globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ECU 2
1.1.2015 v 13:16
Nevíte někdo jak na Husqvarně sm 125 r.v. 2008 smazat ECU 2 kód z tachometru? Díky :)

1 reakcí na tento příspěvek ECU 2

1.1.2015 v 20:33 | Nahoru | #1
Veškeré chyby na řídící jednotce se "vymažou" po odpojení baterie a počkání pár sec.
Pokud je to však chyba která přetrvává je nejprve nutné opravit příčinu, a aby se po restartu neopakovala ta stejná chyba co jí způsobuje.

Pokud se nepletu tak...

ECU 2 je chyba u motorek co dostali už karburátor typ VHST 28.
Jde o chybu Throttle sensor, neboli poloha plynového pedálu.

Nejčastěji tenhle problém vznikne zničením čidla nebo neodbornými zásahy do karburace.

Řešení je to čidlo opravit/vyměnit, nebo to "ojebat" musíš odpojit čerpadlo a nahradit ho rezistorem o hodnotě přesně 39 Ohm, propojíš ho v konektoru napájející čerpadlo.
39 Ohm je hodnota polohového čidla respektive potenciometru, které má přesně tuto hodnotu v horní poloze, tudíž si motorka myslí že je vše OK.

Neručím za to že je to dobře, spravoval jsem to tak před ~ 5lety na jedné mašině.
Každopádně v tu dobu jsem na to našel slušnou diskuzi na německém foru Husky kde se to hodně řešilo.

(reakce na) ECU 2

2.1.2015 v 14:31 | Nahoru | #2
Akyo> Ještě že existuješ :) Díky moc, na netu jsem našel tohle video akorát jsem něvěděl že tam musej bejt ty rezistory, tak zkusím a uvidím :) a dám vědět jak jsem pochodil :D

1 reakcí na tento příspěvek ECU 2

18.7.2015 v 17:45 | Nahoru | #3
Mal som tiež tento problém, a nakoniec po niekoľkých rokoch jazdenia nasucho z primiešávanim oleja do benzínu som to poriešil nasledovne:

na stranke Aliexpress:

potenciometer... link: TPS 28 mm

Na foto je motor s pôvodnym TPS, ako vidieť je to rovnaký senzor, len nieje Dellorto .... cca 30 EUR / rotacia osi je v smere hodinovych ručičiek v pohľade na potenciometer, v protismere v pohľade na karburátor /







Dá sa síce zohnať originál celý vrch na karburátor s nastaveným TPS ale určite za chvíľu ako bolo na fórach odíde lebo je to ten istý nepodarok ako originál. A stojí skoro 100 EUR ... link: dellorto.co.uk ... co je dosť veľa.... a pritom clovek nepotrebuje vymenit cely set??







Tu je rozobratý originál kde vidieť kde je výrobná chyba a kde ta vodivá časť odchádza:













Po výmene je dôležité už len správne nakalibrovať polohu TPS:

a to nasledovne:

SNÍMAČ POLOHY ŠKRTIACEJ KLAPKY KARBURÁTORA - NASTAVENIE:

ODPOJTE KONEKTOR /1/ OD TPS SENZORA NA KARBURÁTORE , S TESTEROM V REŽIME - OHM, SKONTROLUJTE POZÍCIE PÓLOV B A C NA SNÍMAČI, POTOM OTOČTE RUKOVATOU PLYNU Z PLNE UZAVRETEJ DO ÚPLNE OTVORENEJ POLOHY. SKONTROLUJTE, ČI HODNOTY ODPORU KOREŠPONDUJÚ Z HODNOTAMI V TABUĽKE. HLAVNE AK PRI ZAVRETOM PLYNE UKAZUJE TPS VIAC AKO 0 KOhm
NATOČTE HO DO POLOHY KEDY HODNOTA KLESNE NA 0 A ZAFIXUJTE JEHO POLOHU SKRUTKOU, NAJLEPŠIE AJ S LEPIDLOM NA ZÁVITY.







SNÍMAČ ŠKRTIACEJ KLAPKY (TPS) KALIBRÁCIA:

NOVÝ TPS MUSÍ BYŤ KALIBROVANÝ V PRÍPADE, ŽE SA NAHRÁDZA, ALEBO V PRÍPADE AKEJKOĽVEK OPERÁCIE..

