paolo_novy Přidat reklamu

Téma: proč se fichtlovi říká fichtl
23.10.2014 v 23:40
co myslíte, jak to vzniklo, nebo snad víte ,

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) proč se fichtlovi říká fichtl

24.10.2014 v 21:08 | Nahoru | #1
J.M.K.> Máš oravdu, ve škole jsme si o tomhle jevu taky říkaly ... když se tohle stane tak buď zaseknutá regulační tyč v čerpadle, zadřený píst nebo prasklý pružiny regulátoru a zastavit jedině přez kvalty, brzdy, spojku, hodit něco do sání nebo uražením té skleničky ALE co kdyby se to stalo tak čistě náhodou na klasickým dnešním autě? třeba na mojí 1.9TDi a nepomohlo by nebo se mi nepodařilo motor chcípnout přez kvalty, brzdy a spojku ? Nedokážu si představit jak bych rychle běžel pod kapotu a začal vytrhávat, rozpojovat hadice od sání abych tam hodil nějaký hadr nebo začal vytrhávat hadičky od pal. filtru

(reakce na) proč se fichtlovi říká fichtl

24.10.2014 v 21:58 | Nahoru | #2
WoxmenRX> Prasklé pružiny v regleru by logicky měly motor spíš přidusit, než mu přidat - jak pomine síla pružin, závaží se o to snáze a více rozevřou. Zaseknutý hřeben je jasný, motor pak má furt stejnou dávku nafty bez ohledu na otáčky, ale ten "zadřený píst" mně nejde do hlavy - jiné než čerpací-dávkovací písty v čerpadle nejsou a když se tento zadře a zůstane viset nahoře, tak do daného válce nepůjde nafta. Jediné, co mě napadá, je právě to, že by se autor příručky upsal a zadřeným pístem myslel zaseknutý hřeben. Pak pomůže urazit skleničku (a zavzdušnit tak okruh), u tatrovky vypnout spojku náhonu čerpadla, udusit motor přes kvalt, ucpat sání... jenže já mám na mysli situaci, kdy motor začne nasávat svůj vlastní mazací olej, buď přes vadná gufera ložisek turba, nebo gufera sacích ventilů, zkrátka se nějak dostane olej do sání a motor jej začne nekontrolovatelně spalovat. Pak vypnutí přívodu nafty nemá vliv a pomůže pak jen ucpání sání, nebo udušení přes kvalt.
Máš ale recht, že u těch moderních motorů by to nešlo tak lehko, ale třeba u Accentu si dovedu představit během pár desítek vteřin otevřít haubnu, sundat víko filtru a něco narvat do sání, možná by pomohlo pustit do sání hasičák, čertví. Motor v tu chvíli sice vypadá hrozivě, ale během té chvilky se rozhodně nezničí (pokud tedy není sám o sobě už jednou nohou v penálu)...

Jinak ohledně toho "samozápalu" jsi lukinmoto odpověděl za mě - pod tím mám též zažity samovolné zážehy od přehřáté svíčky, nebo žhnoucích kusů karbonu, takže karbcový motor pak také nemusí jít zastavit vypnutím zapalování. Proto se ostatně na škodovácké karbce později montovaly místo obyčejné volnoběžné trysky nástavce s jehlovým solenoidventilem, zavírajícím volnoběžný okruh, jelikož ty motory na to dost trpěly. Projevovalo se to tak, motor po vypnutí svíček se skoro zastavil, ale pak ještě několikrát "zablafal", jako by chtěl znova naskočit.

(reakce na) proč se fichtlovi říká fichtl

24.10.2014 v 22:07 | Nahoru | #3
WoxmenRX> znamemu takhle zakukala u plzne laguna 1,9dci,najednou tocky jak svin,neslo to zdechnout,vyskakali z kary ven a po minute se sla podivat ojnice ven ,kam vsichni zmizeli

a dalsimu kamosovi takhle rupla makovice na nejakym land roveru na dalnici,ale ty tim byli dost povestny takzeto udusil pres kvalt,ale rikal mit automat tak jsem druhej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) proč se fichtlovi říká fichtl

24.10.2014 v 22:46 | Nahoru | #4
WoxmenRX> Myslím že 1.9 TDI má chcípací klapku ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zvyšování výkonu Pařeza Jawa 50/555 Pionýr Guc 25 2.5.2024 v 14:28 laďa-prášil
karburátor Jawa 555 [1, 2] Jawa 50/555 Pionýr 888888 47 8.3.2024 v 05:26 FJRPEPA
Poraďte s doklady Jawa 50/555 Pionýr Alík76 13 28.2.2024 v 12:13 JohnCoat
Pionýr jede pomalu (pomaleji než by... Jawa 50/555 Pionýr WardrexCZ 17 22.2.2024 v 19:10 WardrexCZ
stk na jawu 555 Jawa 50/555 Pionýr stompik 16 28.12.2023 v 23:01 JirkaPařez


TOPlist