globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Moto na cestování
 
12.10.2014 v 20:57
Ahoj, začínám si pohrávat s myšlenkou přestavět si motorku pro cestování. Líbilo by se mi něco ve stylu malýho Stromu, tzn. něco na cestování, ale něco co se nezalekne polní nebo cesty.

Moje idea je koupit motorku (klidně lehce bouranou, plasty půjdou stejně dolu nebo předělat) a použít z ní rám, motor, eventuelně kola a zbytek si udělat podle sebe. Takže první otázka je:

Jaký motor?
V1 jsem už částečnš zavrhl - vibrace
V3 - nevim, ale počet mi prostě přijde divnej...
V2 do V - lepší průběh točivého momentu než V4
V4 - klidný chod oproti V2
V4 do V - no to bych bral, ale sežeňte to...

Takže co byste si kdo vybral pro stavbu takové motorky?

Anketa: Tak který?
V1
9%
6
V2 v řadě
15%
10
V2 do V
48%
31
V3
15%
10
V4 v řadě
3%
2
V4 do V
9%
6
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Moto na cestování

13.10.2014 v 12:12 | Nahoru | #31

fockewulf píše: Já říkám, že číst text umíš, chápat ale ne, zkus na tom zapracovat

Dobrá tedy,jak říkáš

Moto na cestování

13.10.2014 v 12:17 | Nahoru | #32
Mám naked SV650 a často se s ním na cestách pustím i mimo asfalt.Loni AL komplet okruh Théti. Letos v RO jsem najel 800km off. Protože mi svými parametry žádné enduro nevyhovuje (buď drahé, slabé, nebo těžké), uvažoval jsem taky o úpravě. Problém je v tom, že změníš akorát vizáž, ale nízký podvozek s malými zdvihy Ti zůstane. Strávit mraky času hledáním kompatibilní P+Z vidlice s tlumičem strávíš spoustu úsilí a peněz za které koupíš plnohodnotné enduro.

Tady je video co se dá s SV zvládnout, ale ideál to rozhodně není. Offroad po 1 minutě

Moto na cestování

13.10.2014 v 12:58 | Nahoru | #33
Nerozumím řeči tvého kmene

co tedy chceš přestavovat a proč? každá motorka má své klady a zápory, ale nenapsal jsi co přesně hledáš

když napíše vyhovuje mi tahle motorka z tohto důvodu (motor, povozek, vzhled,...), ale vadí m na ni tohle a to chci změnit pak to bude jasné

za mě - řeším ktm690 a malou nádrž a nepohodlné sedlo a možná nějakou přední stavbu ala rally na delší cesty, ale vím že to pořád bude hodně o kompromisech

nebo o přestavbě transalpa - spolehlivý nezáludný motor s příjemným záběrem do terénu, ale podvozek do většího terénu snese vylepšení atd.

2 reakcí na tento příspěvek Moto na cestování

13.10.2014 v 13:12 | Nahoru | #34
Neznám motorkáře, který by byl se svojí motorkou 100% spokojený. Proto buďto kupuje či bastlí různé fičuriny nebo slintá nad katalogy a vybírá jinou/novější motorku.

Stavět si vlastní motorku na cestování, když pro cestování je nejdůležitější spolehlivost, tak to chce hodně odvahy nebo (ne)znalostí

P.S. také jsem se svojí motorkou v několika věcech nespokojený. Ale ještě nikdo nevyrobil takovou, která by mi naprosto vyhovovala

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na cestování

13.10.2014 v 13:26 | Nahoru | #35
vilemx> amen

proto si furt pohravam s myšlenkou upgadu transalpa něco jak má malý venca afriku, alp600, vzadu kyvka z RD04, vepředu např. z LC4, trochu zvednout, aby to nebyl takový břichoplaz

(reakce na) Moto na cestování

13.10.2014 v 13:59 | Nahoru | #36
vilemx>
Myslím, že jsi trefil hřebíkem o hlavičku

Vlákna jako je toto (a jemu podobná) jsou obyčejně výsledkem (ne)znalostí a (ne)zkušeností autora
Ještě tady bude pár stránek rozvášněných diskuzí, pak se autor urazí a řekne, že nám sem po dokončení vrazí fotky a - už o něm nikdy neuslyšíme

P.S. Už slyším ty námitky, že kdyby nikdo nic nezkoušel, tak by nikdy nic nového nevzniklo. A že je to vlastně krásné.
Ovšem lidé, kteří něco opravdu staví a postaví, obyčejně nezačínají s kompletní stavbou a rozhodně nezakládají témata s podobnými dotazy na webu

Naposledy editováno 13.10.2014 14:00:45

(reakce na) Moto na cestování

13.10.2014 v 14:06 | Nahoru | #37
Honza-TA950> A proc se stim budes takhle srat, kdyz je to stejne slaby.