- ODSTRÁŇTE SEDLO
- POMOCOU TESTERA, SKONTROLUJTE, ČI NAPÄTIE BATÉRIE JE NAD 11 V.
- ÚPLNE UVOĽNITE SKRUTKU VOĽNOBEHU /5/
- ODSTRÁŇTE KRYT /1/ Z KONEKTORA /2/ KTORÝ JE POD SEDLOM
- PRIPOJTE PROGRAMOVACIU SLUĆKU /Č. 8000A9751/ K RIADIACEJ JEDNOTKE NA PROGRAMOVACÍ KONEKTOR /2/







PROGRAMOVACIA SLUĆKA /Č. 8000A9751/ 15 EUR







DÁ SA NAHRADIŤ SPOJENÍM 2 KONEKTOROV:

AKO NA OPRÁZKU:







NASLEDUJÚCE OPERÁCIE SA MUSIA VYKONÁVAŤ PRI VYPNUTOM MOTORE!

- OTOČTE KĽÚČ V SPÍNACEJ SKRINKE /3/ NA "ON", VAROVNÉ SVETLO OLEJA /4/, BUDE BLIKAŤ, ČO ZNAMENÁ ŽE REŽIM UČENIA - SELF-LEARNING - JE AKTÍVNY. / OPAKUJEM PO VLOŽENÍ PROGRAMOVACEJ SLUČKY - KONEKTORA/
- PRI ZÁKLADNEJ POLOHE / BEZ PLYNU/ OVLÁDANIA ŠKRTIACEJ KLAPKY, STLAČTE TLAČIDLO VYPÍNANIA MOTORA - STOP /6/, A DRŽTE HO
STLAČENÉ: VÝSTRAŽNÉ SVETLO KONTROLKY OLEJA /4/ ZAČNE RÝCHLEJŠIE BLIKAŤ. KEĎ BLIKANIE SPOMALÍ, UVOĽNITE TLAČIDLO (6).
- PLNE OTOČTE RUKOVAŤ PLYNU, PRI ÚPLNE OTVORENEJ ŠKRTIACEJ KLAPKE., RUKOU.
POPRITOM STLAČTE TLAČIDLO VYPÍNANIA MOTORA - STOP /6/ , /, A DRŽTE HO
STLAČENÉ: VÝSTRAŽNÉ SVETLO KONTROLKY OLEJA /4/ ZAČNE RÝCHLEJŠIE BLIKAŤ. ČO ZNAMENÁ, ŽE HODNOTA BOLA UPRAVENÁ. KEĎ BLIKANIE SPOMALÍ, UVOĽNITE TLAČIDLO /6/. A UVOĽNITE OVLÁDANIE - RUKOVAŤ PLYNU.

- OTOČTE KĽÚČIK ZAPAĽOVANIA /3/ SPÄŤ DO POLOHY OFF.
- Z RIADIACEJ JEDNOTKA ODPOJTE PROGRAMOVACÍ KONEKTOR OD KONEKTORA /2/, A NASAĎTE
SPAŤ KRYTKU KONEKTORA /1/.
- NASTAVTE VOĽNOBEŽNÉ OTÁČKY







ODPORÚČAM EŠTE PO DLHŠEJ NEČINNOSTI SKONTROLOVAŤ OLEJOVÚ PUMPU, JEJ FUNKČNOSŤ:

A TO NASLEDOVNE:

KONTROLA SYSTÉMU MAZANIA

OTOČTE KĽÚČIK ZAPAĽOVANIA /1/ DO POLOHY ON, ODPOJTE KONEKTOR /2/ OD OLEJOVÉHO ČERPADLA - PUMPY (SVETLO
/3/ ZAČNE SVIETIŤ NA VÝSTRAHU). POMOCOU TESTERA - VOLTMETRA, SKONTROLUJTE, ČI NAPÄTIE MEDZI KOSTROU
A ŽLTÝM KONEKTOROM JE NAD 11 V.

KONTROLA ČERPADLA

POMOCOU KOMBINAČIEK, UVOĽNITE SPONU HADIČKY ČERPADLA /5/ A HADIČKU OD KARBURÁTORA /4/
PO ODPOJENÍ UMIESTNITE NÁDOBU POD HADIĆKU ODDELENÚ OD KARBURÁTORA A UISTITE SA, ŽE
KĽÚČ ZAPAĽOVANIA /1/ JE NASTAVENÝ NA OFF:

- ODPOJTE KONEKTOR OLEJOVÉHO ČERPADLA /2/
- KĽÚČ OTOČENIE ZAPAĽOVANIA /1/ OTOČTE NA - ON, A PRIPOJTE KONEKTOR /2/

ZAČNE 5 MINÚTOVÝ CYKLUS PUMPOVANIA OLEJA, POPRI TOM KONTROLKOA OLEJA /3/ BLIKÁ KAŽDÝCH 0,5 SEKÚND.

