globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: rozdíly Ural, Dněpr
5.11.2014 v 21:07
Mám takový jeden dotaz, je nějaký větší rozdíl mezi motorkami Ural a Dněpr, popřípadě která je lepší atd.. :) (na internetu moc informací není :) ) díky za odpověď

rozdíly Ural, Dněpr

5.11.2014 v 21:12 | Nahoru | #1
vici ti to urcite povi

rozdíly Ural, Dněpr

5.11.2014 v 23:17 | Nahoru | #2
Dněpr - ukrajinský výrobek, měl jsem a rozhodně nedoporučuju, totálně nekvalitní výroba, alespoň u těch porevolučních modelů.

Ural - ruský výrobek, nemám zkušenost, ale údajně výrazně kvalitnější.

rozdíly Ural, Dněpr

5.11.2014 v 23:56 | Nahoru | #3
Do roku zhruba 95 jsou oboje stejné křápy, po té Ural začal kvalitu postupně každoročně zlepšovat. Technicky je tam mnohem více rozdílů než je zvenku vidět a také před Dněprem byly jiné modely. Pokud si chceš něco takového koupit, podstatná je jen první věta a rozhodnutí, jestli tě víc baví jezdit nebo se v tom vrtat. Tyto stroje jsou především hračka pro člověka dílenského, to je potřeba mít na paměti.

rozdíly Ural, Dněpr

6.11.2014 v 07:30 | Nahoru | #4
No já myslel spíš ty z let 50-tých až 80-tých. No a vrtání v motorce mi nevadí, pokud to není po každé vyjížďce, ale tak těch 1000 km bez poruchy by to vydržet mohlo :)

rozdíly Ural, Dněpr

6.11.2014 v 07:40 | Nahoru | #5
no ono to neni jen o opravach, treba ten mazaci plan co to ma, me prislo, ze ujedes 100 km a mazes to asi na x mistech. Proste neni to stroj na kazdodenni jezdeni.

rozdíly Ural, Dněpr

6.11.2014 v 09:20 | Nahoru | #6
Hele rozdíly jsou velký. Dněpry (dříve KMZ - Kyjevskij Motocykletnyj Zavód) se vyráběly, jak název napovídá, na Ukrajině v Kyjevě. Název Dněpr se používal až od řady MT. Původně to byl spodový motor (rozvod SV - side valve) o obsahu 750 ccm. Dále pak modernizovaný OHV 650 ccm. Dněpra od Urala (dřívě IMZ - Irbitskij Motocykletnyj Zavód) poznáš jednak podle motoru ("novější" Uraly měly jiný), ale především podle rámu: Dněpry měly zadní kyvku "uvnitř" zadních rámových trubek, Uraly zvenčí.

KMZ "asi MV-750" jsem měl. Je to taková hromádka silně nekvalitního štěstí. Tady - je tam i něco v deníku.

A bacha než přijde Vici (je na to háklivej ) - M72 není ani Ural ani Dněpr. M72 je prostě M72, vyráběla se v pěti fabrikách po CCCP, včetně KMZ a IMZ.

rozdíly Ural, Dněpr

6.11.2014 v 09:38 | Nahoru | #7
Pro většinu lidí jsou to stejné motorky a je to pro ně jedno. Pro ty zasvěcené je to jako by jsi chtěl porovnávat rozdíli mezi Suzuki a Honda.
Nedá se na to prostě krátce odpovědět už jen kvůli množství modelů co každá z fabrik vyráběla (zpátečka, nezpátečka, pohon side, pohon side s uzávěrkou atd.). A bohužel spousty informací na internetu je v tomto ohledu nepřesných a zavádějících.
Pokud si tu motorku uděláš od prvního do posledního šroubku, tak bych se nebál ji označit za spolehlivou. Ale s velkým počtem hodin v garáži už jen kvůli pravidelnému servisu hlavně co se mazání a seřizování týká stejně strávíš. A pokud i toto nepatří mezi tvoje oblíbené činnosti musel by jsi kupovat hodně novou. Tak od roku cca 2005-2008. A to už je jedině Ural, protože Dněpr se již nevyrábí.

Něco víc se můžeš dozvědět u mě na profilu nebo tady:
M-72.webnode.cz
www.ural.cz
www.uralforum.cz

Nebo na jakémkoliv srazu. Nejbižší bude v Telči na Mikuláše.

