lewisss> Gugo to myslel trošku nadsazeně, ale rozhodně se nespletl. Protože tohle opravdu není na mazání uplně standardní motorka. Tedy alespoň tedy eMky z 50tých let. Která taky jiná motorka by dnes nebo z té doby měla třeba originál místo gufer filcové kroužky, která běžně žere 0,1l oleje na 100km. U které by jsi měl po každé jízdě měnit olej ve vzduchovém filtru, čistit sítko a mazat víko vazelínou? To že na to každý druhý sere a jen dolévá olej do motoru je jiná, protože ono to stejně nějak funguje. Ale pak se taky stává a dvakrát jsem to viděl že ti třeba praskne víko diferenciálu, protože se ti jeden kluzák přidírá. Takže suma sumárum spousty věcí se dá vyřešit třeba zapouzdřeným ložiskem (ty jsem použil v kolech), náhradou filcových kroužků gufery za patřičných úprav uložení i hřídelí atd. Ale některé věci prostě jinak nevymyslíš. Třeba čep sedaček, kluzáky a dalších x maznic, které na té motorce jsou.
A
tady pro představu jak standardní je mazací plán z pohledu dnešních motorek ...