SKONTROLUJTE, ČI OLEJ VYTEKÁ Z TRUBIČKY /4/, PO SKONČENÍ CYKLU ALEBO AJ SKÔR OTOČTE KĽÚČIKOM ZAPAĽOVANIA /1/ NA - OFF, TÝM ZASTAVITE CHOD ČERPADLA.

AK OLEJ NEVYTEKÁ, SKONTROLUJTE, V NASLEDUJÚCOM PORADÍ ČI:
- HADIČKA /4/ A /6/ NIE SÚ ZALOMENÉ;
- FILTER /7/ NIE JE ZANESENÝ.

AK SÚ HADIČKY /4/ A /6/ V PORIADKU A FILTER NIE JE ZANESENÝ, A ČERPADLO NEFUNGUJE, NAHRADTE HO NOVÝM.







MAZACIE OLEJOVÉ ČERPADLO SA NEDÁ ROZOBRAŤ.

NOVÉ ČERPADLO STOJÍ ASI 30 - 40 EUR







PO NASTAVENÍ ODPORÚČAM NÁSLEDNÝCH 50 KM MAZAŤ AJ PRIAMO V POMERE 1:100 PRE ISTOTU ....

LINK: DELLORTO

Naposledy editováno 05.05.2019 17:31:40

(reakce na) ECU 2

27.12.2016 v 20:45 | Nahoru | #4
Fusioon> Jak to je s tím potenciometrem z té Číny - pořád drží? Asi mně taky odešel.
Jednou jsem si tak v klidu jel dědinou a motorka (WRE 125) zdechla a přestala jet. Nešla nakopnout ani nic. Jen se pořád rozsvicovala kontrolka oleje a na displey se zobrazovala chybová hláška ECUa nějaké číslo (už si to nepamatuju). Tenkrát jsem si myslel, že je to proto, že jsem nalil neoriginál olej). Předchozí majitel už ten potenciometr jednou měnil.

ECU 2

5.5.2017 v 19:34 | Nahoru | #5
Tady je video na jednoduchou opravu.

1 reakcí na tento příspěvek ECU 2

30.4.2019 v 04:24 | Nahoru | #6
Hi friends, im from spain with ecu2 problem on huski wre125, and im trying to check Fusioon solution. Ive purchased :(clockwise)

12 months quality guarantee Throttle position sensor for Suzuki(1999) OE No.13580-29G00,13580-05H00,13580-18G0 (clockwise)
https://s.click.aliexpress.com/e/VVRdheg

Any of you checked aliexpress tps ?.. ive purchased clockwise model but it start in 6 ohms and as soon as you twist to the right goes down to 1 ohm. I think it should start on 1 and increase to 6 ohms.

Thanks for yor help!

Naposledy editováno 30.04.2019 04:29:04

(reakce na) ECU 2

4.5.2019 v 21:24 | Nahoru | #7
Pakillo76> Hi,, I'll try to break it down and look ...

Naposledy editováno 04.05.2019 21:32:10

ECU 2

5.5.2019 v 16:32 | Nahoru | #8
Suzuki TPS ... clokwise rotation / close - open / 1 - 4,4 kOhm /

ECU 2

5.5.2019 v 16:42 | Nahoru | #9
Values 0 - 5 kOhm, are indicative only, therefore there is a process of learning. The engine control unit will adjust to the new values. Values cannot drop. That's strange

(reakce na) ECU 2

6.5.2019 v 22:51 | Nahoru | #11

mito7 píše: https://www.motorkari.cz/tema/?t=201752



first of all, thank you for your help and answers.

Husqvarna wre 2008 install dellorto 28 vhst, and as i can understand, the other post point to wrong values on husqvarna services manual?

5 to 0 instead 0 - 5 ?? So this new tps could be right and work on dellorto vhst 28?

Maybe i could star the calibration procedure of service manual and lets see...

I dont know what more to do.

Thanks!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Názor na Husqvarna sm 125 2t Husqvarna SM 125 David_20 9 26.9.2023 v 01:55 hondaman1
Husqvarna SMS 125 rychlost Husqvarna SM 125 Mateooo 11 27.5.2023 v 19:04 Mateooo
Píst Husqvarna SM 125 Mateooo 14 1.5.2023 v 22:13 karavanista
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001
Nestartuje Husqvarna SM 125, Husqvarna WRE 125 Majk51 4 26.10.2022 v 11:48 mito7


TOPlist