Kluci, mam dalsi problem a ne jen s perkama. Rozebral jsem v prosinci riditka do sroubku a mam asi problem v te osce. Nebyl jsem si jist jednou takovou podlozkou a ted kdyz mam vsechno v kupe se to projevilo - je tam vule. Nevite nekdo posloupnoust tech dilku? Mam nejaky rozkres dilu, ale tam ten dilek zrovna neni a neni to oc podrobny.
Naposledy editováno 28.03.2015 23:47:09
Jinak ten krk řízení se skládá ze třech prvků: spodní ložisko, vrchní ložisko a utahovací matice.
Spodní ložisko je pár tvořený dvěma miskama, z niž na v nitřní je klec s kuličky, plus plech s gumovým tesněním.
Vrchní ložisko je to samé, ale všechny jeho části jsou o kousek menší.
Utahovací matice je tvořena hlavní maticí, na ni se nasazují brejle, na to zajištovací podložka kontramatice, kterou ta podložka zajišťuje.
Od obou ložisek vnější misky vždy patří naklepnout do rámu krku řízení a vnitřní na trubku brejlí, přičemž pod vnitřní misky vždy přijde podložka s gumou.
Takže:
1. Narazíš vnější misky do rámu.
2. na trubku brejlí nasadíš podložku s gumovým límcem.
3. na ni pak narazíš vnitřní misku s kuličkama. Dělá se to lépe, když si tu misku ohřeješ v troubě alespoň na 100*C.
4. brejle nasadíš do rámu.
5. z vrchu nasadíš vnitřní misku s kuličkama.
6. na to podložku s gomovým límcem směrem dolů.
7. Našroubuješ hlavní matku. To drží brejle proti vypadnutí.
8. Tu matku slušně utáhneš a pak trochu povolíš, aby šlo brejlema bez velkého odporu ale ne úplně volně otáčet.
9. Nasadíš horní brejle.
10. nasadíš zajišťovací podložku.
11. našroubuješ a utáhneš kontramatku.
12. Opět zkontroluješ chod ložiska. Kontramatka ho většinou stáhne, takže ji opět trochu povolíš, hákovým klíčem o kousek povolíš hlavní matku, dotáhneš kontramatku a znova zkontroluješ.
13. neztrácíš čas zajišťováním kontramatky, protože během prvních 50km si ty ložiska důkladně sednou a je nutné opět seřídit jejich vůli. Teprve pak zajistíš kontramatku podložkou.
16. zjistíš že ty misky už mají vytlačené důlky, což kurví jízdní vlastnosti, za 1500Kč koupíš kuželíkové a célé to budeš dělat znovu
Jinak potrebuju zrcatka - jestli se ti doma neco vali tak se domluvime.
Diky mrtvy muzi.
Naposledy editováno 31.03.2015 18:24:00
1. Podle vnitřní misky co cpeš někam doprostřed mezi ložiska, vůbec nechápeš funkci ložiska, jinak bys to tam nemohl takhle cpát.
2. Kuličková axiální ložiska vyhoď, pokud nejsou nové, tak jsou buďto vymačkané nebo brzo budou. Kup si sadu kuželíkových ložisek, stojí do 2 litrů a vydrží téměř věčně.
Vyhledávač na youtube mi vyhodil hromadu návodů, jen žádný není přímo na CB450S, která se prodávala snad jen v půlce západní Evropy.
Např tenhle dvoudílný a je natolik podrobný, že je tam každý i sebelogičtější aspekt vysvětlený i pro technické antitalenty. Mluví velmi zřetelnou Angličtinou bez nějakého šíleného přízvuku nebo slangu, takže bys tomu měl snadno rozumět.
Nemám čas si to pustit celé, tak kdyžtak napiš kterému konkrétnímu kroku (včetně času ve videu) jsi nerozuměl.
btw od mýho posledního vzkazu přemýšlím nac těma ložiskama a vymyslel jsem cestou domů po D1 jak to asi původně bylo. Teď už je to sice jedno, ale pořád mi to nedá spát. Pokud najdeš minutu svého času tak shlídni video. Stejně mi pořád není jasnej ten bazmek, ale pravděpodobně to bude asi přimačkávat to ložisko - jestli to mám teda dobře.
1 reakcí na tento příspěvek Honda cb 450 r.v.1987
Každopádně budu vděčný za každé relevantní informace.
Drak59
Naposledy editováno 20.05.2019 12:55:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda cb 450 r.v.1987
Drak59
Naposledy editováno 20.05.2019 12:56:22
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CB 450 S Honda CB 450 | WanDooM | 6 | 8.4.2023 v 11:22 combust |
Honda CB 450S PC17 Honda CB 450 | WanDooM | 4 | 23.5.2022 v 12:54 WanDooM |
Pístní kroužky CB450 N rv 1985 Honda CB 450 | fifa85 | 6 | 7.6.2019 v 22:15 fifa85 |
Honda CB 450N Pneu Honda CB 450 | hrada5 | 11 | 26.12.2018 v 16:15 Slávek-TDM |
Honda CB 450 Pneu Honda CB 450 | hrada5 | 2 | 12.3.2016 v 09:02 hrada5 |