paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Freeride350 vs WR250R
Čau, zima se blíží, mě chytají roupy... Tak se chci jen pobavit. Kdybyste hledali lehké enduro na vyblbnutí a hraní po okolí, třeba i nějaký v budoucnu výlet do Rumunska, lákalo by vás víc spíš technicky náročnější terén než rychlé přesuny po polňáčkách... Sem tam nějaký přejezd po cestě... Do čeho byste šli? WR250R nebo Freerida 350? A proč?
Zima se blíží, lepší se bavit o tomto než jestli chcípákem nebo klíčkem...
Anketa: Kterou byste brali?
KTM Freeride 350
42%
10
WR250R
58%
14

1 reakcí na tento příspěvek Freeride350 vs WR250R

25.10.2014 v 21:33 | Nahoru | #1
Dnes (25.10. 2014) jsem měl možnost já s bráchou a 2 kámoši projet se na výborných motorkách značky AJP

Nemohu šetřit superlativy jak na prodejce, který akci organizoval, tak na samotné motocykly. Ochota prodejce o servis, výměny pneumatik, zajištění akce byla prostě super. Motocykly byly super připravené, v průběhu akce se pochopitelně pneumatiky trochu ojeli a vlivem velice vlhkého povrchu a šíleného bláta jak na krosové trati tak i na přilehlé louce, bylo velice znát jejich opotřebení. Streetmoto okamžitě měnili pneumatiky prostě super

Další věc, na kterou nejsem zvyklý. Portuglaský výrobce má něco jako sebereflexi. Např. Co se týče spojky, neustále vymýšlí, jak vylepšit chod spojky. V nejnovější inovaci spojka chodí opravdu luxusně Pokud se vyskytne nějaká možnost na vylepšení, výrobce jí se hned snaží zakomponovat

Co se týče motocyklů - velice milé překvapení Začal bych PR4.

Vzducháč, velice lehký, za plynem jde ne tak ostře, spojka super dávkovatelná, jedním prstem ovládaná, velice lehký a přesný chod. Odezva na plyn je díky karbeci měkčí, o to méně záludná. Podvozek je super, snese srovnání s PR5. Co mi trochu vadilo byly slabší brzdy. Nevím jestli to bylo způsobeno podmínkami, ale nebyly tak silné, jak jsem očekával. Musel jsem si zvyknout trochu i na celkovou geometrii motorky, která byla výrazně menší. I s mými ca 175 cm a 72 kg váhy mi přišla trochu menší. Řidítka bych si představil trochu výše a zároveň při stání ve stupačkách člověk neudělá z těla takový oblouk. Tím pádem když zrychluje, má větší tlak na ruce. Motor je prostě traktor Jede od nuly, velice nezáludný. Od volnoběžných otáček člověk přidá plyn, motor se sebere a jede až po omezovač stejně. Co se týká samotného výkonu, nejde posuzovat. Motorka měla najeto při první jízdě 3 km, při konci testování možná 50 km. Takže po zajetí motor bude chodit výrazně lépe jak za plynem, tak i s výkonem bude jinde Jen mi trochu nesedla celková ergonomie, ale je to o zvyku Je to prostě Freeride od KTM jen o trochu těžší (100 kg suchá hmotnost), s cenou lehce nad 100 hadrů a se servisem jednou za 3000 km pokud se nemýlím. Tím se v KTM nedá srovnat.

PR5 mi sedla, jako prd*l na hrnec Začal bych ergonomii. člověk na ní sedne a vše tak nějak na správném místě - stupačky, řidítka, brzdy, řadička. Prostě super Motor je neporovnatelně výkonější. Stejně jako PR4 jede od volnoběhu. Vrkneš plynem a jede. Žádná cukání, žádné vynechání až po omezovač Reakce na plyn je brutálně rychlá. Žádná prodleva nic Trochu nezvyk ale vše pozitivně Podvozek je výbornej. Ve předu a vzadu od série plně nastavitelný, takže řidič si přizpůsobí na svoji váhu či jízdní podmínky Váha suchá 115 kg je opravdu krása. Spojka po vylepšení krásně měkký a plynulý (dávkovatelný) chod , velice citlivá, byť dvěma prstama ovládaná. Během testů všechny motorky ležely nejméně 2-3x a ani jedné se nic nepoškodilo. Vše soudruzi vymysleli dobře. Oproti všem KTM a pod. jsou náhradní díly jako ložiska standardizovány, takže náhrada ložisek v kolech je záležitostí pár korun nikoliv tisíců. Servis 3000 km olej, sem tam ventily. Žádné písty, rozvody atd. A musím říci, že těch 28 poníků a cca 20 Nm stačí každému. Je blbost vykládat, že mě 250 neuveze, že potřebuji 450 minimálně Kravina. Většina těchto borců otevře plyn leda na rovince. Zatáčky sotva vytočí. Na nějaký drift se nezmůžou, ale prostě musí mít 450. Zde je krásně vidět, že i 250, pokud má krouťák položený správně, dokáže velice rychle uhánět Každého naučí správnou teorii jízdy.

