dovoluji si, sem dát video pro nás neználky, Ze kterého je krásně vidno jak se nastavují ventilové vůle (video 1).
A na videu 2 zase jiný zručný človíček skládá celou ventilovou hlavu a usazuje jí na motor. S tohoto videa je zas vidno, že složitá ventilová hlava je vlastně docela jednoduchá záležitost o pár součástkách.
Je zde i dodržení správné polohy klikové hřídele vůči vačkové hřídeli, respektive ozubenému kolečku přišroubovaném k vačkové hřídeli.
V podstatě se ryska magneta zapalování na klikové hřídeli, které je pod krytem většinou na levé straně nastaví proti rysce na karteru (blok motoru). A v této chvíli kdy je kliková hřídel nastavena na rysku, musí být i ryska ozubeného kolečka vačkové hřídele proti rysce na hlavě motoru.
Když jsou obě hřídele ve správné poloze na ryskách změříme vůli ventilů, případně ji seřídíme.
Video 1 -
Video 2 -
Snad to pomůže i dalším. A doufám že tu nekecám hovadiny.
Všeobecně bude princip seřizování ventilů a nastavení klikové a vačkové hřídele podobný.
Čau Pavel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilové vůle - ventilová hlava 2V - Pitbike
dj_hroch píše: Bramborovy_kral> Jistě a k tomu ta videa jsou. Přesto nevidím problém videa linknout, a co? Mrknou na to i lidi, co by třeba ani nehledali. Moc to žereš.
Kdo je takovej tupec že si to sám nenajde nezachráního ani kdyby si to pouštěl dva dni v kuse. Za mě je to taky pitomost za chvilku tu bude jak se správně vychcat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)