jsem ti psal. Mezi tim muzes vyrabet modely vyfuku a podobny srandy, ale proudeni vyfukovych plynu opravdu neni uplne easy a i sebe lepsi model s vypoctenym proudenim se testuje. A jeste jedna vec cim vyssi vykon tim vic se snizuje zivotnost sice tam neni prima umera, ale je to znatelne. Fantim Ti kazdej zacinal, ale s rozumem. Pres noc z toho 20HP nedostanes.

E: Jeste jsem zapomnel model se kresli v CADu, ktery stoji okolo 100 000. Treba ho mate na skole, tak toho pokud muzes vyuzij a zacni tam. Hodne lidi odradilo uz to ze to kresli 50 hodin vyfuk a vysledek pak byl pri nejmensim diskutatibilni.

Naposledy editováno 07.01.2015 20:59:54

(reakce na) Tunning

7.1.2015 v 20:57 | Nahoru | #11
strakon> Jasne a vystizne napsano

Tunning

7.1.2015 v 21:11 | Nahoru | #12
Aby to bylo uplne jasny tak koukni tady za 3 kilogramy nekoupis ani material a pokud Te bavi prace, tak te si uzijes nez ho napasujes na svuj stroj

E: Tady mas material ke studiu, sice resi vyfuky sneznich skutru, ale princip a vzorce plati.

Naposledy editováno 07.01.2015 22:08:20

Tunning

7.1.2015 v 21:54 | Nahoru | #13
Asi uz napadl snih co?

Tunning

8.1.2015 v 00:25 | Nahoru | #14
Až z toho dostaneš 20 HP (je to skutečně možné), tak počítej s životností motoru cca 0,5 - 1 motohodina a s náklady v desítkách tisíc Kč.
Neflamuju. Zkus se spojit s klukama, co jezdí Fichtcup.
Je neuvěřitelné, co dokážou z fichtla dostat. Ovšem za cenu životnosti.

Pokud chceš na upraveném fichtlu normálně jezdit, tak si na ladění nech zajít chuť. Max 1-2 koně.

2 reakcí na tento příspěvek Tunning

8.1.2015 v 07:20 | Nahoru | #15
Jak to tak vidím tak se pokusím udělat alespon tu rezonanční trubku s nějakýma rozumnýma rozměrama at alespon tlumí ten výfuk at není tak volnej průchod, nemám v plánu to ladit že by to najednou mělo výkon jako prase, stačí my malý účinek, který to uplně nezkurví. Vím že kdybych z toho chtěl něco vytáhnou tak by to chtělo jednokroužkový píst, jiný karbec atd. Pamatuji když jsem na to našrouboval to sportovní sání a 72 trysku na ten otevřenej vejfuk, tak to jelo jen ve vysokejch otačkach a přidalo to tomu tak 5% výkonu, ale jen v otáčkách a to jsem to neladil. Poté jsem jel na fichtcup do mezic tak abych to nemusel štelovat tak jsem tam dal zase vše origo a nalil tam 100 oktanový benzím mazaný olejem do motorových pil. Nechci to tunit aby mě tu utrhlo ruce stačí mi jen malé nenákladné úpravy a ted se tedy pustím asi do toho výfuk a pak skusím naštelovat to přímé sání (hříbek) s vetší triskou. Také jsem zkoušel zkracovat hliníkové sací hrdlo a to také neco přidalo ale jen v otáčkách. A ano asi jak se dostanu k CADu, který máme ve škole a prej nám půjčí nejakou část i domů, tak se o něco pokusím...A co by se stalo kdybych tu rezonanční komoru udělal podle sebe žádný víkon by to nepřidalo, ale tlumilo by to, nebo by to tlumilo moc že by to až škrtilo motor? Nebo nědělat výfuk laděnej a jen nějak do té trubky zakomponovat nějakej tlumič podobnej co tam byl origo?

Naposledy editováno 08.01.2015 07:40:27

(reakce na) Tunning

8.1.2015 v 07:34 | Nahoru | #16

strakon píše: Border175> Tak to se na to radši vyser


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tunning

8.1.2015 v 08:04 | Nahoru | #17
Border175> Škoda, že letos mi ty Mezece nevyšly Docela rád, bych tenhle peklostroj okoukl naživo.
No jinak mi přijde, že na to jdeš tak nějak obráceně.. Pokud seš si jistej, že máš v pohodě základní věci jako podvozek, motor a zapalko, tak bych šel cestou upravenýho válce a až na něj odlaďovat karbec a lauf. Na origo válec asi nevymyslíš lepší vejfuk, než je ten origo...

Tunning

8.1.2015 v 11:06 | Nahoru | #18
v mejch 13 letech jsme měly základ čistý sání, vejfuk a vyleštíno co šlo.na cros úpravu jsme zkracovaly koleno do výfuku né o moc většinou 1-3cm mělo to pak sílu ve vysokejch otáčkách.

1 reakcí na tento příspěvek Tunning

8.1.2015 v 12:52 | Nahoru | #19
Já mám sériovou 21, nechal jsem si upravit válec a hlavu od Standy z Fichtlkrámku, dal jsem tam na jeho doporučení trysku 72 a jede to neskutečně! Na nic jiného jsem nesahal - karbec, výfuk, sání vše originál. Jede mi to víc než tomu co vymění 1/2 motorky jako ty.

