globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Palivo a jeho kvalita!
1.12.2014 v 22:34
Ahoj všem.
Nevěděl jsem přesně kam svoji zkušenost napsat, ale končila opravou, nepříjemnostmi a placením, tak že jsem tady asi dobře.
Byl to den blbec. Jel jsem se podívat na Stadin cup a píchl jsem zadní kolo - pech. Při vší smůle kolega v práci sundal skoro nejetou, ale starou gumu. Tak jsem si ji přhodil a se zpožděním pokračoval. Zajet si kousek do města k OMV jsem považoval v tu chvilku za další ztrátu času! Natankoval jsem po cestě za asi 300kč u Globusu a vyjel.
Na silnici z jedné strany plot a za ním areál staré fabriky, na druhé straně roští. Bez provozu - tak jsem zkusil gumu po hranách jestli alespoň trochu drží. Policie byla toho názoru že v obci ohrožuju lidi a tak mě za 72 km/h podle zákona potrestala. Sviňa den - ale můžu si za to sám.
Na Stadin cup jsem dojel, pokoukal, odreagoval , snad i zapoměl. Jaké však bylo překvapení, když jsem chtěl odjet a moje Kočka - hodná a poslušná ne a ne naskočit. V zoufalství jsem si vzpoměl na mladá léta kdy tlačili všichni a téměř všechno a Kočku potupně roztlačil. Šla na tři válce, i tak jsem za ně byl v tu chvilku rád. Domu jsem s pomocí sytiče dojel ale zážitek v tom pravém slova smyslu to opravdu nebyl.
Čištění nádrže, karburátorů a všeho kudy benzín teče mě stálo 2500kč. Na vině bylo něco jako palivo, které jsem ve spěchu u již zmíněného Globusu natankoval. Podotýkám, nikdy jsem u podobných institucí netankoval a jistojistě už nikdy tankovat nebudu. Drahá zkušenost!!! Neřeším o pár haléřů nebo korun dražší kvalitní benzín. Tolik toho nenajezdím, aby mě to zrujnovalo. Pospíchat se nemá. Byla to nouzovka a vím, že to už nikdy neudělám.
Závada byla překvapivá. Z nádrže se vysypalo cosi, co připomínalo vlákna sklolaminátu. Mezi prsty se nechal tento "materiál" promnuot a mazal!! Zřejmě něco jako přísada do biopaliva nebo co? Nevím?
Podobná lapálie se opakovala ještě jednou - asi týdnu se "utrhnul" někde nějaký dobře uschovaný kousek. Naštěstí jsem se rozhodl, že vyjedu nádrž a pak s tím něco udělám. Závada tentokrát odezněla sama. 2800 kč za opravu a špatné palivo a spousta nervů. To je účet za - spěch a snad i hloupost -.
A právě proto jsem se rozhodl se s vámi o svoji zkušenost podělit. Ať už máte skutra nebo cokoli většího a máte svoji motorku rádi - dejte pozor kde a co do ní natankujete.
Děsím se, když slyším "natankujte třeba támhle tam mají laciný benzín"! On to třeba ani benzín nebude.
Na fóru je spousta dotazů 95 nebo 98 a nebo snad 100 oktanů. To je na každém z vás - ale hlavně kvalitu !!! Ať se nespálíte jako já. Někdo třeba tankuje jenom u takových čerpaček a vyhovuje mu to. Jeho volba. Ale jak jsem už psal - já měl prostě den blbec!
Přeju hodně prima kilometrů - jasně že až se oteplí.



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!

3.12.2014 v 22:10 | Nahoru | #1

Klikoun píše: no nevim ale já třeba když šupnu do svýho turbokarla vervu od benziny prijde mi ze se snizi spotreba pri zachovani stylu jizdy jako u jiny benziny mozna to mam jen v palici... jinak do motorky tandkuju natural 100 a rve to ruce jasne ze ne ale prý je benzín šizen takže oktanové číslo 100 tak zhruba odpovídá předepsané konstrukčně předepsané hodnotě mojí hajtry (95) a pokud to tak neni jsem uchyl


Ale to je teoreticky možné. Ethanol má nižší výhřevnost než benzín, a ve 100 oktanových benzínech žádný není, čili je v tomto ohledu určitě drobný nárůst výkonu. Ale zase záleží na tom, do čeho to liješ, takže třeba krmit s tím fichtla smysl nemá a většinou je to spíš jen lepší pocit. Otázka zní, jestli ten pocit stojí za tu cenu. Ale ten zbytek co píšeš o oktanovém čísle je hloupost, ty oktany to má. Oktanové číslo je mimochodem i jedním z parametrů, který standardně kontroluje ČOI. Na 100 oktanový benzín není norma, takže podle ČOI musí splnit minimálně parametry pro BA98. Ale rakouský 100 oktanový benzín těch 100 oktanů opravdu má.

(reakce na) Palivo a jeho kvalita!

3.12.2014 v 23:31 | Nahoru | #2
splasenytrubky>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!

4.12.2014 v 18:47 | Nahoru | #3

splasenytrubky píše: Ale to je teoreticky možné. Ethanol má nižší výhřevnost než benzín, a ve 100 oktanových benzínech žádný není, čili je v tomto ohledu určitě drobný nárůst výkonu. Ale zase záleží na tom, do čeho to liješ, takže třeba krmit s tím fichtla smysl nemá a většinou je to spíš jen lepší pocit. Otázka zní, jestli ten pocit stojí za tu cenu. Ale ten zbytek co píšeš o oktanovém čísle je hloupost, ty oktany to má. Oktanové číslo je mimochodem i jedním z parametrů, který standardně kontroluje ČOI. Na 100 oktanový benzín není norma, takže podle ČOI musí splnit minimálně parametry pro BA98. Ale rakouský 100 oktanový benzín těch 100 oktanů opravdu má.


Ale drahý můj, oktanové číslo nemá nic společného s výhřevností, leč značí odolnost paliva ve směsi se vzduchem proti samozápalu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat Okin1 11 6.11.2023 v 23:51 2stroke
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... Joel1 4 6.7.2023 v 19:54 Joel1
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat R.a.F 5 2.11.2022 v 19:53 assassin
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat Malibu86 10 7.1.2021 v 14:20 vopák
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat Kalich94 3 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR


TOPlist