Naposledy editováno 06.11.2014 11:19:27

rozdíly Ural, Dněpr

6.11.2014 v 23:13 | Nahoru | #8
Jak to tak čtu, tak se nedivím, proč mají/měli v Rusku tak rádi jawu. Nalijete do toho benzín s olejem a ono to vždycky nějak pojede x tisíc km.

rozdíly Ural, Dněpr

7.11.2014 v 07:47 | Nahoru | #9
Jeste jeden zajimavy odkaz na film (dokument)

1 reakcí na tento příspěvek rozdíly Ural, Dněpr

9.11.2014 v 17:59 | Nahoru | #10
V rusku maj rádi Jawy jenom proto že tam nikdo jinej nic jinýho nevozil.Mám K750 1962 a nemůžu si stěžovat na to že by to byl nějakej křáp.je takovej jakej si ho uděláš.kdyby to byly takový křápy tak by nejezdily do ted.Bavím se spíše o starých modelech.přeci jenom je to okopčený Bávo a myslim že docela dobře.je na tom všechno tak jednoduchý že víc to nejde.jo a taky nevim proč by někdo měl mazat po 100 km? to snad mažeš jako každou jinou mašinu proboha.to sou zas řeči neználků.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozdíly Ural, Dněpr

9.11.2014 v 19:26 | Nahoru | #11
lewisss> Gugo to myslel trošku nadsazeně, ale rozhodně se nespletl. Protože tohle opravdu není na mazání uplně standardní motorka. Tedy alespoň tedy eMky z 50tých let. Která taky jiná motorka by dnes nebo z té doby měla třeba originál místo gufer filcové kroužky, která běžně žere 0,1l oleje na 100km. U které by jsi měl po každé jízdě měnit olej ve vzduchovém filtru, čistit sítko a mazat víko vazelínou? To že na to každý druhý sere a jen dolévá olej do motoru je jiná, protože ono to stejně nějak funguje. Ale pak se taky stává a dvakrát jsem to viděl že ti třeba praskne víko diferenciálu, protože se ti jeden kluzák přidírá. Takže suma sumárum spousty věcí se dá vyřešit třeba zapouzdřeným ložiskem (ty jsem použil v kolech), náhradou filcových kroužků gufery za patřičných úprav uložení i hřídelí atd. Ale některé věci prostě jinak nevymyslíš. Třeba čep sedaček, kluzáky a dalších x maznic, které na té motorce jsou.
A tady pro představu jak standardní je mazací plán z pohledu dnešních motorek ...

(reakce na) rozdíly Ural, Dněpr

10.11.2014 v 10:44 | Nahoru | #12
V_i_c_i> pořád si myslím že to mažeš jako každou jinou mašinu ,takhle starou at se to jmenuje jakkoli.když to porovnám třeba s anglickejma strojema je to jednoduchost sama.Na anglánech tam jsou teprve vyfikundace.a co prostě to tak je a každej stroj má to svoje.je to starý tak to už zůstane.třeba z mího Káčka chčije mnohem mín oleje než z kdejaký Jawy i když tam mam ty filcový gufera. prostě se to nesmí srovnávat s novějšíma strojema ale to je snad jasný.holt to nejsou stroje pro každého.

1 reakcí na tento příspěvek rozdíly Ural, Dněpr

10.11.2014 v 13:06 | Nahoru | #13
Vici, aj slávna Jawa 500 OHC mala plstený krúžok namiesto gufera na dyname, kvôli tomu mi zhorelo dynamo, potom som tam vopchal ložisko ZZ a gufero.

(reakce na) rozdíly Ural, Dněpr

10.11.2014 v 15:03 | Nahoru | #14

krokoš píše: Vici, aj slávna Jawa 500 OHC mala plstený krúžok namiesto gufera na dyname, kvôli tomu mi zhorelo dynamo, potom som tam vopchal ložisko ZZ a gufero.