Není co dodat. Spolehlivost se zatím jeví dobrá. PR5 i PR4 se prodávají již 2 roky a zatím jsem v bazaru nenarazil ani na jednu ojetou. Důvod? (není z mojí hlavy): když si někdo koupí tento stroj, ví co si kupuje. A nepotřebuje jiný

(reakce na) Freeride350 vs WR250R

25.10.2014 v 22:18 | Nahoru | #2
125Marek> KTM má taky standard ložiska v kolech 6906, 6005, krku řízení, ... vše se nechá koupit v kšeftu na ložiska
115 kg je snandard suchá hmotnost ostrých endur 450, Berg do 08 má 108kg, .... Představoval bych si u 250 pod 110. Každý kilo je znát, ne že ne.
Ne, že bych hledal jiný moto, ale taky bych se rád svezl na tý strojovně. Doufám, že se někdy s klukama ze Sreetmota domluvíme na vyjížďce a to bude pro AJP dobrá prověrka, žádný šoustání po trati nebo louce

-sun-, tady máš názor majitele té 250
Nazor je jak otvor do prdele - kazdy ma nejaky. Tedy i ja po cca 20mth na FR250. V uhrnu je to tak, ze motorka ma nade mnou porad navrch, takze se k ni chovam uctive, jezdim na ni a jezdit budu, presto me nekdy pekne sere. Tak treba ...
- uplne prvni start byl roztlacenim. A kazdy dalsi po tydnu stani. Horekovani nad tim, proc se kokoti nevy... na celej starter s uchylnou volnobezkou a nedali tam jen kick, nic nevyresilo. To az rada Mikiho, at setrim baterku. Od te doby nesvitim, prosim ventilator, at se na to vecny toceni uz vykasle a je po problemu. Presto me to sere.
- asi prvni trochu prisnejsi sjezd jsem mel malem 2-3 sestrely kluku prede mnou. Tak jsem zjistil, ze predek, ne ze by nesel zablokovat, tj. nebyl ucinny, ale ta brzda je strasne tupa. Takze pred necim slozitejsim, kde bude potreba na predku trochu vic citu, musim prihmatnout na packu jeste prostrednikem. Jednim nelze. A to me zase sere.
- prvni vyjizdky jsem propadal beznadeji, ze me ta motorka nesnasi a chce se me zbavit ze sedla. Trochu, ale fakt jen trochu ostrejsi tempo ten fabrickej set-up vubec nezvlada. Na byvale motce jsem mel vychcany central. Ten ale proti tomuhle zehlil. U FR to vsak neni jen o tlumicich, ale o celkovem nastaveni vseho s cim jde hnout. K tomu doslo na servisu u Mikiho, protoze na tohle ja mam na prdeli moc malo mth a v hlave mi to tolik nespina. Vratila se mi jina motorka. Ta nova me prestala nesnaset. Az na stabilitu ve vyssich rychlostech podvozek funguje skvele. Je to maly kompromis, proto me taky zatim malo sere.
- ... a tak neco si taky necham pro sebe, at se mi ti co me znaji zas tolik nesmeji

Ale abych nezapomnel: co me sere jako fakt nejvic, je ten efekt zkracenyho prirozeni. Prijedu mezi ostatni motorky, kouknu se na zdvihy, prumery vidli, na velikost sroubu krku rizeni ... a uz hledam nejaky javorovy list ... smile

FR jsem si koupil po HSB TE250, ktera mi kvuli svemu technickemu stavu moc neprirostla k srdci. I zatouzil jsem po novem motocyklu, ktery si budu kurvit sam. Bankovky nejake byly, ale ne zase tolik, proto jsem si rekl "proc ne FR?". Priste si na to odpovim. Takze proc ne: ... Zkusenost je vsak svine neprenositelna.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 288, 289] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8660 Včera v 19:41 JAVR
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Yamaha WR 250X + WR 250R a další 25... [1 ... 60, 61] Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R, Honda CRF 250L Dovi 1815 27.1.2023 v 13:31 cross119
Někam někdy v termínu 21/5-29/5 Kawasaki Z 440, Yamaha WR 250R, KTM 1290 Super Adventure Animals21 1 17.5.2022 v 19:40 igor1100
Yamaha WR250R, Honda CRF250L koupě Yamaha WR 250R, Honda CRF 250L panlesu 3 7.5.2021 v 19:33 Animals21


TOPlist