(reakce na) Moto na cestování

13.10.2014 v 14:37 | Nahoru | #38
Honza-TA950> Přesně jak píše quqo. Čím víc poladíš podvozek u TA 600, tím víc dá o sobě vědět jeho slabý mator a začne vadit vysoká hmotnost V sérii to je ještě jakž takž vyvážené, ale úpravou ty mínusy strašně vyniknou.

Naposledy editováno 13.10.2014 14:37:52

1 reakcí na tento příspěvek Moto na cestování

13.10.2014 v 15:12 | Nahoru | #39
Protože Afrika je ještě těžší

ale to je dlouhá historie... po zlomeninách obou zápěstí hledám něco lehčího a ono těch možností tolik není

nejblíž ideálu byla LC8, super podvozek, pohodlná, při troše servisu byla i spolehlivá, ale pořád je těžká a když ji jednou rukou nevytlačím z garáže a ze země nezvednu tak jsem ji poslal o dům dál, ostaně ani charakter motoru mi moc nevyhovoval v terénu, i když s 2-1 se to zlešilo, na silnici to bylo super, opravdu univezální motorka

šel jsem na 690 - o 70 kg lehčí, agilní, obratná, v nízkých rychlostech i živá, ale sedět se na tom na dlouhých trasách pořádně nedá, fouká na tom, úzká převodovka a chrakter motoru jednoválce i vyhovuje ještě míň jak u LC8, ale jede super, na zablbnutí paráda,
nepříjemně mě překvapil mě podvozek, ten je třeba ještě poladit na mě je dost tvrdý - spíš závodní než pro mrdala jako jsem já, k tomu malá nádrž a při každém tankování oddělávat zavazadlo
prostě pro mé použití to musím zase poněkud předělat, třeba celý kit od RallyRaid by se mi líbil, ale to by bylo skoro za cenu motorky, stejně jako širší adventure převodovka co nějací angláni dělají, ale stojí zase nekřestanské peníze

čili uvažuju jestli zo rozumné peníze si nepostavit něco na cesty cestou necestou - vím že to nebude nejlehčí, ani nejvýkonější, ale ten charakter hondího véčka je pro tohle použití vhodný, dvouvetily BMW jsou cenově i možností úprav jinde a jiných starších endur tolik není co se dostupnosti v rozumném stavu týče ev. jsou plnotučná a to už bych si mohl nechat LC8 nebo pořídit Afriku

takže kombinace 600, přední vidle, zadní kyvka, možná 18" kolo, poladit a odlehčit kapotáž, prostě něco jako má třeba qwert, pokud bych chtěl ještě výkon tak max. převrtat na 650 písty, ale to už je poslední úprava a myslím, že by to v originálu po ontrole pístů/kroužků stačilo

případně pokud ruce po operaci budou lépe sloužit tak jít cestou SERka to má a pár kilo míň jak Advík LC8

(reakce na) Moto na cestování

13.10.2014 v 15:19 | Nahoru | #40
Honza-TA950> Z co novy maly tenerko. Ja natom nejel, ale udajne ma byt ten jednobuch vyvazenej ze to nevibruje (popsano v testech).

Moto na cestování

13.10.2014 v 15:24 | Nahoru | #41
Taky jsem je na krocanu okukoval, ale váhově už jsou taky dost těžké
to bych se spíš modlil na tu novou PR7

zatím budu přes zimu tunit 690 a koukat po nějakém smysluplném Alpovi
ten výkon mě zase tolik nesere, LC8 jsem v opodstatě ani na silnici do plného výkonu netočil a při změně jsme si říkal, že aspoń budu jezdit pomaleji

Moto na cestování

13.10.2014 v 16:14 | Nahoru | #42
Já doporučuji V1-2P

Naposledy editováno 13.10.2014 16:14:23

Moto na cestování

13.10.2014 v 16:14 | Nahoru | #43
Vykašli se na nějaký pohrávání si s myšlenkami o nějakých přestavbách...