U téhle přestavby je ale většinou problém i s hřídelí. Není totiž dostatečně povrchově tvrdá pro to aby po ní běhal břit gufera a vydře se časem do ní drážka. To jsem musel řešit buď dodatečnou povrchovou úpravou hřídele (např. cementováním) nebo použitím opravného kroužku. Ale to už je trošku z jiného soudku než je tohle vlákno

1 reakcí na tento příspěvek rozdíly Ural, Dněpr

23.10.2015 v 21:33 | Nahoru | #15
Zdravím, prosím o radu, přívezl jsem si z Polska (skoro od hranic s Ukrajinou) tuto skládačku, nemůžu přesně napsat jak se to jmenuje, páč to nevím, motor to má Dněpr 750 Sv, blatníky, budík a přední vidla z Urala 650, no ale z čeho to má rám, na to fakt nemůžu přijít, nejdřív jsem myslel že je to Dněpr (novější model) potom zase že se jedná o Ural (ale ten tam nikde nemá tu vzpěru u baterky - jeví se že je originál) no a včil už nevím, rád bych se pustil do renovace, ovšem nevím do jaké podoby to mám dostat, původně jsem chtěl Dněpr K 750 (se sajdou, ta je jak má být) ale včil uvažuju na jaké papíry to postavím, potřebuju to dostat na veteránské čísla, takže aby to bylo ze 70 % originál. Předem děkuji o jakýkoli název konkrétních dílů a z čeho jsou, třeba i maličkosti postačí + např s fotkou nebo nákresem či manuálem. Předem děkuji a štastnou cestu na dvou, nebo třech kolech .























(reakce na) rozdíly Ural, Dněpr

23.10.2015 v 21:42 | Nahoru | #16

1 reakcí na tento příspěvek rozdíly Ural, Dněpr

23.10.2015 v 21:56 | Nahoru | #17
Díky tenhle dněpr je mi znám, je to jeden z prvních pokud vím, ovšem motor s rozvodem Sv se montoval ještě i do pozdějších modelů (pokud se nepletu) jedná se mi hlavně o ten rám, potřebují zjisti z čeho to vlastně je postavené, aťna to můžu případně reagovat.

(reakce na) rozdíly Ural, Dněpr

23.10.2015 v 22:07 | Nahoru | #18
Vladimir-U.> Spíš podle fotek porovnej, co je na tvém jiné...

rozdíly Ural, Dněpr

23.10.2015 v 22:27 | Nahoru | #19
Jasně, to už sem dělal, právě jsem zjistil ty blatníky, světlo no a ten rám že mi nesedí, ovšem nejsem natolik zámožný abych si mohl dovolit toto vše vyměnit a tak koumám jak to za co nejméně peněz dostat do originálního stavu (prostě z toho a pár kaček udělat dněpra), uvažuju např. o úpravě rámu, tak aby byl totožný s dněprem, ale je to celkem náročné na přesnost, abych potom neměl pokroucenou motorku, takže zjišťuji jestli to třebas není nějaký mezikus, protože ten rám jsem opravdu ještě nikde neviděl, např u Jawy 350/634 také nejde s jistotou říct co tam má být a co né, protože se tam montovalo co bylo zrovna na skladě, viděl bych tak že na ukrajině to bylo podobné.

1 reakcí na tento příspěvek rozdíly Ural, Dněpr

23.10.2015 v 23:00 | Nahoru | #20
Tyhle novejsi modely moc neznam. Me to prijde jako klasicka MT09 nebo MT12.
Ale urco ti poradi kluci obratem na www.uralforum.cz

(reakce na) rozdíly Ural, Dněpr

23.10.2015 v 23:22 | Nahoru | #21
V_i_c_i> Díky

rozdíly Ural, Dněpr

24.10.2015 v 10:12 | Nahoru | #22

1 reakcí na tento příspěvek rozdíly Ural, Dněpr

24.10.2015 v 20:18 | Nahoru | #23
Ten rám je divný, vršek je typický Ural včetně uchycení zadních tlumičů a blatníku, zadní kyvka včetně uložení je Dněpr. Neznám historické modely Uralu mezi eMkou a M67, ale z Kijeva tohle není.
Z polska už jsem viděl ledacos včetně celé samodomo svařené motorky (rám, plechy) co se tvářila jako K750. Takže si tipuju že je to nějaký bastl ala Frankenstein.

(reakce na) rozdíly Ural, Dněpr

27.10.2015 v 18:43 | Nahoru | #24
Deadman> No takže vidím že můj názor nebyl zase až tak mimo. Díky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Mate mne ta nádrž Ural M 72 CRAZY6 8 8.3.2021 v 00:27 535xv


TOPlist