(reakce na) Tunning

8.1.2015 v 14:51 | Nahoru | #20
Scorpioooo> Ty mezice jsou hlavně na rychlost a upraveny tam moc neberou s tim mym strojem sem dojel dvakrát kolem 15 místa ze 30 a to jsem jednou nemohl vyřadit dvojku(předjelo mě tak asi 5 lidí kvůli tomu a podruhé mi nedotýkal benzín, kvůli zacpanému odkalovači) bez závad bych byl tak 10 s čistou sériovkou jen se sníženou hlavou a špatným předstihem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tunning

8.1.2015 v 14:56 | Nahoru | #21
Bugs> Do upravy valce bych šel maximálně do tří kanálu ale i tak zatím nechci do toho dávat takové prachy, zatím co bych tam dal tak hvězdicovou hlavu, která sníží kompresi, ale také nechci dávat tolik... Ten výfuk by mě tolik nestál a byla byto asi poslední ůprava.

(reakce na) Tunning

8.1.2015 v 16:24 | Nahoru | #22
Border175> Já tu trať v Mezicích tak trochu znám... Taky jsem tam jel. Jenomže sériovej válec jede nejlíp se sériovým výfukem, ostatní je jen placebo efekt - víc to řve, tím pádem to jede rychlej..

Tunning

8.1.2015 v 18:08 | Nahoru | #23
Pochop že výfuky na dvoutakty se počítají a to docela dost přesně ...... metodou pokus omyl to pujde dost blbě. . Nejlíp uděláš když tam dáš origo vyfuk a na nějaký bastlení doma se vysereš.

(reakce na) Tunning

8.1.2015 v 22:19 | Nahoru | #24

Border175 píše: Jak to tak vidím tak se pokusím udělat alespon tu rezonanční trubku s nějakýma rozumnýma rozměrama at alespon tlumí ten výfuk at není tak volnej průchod, nemám v plánu to ladit že by to najednou mělo výkon jako prase, stačí my malý účinek, který to uplně nezkurví. Vím že kdybych z toho chtěl něco vytáhnou tak by to chtělo jednokroužkový píst, jiný karbec atd. Pamatuji když jsem na to našrouboval to sportovní sání a 72 trysku na ten otevřenej vejfuk, tak to jelo jen ve vysokejch otačkach a přidalo to tomu tak 5% výkonu, ale jen v otáčkách a to jsem to neladil. Poté jsem jel na fichtcup do mezic tak abych to nemusel štelovat tak jsem tam dal zase vše origo a nalil tam 100 oktanový benzím mazaný olejem do motorových pil. Nechci to tunit aby mě tu utrhlo ruce stačí mi jen malé nenákladné úpravy a ted se tedy pustím asi do toho výfuk a pak skusím naštelovat to přímé sání (hříbek) s vetší triskou. Také jsem zkoušel zkracovat hliníkové sací hrdlo a to také neco přidalo ale jen v otáčkách. A ano asi jak se dostanu k CADu, který máme ve škole a prej nám půjčí nejakou část i domů, tak se o něco pokusím...A co by se stalo kdybych tu rezonanční komoru udělal podle sebe žádný víkon by to nepřidalo, ale tlumilo by to, nebo by to tlumilo moc že by to až škrtilo motor? Nebo nědělat výfuk laděnej a jen nějak do té trubky zakomponovat nějakej tlumič podobnej co tam byl origo?

Přečti si znovu co tu napsal Weezer o výfuku! Pochop,že sám to neodladíš tak aby to jelo jak má.Ta rezonenční komora je počítaná hlavně proto,aby ti část nespálené směsi neutekla do výfuku dříve,než se stlačí a zapálí.Tomu to zpětným tlakem brání.Vykašli se na laborování s výfukem a dej tam co tam má být.

Tunning

9.1.2015 v 10:36 | Nahoru | #25
Jawa je krásná je to srdcovka , nostalgie , pojem....
Nevidím důvod proč ho nemít v garáži , kutit renovaci ale po všech zkušenostech doporučuji jít na jízdu rovnou po něčem takovem -
na svezení super

Nakonec člověk zjistí , že to vyjde levněji, bez nervů ,ztráty času a povozí se ....!!!!

Tunning

9.1.2015 v 23:26 | Nahoru | #26
Jj,chceš bojovat,tak bojuj-ale čeká tě dlouhá válka k vítězství Jak píše Weezer,základ něco nastudovat-např od Husáka,taky jsem ji hltal. Názor za mě třeba na to sání? nesmysl. Raděj z boxu,at se v něm uklidní a neboj když bude dobrej filtr,bude i dost vzduchu,zvláště za chladna či po dešti atd atd,zapojit hlavu-tu na krku.

Tunning

11.1.2015 v 15:44 | Nahoru | #27
Dobrý den, chtěl by jsem se zeptat jak upravit mojeho fichtla na fichtl cup. Už tam mám nějaké úpravy ale chci se vámi inspirovat :)

Tunning

11.1.2015 v 18:58 | Nahoru | #28
Ahoj, asi zalezi kterou kategorii chces jet pravidla podle toho se nechaji resit upravy. Take zalezi co jiz mas hotovo, aby upravy nebyly kontraproduktivni.

Tunning

11.1.2015 v 19:39 | Nahoru | #29
Ještě jsem se chtěl zeptat když tam mám sání na přímo,72 hlavní trysku, jehlu na 2 zářezu a sníženou origo hlavu a dusí se mi to v malých otáčkách a ve velkých to má sílu jako ďábel tak jestli mám ve směsi moc vzduchu, nebo moc benzínu, nebo jak to mám zjistit a štelovat to lze jen jehlou?

1 reakcí na tento příspěvek Tunning

11.1.2015 v 20:03 | Nahoru | #30
podle barvy svíčky
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 40 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA


TOPlist