Projdi dostupný cestovní motorky, projeď si je a určitě najdeš nějakou, která ti bude vyhovovat.

1 reakcí na tento příspěvek Moto na cestování

13.10.2014 v 22:45 | Nahoru | #44
Co to je cestování v Tvém pojetí? Když sednu na své R1150GS a slezu v Makarské, cítím se jako člověk. Definuj co si představuješ pod pojmem cestování a vyjde z toho motka. Pokud chceš cestovat, vyprdni se na pojem hravá motorka apod. a jdi po pojmu pohodlí, snadná ovladatelnost, nízká poruchovost, vytrvalost, dojezd na 1 tankování apod.

2 reakcí na tento příspěvek Moto na cestování

13.10.2014 v 23:20 | Nahoru | #45
vlastne je to uplne snadny - potrebujes podvozek KTM990, vahu a spotřebu BMW800GS, pohodli spolehlivost a vydrz GS1150 , A VYKON KTM1190 - jsou to jen 4 motorky a 2 znacky nemůže byt tak slozity to zkombinovat a mel by si odbyt - az to das dokupy budu první zakaznik

Naposledy editováno 13.10.2014 23:36:26

(reakce na) Moto na cestování

14.10.2014 v 09:50 | Nahoru | #46
milanek81> přesněěěě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na cestování

14.10.2014 v 21:16 | Nahoru | #47

milanek81 píše: vlastne je to uplne snadny - potrebujes podvozek KTM990, vahu a spotřebu BMW800GS, pohodli spolehlivost a vydrz GS1150 , A VYKON KTM1190 - jsou to jen 4 motorky a 2 znacky nemůže byt tak slozity to zkombinovat a mel by si odbyt - az to das dokupy budu první zakaznik


Chce to zkusit, váha - mezi 800 a 1150 je tak malý rozdíl (vyzkoušeno) a ovladatelnost je u 1150 lepší o třídu, KTM je jinak, a u 1150 je krouťák takový, že oželí i výkon. Velký krouťák = pohodlí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na cestování

14.10.2014 v 21:21 | Nahoru | #48
BobGS> vem si 800ku a 1150 a 10x se s ni otoc na uzky kolejnaty kamenity ceste nejlepe 100m sraz nahoru na jedny strane a 100m dolu na druhy - pak napis jak se ti zdal rozdil vahy - 1150 je "lehoucka" dokud jede ale jak se musí zastavit asi se z ni vysunou kotvici srouby a ty se pevne zavrtají do země

Moto na cestování

14.10.2014 v 22:22 | Nahoru | #49
já jsem uvažoval o tom jaká by byla jako spolubydlící na cestování st4.
dobrý peníze, dobré motor, sportovně cestovní raketo-loď

(reakce na) Moto na cestování

15.10.2014 v 14:07 | Nahoru | #50

BobGS píše: Co to je cestování v Tvém pojetí? Když sednu na své R1150GS a slezu v Makarské, cítím se jako člověk. Definuj co si představuješ pod pojmem cestování a vyjde z toho motka. Pokud chceš cestovat, vyprdni se na pojem hravá motorka apod. a jdi po pojmu pohodlí, snadná ovladatelnost, nízká poruchovost, vytrvalost, dojezd na 1 tankování apod.


ale traktor gs on asi nechce

(reakce na) Moto na cestování

15.10.2014 v 20:53 | Nahoru | #51

milanek81 píše: BobGS> vem si 800ku a 1150 a 10x se s ni otoc na uzky kolejnaty kamenity ceste nejlepe 100m sraz nahoru na jedny strane a 100m dolu na druhy - pak napis jak se ti zdal rozdil vahy - 1150 je "lehoucka" dokud jede ale jak se musí zastavit asi se z ni vysunou kotvici srouby a ty se pevne zavrtají do země


Chlapče, bavíme se o motce na cestování - silničním enduru, ne o offu, rozdíl ve váze je 15kg, což je pro ovládání na silnici nepodstatné. Navíc těžiště je u 1150 znatelně níž takže i ovladatelnost je lepší. Chtěl jsem z 1150 přesedlat kvůli váze a ovladatelnosti, po vyzkoušení nechávám hrocha. Ale jinak dle vkusu každého soudruha, jak praví klasik.
bulldogbiker Zatáčku jde projet pomalu, rychle a s BMW

Naposledy editováno 15.10.2014 20:56:30
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist